foto-memaska
INTIME NEWS/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Οι διαδικασίες προαγωγής, απόλυσης και απόρριψης των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου για το σχολικό έτος 2020-2021 - ΦΕΚ

Σε ΦΕΚ δημοσιεύθηκε η απόφαση της υφυπουργού Παιδείας Ζέττας Μακρή, η οποία ορίζει τις διαδικασίες προαγωγής- απόλυσης  των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου για το σχολικό έτος 2020-2021.

Για την προαγωγή και την απόλυση των μαθητών στο Γενικό Λύκειο απαιτείται Γενικός Μέσος Όρος (Γ.Μ.Ο.) τουλάχιστον 10, ο οποίος προκύπτει από τον μέσο όρο των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των μαθημάτων και εκφράζεται με προσέγγιση δεκάτου, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση.

Δείτε εδώ αναλυτικά το ΦΕΚ για τις διαδικασίες προαγωγής-απόλυσης μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου

Προαγωγή, απόλυση και απόρριψη μαθητών Γυμνασίου

1.α Ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης, i) όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης

τουλάχιστον δέκα (10) ή

ii) όταν έχει γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δεκατρία (13).

β. Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσειςπροαγωγής ή απόλυσης, ο μαθητής παραπέμπεται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους, σε επαναληπτική εξέταση στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσής του είναι μικρότερος από δέκα (10), εφόσον ο αριθμός των μαθημάτων αυτών δεν υπερβαίνει τα τέσσερα (4). Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης και ο μαθητής έχει βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο από δέκα (10) σε περισσότερα από τέσσερα (4) μαθήματα, τότε δεν κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης, δεν παραπέμπεται σε επαναληπτική εξέταση και επαναλαμβάνει την τάξη.

γ. Για τα μαθήματα της Ομάδας Α’ της παρ. 1 του άρθρου 2 του π.δ. 126/2016, όπως έχει τροποποιηθεί, οι επαναληπτικές εξετάσεις είναι προφορικές και γραπτές. Ο Διευθυντής του σχολείου συγκροτεί διμελή επιτροπή εκπαιδευτικών του σχολείου που έχουν σε πρώτη ή σε δεύτερη ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα, η οποία διενεργεί τις προφορικές και γραπτές εξετάσεις. Η προφορική εξέταση προηγείται της γραπτής.

Για τα μαθήματα της Ομάδας Β’ και της Ομάδας Γ’ της παρ. 1 του άρθρου 2 του π.δ. 126/2016, όπως έχει τροποποιηθεί, οι επαναληπτικές εξετάσεις είναι προφορικές. Ο Διευθυντής του σχολείου συγκροτεί διμελή επιτροπή εκπαιδευτικών του σχολείου που έχουν σε πρώτη ή σε δεύτερη ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα, η οποία διενεργεί τις εξετάσεις.

δ. Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις μαθητής της Α’ και Β’ τάξης δεν κριθεί άξιος προαγωγής ή μαθητής της Γ’ τάξης δεν κριθεί άξιος απόλυσης, σύμφωνα με την παράγραφο 1α της Ενότητας Α’ του παρόντος άρθρου, επαναλαμβάνει την τάξη.

ε. Οι μαθητές της Γ’ τάξης Γυμνασίου, που φοιτούσαν μέχρι το σχολικό έτος 2019 - 2020 και δεν κρίθηκαν άξιοι απόλυσης, εξετάζονται από την 1η έως και την 11η Ιουνίου στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα, με πρόγραμμα και ύλη που ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 126/2016, όπως ισχύει. Αν οι μαθητές αυτοί δεν κριθούν άξιοι απόλυσης, σύμφωνα με την παράγραφο 1α της Ενότητας Α’ του παρόντος άρθρου, τότε δύνανται να προσέλθουν το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους, σε επαναληπτική εξέταση στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10) στην ύλη στην οποία εξετάζονται κατά το έτος της εξέτασης και οι μαθητές της Γ’ τάξης. Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου δεν κριθούν άξιοι απόλυσης, δύνανται να προσέλθουν στις εξεταστικές περιόδους του Ιουνίου και Σεπτεμβρίου του επόμενου σχολικού έτους στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10).

2. Στην περίπτωση που εξάγεται για μαθητή απορριπτικό αποτέλεσμα σε κλάδο μαθήματος και ο συνολικός βαθμός στο μάθημα ως μέσος όρος των βαθμών των κλάδων είναι επίσης απορριπτικός, ο μαθητής αυτός παραπέμπεται μόνο στον κλάδο του μαθήματος στον οποίον υστέρησε.

3. Τα γραπτά δοκίμια των μαθητών βαθμολογούνται και αναβαθμολογούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 126/2016.

4. Οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίοι εξετάζονται με βάση τις διατάξεις της υπό στοιχεία 28722/Γ2/12-3-2010 υπουργικής απόφασης (Β’ 276), προάγονται ή απολύονται, σύμφωνα με τα ανωτέρω με μείωση του προβλεπόμενου μέσου όρου βαθμών ετήσιας επίδοσης σε "τουλάχιστον δώδεκα (12)".

Εξαγωγή του βαθμού ετήσιας επίδοσης κατά μάθημα

1. Στα μαθήματα και των τριών Ομάδων (Ομάδα Α’, Β’, Γ’) του άρθρου 2 του π.δ. 126/2016, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, βαθμός ετήσιας επίδοσης των μαθητών είναι ο μέσος όρος των βαθμών του πρώτου τετραμήνου και του δεύτερου τετραμήνου.

2. Αν σε ένα μάθημα για κάποιο λόγο λείπει ο βαθμός του ενός από τα δύο τετράμηνα, ως βαθμός επίδοσης για αυτό το τετράμηνο θεωρείται ο βαθμός του άλλου τετραμήνου. Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο δεν κατατεθεί βαθμολογία ενός μαθήματος σε κανένα τετράμηνο και εφόσον η φοίτηση του μαθητή κριθεί επαρκής, ο Διευθυντής του σχολείου συγκροτεί διμε- λή επιτροπή εκπαιδευτικών του σχολείου που έχουν σε πρώτη ή σε δεύτερη ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα, η οποία διενεργεί ειδική προφορική εξέταση στην ύλη του Β’ τετραμήνου το αργότερο την επομένη ημέρα από τη λήξη των μαθημάτων του Β’ τετραμήνου. Η βαθμολογία αυτής της εξέτασης αποτελεί τον βαθμό επίδοσης για κάθε τετράμηνο.

Αξιολόγηση κατ’ ιδίαν διδαχθέντων και στρατεύσιμων μαθητών

1. Οι κατ’ ιδίαν διδαχθέντες και οι στρατεύσιμοι μαθητές εξετάζονται, από την 1η έως και την 11η Ιουνίου, μόνο προφορικά, σε όλα τα μαθήματα των Ομάδων Α’, Β’ και Γ’, πλην του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, στο οποίο οι μαθητές αυτής της κατηγορίας δεν αξιολογούνται. Ο βαθμός προαγωγής ή απόλυσης προκύπτει από τον μέσο όρο όλων των εξεταζόμενων μαθημάτων. Η προφορική εξέταση διενεργείται, σύμφωνα με πρόγραμμα που καταρτίζεται από το σχολείο, ενώπιον διμελούς επιτροπής αποτελούμενης από εκπαιδευτικούς που έχουν σε πρώτη ή δεύτερη ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Την επιτροπή συγκροτεί ο Διευθυντής του σχολείου από εκπαιδευτικούς του σχολείου και, σε περίπτωση που αυτοί δεν επαρκούν, οι διμελείς επιτροπές συμπληρώνονται από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης με εκπαιδευτικούς όμορων σχολείων. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο εκπαιδευτικών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα. Για την εξεταστέα ύλη στα μαθήματα των Ομάδων Α’, Β’ και Γ’ ισχύει η παρ. 4 του άρθρου 5 του π.δ. 126/2016 και η ύλη γνωστοποιείται από τον Διευθυντή στους μαθητές πέντε (05) ημέρες πριν την έναρξη των εξετάσεων.

2. Οι μαθητές αυτοί προάγονται ή απολύονται σύμφωνα με τις περ. α και β της παρ. 1 της Ενότητας Α’ του παρόντος άρθρου. Όσοι δεν κριθούν άξιοι προαγωγής ή απόλυσης στις εξετάσεις του Ιουνίου παραπέμπονται κατ’ εξαίρεση το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους, σε επαναληπτική εξέταση στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10).

Για τα μαθήματα των Ομάδων Α’, Β’ και Γ’ οι επαναληπτικές εξετάσεις είναι μόνο προφορικές. Ο Διευθυντής του σχολείου συγκροτεί διμελή επιτροπή εκπαιδευτικών του σχολείου που έχουν σε πρώτη ή σε δεύτερη ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα, η οποία διενεργεί τις προφορικές εξετάσεις. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο εκπαιδευτικών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου οι ανωτέρω μαθητές δεν κριθούν άξιοι προαγωγής ή απόλυσης, σύμφωνα με την παρ. 1α της Ενότητας Α’ του παρόντος άρθρου, επαναλαμβάνουν την τάξη.

3. Μαθητής που απουσιάζει δικαιολογημένα από τις εξετάσεις λόγω ασθενείας που βεβαιώνεται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις ή λόγω άλλου σοβαρού κωλύματος που κρίνεται από τον Σύλλογο των Διδασκόντων ότι συνιστά ανωτέρα βία, έπειτα από αίτηση του κηδεμόνα ή του ιδίου, εφόσον είναι ενήλικος, που υποβάλλεται στον Διευθυντή του Γυμνασίου, εξετάζεται άλλη ημέρα την οποία ορίζει με απόφασή του ο Σύλλογος των Διδασκόντων μέχρι το τέλος Ιουνίου. Οι διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζονται και για τους μαθητές που αποχωρούν μετά την ανακοίνωση των θεμάτων των εξετάσεων λόγω αιφνίδιας και εμφανούς ασθένειας, η οποία βεβαιώνεται σύμφωνα με τις προ-βλεπόμενες διατάξεις.

Οι μαθητές αυτοί εάν δεν προσέλθουν σε εξέταση μέχρι το τέλος Ιουνίου, λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας που βεβαιώνονται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις ή σοβαρού κωλύματος που κρίνεται από τον Σύλλογο των Διδασκόντων ότι συνιστά ανωτέρα βία, έχουν τη δυνατότητα να προσέλθουν κατά την εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους. Για τους μαθητές αυτούς ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν προβαίνει σε έκδοση αποτελέσματος στο τέλος Ιουνίου.

Στην περίπτωση αυτή, πρέπει οι κηδεμόνες των μα- θητών ή οι ίδιοι οι μαθητές, αν είναι ενήλικοι, να καταθέσουν υπεύθυνη δήλωση στον Διευθυντή του οικείου Γυμνασίου εντός δύο (2) ημερών από την έκδοση των αποτελεσμάτων. Στην υπεύθυνη δήλωση αναγράφεται ότι οι μαθητές αυτοί θα εξετασθούν στην εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου.

Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις οι ανωτέρω μαθητές δεν κριθούν άξιοι προαγωγής ή απόλυσης, τότε επαναλαμβάνουν την τάξη.

4. Τα οριζόμενα στην ενότητα Γ του παρόντος άρθρου έχουν ισχύ και για τους μαθητές των Γυμνασίων ΕΑΕ και των Γυμνασίων Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνaσίων - Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.), οι οποίοι έχουν χαρακτη- ριστεί ως «κατ’ ιδίαν διδαχθέντες». Στον Γ.Μ.Ο. των Α’, Β, Γ και Δ’ τάξεων του Γυμνασίου των ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. δεν θα ληφθούν υπόψη τα μαθήματα της Ζώνης δημιουργικών δραστηριοτήτων και του ΣΕΠ.

Προαγωγή - απόλυση μαθητών/τριών Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2020-2021

Προαγωγή, απόλυση και απόρριψη μαθητών

1. Για την προαγωγή και την απόλυση των μαθητών στο Γενικό Λύκειο απαιτείται Γενικός Μέσος Όρος (Γ.Μ.Ο.) τουλάχιστον δέκα (10), ο οποίος προκύπτει από τον μέσο όρο των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των μαθημάτων και εκφράζεται με προσέγγιση δεκάτου.

2. Οι μαθητές των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. της παρ. 1, παραπέμπονται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους, σε ειδική εξεταστική περίοδο, για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10). Για τα μαθήματα της Ομάδας Α’, οι εξετάσεις είναι γραπτές. Ο βαθμός της εξέτασης αυ- τής είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα. Για τα μαθήματα της Ομάδας Β’, οι εξετάσεις είναι προφορικές.

Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

Οι μαθητές της Α’ και Β’ τάξης που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. προαγωγής, επαναλαμβάνουν τη φοίτηση.

Για τους μαθητές της Γ’ τάξης που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. απόλυσης, ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 112 του ν. 4610/2019, όπως έχει τροποποιηθεί.

3. Μαθητής του Γενικού Λυκείου με απορριπτικό βαθμό σε κλάδο ή κλάδους μαθήματος και απορριπτικό συ- νολικό βαθμό στο ίδιο μάθημα, που συνάγεται ως μέσος όρος των βαθμών των οικείων κλάδων, εξετάζεται μόνο στον κλάδο ή τους κλάδους του μαθήματος που έλαβε τον απορριπτικό βαθμό.

4. Τα γραπτά δοκίμια των μαθητών βαθμολογούνται και αναβαθμολογούνται σύμφωνα με τις κείμενες δια- τάξεις.

Εξαγωγή του βαθμού ετήσιας επίδοσης κατά μάθημα

1.ΓιατιςΑ’,Β’καιΓ’τάξεις του Γενικού Λυκείου ο βαθμός ετήσιας επίδοσης του μαθητή σε κάθε μάθημα είναι ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) τετραμήνων και εκφράζεται ως δεκαδικός με προσέγγιση δεκάτου.

2. Ο βαθμός ετήσιας επίδοσης στα μαθήματα που αποτελούν κλάδους είναι ο μέσος όρος των βαθμών των μαθημάτων-κλάδων και γράφεται ως δεκαδικός με προσέγγιση δεκάτου.

3. Αν σε ένα μάθημα για κάποιο λόγο λείπει ο βαθμός του ενός από τα δύο τετράμηνα, ως βαθμός επίδοσης για αυτό το τετράμηνο θεωρείται ο βαθμός του άλλου τετραμήνου.

4. Αν, για οποιονδήποτε λόγο, δεν κατατεθεί βαθμολογία ενός μαθήματος σε κανένα τετράμηνο και εφόσον η φοίτηση του μαθητή κριθεί επαρκής, διενεργείται ειδική προφορική εξέταση στην ύλη του Β’ τετραμήνου το αργότερο την επομένη ημέρα από τη λήξη των μαθημάτων του Β’ τετραμήνου. Την εξέταση διενεργεί τριμελής επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής, ως Πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών αποτελεί τον ετήσιο προφορικό βαθμό του μαθήματος και δίνεται με προσέγγιση δεκάτου.

Κατατακτήριες εξετάσεις των «κατ’ ιδίαν διδαχθέντων» και των στρατεύσιμων μαθητών

1. Οι «κατ’ ιδίαν διδαχθέντες μαθητές» και οι στρατεύσιμοι μαθητές εξετάζονται από την 1η έως και την 11η Ιουνίου στα μαθήματα της αντίστοιχης τάξης του Γενικού Λυκείου, στην οποία ζητούν την εξέταση.

Οι εξετάσεις είναι μόνο προφορικές και διεξάγονται σύμφωνα με πρόγραμμα που καταρτίζεται από το σχολείο. Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής ή ο Υποδιευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

2. Οι «κατ’ ιδίαν διδαχθέντες μαθητές» και οι στρατεύσιμοι μαθητές των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. της παρ. 1 του άρθρου 112 του ν. 4610/2019, όπως έχει τροποποιηθεί, παραπέμπονται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους, σε ειδική εξεταστική περίοδο, για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10). Για τα μαθήματα των Ομάδων Α’ και Β’ οι εξετάσεις είναι μόνο προφορικές. Ο βαθμός της εξέτασης αυτής είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

3. Οι μαθητές της Α’ και Β’ τάξης που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. προαγωγής, επαναλαμβάνουν τη φοίτηση.

Για τους μαθητές της Γ’ τάξης που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. απόλυσης, ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 112 του ν. 4610/2019, όπως έχει τροποποιηθεί.

4. Τα οριζόμενα στην ενότητα Γ του παρόντος άρθρου έχουν ισχύ και για τους μαθητές των Λυκείων ΕΑΕ, οι οποίοι έχουν χαρακτηριστεί ως «κατ’ ιδίαν διδαχθέντες».

Εξετάσεις μαθητών παρελθόντων ετών Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου

Οι μαθητές της υποπερ. ββ της περ. β της παρ. 3 του άρθρου 112 του ν. 4610/2019, όπως έχει τροποποιηθεί, εξετάζονται σε όλα τα γραπτώς και μη γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα, από την 1η Ιουνίου έως την 11η Ιουνίου.

Για τα μαθήματα της Ομάδας Α’ οι εξετάσεις είναι προφορικές και γραπτές. Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής ή ο Υποδιευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος προφορικός βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

Οι γραπτές εξετάσεις διεξάγονται σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 105 και τα άρθρα 106 και 107 του ν. 4610/2019, όπως έχει τροποποιηθεί. Ο βαθμός της εξέτασης αυτής είναι ο γραπτός βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα. Ο μέσος όρος της προφορικής και της γραπτής εξέτασης είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

Η προφορική εξέταση προηγείται της γραπτής. Τα θέματα της προφορικής εξέτασης είναι διαφορετικά από εκείνα της γραπτής εξέτασης.

Για τα μαθήματα της Ομάδας Β’ οι εξετάσεις είναι προφορικές και διεξάγονται σύμφωνα με πρόγραμμα που καταρτίζεται από το σχολείο. Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής ή ο Υποδιευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

Οι μαθητές που δεν επιτυγχάνουν το Γ.Μ.Ο. της παρ. 1 του άρθρου 112 του ν. 4610/2019, όπως έχει τροποποιηθεί, παραπέμπονται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους, σε ειδική εξεταστική περίοδο, για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10). Για τα μαθήματα της Ομάδας Α’, οι εξετάσεις είναι γραπτές. Ο βαθμός της εξέτασης αυτής είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα. Για τα μαθήματα της Ομάδας Β’, οι εξετάσεις είναι προφορικές. Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

Τα γραπτά δοκίμια των μαθητών βαθμολογούνται και αναβαθμολογούνται με τη διαδικασία που προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις.

Για τους ανωτέρω μαθητές που κατά την εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. απόλυσης, ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 112 του ν. 4610/2019, όπως έχει τροποποιηθεί.

Μαθητές μη προσερχόμενοι σε εξετάσεις

Για τους μαθητές που απουσιάζουν δικαιολογημένα από την εξέταση μαθήματος λόγω ασθενείας ή άλλου αποχρώντος λόγου, ισχύουν κατ’ αναλογία οι διατάξεις του άρθρου 108 του ν. 4610/2019, όπως έχει τροποποιηθεί.

Προαγωγή, απόλυση και απόρριψη μαθητών Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων

Τα ανωτέρω άρθρα ισχύουν και για την προαγωγή, απόλυση και απόρριψη των μαθητών των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων, με την επιφύλαξη της παρ. 9 της ενότητας Θ και της περ. β της παρ. 3 της ενότητας Ι της υπό στοιχεία 20923/Δ2/23-02-2021 υπουργικής απόφασης «Λειτουργία Μουσικών Σχολείων» (Β’ 878) και της παρ. 8 του άρθρου 6 του Μέρους Α’ και της παρ. 3 του άρθρου 10 του Μέρους Β’ της υπό στοιχεία 21320/ Δ2/24-02-2021 υπουργικής απόφασης «Λειτουργία Καλλιτεχνικών Σχολείων» (Β’ 886).

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

karamanliskwstas
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
foto_education.jpg
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων-Συμβούλων Σταδιοδρομίας-Εκπαιδευτικού Προσωπικού – Ανακοίνωση από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Εκπαίδευση
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Καταγγελία της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για την ανακοίνωση που έλαβαν εργαζόμενοι των ΚΕΔΑΣΥ για βραδεία προσέλευση και πρόωρη αποχώρηση κατά μία ώρα πριν τη λήξη...
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ιδρύεται «Επώνυμη Έδρα Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές»
Ανακοινώθηκε η ίδρυση «Επώνυμης Έδρας Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές» στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ιδρύεται «Επώνυμη Έδρα Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές»