Thumbnail
ΟΙΕΛΕ: Πρωτοφανές κύμα απολύσεων στην ιδιωτική πρωτοβάθμια εκπαίδευση, απολύουν Ιούνιο και επαναπροσλαμβάνουν (;) Σεπτέμβριο - Κλοπή διδάκτρων τουλάχιστον 2 μηνών από τους γονείς με τις ευλογίες Κεραμέως

Σε σοβαρή καταγγελία για "τεράστιο κύμα καταγγελιών σύμβασης, κυρίως δασκάλων και νηπιαγωγών, σε ιδιωτικά σχολεία στη λήξη του διδακτικού έτους", αλλά και για "θέμα υγιούς ανταγωνισμού ανάμεσα στα ιδιωτικά σχολεία που πληρώνουν κανονικά το καλοκαίρι και τιμούν τις συμβάσεις των εκπαιδευτικών και τα σχολεία των «πειρατών» που κατακλέβουν τους εργαζόμενους και τους γονείς", προχώρησε σήμερα η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ)

Η καταγγελία της ΟΙΕΛΕ

Αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου (τότε) για την ιδιωτική εκπαίδευση δια χειρός Νίκης Κεραμέως, Ιούλιος 2020:

«(Η μετατροπή της διετούς αρχικής σύμβασης σε αορίστου χρόνου) επιδιώκει τη διατήρηση πιο μακροχρόνιων και σταθερών σχέσεων εργασίας, προς όφελος τόσο των ίδιων των εκπαιδευτικών και της οργάνωσης των ιδιωτικών σχολείων όσο και του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου»

 

Τις τελευταίες ημέρες φθάνουν υπόψη της Ομοσπονδίας μας πληροφορίες για τεράστιο κύμα καταγγελιών σύμβασης, κυρίως δασκάλων και νηπιαγωγών, σε ιδιωτικά σχολεία στη λήξη του διδακτικού έτους (στο τέλος της επόμενης εβδομάδας). Σε πολλές περιπτώσεις η καταγγελία σύμβασης συνοδεύεται με υπόσχεση επαναπρόσληψης το Σεπτέμβριο! Θα αναμένουμε, μετά τη λήξη των Πανελλαδικών, την εικόνα και για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αν και φοβούμαστε για ανάλογη κατάσταση και εκεί.

Μέχρι τον Ιούλιο του 2020 οι αρχικές συμβάσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών ήταν διετείς (μετά τη λήξη της διετίας, αν δεν καταγγέλλονταν, μετατρέπονταν σε αορίστου χρόνου), διδόταν δηλαδή το συνταγματικά κατοχυρωμένο διάστημα δοκιμής στον εκπαιδευτικό και ταυτόχρονα η απόλυση συνοδευόταν από αποζημίωση απόλυσης και αναγνώρισης της προϋπηρεσίας. Όχι πια! Είναι φανερό ότι πολλοί ιδιοκτήτες, με τη βοήθεια του άθλιου νόμου Κεραμέως, μετατρέπουν τα ιδιωτικά σχολεία σε φροντιστήρια, και τις δήθεν αορίστου χρόνου συμβάσεις σε οιονεί ορισμένου (που καταγγέλλονται στο 9μηνο). Πέρα από τις οδυνηρές επιπτώσεις που έχει η πρακτική αυτή για τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, τίθεται μέγα ζήτημα για την έμμεση κλοπή των γονέων από τους επιτήδειους. Τα δίδακτρα καταβάλλονται για το σχολικό έτος (για το σύνολο της χρονιάς, 12 μήνες), όχι για το διδακτικό έτος. Επομένως, όταν ο εκπαιδευτικός απολύεται στη λήξη του διδακτικού έτους, ο ιδιοκτήτης έχει αυτόματα κέρδος τουλάχιστον 2,5 μηνών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και 2 στη δευτεροβάθμια. Πέραν της προφανούς παρανομίας, εγείρεται θέμα υγιούς ανταγωνισμού ανάμεσα στα ιδιωτικά σχολεία που πληρώνουν κανονικά το καλοκαίρι και τιμούν τις συμβάσεις των εκπαιδευτικών και τα σχολεία των «πειρατών» που κατακλέβουν τους εργαζόμενους και τους γονείς.

Η κατάργηση της διετίας

Είχαμε γράψει τότε στην ανάλυση του σχεδίου νόμου για το ζήτημα:

Η κατάργηση της διετίας, παρόλο ότι στην Αιτιολογική Έκθεση παραπειστικά αναφέρεται ότι «επιδιώκει τη διατήρηση πιο μακροχρόνιων και σταθερών σχέσεων εργασίας, προς όφελος τόσο των ίδιων των εκπαιδευτικών και της οργάνωσης των ιδιωτικών σχολείων όσο και του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου», θα πολλαπλασιάσει τις απολύσεις αφού αυτές θα είναι αναιτιώδεις και, κυρίως, φθηνές! Κι αυτό γιατί η σύμβαση ορισμένου χρόνου (διετής) καταγγέλλεται πρόωρα μόνο με την ύπαρξη σπουδαίου λόγου (οπότε σε περίπτωση ανυπαρξίας αυτού, οφείλονται οι αποδοχές μέχρι τη λήξη της συμβατικής διάρκειας) ενώ η αποζημίωση απόλυσης εντός του πρώτου έτους απασχόλησης είναι μηδενική, στο δεύτερο δε έτος ανέρχεται σε μόλις 2 μισθούς!

Αποδεικνύεται πλέον ολοφάνερα ότι η μοναδική στόχευση του νόμου Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση ήταν η με κάθε τρόπο διόγκωση των κερδών των ιδιοκτητών στις πλάτες των εκπαιδευτικών και των γονέων.

Απολύτως καταστροφικές οι επιπτώσεις των απολύσεων κάθε καλοκαίρι 

Όπως προαναφέρθηκε, οι συνέπειες για τους εκπαιδευτικούς είναι οδυνηρές. Η καταγγελία της σύμβασης στο 9μηνο δεν επιτρέπει τη δυνατότητα αναγνώρισης προϋπηρεσίας (ο νόμος απαιτεί συνεχή προϋπηρεσία για την αναγνώρισή της), εμποδίζει τη μισθολογική ωρίμανση (είναι βέβαιο ότι θα βλέπουμε συνεχή «ανακύκλωση» εκπαιδευτικών, ώστε να μην ανεβαίνουν μισθολογικά κλιμάκια και να μην στοιχίζουν περισσότερο) και αφαιρεί τη δυνατότητα καταβολής αποζημίωσης απόλυσης (χρειάζεται μίνιμουμ ένα έτος) και ένταξης στα μητρώα του ΟΑΕΔ για το επίδομα ανεργίας.

Πλέον, κάθε ιδιωτικός εκπαιδευτικός ζει στο πετσί του την απόλυτη εξαπάτηση από την Υπουργό Παιδείας κ. Κεραμέως που είχε το θράσος πριν την ψήφιση του νόμου να πει ότι η μετατροπή των ορισμένου χρόνου συμβάσεων σε αορίστου είναι για το …καλό μας και για την εξασφάλιση «μακροχρόνιων» εργασιακών σχέσεων.

Επειδή, τέλος, η Υπουργός Παιδείας είχε πει ότι η ρύθμιση αυτή βαίνει σε όφελος των σχολείων και της ποιότητάς τους, ερωτούμε κάθε υγιώς σκεπτόμενο πολίτη επικαλούμενοι κάθε επιστημονική έρευνα που έχει γίνει σχετικά: Είναι δυνατόν ένα σχολείο να παρέχει ποιοτικές υπηρεσίες εκπαίδευσης, όταν «ανακυκλώνει» τους εκπαιδευτικούς του, όταν έχει εκπαιδευτικούς-επισκέπτες ολίγων μηνών που δεν δένονται με τη σχολική κοινότητα και δεν έχουν κανένα σοβαρό κίνητρο παραμονής;

Και μετά οι σχολάρχες γκρινιάζουν που οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί φεύγουν τρέχοντας για να διοριστούν ως αναπληρωτές….

 

Επιστολή ΟΙΕΛΕ στη Συντονιστική Επιτροπή Συλλόγων Γονέων Ιδιωτικών Σχολείων για την κλοπή των διδάκτρων

Η ΟΙΕΛΕ απέστειλε για το ζήτημα της κλοπής των διδάκτρων με τις πρόωρες απολύσεις εκπαιδευτικών επιστολή στην περίφημη Συντονιστική Επιτροπή Συλλόγων Γονέων Ιδιωτικών Σχολείων που ήταν ο μοναδικός φορέας, πλην εργοδοτών, που στήριξε με φανατισμό το νομοσχέδιο Κεραμέως και έκτοτε εξαφανίστηκε, αν και έχουν προκύψει πολύ σοβαρά ζητήματα για την εκπαίδευση.

Θα ζητήσουμε από τους εκπροσώπους των γονέων, αν πράγματι ενδιαφέρονται για τα δικαιώματα των γονέων και των παιδιών τους και όχι για την εξυπηρέτηση κομματικών ή ατομικών συμφερόντων, να λάβουν δημόσια θέση για τη διαμορφούμενη κατάσταση στα ιδιωτικά σχολεία που πλήττει ευθέως την ποιότητα των εκπαιδευτικών υπηρεσιών αλλά και την τσέπη τους.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΡΟΥΤΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kozani
Πιερρακάκης: Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα
«Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συζητήσαμε με εκπαιδευτικούς πώς μπορεί το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και...
Πιερρακάκης: Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα
amfitheatro.jpeg
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!
Έγιναν 108 τα τμήματα που απονέμουν ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master)
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!