Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας: Να αποσυρθεί άμεσα το ΦΕΚ
Ούτε στο νόμο ούτε στην υπουργική απόφαση δεν αναγράφεται χρονικό όριο για τη σύνταξη εσωτερικού κανονισμού, τονίζει ο ΣΕΠΕ «η Αθηνά». Η σύνταξη κανονισμού για το τρέχον σχολικό έτος αποτελεί κοροϊδία

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «η Αθηνά» αναφέρεται στον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας σχολείων και ζητά να μην συνταχθεί από κανένα σχολείο, τουλάχιστον για την τρέχουσα σχολική χρονιά.

Ο σύλλογος χαρακτηριστικά αναφέρει:

Ως σύλλογος πήραμε απόφαση από την πρώτη στιγμή σχετικά με τον λεγόμενο «Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας» των σχολικών μονάδων. Θέτουμε ξανά ορισμένες επισημάνσεις από την απόφαση αυτή, που την πήραμε στη διάρκεια της μεγάλης και νικηφόρας μάχης ενάντια στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας με την καθολική συμμετοχή των συναδέλφων στην απεργία- αποχή:

  1. Είναι εντελώς αδικαιολόγητο να απαιτείται αυτή τη χρονική στιγμή σύνταξη κανονισμού, σε μια περίοδο που τα σχολεία ανοίγουν μετά από πολύμηνη αναστολή λειτουργίας. Ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας που συντάσσεται, ισχύει για ένα σχολικό έτος. Με άλλα λόγια καλούμαστε να συντάξουμε ΕΚΛ που δε θα εφαρμοστεί ούτε για δύο μήνες. Λες και δεν είχαν καθορίσει από την αρχή της χρονιάς τα σχολεία μας, οι σύλλογοι διδασκόντων –όπως κάνουν κάθε χρόνο– τα βασικά σημεία για τη λειτουργία των σχολείων ακολουθώντας ένα ξεκάθαρο παιδαγωγικό πλαίσιο που αντιμετωπίζει κάθε πρόβλημα που τυχόν προκύψει.
  2. Το υπουργείο Παιδείας δεν ενδιαφέρεται καθόλου για την αντιμετώπιση ζητημάτων λειτουργίας των σχολείων καθώς αυτά ούτως ή άλλως αντιμετωπίζονται με καθορισμένο πλαίσιο από τους συλλόγους διδασκόντων. Το Υπ. Παιδείας και όποιος/α πιέσει τώρα να συνταχθεί ΕΚΛ ενδιαφέρεται να επιβάλει ένα κανονισμό γιατί συνδέεται με την αξιολόγηση και την "αυτονομία" της σχολικής μονάδας.
  3. Αξιολόγηση, γιατί ο ΕΚΛ αποτελεί έναν από τους δείκτες του θεματικού άξονα 9 της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης σχολικών μονάδων, ενώ μια ακόμα σειρά δεικτών συνδέονται με το περιεχόμενο του ΕΚΛ που ορίζεται από την Υ.Α.
  4. "Αυτονομία",  γιατί επιδιώκει να κατοχυρώσει ότι γι’ αυτά τα ζητήματα που συνδέονται με την παιδαγωγική λειτουργία του σχολείου, δε θα αποφασίζει αποκλειστικά ο σύλλογος διδασκόντων αλλά θα συναποφασίζει μαζί και ο Δήμος και ο σύλλογος γονέων επιβάλλοντας στην πράξη την παραχώρηση αρμοδιοτήτων στην τοπική αυτοδιοίκηση, τη «διοίκηση» του σχολείου  από τοπικούς φορείς πέρα από το σύλλογο διδασκόντων (βλ. ιδιαίτερο προφίλ κάθε σχολείου), τη μεταφορά ευθυνών της κυβέρνησης για τα ποικίλα προβλήματα των σχολείων (προβλήματα υποδομών και ποιότητας σχολικού χώρου, ελλείψεις εκπαιδευτικών, διοργάνωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων που μπορεί να έχουν και οικονομικό κόστος κτλ) στις πλάτες εκπαιδευτικών και μαθητών.
  5. Πειθάρχηση, γιατί διαμορφώνει πλαίσιο ελέγχου και καταστολής συμπεριφορών, με πρωτοφανή και ανεφάρμοστα μέτρα, θεσμοθετώντας για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες την τιμωρία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση!
  6. Ποιος αποφασίζει; Ενώ η ΥΑ δεν καθορίζει ρητά ποιο σώμα αποφασίζει, την ίδια στιγμή εμπλέκει στην απόφαση αυτού του κανονιστικού πλαισίου την έγκριση του συντονιστή – δηλαδή του εξωτερικού αξιολογητή. Γίνεται προσπάθεια να αποδεχτούμε ότι ο Σύλλογος διδασκόντων μετατρέπεται σε διακοσμητικό όργανο και τον τελικό λόγο τον έχει ο Συντονιστής – εξωτερικός αξιολογητής. Τι θα γίνει αν ο σύλλογος διδασκόντων διαφωνεί με το προτεινόμενο πλαίσιο από Δ/ντή Εκπαίδευσης ή ΣΕΕ;
  7. Τα πρότυπα κείμενα του ΙΕΠ αλλά και η  ίδια η Υ.Α. είναι γεμάτα από στοιχεία πειθάρχησης, και παρωχημένες παιδαγωγικές αντιλήψεις. Χαρακτηριστικότερο ίσως είναι ότι προτείνεται οι μαθητές που καθυστερούν να προσέλθουν στο σχολείο να παραμένουν δεσμευμένοι σε ειδικό χώρο, μέχρι το επόμενο κουδούνι! Πρόταση αποτελεί μεταξύ πολλών η έγκαιρη ενημέρωση των γονέων για έκτακτες αλλαγές στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα (οι οποίες όμως προκύπτουν αυθημερόν!), η ανάθεση του συνόλου της ευθύνης για την «προστασία από πιθανούς κινδύνους» αποκλειστικά στους εκπαιδευτικούς(!) και η  αναφορά στον «σύμβουλο σχολικής ζωής» (θεσμός που όμως δεν υφίσταται!). Παντελώς απαράδεκτο είναι ότι τα παραπάνω προβλέπονται εισάγοντας τη λογική της πειθάρχησης ακόμη και στο νηπιαγωγείο!!! Είναι κραυγαλέο πως η Υ.Α. δεν έχει καμιά σχέση με το περιεχόμενο και το χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου και με την παιδαγωγική!

Με βάση τα παραπάνω:

Ούτε στο νόμο ούτε στην υπουργική απόφαση δεν αναγράφεται χρονικό όριο για τη σύνταξη εσωτερικού κανονισμού. Η σύνταξη κανονισμού για το τρέχον σχολικό έτος αποτελεί κοροϊδία.

Απαιτούμε την άμεση απόσυρση του ΦΕΚ για τον δήθεν «εσωτερικό κανονισμό». Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων:

  • Να απορρίψουν προφορικές πιέσεις για εφαρμογή της ΥΑ για τον ΕΚΛ
  • Να συνεχίσουν με τις αρχές λειτουργίας που έχουν αποφασίσει στην αρχή της χρονιάς.
  • Να μην αποδεχτούν να εκκινήσει διαδικασία συναπόφασης με το δήμο και το σύλλογο γονέων
  • Nα μην προχωρήσουν στην ανατροπή των μέχρι τώρα αποφάσεων λειτουργίας των σχολείων από τους συλλόγους διδασκόντων – να μην εισηγηθούν νέα και να μην υιοθετήσουν το πρότυπο του ΙΕΠ.

Στην κατεύθυνση αυτή καλούμε τη ΔΟΕ να προκηρύξει Απεργία Αποχή από την ΥΑ για όλη τη χώρα,  να απαιτήσει την κατάργηση της ΥΑ και να αποσαφηνίσει ότι δεν θα αποδεχτεί ο κλάδος καμιά επιβολή της αξιολόγησης, της "αυτονομίας" της σχολικής μονάδας και πειθάρχησης σε βάρος των μαθητών μας, μέσα από τον ΕΚΛ.

Θα προχωρήσουμε, σε συντονισμό με όλους τους συλλόγους,  σε όλες τις αναγκαίες αγωνιστικές ενέργειες, εφόσον επιχειρηθεί από τη διοίκηση αυταρχική επιβολή της ΥΑ ή έρθει νέα εγκύκλιος που βάζει χρονικούς περιορισμούς και υποχρεωτικότητα. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες