Άνοιγμα σχολείων: Κινητοποιήσεις για την λήψη μέτρων προστασίας
Αριστοτέλης: Μέτρα για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία - Κινητοποιήσεις 14 και 15 Απριλίου

Στις κινητοποιήσεις της Τετάρτης 14 Απριλίου  και της Πέμπτης 15  Απριλίου καλεί ο Σύλλογος Αριστοτέλης, ασκώντας δριμεία κριτική στην κυβέρνηση σχετικά με τους χειρισμούς της στη διαχείριση της πανδημίας και το «άνοιξε - κλείσε» των σχολείων.

Ακολουθεί η ανακοίνωση:

Ένα χρόνο τώρα βιώνουμε τα τραγικά αποτελέσματα της εγκληματικής αντιλαϊκής διαχείρισης της πανδημίας στη ζωή και την υγεία, στη μόρφωση και συνολικά στα δικαιώματά μας.

Η πανδημία συνεχίζει και καλπάζει χωρίς φρένο. Η κυβέρνηση της ΝΔ οδηγείται σε αλλεπάλληλες παλινωδίες, με αλληλοαναιρούμενες οδηγίες, με τα συνεχή «άνοιξε - κλείσε», με τα lockdown πάνω στα lockdown.

Έναν ολόκληρο χρόνο μετά την έναρξη της πανδημίας στη χώρα μας και το Δημόσιο Σύστημα Υγείας παραμένει σε καθεστώς πλήρους εγκατάλειψης. Από τη μια πλευρά τα νοσοκομεία αγκομαχούν, τα κρούσματα, οι διασωληνωμένοι και οι νεκροί αυξάνονται καθημερινά. Από την άλλη πλευρά η πολιτική της κυβέρνησης όλο αυτό το διάστημα είναι ένα τεράστιο ΤΙΠΟΤΑ για τις δημόσιες ανάγκες.

Παρά τα κυβερνητικά ψεύδη, οι προσλήψεις σε γιατρούς και προσωπικό είναι μηδενικές και η ενίσχυση των Δημόσιων Νοσοκομείων σε εξοπλισμό και ΜΕΘ είναι ανύπαρκτη. Ολόκληρες δομές μετατρέπονται σε νοσοκομεία μόνο για τον κορονοϊό, εγκαταλείποντας στην τύχη τους χιλιάδες συνανθρώπους μας που πάσχουν από σοβαρά νοσήματα. Την ίδια ώρα οι κλινικάρχες βρίσκονται σε καθεστώς προκλητικής προστασίας από τη μεριά της κυβέρνησης, για την οποία η ενίσχυση και η θωράκιση της Δημόσιας Υγείας και η επίταξη των ιδιωτικών κλινικών αποτελούν ασύμβατες έννοιες. Ακόμα και το κυβερνητικό σχέδιο των μαζικών εμβολιασμών, που προκλητικά ονομάστηκε «Ελευθερία», τέσσερις μήνες μετά την έναρξή του προχωρά με βασανιστικά αργούς ρυθμούς. Η ανύπαρκτη πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, ο χλευασμός απέναντι στο αίτημα για αύξηση των δρομολογίων στα ΜΜΜ, η κάλυψη της ασυδοσίας των εργοδοτών που δεν υποχρεώνονται να λάβουν όλα τα αναγκαία μέτρα στους μεγάλους εργασιακούς χώρους, η έλλειψη μέτρων προστασίας στα στρατόπεδα και στους προσφυγικούς καταυλισμούς, η πολιτική επιλογή της διάλυσης του ΕΣΥ, και η εκδικητική συμπεριφορά απέναντι σε γιατρούς της πρώτης γραμμής που αποκαλύπτουν και καταγγέλλουν την πολιτική αυτή, η εγκατάλειψη των δημοσίων αγαθών μας, συνθέτουν το δυστοπικό τοπίο στο οποίο βρίσκεται ο λαός. Μόνη τους έγνοια είναι πώς θα χρηματοδοτήσουν το μεγάλο κεφάλαιο (σε πολλές περιπτώσεις με απευθείας αναθέσεις και με σκανδαλώδεις συμβάσεις) και πώς θα ενισχύσουν οικονομικά τα φιλικά τους ΜΜΕ, αδιαφορώντας και περικόπτοντας τις κρατικές δαπάνες για την κοινωνία.

Η πολιτική της κυβέρνησης εδώ και έναν χρόνο κινείται αταλάντευτα στις ράγες του αντιδραστικού δόγματος της «ατομικής ευθύνης», της καταστολής και αστυνομοκρατίας, ενοχοποιώντας τον λαό και τη νεολαία ακόμα και την αύξηση κρουσμάτων. Πάνω στο έδαφος του σκληρού και παρατεταμένου lockdown επέβαλε τα πιο άγρια αντεργατικά και αντιλαϊκά μέτρα, καταδίκασε το λαό στη φτώχεια και την ανεργία. Τώρα ξανά κλιμακώνει την αντεργατική της επίθεση για λογαριασμό του μεγάλου κεφαλαίου και της ΕΕ. Βάζει στο στόχαστρο το 8ωρο που κατέκτησε η εργατική τάξη με αγώνες και θυσίες, τα συνδικαλιστικά δικαιώματα και την οργανωμένη δράση των εργαζομένων. Χτίζει δηλαδή ένα αντιδραστικό καθεστώς για λογαριασμό της εργοδοσίας και του κεφαλαίου, επιδιώκοντας να αφαιρέσει από το λαό και τους εργαζόμενους όλα τα κεκτημένα δικαιώματα. Την ίδια ώρα, διαβλέποντας ότι η πολιτική της φουντώνει τη λαϊκή οργή και αγανάκτηση, σπεύδει όπως – όπως να αναποδογυρίσει το κλίμα και μαζί μ’ αυτό την πραγματικότητα.

Παράλληλα, βιώνουμε ένα μορφωτικό έγκλημα διαρκείας απέναντι στους μαθητές!

Μέσα σε αυτό το τοπίο η κυβέρνηση κατέχει περίοπτη θέση – 3η ανάμεσα τις χώρες που κρατούν τα σχολεία μας και τα πανεπιστήμια κλειστά για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, δέσμιους στα σκοτάδια της τηλεκπαίδευσης.

Η κυβέρνηση, με την εγκληματική της πολιτική, παίζει με την υγεία εκπαιδευτικών και γονέων, με την ψυχική υγεία και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.

Όλο αυτό το διάστημα, της πολύμηνης αναστολής λειτουργίας των σχολείων, οξύνθηκαν στο έπακρο οι ταξικοί φραγμοί και οι ανισότητες στην Εκπαίδευση!

Δημιουργούνται ολοένα και επιδεινώνονται εκπαιδευτικά – μαθησιακά κενά. Πολλοί μαθητές πισωγυρίζουν από ήδη κατακτημένη γνώση. Η κυβέρνηση ετοιμάζεται να διενεργήσει πανελλαδικές και προαγωγικές εξετάσεις -με τράπεζα θεμάτων και με το νέο σύστημα εισαγωγής- με τα σχολεία κλειστά εδώ και πέντε μήνες! Ειδικά τα παιδιά από τα φτωχά, λαϊκά στρώματα βρίσκονται αντιμέτωπα με τρομακτική όξυνση των ταξικών φραγμών εξαιτίας της αντικατάστασης της εκπαίδευσης από την τηλεκπαίδευση -με ευθύνη της κυβέρνησης- και με τη συσσώρευση τεράστιων μαθησιακών κενών που αυτή η αντικατάσταση έχει επιφέρει, με χιλιάδες μαθητές/τριες να είναι στην πραγματικότητα απόντες/ουσες. Μεγαλώνει το άγχος, ο φόβος και η ανασφάλεια στα παιδιά. Η πολύμηνη απουσία κοινωνικοποίησης, επαφής με φίλους και αγαπημένες δραστηριότητες αφήνει ισχυρά αποτυπώματα στα παιδιά μας. Οι επιστημονικές έρευνες και μελέτες, ακόμα και η ίδια η UNICEF, μιλούν για «χαμένη γενιά».

Κι ενώ η κυβέρνηση ασκεί αυτή την πολιτική, αξιοποίησε την πανδημία ως «ευκαιρία» για να νομοθετήσει σκληρά αντιεκπαιδευτικά μέτρα (αξιολόγηση, τρίμηνα, επαγγελματική εκπαίδευση, τράπεζα θεμάτων, αστυνομία στα πανεπιστήμια κ.α.).

Αντί το ΥΠΑΙΘ να θέσει ως προτεραιότητα την υποστήριξη των μαθητών, των γονέων και των εκπαιδευτικών σε όλα τα επίπεδα (παιδαγωγικό, διδακτικό, ηθικό – ψυχολογικό), έβαλε ως προτεραιότητα τη διεξαγωγή των εξ αποστάσεως διαγωνισμάτων, την υποχρεωτική κατάθεση βαθμολογίας, την αξιολόγηση, την τράπεζα θεμάτων, την υποχρεωτική διεξαγωγή της ψηφοφορίας για τα υπηρεσιακά συμβούλια με ηλεκτρονική κάλπη.

Αντί να λάβει ουσιαστικά μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία, έστειλε  ακατάλληλες μάσκες και  παγουρίνο, έδωσε οδηγίες για ανοικτά παράθυρα μέσα στο χειμώνα, χωρίς καμία επιπλέον χρηματοδότηση για θέρμανση, άφησε τα ειδικά σχολεία ανοικτά σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας  χωρίς καμία προστασία, αρνήθηκε να υλοποιήσει όλες τις προτάσεις που επανειλημμένα κατέθεσαν εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές.

Το μόνο «μέτρο» που ανακοίνωσε τώρα η κυβέρνηση για να ανοίξει τα Λύκεια είναι τα self–test. Για μια  ακόμα φορά η κυβέρνηση μεταφέρει τις δικές της ευθύνες στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και κουνάει το δάχτυλο περί υποχρεωτικότητας και υπεύθυνων δηλώσεων. Ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος (ΠΙΣ) σε ανακοίνωσή του τονίζει ότι μπορεί να έχουμε ψευδώς αρνητικά αποτελέσματα, που είναι πιθανό να οδηγήσουν σε εσφαλμένα συμπεράσματα και αύξηση της διασποράς του ιού μια και δεν εξασφαλίζεται η ορθή λήψη του δείγματος από τους πολίτες.

Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση εμπαίζει για ακόμα μία φορά τους εκπαιδευτικούς με το ζήτημα του εμβολιασμού. Στα Ειδικά Σχολεία, αν και λειτουργούν κανονικά, ελάχιστοι εκπαιδευτικοί έχουν εμβολιαστεί, ενώ στη Γενική Εκπαίδευση η πρόβλεψη της κυβέρνησης για παροχή μόνο των αδιάθετων εμβολίων σε εκπαιδευτικούς σημαίνει ότι σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να είναι εμβολιασμένοι οι εκπαιδευτικοί εγκαίρως, πριν το άνοιγμα των σχολείων.

Είναι σαφές ότι η απόφαση για άνοιγμα των σχολείων, μετά την πολύμηνη αναστολή λειτουργίας τους, αντανακλά και την πίεση που δέχεται η κυβέρνηση από την κούραση και την αγανάκτηση γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών σε σχέση με την τηλεκπαίδευση που συνέβαλε στην ένταση των κοινωνικών ανισοτήτων, στη μορφωτική και συναισθηματική «λιμοκτονία» των μαθητών/τριών μας, ιδιαίτερα όλων όσων προέρχονται από τα ασθενέστερα οικονομικά στρώματα.

 Ένας επίσης λόγος που σχετίζεται με την απόφαση να ανοίξουν τα σχολεία (Λύκεια) είναι για να «ρίξει στάχτη στα μάτια» της κοινωνίας, ότι επιστρέφουμε σε μια «κανονικότητα», να δικαιολογήσει το άνοιγμα του λιανεμπορίου και σε λίγες ημέρες και του τουρισμού χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο υγιεινής και ασφάλειας. Τέλος για να υλοποιήσει και προωθήσει η κυβέρνηση όλα τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που έχει ψηφίσει όπως ελάχιστη βάση εισαγωγής, τράπεζα θεμάτων κλπ.

Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας όχι απλά δεν αναγνωρίζουν τα προβλήματα και τις επιπτώσεις από την πολύμηνη απουσία από την εκπαιδευτική διαδικασία αλλά ισχυρίζονται πως «όλα έγιναν καλώς», πως «η εκπαίδευση στην Ελλάδα μετασχηματίστηκε», πως «η τηλεκπαίδευση εξισώνεται εκπαιδευτικά με τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία». Επιδιώκουν να εγκαθιδρύσουν την εξ αποστάσεως και την τηλεκπαίδευση ως αυτοτελή μορφή εκπαίδευσης, ισότιμη εκπαιδευτική διαδικασία.

Για αυτό ακριβώς τον λόγο δεν υπάρχει κανένα ουσιαστικό σχέδιο αντιμετώπισης των προβλημάτων, χρηματοδότησης και ενίσχυσης των σχολείων σε όλα τα επίπεδα.

Οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί όλο αυτό το διάστημα, χωρίς καμία στήριξη, σταθήκαμε δίπλα στους μαθητές μας. Κάναμε ότι καλύτερο μπορούσαμε παρ’ όλο το εξαιρετικά υπονομευτικό πλαίσιο που έθεσε η κυβερνητική πολιτική. Ταυτόχρονα, συλλογικά και αγωνιστικά καθυστερήσαμε και ακυρώσαμε αντιεκπαιδευτικούς σχεδιασμούς της κυβέρνησης, όπως την είσοδο των καμερών στις τάξεις, την μετατροπή των εκπαιδευτικών σε καταδότες των μαθητών τους, την εφαρμογή της βαθιά αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης.

Μπαίνουμε και πάλι μπροστά στον αγώνα

Δεν χωράει καμία καθυστέρηση

Μαζικά και αγωνιστικά πρέπει να προτάξουμε τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων τώρα, να υπερασπίσουμε το Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα της νέας γενιάς. Με τα σωματεία μας να βάλουμε φραγμό στη νέα αντεργατική επέλαση της κυβέρνησης, να ορθώσουμε φράγμα στην πολιτική της που θέλει να βάλει τα συνδικάτα και τη συνδικαλιστική δράση στο γύψο.

Μαζί με τους υγειονομικούς και όλο τον λαό απαιτούμε εδώ και τώρα:

-Πλήρη επίταξη ΤΩΡΑ, των κρεβατιών, των κλινικών, των εργαστηρίων, του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, των κρεβατιών ΜΕΘ του ιδιωτικού τομέα μαζί με το προσωπικό ώστε να ενταχθούν στον κρατικό σχεδιασμό για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊο, χωρίς αποζημίωση. Να καταργηθούν οι επιδοτήσεις στους επιχειρηματικούς ομίλους της υγείας. Ένταξη όλων των μονάδων υγείας στρατιωτικών, πανεπιστημιακών και ιδιωτικών νοσοκομείων σε ενιαίο σχέδιο αντιμετώπισης της πανδημίας.

-Μαζικές προσλήψεις μόνιμων γιατρών, νοσηλευτών και υγειονομικών.

Για Ανοιχτά και Ασφαλή σχολεία απαιτούμε:

-Μείωση του αριθμού των μαθητών ΤΩΡΑ, να μοιραστούν τα τμήματα στη μέση και μέχρι το ανώτερο 12-15 μαθητές ανάλογα με τα τ.μ. των αιθουσών ώστε να τηρούνται οι αποστάσεις, με αξιοποίηση όλων των τρόπων για την πραγματοποίηση ενός τέτοιου σχεδιασμού (πχ εύρεση διαθέσιμων νέων αιθουσών, εκ περιτροπής λειτουργία, μείωση της ύλης και καθημερινό μειωμένο ωράριο ώστε να προσέρχονται όλα τα παιδιά καθημερινά αλλά σε διαφορετικές ώρες κ.λπ.). Οποιαδήποτε πρόταση να πραγματοποιηθεί μετά από διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα και το γονεϊκό κίνημα.

-Επιπλέον μέτρα για το αερισμό των αιθουσών. Λιγότερος χρόνος παραμονής στις τάξεις. Αύξηση του χρόνου διαλείμματος.

-Άμεσα επαναλαμβανόμενα τεστ, δύο φορές την εβδομάδα σε όλα τα σχολεία και για όλους τους εργαζομένους και μαθητές σε αυτά με ευθύνη του ΕΟΔΥ.

-Να καλυφθούν τώρα όλες οι εμβολιαστικές ανάγκες των εκπαιδευτικών, ΕΒΠ, ΕΕΠ και όλων των εργαζόμενων στα σχολεία (προσωπικό καθαριότητας, φύλακες, βοηθητικό προσωπικό κ.λπ.)

Ταυτόχρονα απαιτούμε:

-Άμεσα μέτρα ενίσχυσης και στήριξης των μαθητών για τις τεράστιες ελλείψεις και τα συσσωρευμένα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί.

-Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και του νέου συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Να μη γίνουν προαγωγικές εξετάσεις σε Γυμνάσιο και Λύκειο.

-Καμία περικοπή στους εισακτέους στα ΑΕΙ!

-Έξω η αστυνομία από τα ΑΕΙ! Κάτω ο αυταρχικός – αντιεκπαιδευτικός νόμος Κεραμέως – Χρυσοχοΐδη!

-Να μην περάσουν τα αντεργατικά μέτρα της κυβέρνησης! Υπερασπίζουμε το 8ωρο και τις εργασιακές κατακτήσεις!

-Κάτω τα χέρια από τα συνδικάτα! Όχι στο ηλεκτρονικό φακέλωμα των συνδικάτων και της συνδικαλιστικής δράσης!

Για τη λειτουργία των σχολείων την επόμενη σχολική χρονιά διεκδικούμε:

-Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη. Κατάργηση του ν. 4692/2020 που εκτός των άλλων αυξάνει τον μέγιστο αριθμό μαθητών για Νηπιαγωγεία και Δημοτικά στο 25. Κανένα τμήμα πάνω από 20 μαθητές. 15 μαθητές το ανώτερο για Νηπιαγωγεία, Α΄ & Β΄ Δημοτικού, κατευθύνσεις και εργαστήρια στη Β/θμια. Σε περίπτωση που συνεχίζουν τα προβλήματα με την πανδημία η μείωση των μαθητων στα τμήματα οφείλει να είναι δραστικά μικρότερη (κατ’ ανώτερο για όλες τις βαθμίδες 12-15 μαθητές ανά τμήμα).

-Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και ΕΕΠ - ΕΒΠ σε Α/θμια και Β/θμια/Μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτ(ρι)ών αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. Κατάργηση όλου το νομοθετικού πλαισίου της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων που μας μετατρέπει σε εκπαιδευτικούς – λάστιχο (προσοντολόγιο-ν.4589 του ΣΥΡΙΖΑ, ν.4692/20 της ΝΔ, τρίμηνα, τοπικές προσλήψεις κ.α.). Καμία σκέψη για γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Κατάργηση της ελαστικής εργασίας. Κανένας αποκλεισμός από το δικαίωμα στην εργασία. Μέτρα στήριξης των αναπληρωτών που εργάζονται μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.

-Άμεση εκπόνηση κεντρικού πανελλαδικού σχεδίου για νέα σχολικά κτίρια που να καλύπτουν τις ανάγκες για σχολική στέγη.

-Αυξημένη κρατική χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, ώστε να καλυφθούν οι τεράστιες ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί όλο αυτό το διάστημα.

-Μείωση και Αναπροσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων και της σχολική ύλης. Εντοπισμός των μαθησιακών κενών που έχουν προκύψει τα δύο τελευταία χρόνια και επιστημονικός – παιδαγωγικός σχεδιασμός για την αντιμετώπισή τους.

-Να λειτουργήσουν από την αρχή της χρονιάς τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας και ΠΔΣ με προσλήψεις εκπαιδευτικών. Να λειτουργήσουν τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας με βάση τις ανάγκες κάλυψης και αναπλήρωσης των κενών σε όλα τα Δημοτικά. Να επανέλθει ο υπεύθυνος στο Ολοήμερο.

-Προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε όλα τα σχολεία. Ενίσχυση των δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Στελέχωση των ΚΕΣΥ με όλο το αναγκαίο προσωπικό, ώστε να προχωρήσουν γρήγορα οι διαδικασίες της αξιολόγησης και των διαγνώσεων των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες.

-Διακοπή της σύμβασης με τη Cisco. Κάλυψη των όποιων αναγκών των σχολείων αποκλειστικά από δημόσιους φορείς, χωρίς χρήση συστημάτων ελέγχου κι αξιολόγησης.

-Κατάργηση της τροπολογίας, της ΠΝΠ και της ΥΑ που αφορά τις κάμερες και την εξ αποστάσεως.

-Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση στα σχολεία (ν. 4692/2020, Υ.Α για εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση, διατάξεις για εσωτερικό κανονισμό), που θα οδηγήσει στην υποβάθμιση των σχολείων και στην παραπέρα κατηγοριοποίηση. Πρόγραμμα δημόσιας και δωρεάν επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, επιστημονικά καταρτισμένο με βάση τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.


 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες