Σήμερα, στις 19:30, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως θα παρουσιάσει δημόσια μαζί με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Υπενθυμίζεται ότι προηγήθηκε σχετική ενημέρωση, την περασμένη Τρίτη 22 Ιουνίου, των δύο μεγαλύτερων εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών (ΔΟΕ, ΟΛΜΕ) από την υπουργό Παιδείας και το σχέδιο νόμου παρουσιάστηκε την επομένη μέρα στο υπουργικό συμβούλιο.
Το πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και την αυτονομία των σχολικών μονάδων, το οποίο έρχεται μετά από μια δύσκολη σχολική χρονιά με κλειστά σχολεία λόγω της πανδημίας αλλά και με φόντο την σχεδόν καθολική αποχή των εκπαιδευτικών από τις διαδικασίες αξιολόγησης των σχολικών μονάδων.
Επιπλέον περιλαμβάνονται τομές, όπως το πολλαπλό βιβλίο, η αποκέντρωση και ευελιξία έγκρισης εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ερευνών και πρακτικής άσκησης, η αξιολόγηση μαθητών με μεθόδους, όπως η «ανεστραμμένη τάξη».
Οι 4 άξονες του νομοσχεδίου
- Αυτονομία σχολείων - Ενίσχυση εμπιστοσύνης στους εκπαιδευτικούς
Θα δοθεί μεγαλύτερη εμπιστοσύνη και ελευθερία στην οργάνωση της διδασκαλίας, στους εκπαιδευτικούς, ενώ θα υπάρξει ενίσχυση στον ρόλο του διευθυντή.
«Ένα πιο ελεύθερο σχολείο, που επιλέγει τα βιβλία από τα οποία διδάσκουν οι εκπαιδευτικοί του, δημιουργεί εκπαιδευτικούς ομίλους, έχει λόγο στα εκπαιδευτικά προγράμματα, λειτουργεί με διαφάνεια, είναι ένα καλύτερο σχολείο, που δίνει ελευθερίες και απελευθερώνει τις δημιουργικές δυνάμεις μαθητών και εκπαιδευτικών», όπως αναφέρει η Νίκη Κεραμέως.
- Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
Η διαδικασία αξιολόγησης θα έχει στόχο την βελτίωση των εκπαιδευτικών με σκοπό την ενδυνάμωση και την διαρκή βελτίωση και όχι τιμωρητικό χαρακτήρα. Επιπροσθέτως, η διαδικασία αναφέρεται ως απαραίτητη προϋπόθεση για την «αποτελεσματική αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος».
«Η αξιολόγηση αποτελεί έναν μηχανισμό ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών, άρρηκτα συνδεδεμένο με την επιμόρφωση και τη διαρκή βελτίωση. Στο πλαίσιο της αυξημένης ελευθερίας, ενισχύονται οι μηχανισμοί λογοδοσίας, διαφάνειας και αξιολόγησης, με στόχο τη συνολική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου», εκτιμά η υπουργός.
-Δομές εκπαίδευσης
Ως κρίσιμος πυλώνας χαρακτηρίζεται η ίδρυση θέσεων που θα έχουν παιδαγωγικό χαρακτήρα. Επί της ουσίας, θα αξιολογήσουν τους εκπαιδευτικούς και θα καταστήσουν τις νέες Δομές Εκπαίδευσης και υποστήριξης για το αυτόνομο σχολείο.
«Ενισχύεται η ουσιαστική συμβολή των στελεχών στην εφαρμογή των εκπαιδευτικών πολιτικών στα σχολεία, στην ψυχοσυναισθηματική υποστήριξη μαθητών και εκπαιδευτικών αλλά και στην επιμόρφωση και αξιολόγηση των εκπαιδευτικών», τονίζει η Νίκη Κεραμέως.
-Εκκλησιαστική εκπαίδευση
Ως στόχος του ορίζεται να τεθεί μια νέα βάση με σκοπό τον εκσυγχρονισμό και την οργάνωση της δευτεροβάθμιας, μεταδευτεροβάθμιας και ανώτατης εκκλησιαστικής εκπαίδευσης. Εν συντομία, η ενίσχυση της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε υποψήφιους κληρικούς.
Οι κομβικές ρυθμίσεις
Οι κομβικές ρυθμίσεις, σύμφωνα με τη Νίκη Κεραμέως, περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων:
1. Ελεύθερη επιλογή βιβλίου στα σχολεία (πολλαπλό βιβλίο). «Περνάμε από τη μηχανιστική εκμάθηση στην κριτική ανάλυση και σκέψη».
2. Αυτονομία ως προς τη μορφή των 4μηνιαίων δοκιμασιών αξιολόγησης. «Απελευθερώνουμε τη δημιουργική πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών»
3. Ενδυνάμωση των δομών συντονισμού των σχολείων (ενδοσχολικοί συντονιστές, μέντορες, υποδιευθυντές μετά από εισήγηση διευθυντή). «Επενδύουμε στους εκπαιδευτικούς μας και τους ενισχύουμε».
4. Εγκρίσεις εκπαιδευτικών προγραμμάτων και συνεργασιών από το ίδιο το σχολείο. «Εμπιστευόμαστε τους εκπαιδευτικούς– Αποκεντρώνουμε το σύστημα».
5. Ελληνική PISA: Αποτίμηση αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος σε μαθητές Στ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου. «Δημιουργούμε ένα νέο, ανεξάρτητο εργαλείο για τη συνεχή βελτίωση της εκπαίδευσης».
6. Αξιολόγηση εκπαιδευτικών και επιμόρφωση. «Ενδυναμώνουμε τους εκπαιδευτικούς και ενισχύουμε το σχολείο».
7. Αξιολόγηση στελεχών εκπαίδευσης. «Αξιολογούμε την ποιότητα της διοίκησης με σκοπό τη συνεχή βελτίωση».
Συνάντηση Κεραμέως με ΔΟΕ και ΟΛΜΕ - Εκτός η ΟΙΛΕ
Η συνάντηση της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως, με τα ΔΣ της ΔΟΕ και ΟΛΜΕ πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, με πρωτοβουλία του υπουργείου, όπου παρουσιάστηκε το περιεχόμενο του πολυνομοσχεδίου.
Η ηγεσία του Υπουργείου απάντησε σε ερωτήσεις των εκπροσώπων των Ομοσπονδιών των εκπαιδευτικών, κατέγραψε σκέψεις τους και δεσμεύθηκε για τη συνέχιση του διαλόγου.
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως από τον διάλογο αποκλείστηκε η ΟΙΕΛΕ, παρά το γεγονός ότι το νέο νομοσχέδιο αφορά και την αξιολόγηση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και σχολείων.
ΟΛΜΕ: «Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού θα είναι σκληρή»
Η ΟΛΜΕ αναφέρει σε ανακοίνωση της, μετά τη συνάντηση με την υπουργό, πως το μοντέλο αξιολόγησης θα είναι «σκληρό με τιμωρίες, ακόμα και με απολύσεις».
Υπενθυμίζεται πως η αξιολόγηση τους θα γίνεται με την εξής 4βαθμη περιγραφική κλίμακα Μη ικανοποιητικός, Ικανοποιητικός, Πολύ Καλός, Εξαιρετικός.
Επιπλέον, προωθείται η ενίσχυση της εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης, μέσα από την πρόβλεψη για εμπορική αξιοποίηση των σχολικών αιθουσών, προκειμένου το «αυτόνομο σχολείο» να έχει επιπλέον έσοδα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη