Πρότυπα πειραματικά σχολεία: Διαμαρτυρία αύριο στην Καλαμάτα
Σε παράσταση διαμαρτυρίας για τα πρότυπα - πειραματικά σχολεία καλεί την Πέμπτη 22 Απριλίου ο ΣΕΠΕ Μεσσηνίας

O Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας καλεί σε παράσταση διαμαρτυρίας για τα πρότυπα - πειραματικά σχολεία καλεί την Πέμπτη 22 Απριλίου και ώρα 12:00 στη Δ/νση Π.Ε. Μεσσηνίας.

«Κι ενώ η χώρα βρίσκεται στη δίνη της πανδημίας ενάμιση χρόνο τώρα κι ενώ οι μαθητές μας στο μεγαλύτερο διάστημα τηλεκπαιδεύονται αποξενωμένοι από το φυσικό τους χώρο, το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να «αναβαθμίσει» την παρεχόμενη παιδεία, όχι χρηματοδοτώντας τα υπάρχοντα σχολεία, ούτε ιδρύοντας νέα  αλλά μετατρέποντας κάποια από τα ήδη λειτουργούν τα σχολεία σε Πειραματικά χωρίς κανένα διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα χωρίς κανένα διάλογο με τους γονείς των μαθητών», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας.

Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν πως «η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. είναι εμμονικά προσανατολισμένη στην εκ βάθρων αλλαγή του χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου, όχι με παιδαγωγικά κριτήρια αλλά αποφασισμένη να επιβάλλει καθεστώς εργασιακής ανασφάλειας για τους εκπαιδευτικούς και άνισης αντιμετώπισης για τους μαθητές».

Και συνεχίζουν λέγοντας πως «η μετατροπή μερικών σχολείων σε πειραματικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και σε πρότυπα στη δευτεροβάθμια δε στηρίζεται σε ένα οργανωμένο εκπαιδευτικό σχέδιο πολλαπλασιασμού των σχολικών μονάδων που εφαρμόζουν πειραματικές καινοτόμες εκπαιδευτικές μεθόδους με μια λογική επέκτασής τους. Ο άναρχος και ευκαιριακός τρόπος με τον οποίο επιχειρείται αποδεικνύει πως μέλημά τους είναι η αλλαγή του χάρτη της δημόσιας εκπαίδευσης αφού η ίδρυση πειραματικών σχολείων αποτελεί μία εκ των προτέρων κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων». 

Μόνιμο αίτημά των εκπαιδευτικών είναι τα δημόσια ποιοτικά σχολεία για όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες. Ο βασικός ρόλος της εκπαιδευτικής διαδικασίας δε θα πρέπει να υποβαθμίζεται, όπως οι ίδιοι λένε, στην «εκπαίδευση των λίγων άριστων μαθητών», αλλά να είναι η ανύψωση του μορφωτικού επιπέδου ανεξαιρέτως όλων των παιδιών. «Και αυτό αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση!», καταλήγουν οι εκπαιδευτικοί.

Παράλληλα, ο ΣΕΠΕ Μεσσηνίας τονίζει πως όσες σχολικές μονάδες μετατραπούν σε πειραματικά σχολεία ουσιαστικά θα βρεθούν σε ένα κυκεώνα αρνητικών ανακατατάξεων. Αρχικά καταργείται το σχολείο της γειτονιάς. Η επιλογή των μαθητών που θα φοιτούν στα σχολεία αυτά δε θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας αλλά με κλήρωση. Θα γίνει ανακατανομή μαθητών στις όμορες σχολικές μονάδες, γεγονός που θα επιφέρει αρνητικές συνέπειες τόσο στην εκπαιδευτική διαδικασία όσο και στον οικογενειακό προγραμματισμό. 

Ταυτόχρονα, θεσμοθετείται και επίσημα η αναζήτηση χορηγιών και δωρεών, ενώ είναι υποχρέωση της πολιτείας να μεριμνά για τη χρηματοδότηση και την αναβάθμιση των σχολικών μονάδων. Αντικειμενικά ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα.

Οι εκπαιδευτικοί αναφέρουν χαρακτηριστικά πως «οι καινοτόμες δράσεις που επαγγέλλονται τα «καινούργια» πειραματικά σχολεία και αποτελούν το δόλωμα, έχουμε να προσθέσουμε πως υλοποιούνται εδώ και χρόνια σε πολλά σχολεία…»

Να σημειωθεί πως στην Καλαμάτα υποβλήθηκε μονοπρόσωπα από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αίτηση για το χαρακτηρισμό του 10ου Δημοτικού Σχολείου ως Πειραματικού, παρόλο που η συντριπτική πλειοψηφία του Συλλόγου Διδασκόντων του εν λόγω σχολείου είναι κάθετα αντίθετη με αυτήν την επιλογή.

«Αναβάθμιση της παιδείας και της εκπαίδευσης του τόπου –την οποία επιθυμούμε και έμπρακτα επιδιώκουμε-δεν σημαίνει να αλλάξουμε το όνομα σε ένα σχολείο και να του βάλουμε κάποιους τυχερούς μαθητές και κάποιους δασκάλους με περισσότερα τυπικά προσόντα. Αναβάθμιση της παιδείας σημαίνει να αλλάξουμε όλα τα σχολεία σε  ακόμα καλύτερα. Αναβάθμιση της παιδείας σημαίνει γενναίες χρηματοδοτήσεις, ολιγομελή τμήματα, υλικοτεχνική υποδομή, σύγχρονες κτιριακές εγκαταστάσεις, μαζικές προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών, στήριξη και γενίκευση της ειδικής αγωγής», σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί.

Και καταλήγουν λέγοντα πως: «Δε θα επιτρέψουμε άλλο την εγκατάλειψη του δημόσιου σχολείου! Επιμένουμε να διεκδικούμε δημόσιο δωρεάν ποιοτικό σχολείο για όλους και όλες!»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpa
Δωρεάν Webinars τον Φεβρουάριο από το ΠΜΣ “Ταυτότητα, Εκπαίδευση και Ικανότητες για Δημοκρατικό Πολιτισμό"
Το εξ αποστάσεως διεθνές Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Ταυτότητα, Εκπαίδευση και Ικανότητες για Δημοκρατικό Πολιτισμό» του ΕΚΠΑ και του European Wergeland...
Δωρεάν Webinars τον Φεβρουάριο από το ΠΜΣ “Ταυτότητα, Εκπαίδευση και Ικανότητες για Δημοκρατικό Πολιτισμό"
eirini_mathites_volos
Αντιπολεμικό δεκαήμερο 20-31 Ιανουαρίου: Δημιουργία αντιπολεμικού υλικού από μαθητές και εκπαιδευτικούς
Σκοπός της δράσης είναι να προωθηθεί ένα ισχυρό μήνυμα ενάντια στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους και τις συνέπειές τους, υπογραμμίζοντας τη θέση μας...
Αντιπολεμικό δεκαήμερο 20-31 Ιανουαρίου: Δημιουργία αντιπολεμικού υλικού από μαθητές και εκπαιδευτικούς
Kofoi
Ακατάλληλο λόγω δομικής τρωτότητας το ΕΕΕΕΚ Κωφών-Βαρήκοων: Ενημέρωσαν με 2 μήνες καθυστέρηση τους γονείς!
Γονείς: Να παρθούν τώρα όλα τα αναγκαία μέτρα για την ασφάλεια των μαθητών του ΕΕΕΕΚ Κωφών και την συνέχιση των μαθημάτων.
Ακατάλληλο λόγω δομικής τρωτότητας το ΕΕΕΕΚ Κωφών-Βαρήκοων: Ενημέρωσαν με 2 μήνες καθυστέρηση τους γονείς!