«Πρότυπα και Πειραματικά»
Ο μετακλητός πιστεύει στις «άκρες» του, ο μόνιμος στην ισοβιότητα. Ο αιρετός όχι. Και θέλει απεγνωσμένα να «δείξει έργο».

Παρακαλώ κάντε έναν κόπο και δείτε αυτό το οργανόγραμμα: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Οργανόγραμμα (minedu.gov.gr)

Δείχνει τεράστιο και μάλλον είναι. Εκεί εργάζονται μόνιμοι, μετακλητοί και αιρετοί, τους έγραψαν με αύξουσα σειρά συμμετοχής στις αποφάσεις περί την εκπαίδευση.

Αιρετούς εννοώ την κορυφή της πυραμίδας, που προκύπτουν μετά από εθνικές εκλογές ή ανασχηματισμούς. Υπουργοί, υφυπουργοί, Γ.Γ. κ.ο.κ. Στην πλάτη των γραφείων τους, μαζί με κάποιες οικογενειακές και εκκλησιαστικές εικόνες, υπάρχει και μια μεγάλη -αλλά αόρατη σε εμάς- πινακίδα με την φράση «ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΕΙΣ».

Γιατί; Διότι η εκπαίδευση, από τα 4 μέχρι τα 24, κρατάει περίπου είκοσι χρόνια. Γι' αυτό δεν προσφέρεται για θεαματικές και αστραπιαίες μεταβολές, όπως ας πούμε η «Ψηφιακή Διακυβέρνηση». Η εκπαίδευση θέλει χρόνο. Βάσεις. Θεμέλια. Αργό, σταθερό, προσεκτικό  χτίσιμο. Να πιάσεις τον άνθρωπο προνήπιο και να τον φτάσεις ενήλικα που αγαπάει να μαθαίνει και να ζει.

Οι Υπουργοί όμως – εδώ μας ξεπερνάν όλους - είναι οι μόνοι άνθρωποι που συνειδητοποιούν το εφήμερο του πράγματος. Ο μετακλητός πιστεύει στις «άκρες» του, ο μόνιμος στην ισοβιότητα. Ο αιρετός όχι. Και θέλει απεγνωσμένα να «δείξει έργο». Τώρα. Και λέει: «Πρότυπα και Πειραματικά».

Για να καταλάβουμε γιατί το λέει, πρέπει να μπούμε στη θέση του. Και να αντιληφθούμε ότι δεν έχει άλλη επιλογή. Διότι η άλλη επιλογή δεν περπατάει. Ας δούμε γιατί.

Δεν ξέρει τα χάλια των περισσότερων κτιρίων που ‘φιλοξενούν’ σχολικές μονάδες; Πώς δεν τα ξέρει. Για πήγαινε φτιάξε τα…

Δεν βλέπει τα κενά διδασκόντων, ακόμα και την ώρα που υπογράφει αποσπάσεις από την ‘πινέζα’ προς Αθήνα-Θεσσαλονίκη; Αμέ…

Δεν ακούει ότι κάθε απόγευμα οι γονείς που κάπως στέκονται οικονομικά δαπανούν εκατομμύρια σε πράγματα που έπρεπε να καλύπτει το Σχολείο; Βεβαίως και ακούει.

 Μην πλατειάζω. Ξέρει. Και έχει δύο επιλογές. Η πρώτη είναι να πλακωθεί άγρια με όλο το σύμπαν των κακοδιοικήσεων και των στρεβλώσεων. Δύσκολο. Κι ας μην ξεχνάμε, ότι σε αυτό το «σύμπαν», σήμερα, επιπλέει και ο ίδιος, σε μια από τις υψηλότερες θέσεις.

Η δεύτερη είναι να πει «Πρότυπα και Πειραματικά». Αυτό λέει.

* Μιχάλης Αλεξάκης, Εκπαιδευτικός μηχ/γος στο ΕΠΑΛ Ιεράπετρας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 03/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideytikoi
Παρεμβάσεις Π.Ε: Πρόταση για την αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου των υπηρεσιακών μεταβολών και της εκπροσώπησης από τους αιρετούς
Παρεμβάσεις Π.Ε: Κανένας αιρετός αξιολογητής στα υπηρεσιακά συμβούλια
Παρεμβάσεις Π.Ε: Πρόταση για την αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου των υπηρεσιακών μεταβολών και της εκπροσώπησης από τους αιρετούς