Τσούχλος για αξιολόγηση: Αιφνιδιαστικές ανακοινώσεις χωρίς διαβούλευση
«Η πρόσκληση για τη συνάντηση ήρθε ξαφνικά, ενώ λεπτομέρειες για το περιεχόμενο όσων θα περιέχει το πολυνομοσχέδιο και όσων θα μας παρουσιάσει τη Δευτέρα τις μαθαίνουμε από δημοσιεύματα στον Τύπο και στα ηλεκτρονικά μέσα», δηλώνει ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ στο Alfavita

Αιφνιδιαστική πρόσκληση απηύθυνε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στις δύο μεγαλύτερες εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες (ΔΟΕ και ΟΛΜΕ) με αφορμή το νέο πολυνομοσχέδιο που θα αφορά μεταξύ άλλων την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης, και το οποίο αναμένεται να παρουσιάσει τη Δευτέρα 31 Μαΐου στο υπουργικό συμβούλιο.

Χωρίς καμία διαβούλευση

Κατά την πάγια πρακτική της η υπουργός, φέρνει αιφνιδιαστικά ένα ακόμη νομοσχέδιο, για το οποίο δεν έχει προηγηθεί διαβούλευση με τους άμεσα εμπλεκόμενους φορείς. Αντιθέτως, η υπουργός καλεί τη Δευτέρα τους εκπροσώπους της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ για να τους παρουσιάσει ένα ήδη καταρτισμένο νομοσχέδιο, ένα νομοσχέδιο που θίγει το εξαιρετικά ευαίσθητο ζήτημα της αξιολόγησης. 

«Την τελευταία φορά που συναντήσαμε την υπουργό, πριν περίπου δύο εβδομάδες, συζητήσαμε τα προβλήματα στη λειτουργία των υπηρεσιακών συμβουλίων και μιλήσαμε και για τους μόνιμους διορισμούς που κοντεύει Ιούνιος και ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί. Στο πλαίσιο αυτής της κουβέντας η κ. Κεραμέως είχε αναφέρει ότι ετοιμάζει ένα νομοσχέδιο που θα το φέρει το καλοκαίρι και το οποίο θα κινείτο σε τρεις άξονες:

α) την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών,
β) τη μεγαλύτερη αυτονομία των σχολικών μονάδων και
γ) τα κριτήρια επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης. Προσωπικά θεώρησα ότι θα φέρει το νομοσχέδιο μετά τις Πανελλαδικές, αλλά απ' ό,τι φαίνεται θα το κατεβάσει
ωρίτερα
» δηλώνει στο alfavita.gr ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Θεόδωρος Τσούχλος

«Αναμέναμε ενημέρωση για να υπάρξει διαβούλευση, αλλά τώρα ξαφνικά μας καλεί για να μας κάνει ανακοινώσεις όπως φαίνεται» προσθέτει ο κ. Τσούχλος επιβεβαιώνοντας ότι για μία ακόμη φορά η υπουργός επιλέγει τον αιφνιδιασμό από τον ανοιχτό διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα. 

«Η πρόσκληση για τη συνάντηση ήρθε ξαφνικά, ενώ λεπτομέρειες για το περιεχόμενο όσων θα περιέχει το πολυνομοσχέδιο και όσων θα μας παρουσιάσει τη Δευτέρα τις μαθαίνουμε από δημοσιεύματα στον Τύπο και στα ηλεκτρονικά μέσα», δηλώνει με νόημα ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ. 

Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ, το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας αναμένεται να συζητηθεί στο υπουργικό συμβούλιο της ερχόμενης Δευτέρας, ενώ το περιεχόμενό του είναι πιθανό να τεθεί επί τάπητος και σε κυβερνητική σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί σήμερα.

Τα στελέχη εκπαίδευσης

Σε χθεσινό αναλυτικό του ρεπορτάζ το alfavita.gr αναφέρθηκε στο θέμα της επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, που αναμένεται να συμπεριλαμβάνεται στο νομοσχέδιο περί αξιολόγησης,  ζήτημα για το οποίο στο υπουργείο Παιδείας το τελευταίο χρονικό διάστημα υπάρχει έντονος προβληματισμός για την κρίση – επιλογή στελεχών, που εκκρεμεί από το 2020 και σύμφωνα με τις εξαγγελίες του ΥΠΑΙΘ θα έπρεπε ήδη να είχε δρομολογηθεί.

Θα αξιολογούν και οι μαθητές;

Η εφημερίδα λοιπόν, αναφέρει σήμερα ως ενδεχόμενο να προβλεφθεί ότι και οι μαθητές θα αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς τους -στα πρότυπα των φοιτητών, που συμπληρώνουν φύλλα αξιολόγησης του μαθήματος και των πανεπιστημιακών- αλλά και να θεσπιστούν κίνητρα - μπόνους στους εκπαιδευτικούς που θα σημειώνουν πολύ καλές επιδόσεις. Αναφέρει ειδικότερα ότι την αξιολόγηση δασκάλων και καθηγητών θα κάνουν διευθυντές, σχολικοί σύμβουλοι αλλά και μαθητές. Το τελευταίο, σύμφωνα με ΤΑ ΝΕΑ, αποτελεί μια πραγματική καινοτομία στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς δίνει και στους μαθητές (όπως έγινε στους φοιτητές στην αντίστοιχη διαδικασία αξιολόγησης των ΑΕΙ) τη δυνατότητα να παρέμβουν στην αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου στα σχολεία τους. Η αξιολόγηση δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα αλλά αντίθετα θα προβλέπονται και κίνητρα - μπόνους για όσους αριστεύουν τα οποία δεν αποκλείεται να είναι και οικονομικά.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η αξιολόγηση αφορά 180.000 εκπαιδευτικούς (περίπου 20.000 μεταξύ τους τα στελέχη εκπαίδευσης), ενώ θα γίνεται και ετήσια καταγραφή επιδόσεων στα σχολεία και "φάκελοι" εκπαιδευτικών, με στόχο την επιβράβευση της προσπάθειάς τους και τη σκιαγράφηση δυνατοτήτων και αδυναμιών.

Η αξιολόγηση των στελεχών θα γίνεται με βάση αντικειμενικά κριτήρια (εμπειρία, τίτλοι σπουδών κ.ο.κ.) αλλά και με ποιοτικά κριτήρια.

Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στις σχολικές μονάδες θα αξιολογούνται μεταξύ άλλων με κριτήρια:

  • Το εκπαιδευτικό περιβάλλον. Διαπροσωπικές σχέσεις, παιδαγωγικό κλίμα στη σχολική τάξη, οργάνωση της τάξης.
  • Τον σχεδιασμό, προγραμματισμό και προετοιμασία της διδασκαλίας. Αντίληψη των δυνατοτήτων και αναγκών των μαθητών και διαμόρφωση του σχεδιασμού της διδασκαλίας, διδακτικοί στόχοι, διδακτικές επιλογές, διεξαγωγή της διδασκαλίας και αξιολόγηση των μαθητών.
  • Την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια. Τυπικές υποχρεώσεις, συμμετοχή στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτοαξιολόγησή της, επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού.
  • Την επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη. Τυπικά προσόντα και επιστημονική ανάπτυξη.

Η απεργία-αποχή

Αυτά αναφέρονται στο ρεπορτάζ της εφημερίδας, χωρίς καμία αναφορά στη στάση των εκπαιδευτικών. Να σημειωθεί λοιπόν  ότι οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες έχουν αποφασίσει απεργία-αποχή από τις διαδικασίες της αξιολόγησης ήδη από το πρώτο της στάδιο. Τα εμφατικά ποσοστά στην απεργία - αποχή (95% στην Πρωτοβάθμια, 87% στη Δευτεροβάθμια) δείχνουν ότι οι εκπαιδευτικοί δεν συναινούν στη διαχρονική προσπάθεια των κυβερνήσεων, με όχημα την «αξιολόγηση», να ορθώσουν νέα τείχη στη μόρφωση των παιδιών της λαϊκής οικογένειας, να οξύνουν τις ταξικές διαφορές με την κατηγοριοποίηση, να θρέψουν την επιχειρηματική δραστηριότητα μέσα στα σχολεία, να σπείρουν το φόβο στους εκπαιδευτικούς.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ χαιρέτισε την πολύ μεγάλη συμμετοχή του κλάδου στην απεργία – αποχή από τις διαδικασίες της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης που επέβαλε και ενεργοποίησε προκλητικά η κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας με τα σχολεία κλειστά. Το κάλεσμα της Ομοσπονδίας για απεργία – αποχή ήταν απόφαση της τελευταίας Γ/Σ των Προέδρων τον Σεπτέμβρη 2020 που υπερψηφίστηκε με πολύ μεγάλη πλειοψηφία. Η απόφαση για απεργία – αποχή και η απόρριψη της αξιολόγησης, όπως αυτή προβλέπεται στο ν.4692/2020, αγκαλιάστηκε από την συντριπτική πλειοψηφία των ΕΛΜΕ και των εκπαιδευτικών. 

Περικοπές μισθών...

Απέναντι στο αραγές μέτωπο των εκπαιδευτικών, η κ.Κεραμέως προχώρησε σε επιχείρηση εκφοβισμού των εκπαιδευτικών να εκτελέσουν το αυτονόητο συνδικαλιστικό τους δικαίωμα της απεργίας- αποχής από την διαδικασία της δημιουργίας ομάδων για την εσωτερική αξιολόγηση της υπουργού Κεραμέως που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ και ΟΛΜΕ. Η ΕΛΜΕ Αιτωλ/νιας κατήγγειλε πριν από δύο εβδομάδες, την περικοπή του ημερομισθίου επτά εκπαιδευτικών του 2ου Λυκείου Ναυπάκτου από τον διευθυντή του σχολείου, λόγω της συμμετοχής τους στην απεργία –αποχή από τη διαδικασία της δημιουργίας ομάδων για την εσωτερική αξιολόγηση ως αδικαιολόγητη, παράνομη και καταχρηστική. Επίσης, ακόμη ένα περιστατικό περικοπής μισθών των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην απεργία – αποχή από τις διαδικασίες της αξιολόγησης, κατήγγειλε η Α’ ΕΛΜΕ Κυκλάδων.

Αντιλαμβάνεται κανείς λοιπόν ότι εφόσον οι πληροφορίες επιβεβαιωθούν, η κ.Κεραμέως ανοίγει ακόμα ένα πεδίο αντιπαράθεσης σε λάθος χρόνο, παραμονές εξετάσεων. Η μήπως το επιλέγει ακριβώς γι' αυτό;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kinimatografos_151218.jpg
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»
«Από την ίδρυση των καλλιτεχνικών σχολείων έως και σήμερα οι απόφοιτοι της Σχολής μας, εργάζονται μόνο ως ωρομίσθιοι καθηγητές καθώς δεν έχει...
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»
KOZANI
Κυρ. Πιερρακάκης από την Κοζάνη: «Στόχος μας είναι να έρθουν περισσότεροι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Δ. Μακεδονίας και θα έλεγα περισσότεροι ξένοι φoιτητές»
Από την Κοζάνη και συγκεκριμένα το διοικητήριο της Περιφέρειας στη ΖΕΠ, ξεκίνησε τη διήμερη περιοδεία του στη Δυτική Μακεδονία ο Υπουργός Παιδείας...
Κυρ. Πιερρακάκης από την Κοζάνη: «Στόχος μας είναι να έρθουν περισσότεροι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Δ. Μακεδονίας και θα έλεγα περισσότεροι ξένοι φoιτητές»