Για το άνοιγμα όλων σχολικών βαθμίδων την ώρα που καθημερινά μετράμε χιλιάδες κρούσματα και τα δεδομένα για τους διασωληνωμένους και τους νεκρούς είναι άκρως ανησυχητικά, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, υπεραμύνεται της απόφασής της για επαναλειτουργία των σχολείων βάζοντας μπροστά τα self tests και τους εμβολιασμούς.
«Τρία είναι τα δεδομένα που συνέβαλαν στη σταδιακή επαναλειτουργία των σχολείων μας:
• πρώτον, ότι έχει προχωρήσει σημαντικά ο εμβολιασμός με αποτέλεσμα να έχει ήδη θωρακιστεί ένα σημαντικό τμήμα του πληθυσμού που περιλαμβάνει και τους πιο ευάλωτους συμπολίτες μας,
• δεύτερον, ότι έχουμε πλέον το πολύ χρήσιμο εργαλείο των self-test και
• τρίτον, ότι ο δείκτης θετικότητας έχει σταθεροποιηθεί και βαίνει μειούμενος.
Γινόμαστε συχνά αποδέκτες της ερώτησης γιατί ανοίγουμε τώρα ενώ τα κρούσματα είναι περισσότερα. Η απάντηση είναι ότι δεν είναι κρίσιμο να εστιάζουμε στον απόλυτο αριθμό κρουσμάτων, γιατί αυτός εξαρτάται κάθε φορά από τον αριθμό των ελέγχων που γίνονται. Προφανώς όσο περισσότεροι έλεγχοι γίνονται, αυτό μπορεί να μας οδηγεί σε μεγαλύτερο αριθμό κρουσμάτων. Στην αρχή της πανδημίας ξεκινήσαμε με 800 ελέγχους την ημέρα. Πλέον αγγίζουμε τους 80.000 ελέγχους την ημέρα, ενώ σε αυτά προστίθεται και ένας σημαντικός αριθμός self-test που ξεπερνάει το 1 εκατομμύριο εβδομαδιαίως. Συνεπώς το κρίσιμο είναι το ποσοστό θετικότητας μεταξύ των ελέγχων που γίνονται» δήλωσε η Ν. Κεραμέως μιλώντας στο iefimerida.
Αναφορικά με τους εμβολιασμούς των εκπαιδευτικών είπε ότι περίπου 7.000 εκπαιδευτικοί, μαθητές άνω των 16 ετών και προσωπικό των σχολείων ειδικής αγωγής έχουν ήδη εμβολιαστεί καθώς και περισσότεροι από 14.000 εκπαιδευτικοί γενικής παιδείας. Στις αντιδράσεις που υπήρξαν από την ακαδημαϊκή κοινότητα, ότι δεν συμπεριλήφθηκαν οι πανεπιστημιακοί στο πρόγραμμα εμβολιασμών, η Ν. Κεραμέως απάντησε: «Πολλοί εξ αυτών έχουν ήδη εμβολιαστεί λόγω ένταξης των ηλικιακών τους ομάδων στο πρόγραμμα εμβολιασμού, και οι υπόλοιποι εντάσσονται σταδιακά. Θυμίζουμε ότι τα Πανεπιστήμια, για το εαρινό εξάμηνο, λειτουργούν εξ αποστάσεως. Από τις επόμενες ημέρες, θα μπορούν όλες οι πληθυσμιακές ομάδες άνω των 30 να ενταχθούν στο εμβολιαστικό πρόγραμμα».
Δεν υπάρχει θετική εισήγηση για το άνοιγμα των Πανεπιστημίων
Ωστόσο, ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει θετική εισήγηση για την επαναλειτουργία των ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας.
«Οι ειδικοί δεν έχουν δώσει ακόμη το "πράσινο φως" για την επαναλειτουργία των ΑΕΙ δια ζώσης. Οι αποφάσεις για την εκπαιδευτική λειτουργία στα ΑΕΙ είναι σημαντικό να λαμβάνονται κατά το δυνατόν σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου από σεβασμό στον προγραμματισμό όλων, καθώς η φοίτηση προϋποθέτει συχνά μία διαδικασία μετεγκατάστασης φοιτητών και εκπαιδευτικών στην έδρα του Πανεπιστημίου», είπε και πρόσθεσε:
«Αντιλαμβάνομαι και συναισθάνομαι πλήρως τις ανησυχίες των φοιτητών και των οικογενειών τους. Σε συνεργασία με τους ειδικούς, οι οποίοι εξετάζουν διαρκώς τα επιδημιολογικά δεδομένα, προσαρμοζόμαστε στις εκάστοτε συνθήκες. Έχουμε ήδη ανακοινώσει τη δυνατότητα διενέργειας των κατατακτήριων εξετάσεων μετά τις 20 Μαΐου. Έχει επίσης επιτραπεί η διενέργεια κλινικών ασκήσεων φοιτητών τελευταίου έτους προπτυχιακών φοιτητών Τμημάτων/Σχολών Επιστημών Υγείας των Πανεπιστημίων μας και σπουδαστών σε σχολές σωμάτων ασφαλείας, ενώ συζητούμε με την Επιτροπή των Ειδικών και για την επέκταση αυτής της δυνατότητας και σε άλλους φοιτητές».
Τα μέτρα προστασίας κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών
Αφού έδωσε ξανά τις ημερομηνίες-κλειδιά για την ολοκλήρωση της φετινής σχολικής χρονιάς, με προεξάρχουσες αυτές των Πανελλαδικών (14 Ιουνίου τα ΓΕΛ και 15 Ιουνίου τα ΕΠΑΛ), η υπουργός παρέπεμψε την ανακοίνωση των αναλυτικών μέτρων προστασίας και πρόληψης που θα εφαρμοστούν κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, σε ημερομηνία πλησιέστερα στην ημερομηνία έναρξής τους τονίζοντας ότι: «Η πανδημία είναι μια δυναμική διαδικασία την οποία παρακολουθούμε στενά, και κινούμαστε βήμα-βήμα».
Επιμένει στην εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής
Παρά το γεγονός ότι αποφασίστηκε να μην διεξαχθούν ούτε φέτος οι ενδοσχολικές/προαγωγικές εξετάσεις, ακυρώνοντας ουσιαστικά στην πράξη την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, που επανέφερε πρόσφατα με νόμο, η υπουργός εμμένει στην εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, αγνοώντας τις έντονες αντιδράσεις από τον εκπαιδευτικό κόσμο.
«Το υπουργείο Παιδείας προσδοκά να εισάγονται στο Πανεπιστήμιο φοιτητές που πληρούν ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις, που θα μπορέσουν να φοιτήσουν και να αποφοιτήσουν από το Πανεπιστήμιο, και που συνεπώς θα έχουν προοπτικές για το μέλλον τους. Προσδοκά να θωρακίσει το κύρος των πανεπιστημιακών σπουδών και να ενισχύσει τη δυνατότητα του κάθε πανεπιστημιακού τμήματος να διαμορφώσει την ιδιαίτερη ακαδημαϊκή του φυσιογνωμία επιλέγοντας το συντελεστή της βάσης εισαγωγής που επιθυμεί«
»Τόσα χρόνια μπορούσε να εισάγεται στο Πανεπιστήμιο υποψήφιος που είχε βαθμό 1 και 2 στα 20. Μία τέτοια πρακτική είχε ως αποτέλεσμα την παραπλάνηση των ίδιων των φοιτητών καθώς τους ωθούσε σε ένα δρόμο δίχως προοπτική επιτυχούς φοίτησης, τον εμπαιγμό των συμφοιτητών τους που μετά από μεγάλο κόπο πέτυχαν υψηλότερες επιδόσεις για την εισαγωγή τους, αλλά και των φορολογουμένων που πλήρωναν για φοιτητές που δεν πληρούσαν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις. Χρέος της Πολιτείας είναι να δίνει στους νέους μας επιλογές, είτε αυτές είναι στον πανεπιστημιακό τομέα είτε στον κλάδο της κατάρτισης, προκειμένου εκείνοι εν συνεχεία να επιλέξουν με βάση τις κλίσεις, τις δεξιότητες, τις προτιμήσεις τους. Για πρώτη φορά φέτος δίνεται η δυνατότητα για τους υποψηφίους να υποβάλουν παράλληλα α) μηχανογραφικό για είσοδο σε ΑΕΙ, βάσει της επίδοσής του στις Πανελλαδικές εξετάσεις και β) μηχανογραφικό για εγγραφή σε δημόσιο ΙΕΚ, βάσει του απολυτηρίου του και επιπλέον κριτηρίων σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας των ΙΕΚ» δήλωσε.
Voucher 200 ευρώ και στο βάθος... ψηφιοποιημένη εκπαίδευση
Τέλος, αναφέρθηκε στο πρόγραμμα voucher 200 ευρώ για αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού λέγοντας ότι έχουν εγκριθεί περισσότερες από 367.000 αιτήσεις, ενώ στο ερώτημα αν πιστεύει ότι η τηλεκπαίδευση θα συνεχιστεί και του χρόνου απάντησε:
«Πρόθεσή μας είναι να χτίσουμε πάνω στο κεκτημένο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Στόχος η περαιτέρω καλλιέργεια των γνώσεων και των δεξιοτήτων σε παιδαγωγικές και διδακτικές προσεγγίσεις, καθώς και η περαιτέρω αξιοποίηση των σύγχρονων ψηφιακών μέσων, σε συνθήκες τεχνολογικά εμπλουτισμένης δια ζώσης εκπαίδευσης. Στην κατεύθυνση αυτή, συνεχίζουμε να επενδύουμε στους εκπαιδευτικούς μας με περισσότερες επιμορφωτικές δράσεις πάνω στις ψηφιακές δεξιότητες. Με τήρηση των μέτρων από όλους, υπεύθυνη συμπεριφορά, αξιοποίηση των εργαλείων της επιστήμης όπως τα self-test, αλλά πάνω από όλα με την επέκταση του εμβολιασμού σε ολοένα και μεγαλύτερο τμήμα του πληθυσμού, πιστεύω ότι η έξοδος από το “τούνελ” είναι κοντά»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη