Εκπαιδευτικοί: Τι σημαίνει η απόφαση λειτουργίας ΚΔΑΠ
Ο Α΄ Σύλλογος Αθηνών Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναλύει τι σημαίνει η απόφαση λειτουργίας των ΚΔΑΠ και πώς αυτή θα υποβαθμίσει το ολοήμερο σχολείο

Ο Α΄ Σύλλογος Αθηνών Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης καταγγέλλει την κυβέρνηση για το αντί να ενισχύσει με τους απαραίτητους διορισμούς και την χρηματοδότηση των υποδομών το δημόσιο σχολείο ώστε να καλύπτει ολόπλευρα τις ανάγκες των παιδιών, προωθεί, βήμα-βήμα, την αποδόμηση και την εμπορευματοποίησή του.

Συγκεκριμένα, η Κ.Υ.Α. «Προϋποθέσεις έκδοσης άδειας λειτουργίας και προδιαγραφές λειτουργίας Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (Κ.Δ.Α.Π.)» η οποία δημοσιεύθηκε, αιφνιδιαστικά, με ΦΕΚ 2332/2-6-2021 προβλέπει μεταξύ άλλων:

Άρθρο 1: Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (Κ.Δ.Α.Π.) είναι οι δομές κοινωνικής πρόνοιας, στις οποίες απασχολούνται δημιουργικά παιδιά ηλικίας από πέντε (5) έως δώδεκα (12) ετών για ένα χρονικό διάστημα της ημέρας εκτός του σχολικού ωραρίου της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. (…)Σκοπός είναι η δημιουργική απασχόληση των παιδιών και η προαγωγή των δεξιοτήτων τους, με την εφαρμογή σύγχρονων παιδαγωγικών πρακτικών και οργανωμένων εξατομικευμένων και ομαδικών δραστηριοτήτων για την υποστήριξη της σωματικής, νοητικής, συναισθηματικής και κοινωνικής ανάπτυξής τους και της εξοικείωσής τους με τις νέες τεχνολογίες και με μορφές έκφρασης και επικοινωνίας, όπως το παιχνίδι, το τραγούδι, η ζωγραφική, η μουσική, ο χορός, ο αθλητισμός, οι τέχνες και η συζήτηση, ως μέσων καθοριστικών για την πολύπλευρη ανάπτυξη κάθε παιδιού και την κοινωνικοποίησή του.

Άρθρο 7: Τα Κέντρα λειτουργούν μετά τη λήξη του σχολικού ωραρίου των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε δύο (2) βάρδιες το ανώτερο. Η βάρδια δεν δύναται να υπερβαίνει τις τέσσερις (4) ώρες το δε ωράριο λειτουργίας του Κέντρου δεν δύναται να λήγει μετά τις 10.00 μ.μ.. Ως σχολικό ωράριο νοείται το υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα.

Τι σημαίνουν τα παραπάνω:

Η κυβέρνηση παρέχει στους Δήμους τη δυνατότητα λειτουργίας ΚΔΑΠ αμέσως «μετά τη λήξη του υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος» του σχολείου δηλαδή από ώρα 13.15΄ έως και τις 22.00 (!!!),  ώστε να επιτρέπει τη λειτουργία του παράλληλα με το ολοήμερο πρόγραμμα του σχολείου.  Επίσης στο  πρόγραμμα δραστηριοτήτων των ΚΔΑΠ  εντάσσεται η μελέτη των σχολικών μαθημάτων της επόμενης ημέρας καθώς και δραστηριότητες μουσικής, εικαστικών, αθλητισμού κ.α. που αποτελούν διδακτικά αντικείμενα στο ολοήμερο πρόγραμμα του σχολείου. Δηλαδή δίνεται η δυνατότητα στους δήμους να δημιουργήσουν το «δικό τους ολοήμερο» στα δημόσια σχολικά κτίρια.

Καθόλου τυχαία το ΦΕΚ για τη λειτουργία των ΚΔΑΠ έχει ημερομηνία 2 Ιουνίου 2021 ταυτόχρονα δηλαδή με την περίοδο που κατατέθηκε και ψηφίστηκε το  αντεργατικό τερατούργημα  Χατζηδάκη. Η κυβέρνηση προνοεί να συνδέσει και  να καλύψει  την πολύωρη εργασία των γονέων με δομές φύλαξης των  παιδιών  τους και τους παρέχει  ΚΔΑΠ μέσω των δήμων από το μεσημέρι ως το βράδυ. «Υποστήριξη» γονέων στις συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα!

Πρόκειται για μια εξέλιξη πολύ σοβαρή η οποία έρχεται να προστεθεί στη διαχρονική υποβάθμιση του ολοήμερου σχολείου. Δεν είναι κεραυνός εν’ αιθρία. Η απόφαση αυτή πατάει πάνω στους σχεδιασμούς για την ολοένα και πιο ενεργητική εμπλοκή της Τοπικής Διοίκησης στην Εκπαίδευση. Έχουν στρώσει το έδαφος τόσο το πόρισμα της Επιτροπής «Κοντιάδη» όσο και η «Έκθεση Πισσαρίδη». Μεταξύ άλλων υποστήριζαν την εκχώρηση στην Τοπική Διοίκηση, όχι μόνο μια σειρά αρμοδιότητες διαχείρισης των σχολικών μονάδων, αλλά και αρμοδιότητες σχετικά με την εκπαιδευτική λειτουργία των σχολείων!

Ακόμα και συμμετοχή τους στα σχολικά προγράμματα κατά 20%! Φυσικά ο δρόμος ανοίχτηκε με την απαράδεκτη απόφαση για διαχωρισμό σε πρωινό, υποχρεωτικό (8:15 – 13:15) και απογευματινό, προαιρετικό (13:15 – 16:00) με παράλληλη κατάργηση του υπεύθυνου δασκάλου που επέφερε το Π.Δ. 79/2017 επί υπουργίας Φίλη, αλλά και με την εν γένει υποχρηματοδότηση στο φόντο της μνημονιακής λιτότητας που οδήγησε σε μεγάλο βαθμό στην συρρίκνωση του ολοήμερου προγράμματος σε ένα μοναδικό αντικείμενο, της μελέτης για την επόμενη μέρα, ενώ υπήρξαν και αρκετές προσπάθειες αποκλεισμού μαθητών από το ολοήμερο πρόγραμμα.

Η συγκεκριμένη Κ.Υ.Α.:

  • Οδηγεί σε κλείσιμο τμημάτων  του ολοήμερου προγράμματος των σχολείων λόγω μείωσης του ελάχιστου απαιτούμενου αριθμού μαθητών ανά τμήμα εξαιτίας διαρροών προς το ΚΔΑΠ και προδιαγράφει  τη συρρίκνωση έως κατάργηση του ολοήμερου προγράμματος στο σχολείο
  • Οδηγεί σε απώλεια  θέσεων  εργασίας εκπαιδευτικών ή αλλιώς «εξοικονόμηση ανθρώπινου δυναμικού» από την κυβέρνηση. Παράλληλα ευδοκιμούν οι ευέλικτες και επισφαλείς σχέσεις εργασίας με προσλήψεις υπό την ευθύνη των δήμων.
  • Εκχωρεί  αρμοδιότητες και λειτουργίες της δημόσιας εκπαίδευσης σε ΜΚΟ και ιδιώτες υπό τη σκέπη των δήμων με φόντο την προοπτική του περάσματος των σχολείων στην τοπική διοίκηση – σε πρώτη φάση του Ολοήμερου -  στο πλαίσιο της σχεδιαζόμενης αποκέντρωσης σε εναρμόνιση με τις σχετικές κατευθύνσεις ΟΟΣΑ και Ε.Ε. 

Η νέα ρύθμιση της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας είναι αιτία πολέμου για μαθητές εκπαιδευτικούς και γονείς! Να το πάρουν τώρα πίσω!

Ο Α΄ Σύλλογος Αθηνών Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναφέρει:

Απαιτούμε από τους δήμους να σεβαστούν  τη λειτουργία του ολοήμερου προγράμματος των σχολικών μονάδων ( ως προς το χρόνο, με τη λειτουργία μετά τη λήξη του ολοήμερου και ως προς τα διδακτικά αντικείμενα) προς όφελος του μορφωτικού αγαθού για  τους μαθητές μας και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Να μη συμβάλουν  σε κλείσιμο τμημάτων του ολοήμερου προγράμματος και σε απώλεια θέσεων εκπαιδευτικών. Καλούμε τις Διευθύνσεις και τους Συλλόγους Διδασκόντων των Δημοτικών σχολείων και των Νηπιαγωγείων να ενημερώσουν σχετικά τους γονείς των μαθητών τους για τους κινδύνους που ενέχει ένας τέτοιος σχεδιασμός. 

Δεν θα ανοίξουμε  την πόρτα  στην κατάργηση του ολοήμερου σχολείου,  ο  αγώνας για την υπεράσπισή του είναι κοινός. Υπερασπιζόμαστε τον δημόσιο και ενιαίο χαρακτήρα του σχολείου και τη βελτίωση των συνθηκών της ολόπλευρης μόρφωσης και εκπαίδευσης των μαθητών μας. Καλούμε τους Συλλόγους Π.Ε. και  τη ΔΟΕ να αναλάβουν άμεσα πρωτοβουλίες στην ίδια κατεύθυνση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες