Tο πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων 2021 ξεκινάει στις 14 Ιουνίου με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας Γενικής Παιδείας στα Γενικά Λύκεια και στις 15 Ιουνίου στα Επαγγελματικά Λύκεια.
Ειδικά πρωτόκολλα ανακοίνωσε η Κεραμέως
Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μιλώντας σε συνέντευξη της για τις πανελλήνιες εξετάσεις, ξεκαθάρισε πως θα υπάρχουν ειδικά πρωτόκολλα που θα ισχύουν σε περίπτωση εντοπισμού θετικού κρούσματος κορονοϊού.
Συγκεκριμένα, η υπουργός Παιδείας, μιλώντας στον ΑΝΤ1, δήλωσε: «Θα υπάρξει έγκαιρα και σε συνεργασία με τους ειδικούς και η ανακοίνωση ειδικών πρωτοκόλλων για όσα θα ισχύσουν σε περίπτωση εντοπισμού κρουσμάτων κορονοϊού λίγο πριν ή εν μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων».
Ωστόσο, ακόμα δεν έχουν γίνει γνωστά τα πρωτόκολλα στα οποία αναφέρεται η κα. Κεραμεώς. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το ένα «όπλο» που θα εξακολουθήσει να εφαρμόζει το υπουργείο για την ασφάλεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών είναι η διενέργεια των self test σε εβδομαδιαία βάση.
Εξάλλου, πριν λίγες ημέρες η υπουργός Παιδείας είχε δηλώσει: «Τα self test είναι ένα πολύτιμο εργαλείο, καθώς στα Λύκεια βρέθηκαν τις πρώτες ημέρες 600 φορείς του ιού που ήταν κυρίως ασυμπτωματικοί και θα μπορούσαν να μεταδώσουν τον κορονοϊό».
Οι Συντελεστές Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής εν όψει των πανελληνίων 2021 - Πώς υπολογίζεται η ΕΒΕ
Δημοσιεύθηκε η απόφαση για τους Συντελεστές Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων, καθώς και των ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών για την συμμετοχή των υποψηφίων των πανελληνίων 2021 στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στα ΑΕΙ και στις υπόλοιπες σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ο συντελεστής για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής κυμαίνεται μεταξύ 0,80 και 1,20 και τα πανεπιστήμια μπορούν να διαλέξουν ανάμεσα στις τιμές αυτές.
Συνολικά, 187 τμήματα έχουν ανώτατο Συντελεστή Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής 0,80, ενώ 116 τμήματα έχουν ανώτατο Συντελεστή Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής 1,20.
Αναλυτικά το πρόγραμμα:
1. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2021 των ημερήσιων και εσπερινών ΓΕΛ
ΗΜΕΡΑ | ΗΜΕΡ/ΝΙΑ | ΜΑΘΗΜΑ | ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΔΕΥΤΕΡΑ | 14-6-2021 | - ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ |
ΤΕΤΑΡΤΗ | 16-6-2021 | - ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
- ΒΙΟΛΟΓΙΑ | Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ + Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ
Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ |
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ | 18-6-2021 | - ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ
- χημεια
- πληροφορικη | Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ + Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ |
ΤΡΙΤΗ | 22-6-2021 | - ιστορια
-ΦΥΣΙΚΗ
- οικονομια | Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ + Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ |
Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες.
Η εξεταστέα ύλη και τα θέματα των εξετάσεων είναι κοινά για όλους τους υποψηφίους από τα ημερήσια και εσπερινά ΓΕΛ.
2. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΤΟΥΣ 2021 ΤΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ
ΗΜΕΡΑ | ΗΜΕΡ/ΝΙΑ | ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ |
ΤΡΙΤΗ | 15-06-2021 | - ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ |
ΠΕΜΠΤΗ | 17-06-2021 | - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (Άλγεβρα) |
ΣΑΒΒΑΤΟ | 19-06-2021 | - ΑΝΑΤΟΜΙΑ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ II - ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΑΟΘ) - ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΑΡΧΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ |
ΤΕΤΑΡΤΗ | 23-06-2021 | - ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ 2 - ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ - ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ-ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ-ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ - ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ |
ΠΕΜΠΤΗ | 24-06-2021 | - ΥΓΙΕΙΝΗ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΑΟΔ) - ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ |
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ | 25-06-2021 | - ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ - ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ - ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ ΙΙ - ΝΑΥΤΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ |
ΣΑΒΒΑΤΟ | 26-06-2021 | - ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΛΙΚΩΝ - ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ - ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ II (ΜΕΚ ΙΙ) - ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ |
ΔΕΥΤΕΡΑ | 28-06-2021 | - ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΥΞΗΣ-ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ - ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ - ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ |
Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες, εκτός από το μάθημα ειδικότητας: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, για το οποίο η διάρκεια εξέτασης είναι τέσσερις (4) ώρες.
Διπλό μηχανογραφικό: Πώς το συμπληρώνετε
Από τις πανελλήνιες 2022 τίθενται σε ισχύ τα διπλά Μηχανογραφικά και αφορούν τους μαθητές που δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν θέσεις από τις διαθέσιμες στις σχολές των ΑΕΙ.
Το διπλό μηχανογραφικό θα συμπληρώνεται σε δύο φάσεις.
Στην πρώτη φάση, οι υποψήφιοι θα καλούνται να συμπληρώσουν ένα μηχανογραφικό με περιορισμένο αριθμό επιλογών, που θα υπολογίζεται σε περίπου 10% των Τμημάτων πεδίου των Γενικών Λυκείων και 20% των ΕΠΑΛ. Δηλαδή περίπου 15 έως 18 πρώτες επιλογές, ανάλογα με το είδος του Λυκείου.
Στη δεύτερη φάση που θα ακολουθεί δεν θα υπάρχει μεν περιορισμός επιλογών, αλλά τα μηχανογραφικά αυτά θα συμπληρώνονται ΜΟΝΟ από όσους υποψηφίους δεν εισήχθησαν στην Α' Φάση και θα περιέχουν ΜΟΝΟ τις θέσεις που απομένουν κενές και τα Τμήματα που δεν έχουν συμπληρώσει όλες τις θέσεις τους.
Η εισαγωγή στη Β' φάση θα γίνεται εφόσον επιτυγχάνεται και η καθορισμένη Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής κάθε τμήματος.
ΑΕΙ: Επιπλέον κόφτης η ανακατανομή των θέσεων
Με την ανακοίνωση του αριθμού των εισακτέων (77.415 δηλαδή 555 λιγότερες από πέρσι), του προγράμματος των εξετάσεων και των συντελεστών της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ), έκλεισαν οι τυπικές εκκρεμότητες του ΥΠΑΙΘ με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και τους 100.000 περίπου υποψήφιους.
Μια διεξοδική ματιά στις συνθήκες και στους όρους εισαγωγής στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις φανερώνει ότι το υπουργείο Παιδείας έχει στήσει έναν πολυπλόκαμο μηχανισμό αναχαίτισης των υποψηφίων.
Αν η επιβολή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, ως δρεπανηφόρο άρμα, θα κόψει την είσοδο σε χιλιάδες υποψηφίους, ένας άλλος αθέατος κόφτης, με την χθεσινή ανακοίνωση του αριθμού εισακτέων, στήθηκε: Η παγίδα της ανακατανομής των θέσεων εισακτέων.
Να το πούμε καθαρά: Η μείωση των θέσεων εισακτέων σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη όπου κατοικοεδρεύει η πλειονότητα των υποψηφίων σε συνδυασμό με το υψηλό, στη χώρα μας, ιδιωτικό κόστος σπουδών για τους σπουδαστές εκτός τόπου μόνιμης κατοικίας, εισάγει έντεχνα και ύπουλα στους τελευταίους και στις οικογένειές τους ένα κεντρικό δίλημμα: Ή να σπουδάσει το παιδί σε σχολή εκτός τόπου μόνιμης κατοικίας που συνήθως δεν είναι και της επιλογής του και να κοστίσει 7-8.000 ετησίως ή να απευθυνθεί στα κολέγια που το ΥΠΑΙΘ φρόντισε το πτυχίο τους να έχει πλέον τα ίδια εκπαιδευτικά και επαγγελματικά δικαιώματα, που θα κάνουν τις «σπουδές» της επιλογής τους, που θα ολοκληρώσουν τις «σπουδές» τους νωρίτερα και απλά θα χρεωθούν κάτι παραπάνω.
ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ
Σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ, η ανακατανομή του αριθμού των θέσεων υπέρ των περιφερειακών ΑΕΙ και σε βάρος των κεντρικών (κυρίως Αθήνας – Θεσσαλονίκης) ΑΕΙ έχει στόχο «να περιοριστούν οι απώλειες σε περιφερειακά τμήματα χαμηλής ζήτησης λόγω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής (ΕΒΕ) που θεσμοθέτησε».
Ωστόσο η μείωση του αριθμού εισακτέων στα Πανεπιστήμια Αθήνας – Θεσσαλονίκης, δηλαδή στα αστικά κέντρα όπου κατοικοεδρεύει η πλειονότητα των υποψηφίων της χώρας (άρα υπάρχει αυξημένη ζήτηση) είναι σίγουρο ότι αφενός δημιουργεί ανοδικές τάσεις στις βάσεις εισαγωγής τους, αφετέρου, αποκλείει μεγαλύτερο αριθμό υποψηφίων σε σχέση με πέρσι ή πρόπερσι.
Για να δώσουμε ένα ενδεικτικό παράδειγμα: Στις παιδαγωγικές σπουδές το ΕΚΠΑ χάνει 21 θέσεις σε σχέση με πέρσι και το ΑΠΘ χάνει 32. Σημαντική απώλεια η οποία ανεβάζει τον πήχη για την πιο δημοφιλή σχολή του 1ου επιστημονικού πεδίου είναι οι 35 λιγότερες θέσεις στη Νομική Αθηνών. Απώλειες της τάξης των 40 εισακτέων έχει το ΑΠΘ στις σπουδές Φιλοσοφικής, Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Στην Επιστήμη Τροφίμων απώλειες έχουν τα κεντρικά τμήματα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης με μείωση εισακτέων κατά 10 σε κάθε τμήμα όπως και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής με 20 λιγότερους εισακτέους. Χάνει θέσεις επίσης η Πληροφορική στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο (Αθήνα), η Φυσικοθεραπεία στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, τα Μαθηματικά και η Φυσική στο ΕΚΠΑ και στο ΕΜΠ, η Γεωπονία και η Δασολογία στο ΑΠΘ, και η πλειονότητα των τμημάτων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο Πανεπιστήμιο Πειραιά.
Όπως είναι γνωστό και αποδεικνύεται και με τα υπάρχοντα στατιστικά δεδομένα οι σχολές και τα τμήματα των ΑΕΙ των μεγαλύτερων αστικών κέντρων της χώρας προσελκύουν τον μεγάλο όγκο των υποψηφίων. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια, η οικονομική κρίση σε συνδυασμό με την απουσία φοιτητικής μέριμνας που έκανε απαγορευτικό σε υποψήφιους χαμηλών εισοδημάτων να φοιτήσουν σε σχολή εκτός τόπου μόνιμης κατοικίας, δημιούργησε ένταση των ανισοτήτων αφού ακόμη και η επιτυχία σε μια σχολή δεν σήμαινε και τη δυνατότητα φοίτησης για τον υποψήφιο. Ακόμη χειρότερα φέτος θα είναι τα πράγματα, καθώς οι οικονομικές συνθήκες είναι πιο επιβαρυμένες για μεγαλύτερα στρώματα του πληθυσμού γεγονός που αυξάνει την αγωνία και το άγχος χιλιάδων υποψηφίων όχι μόνο για το αν θα πετύχουν την είσοδό τους στο Πανεπιστήμιο αλλά και για την περίπτωση να μην υπάρχει η δυνατότητα οικονομικής κάλυψης της φοίτησής τους μετά την εισαγωγή τους.
Η αύξηση των θέσεων εισακτέων σε τμήματα περιφερειακών Πανεπιστημίων (πχ. Αιγαίου, Ιονίου, Θράκης, Δυτικής Μακεδονίας κλπ πιθανόν να μετριάσει τις ανοδικές τάσεις των βάσεων εισαγωγής και τον αποκλεισμό υποψηφίων. Ωστόσο είναι σίγουρο ότι, για πολλούς υποψήφιους που θα πετύχουν την είσοδό τους σε σχολή εκτός τόπου μόνιμης κατοικίας ή εκτός πραγματικών επιλογών τους, θα σημαίνει «εικονική επιτυχία», κοντολογίς χωρίς περιεχόμενο. Και αυτό γιατί η οικονομική αδυναμία στήριξης των σπουδών τους γρήγορα θα τους αναγκάσει να τις παρατήσουν αυξάνοντας έτσι το ποσοστό των λεγόμενων «μη ενεργών φοιτητών», που, από την άλλη, είναι και κριτήριο για καταργήσεις ή συγχωνεύσεις τμημάτων.
Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
Ο αριθμός των τμημάτων ΑΕΙ μειώνεται φέτος κατά 4 και από τα 430 που ήταν πέρυσι γίνεται 426. Μικρή απώλεια θα πει κανείς. Ωστόσο, η κίνηση αυτή αποτελεί το πρώτο βήμα σε μία συνολική στρατηγική συγχωνεύσεων, καταργήσεων και περικοπών, με στόχο μια γενική αναδιάταξη του τοπίου της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Για την απόσπαση της συναίνεσης της κοινής γνώμης και την εξουδετέρωση των αντιδράσεων το υπουργείο Παιδείας προωθεί ανεπίσημα και σκόπιμα στον φιλοκυβερνητικό τύπο, Τμήματα ΑΕΙ που δεν έχουν διδάσκοντες ή Τμήματα στα οποία υπάρχουν μαθήματα που δεν έχουν κάποιον να τα διδάξει έτσι ώστε να δικαιολογήσει τις συγχωνεύσεις και τα “λουκέτα” που σχεδιάζει.
Προφανώς οι στρεβλώσεις είναι πολλές και οι ευθύνες βαραίνουν όλες τις κυβερνήσεις. Ωστόσο είναι τουλάχιστον υποκριτικό ο θύτης να κατηγορεί το θύμα για την κατάσταση του.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Καθηγήτρια παραιτήθηκε λόγω του ChatGPT!
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29/10
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη