Κωνσταντάρας: -Και τι δουλειά κάνεις ρε Γκρούεζα; Πως τα βολεύεις; Πως έχτισες το σπίτι που έχτισες, πως έβγαλες τα λεφτά που έβγαλες;
Παπαγιαννόπουλος: -Χεχε, μα είμαι του κόμματος κύριε υπουργέ, σκοτώνομαι για το κόμμα!
Κωνσταντάρας: -Κατάλαβα, κατάλαβα ρε Γκρούεζα... Εδώ υπάρχει κάτι σάπιο...Κι όπου υπάρχει σάπιο υπάρχουν και σκουλήκια.
(Από την ταινία Υπάρχει και Φιλότιμο, 1965)
Στην εποχή του...Γκρούεζα και του Μαυρογιαλούρου επιστρέφει την διοίκηση της εκπαίδευσης η πίεση της κ.Κεραμέως για δοτά Υπηρεσιακά Συμβούλια, μετά από την αποχώρηση της συντριπτικής πλειονότητας των αιρετών εκπαιδευτικών λόγω της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας που εξελίχθηκε σε φιάσκο.
Το τελευταίο διάστημα έχουν γίνει καθημερινές οι καταγγελίες για τη λειτουργία διαφόρων "δοτών" Υπηρεσιακών Συμβουλίων, ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ σε αρκετές περιοχές, που επαναφέρουν μεθόδους οι οποίες ανήκουν σε άλλες εποχές.
Σε συνδυασμό με το νέο νομοσχέδιο της κ.Κεραμέως για τα στελέχη εκπαίδευσης και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών το οποίο δίνει υπερεξουσίες σε διευθυντές και στελέχη επαναφέροντας από την πίσω πόρτα τον επιθεωρητισμό και αποδυναμώνοντας τους συλλόγους διδασκόντων, ο ερχόμενος Σεπτέμβριος αναμένεται πολύ θερμός.
"Μαγειρέματα" στα Υπηρεσιακά Συμβούλια...
Ας δούμε μερικά παραδείγματα: Χθες, οι πρώην αιρετοί Κοντελές Δημήτρης και Ρεμπάπης Παναγιώτης προχώρησαν σε καταγγελία για το ΠΥΣΔΕ ΛΑΡΙΣΑΣ, ζητώντας να αρθεί ο περιορισμός των 20 προτιμήσεων σχολικών μονάδων στους εκπαιδευτικούς που ήρθαν με μετάθεση, ζήτησαν βελτίωση ή βρίσκονται στην διάθεση του ΠΥΣΔΕ και κλήθηκαν να υποβάλουν αίτηση για τοποθέτηση σε οργανικά κενά. Γιατί;
"Θα δώσουμε ένα απλό παράδειγμα για να πειστεί και ο πιο αδαής συνάδελφος για το τι πάει να στηθεί. Με τα σχολεία του νομού να πλησιάζουν τα 90 και σε ειδικότητες με δεκάδες οργανικά κενά και αντίστοιχους μετατιθέμενους (π.χ. φιλολόγους) είναι φανερό πως μια σειρά κενά που θα δημιουργηθούν κατά την διαδικασία τοποθέτησης πολλοί συνάδελφοι δεν θα τα γνωρίζουν και δεν θα τα έχουν δηλώσει και λόγω του περιορισμού. Ανοίγει ο δρόμος έτσι στα μέλη του ΠΥΣΔΕ να λειτουργήσουν πελατειακά και με λογικές εξυπηρετήσεων όπως παλιότερα. Οι ημέτεροι θα ενημερωθούν και θα δηλώσουν τα «σωστά» σχολεία δημιουργώντας ξανά εκείνο το άθλιο καθεστώς που είχαμε συναντήσει όταν πρωτοεκλεγήκαμε στο ΠΥΣΔΕ", αναφέρουν.
"Εσωτερική πληροφορία"...
Για το ίδιο θέμα, οι ΣΥΝΕΚ Λάρισας κατήγγειλαν την απόφαση της ΔΔΕ Λάρισας για τις 20 προτιμήσεις, ως πράξη που δημιουργεί προϋποθέσεις αδιαφάνειας και άνισης μεταχείρισης των συναδέλφων: "Θυμίζουμε πως τα τελευταία χρόνια οι εκπαιδευτικοί δήλωναν όσα σχολεία επιθυμούσαν, χωρίς αριθμητικό όριο. Και αυτό ήταν το λογικό και ορθό και εξασφάλιζε τη διαφάνεια. Γιατί λοιπόν επαναφέρει η πρόεδρος του ΠΥΣΔΕ, με απόφαση που φέρει την υπογραφή της, τον περιορισμό στην επιλογή σχολείων τοποθέτησης και γυρίζει την εκπαιδευτική κοινότητα στην «κανονικότητα» του ρουσφετιού και της εσωτερικής πληροφόρησης του 2015 και πριν; Επειδή κατά τη διαδικασία των τοποθετήσεων οι αιτήσεις συνεξετάζονται και είναι πιθανό να προκύψουν και άλλα οργανικά κενά και σε άλλα σχολεία (λόγω βελτίωσης θέσης), τα οποία προφανώς δεν εμφανίζονται στους συνημμένους πίνακες, οι εκπαιδευτικοί δε θα μπορούν να δηλώσουν όλες τις σχολικές μονάδες, στις οποίες επιθυμούν να τοποθετηθούν πέραν αυτών που φαίνονται ότι έχουν κενά. Εφόσον λοιπόν οι καραμπόλες που θα προκύψουν θα είναι εν αγνοία των εκπαιδευτικών, εκπαιδευτικοί με λιγότερα μόρια θα καταλαμβάνουν σχολεία που θα δικαιούνταν να καταλάβουν εκπαιδευτικοί με περισσότερα, που όμως περιορίζονται από τη διοίκηση να μην τα επιλέξουν. Σε αυτή την περίπτωση η εσωτερική πληροφορία θα αναδεικνυόταν "χρυσή" για τυχόν ημέτερους. Η ΔΔΕ Λάρισας οφείλει να αποσύρει αυτό το σκοτεινό πέπλο πάνω από τις διαδικασίες τοποθέτησης και να υιοθετήσει την πρακτική των απεριόριστων επιλογών, που ίσχυε μέχρι πρότινος"
Και άλλα, αλλού...
Η περίπτωση αυτή δεν είναι βέβαια η μόνη. Τον Μάρτιο, η ΕΛΜΕ Πρέβεζας κατήγγειλε τη μη δημοσιοποίηση των κενών και των πλεονασμάτων από το ΠΥΣΔΕ της Πρέβεζας, τονίζοντας ότι «η ανάρτηση των κενών για τις μεταθέσεις, αποσπάσεις και κάθε είδους υπηρεσιακές μεταβολές θα πρέπει να θεωρείται εκ των ουκ άνευ στη δημόσια διοίκηση, προκειμένου να διασφαλίζεται η διαφάνεια, η αμεροληψία και η έγκαιρη και πλήρης ενημέρωση των συναδέλφων, πόσο μάλλον όταν οι μεταθέσεις στον χώρο της εκπαίδευσης είναι μια υπηρεσιακή διαδικασία, που επηρεάζει τη σταδιοδρομία και τη ζωή χιλιάδων εκπαιδευτικών στη χώρα». Παρόμοιες καταστάσεις και ενέργειες καταγγέλθηκαν στην Αργολίδα,την Αχαία και πολλές ακόμα περιοχές. Και ούτε είναι μόνο το "κρυφτούλι" με τα κενά. Χθες η Δ' ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής προχώρησε σε καταγγελία για το ΠΥΣΔΕ Β΄ Αθήνας. Σύμφωνα με την καταγγελία, το ΠΥΣΔΕ αναίρεσε απόφαση τοποθέτησής εκπαιδευτικού στο 1ο ΓΕΛ Πεύκης. Ο εκπαιδευτικός νόμιμα και με διοικητική πράξη τοποθετήθηκε στην θέση αυτή αφού είχε κάνει αίτηση υπεραριθμίας. Στην θέση του λοιπόν, το ΠΥΣΔΕ, διόρισε αυθαίρετα άλλη εκπαιδευτικό η οποία, προφανώς εντελώς τυχαία, ήταν υποψήφια με το ψηφοδέλτιο της ΔΑΚΕ στην Β΄ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής...
Σοβαρή καταγγελία για αυθαιρεσίες που αφορά τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή από το ΠΥΣΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης έκανε και η Αυτόνομη Ριζοσπαστική Κίνηση - Αγωνιστικές Παρεμβάσεις της Δ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης: Κατήγγειλε αυθαιρεσίες στις τοποθετήσεις ειδικής αγωγής από το «νόθο κυβερνητικό ΠΥΣΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης». Συγκεκριμένα, όπως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί, την Τρίτη 8 Ιουνίου το ΠΥΣΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης τοποθέτησε προσωρινά σε οργανικές θέσεις τους νεοδιόριστους και τους αιτούντες βελτίωση συναδέλφους της Ειδικής Αγωγής παραβιάζοντας κατάφωρα το δίκαιο των τοποθετήσεων βάσει μορίων και των δηλώσεων προτίμησης. Το ΠΥΣΔΕ τοποθέτησε υποχρεωτικά στα κενά των ειδικών Σχολείων αδιαφορώντας για την σειρά προτίμησης των δηλώσεων των εκπαιδευτικών. Εκπαιδευτικοί που είχαν περισσότερα μόρια από άλλους, ενώ είχαν π.χ στις πρώτες οχτώ επιλογές τους Τμήματα Ένταξης τοποθετήθηκαν, υποχρεωτικά, στην 9η επιλογή τους που ήταν σε ειδικό σχολείο. Με αυτήν την μεθόδευση εκπαιδευτικοί με λιγότερα μόρια τοποθετήθηκαν σε τμήματα ένταξης παρότι αυτά είχαν δηλωθεί ως πρώτες επιλογές από συναδέλφους που είχαν περισσότερα μόρια...
Διαγραφές και ημέτεροι
Για να γίνονται τέτοια πράγματα, προφανώς συμπράττουν εκπαιδευτικοί. Ορισμένοι εκ των οποίων είναι πρώην αιρετοί που δεν παραιτήθηκαν και έχουν ήδη διαγραφεί για το λόγο αυτόν από τις ενώσεις τους. Για παράδειγμα, στη διαγραφή μέλους του που στηρίζει το «δοτό ΠΥΣΠΕ» προχώρησε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής «Κ. Σωτηρίου» στις 23 Απριλίου. Όπως επισημαίνει το σωματείο, «το σύνολο των "υποψηφίων όλων των παρατάξεων" που ήταν μέλη του συλλόγου μας απέσυραν τις υποψηφιότητες τους και ακολούθως μετά την τεράστια αποχή 95% από τις ψευδο-εκλογές παραιτήθηκαν από θέσεις αιρετών του ελάχιστου 5%».Όμως ο εκπαιδευτικός, σύμφωνα με τον ΣΕΠΕ, «μετά τη συζήτηση με το ΔΣ του συλλόγου νομιμοποίησε για άλλη μια φορά με την παρουσία του τη συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ στις 21/4 , γεγονός που δεν αφήνει κανένα περιθώριο παρερμηνείας και παρεξήγησης. Την ίδια μέρα, Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε του Νομού Πιερίας κατήγγειλε το γεγονός ότι ενώ οι εκπαιδευτικοί έδωσαν τη δική τους απάντηση με το συντριπτικό ποσοστό του 95% της αποχής τους από τις ηλεκτρονικές εκλογές-παρωδία της 7ης Νοεμβρίου 2020, το υπουργείο παιδείας συνέχισε τον αντιδημοκρατικό του κατήφορο και προχώρησε στην ανακήρυξη των «εκλεγμένων» στα Υπηρεσιακά Συμβούλια, στη συγκρότηση των Υ.Σ και με το άρθρο 123 του ν.4763/2020 θεσμοθέτησε την αντικατάσταση των αιρετών σε αυτά από δοτούς «εκπροσώπους» διορισμένους από τα όργανα του υπουργείου Παιδείας. Είναι ξεκάθαρο, σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί, ότι «το υπουργείο Παιδείας στοχεύει να «πετάξει» τους εκλεγμένους εκπροσώπους του κλάδου από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια». Το Δ.Σ. του Συλλόγου Π.Ε. Αν. Αττικής «ο Σωκράτης» «καταγγέλλει απερίφραστα τη συγκρότηση του ψευδο-ΠΥΣΠΕ, αφού πρόκειται για απαράδεκτη αυταρχική ενέργεια της κυβέρνησης και του Υπ. Παιδείας». «Είναι ξεκάθαρο ότι στοχεύουν να «πετάξουν» τους εκλεγμένους εκπροσώπους των εργαζομένων από τα υπηρεσιακά συμβούλια. Αυτά τα Υπηρεσιακά Συμβούλια αντιστρατεύονται, επί της αρχής, τη θέση του κλάδου», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση. Με ομόφωνη απόφαση το Δ. Σ. αποφάσισε τη διαγραφή των εν λόγω εκπαιδευτικών και, σύμφωνα με το καταστατικό, θα την προτείνει για επικύρωση στην επόμενη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου».
Οι «Μαυρογιαλούροι» της εκπαίδευσης
Όλες αυτές τις καταγγελίες (μόνο ελάχιστες εκ των οποίων καταγράψαμε εδώ ενδεικτικά) έχουν προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση και ανασφάλκεια στους εκπαιδευτικούς, που βλέπουν να έρχεται η μια επίθεση μετά την άλλη. Ο τέως αιρετός Νεκτάριος Κορδής πριν λίγες μόλις μέρες, μίλησε για τη "νέα εποχή Γκρούεζα-Μαυρολιαλούρου" που έρχεται:
"Μετά την ανακοίνωση των γενικών μεταθέσεων, σε λίγες ημέρες αναμένονται οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ, ανακοινώνονται σταδιακά οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε φορείς ενώ ολοκληρώνονται και οι υπηρεσιακές μεταβολές στα κατά τόπους ΠΥΣΔΕ. Όλες αυτές οι υπηρεσιακές μεταβολές εκπαιδευτικών έγιναν χωρίς την παρουσία δημοκρατικά εκλεγμένων αιρετών στα αντίστοιχα Συμβούλια! Η παρουσία των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών όλα αυτά τα χρόνια εξασφάλιζε την αντικειμενικότητα και τη διαφάνεια στις διαδικασίες αυτές. Αντίθετα στήθηκαν δοτά και απόλυτα χειραγωγούμενα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠΥΣΔΕ-ΑΠΥΣΔΕ-ΚΥΣΔΕ) στα οποία η εκπροσώπηση των εκπαιδευτικών, η προάσπιση των εργασιακών τους δικαιωμάτων, η διαφάνεια, η αμεροληψία, η ισότιμη και δίκαιη αντιμετώπιση παύουν, φαλκιδεύονται, ναρκοθετούνται. Ζούμε ήδη την επιστροφή στις μαύρες εποχές και στα σκοτάδια της συναλλαγής και του ρουσφετιού, των πολιτικών πιέσεων και της πελατειακής αντίληψης! Σε όλη την Ελλάδα ξεφύτρωσαν οι «Μαυρογιαλούροι» της εκπαίδευσης που προβάλουν τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών όχι ως απαράγραπτο εργασιακό δικαίωμα αλλά ως χάρη ή ευνοϊκή εξυπηρέτηση «κατόπιν ενεργειών τους», ανέφερε.
Οι εξελίξεις δυστυχώς κινούνται ολοένα και περισσότερο προς την κατεύθυνση που περιγράφει...
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη