Τί εννοούμε με τον όρο ψηφιακές δεξιότητες;
Με τον όρο ψηφιακές δεξιότητες, ή digital skills στα Αγγλικά, εννοούμε κάθε ικανότητα που αναπτύσσει κάποιος ώστε να χρησιμοποιεί μία ψηφιακή συσκευή όπως ο υπολογιστής. Φυσικά ο όρος εμπεριέχει πολλά είδη δεξιοτήτων που έχουν να κάνουν με δίκτυα, εφαρμογές τεχνολογίας και επικοινωνίας, κ.α. Η Ελλάδα, εδώ και κάποια χρόνια στηρίζει έμπρακτα την ανάπτυξη αυτών των δεξιοτήτων στους ανθρώπους της.
Μέσω διαφορετικών προγραμμάτων, όπως αυτά μέσω του ΟΑΕΔ και του ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου), η χώρα προσπαθεί σταδιακά να καταρτήσει περισσότερους ανθρώπους όσον αφορά το διαδίκτυο και την χρήση υπολογιστών. Ο απώτερος σκοπός φυσικά δεν είναι άλλος από την καταπολέμηση της ανεργίας. Η συνεργασία με κολοσσούς όπως η Google βοηθά προς αυτή την κατεύθυνση. Για ποιό λόγο όμως γίνεται αυτή η προσπάθεια;
Ακολουθώντας την ψηφιοποίηση της καθημερινότητάς μας
Η απάντηση στην παραπάνω ερώτηση είναι σχετικά απλή. Ο εργασιακός χώρος ακολουθεί άλλους τομείς της ζωής μας όπως η διασκέδαση. Σε τομείς όπως η διασκέδαση λοιπόν, η ψηφιοποίηση έχει γίνει εδώ και καιρό. Για παράδειγμα, η διασκέδαση των ανθρώπων σε καζίνο, γίνεται πλέον σε μεγάλο βαθμό διαδικτυακά. Έτσι, οι μεγαλύτερες εταιρείες καζίνο επενδύουν στην online διασκέδαση, και φυσικά σε ψηφιακά καταρτησμένους ανθρώπους για τις ανάγκες τους.
Αντίστοιχα, πολλές ώρες από την καθημερινότητά μας, τις ξοδεύουμε σε ψηφιακές συσκευές όπως ο υπολογιστής. Παρόλα αυτά, μια ψηφιακή δεξιότητα δεν είναι απαραίτητα συνδεδεμένη με το πόσες ώρες περνά κάποιος μπροστά σε μία συσκευή. Έτσι, η Ελλάδα ακολουθεί το παράδειγμα άλλων χωρών, και σταδιακά προσπαθεί να εκπαιδεύσει τους ανθρώπους της, ώστε να επωφεληθούν από τις ψηφιακές τεχνολογίες. Είναι αυτή η πρωτοβουλία όμως απαραίτητη; Τι μας λένε τα ποσοστά;
Ενδιαφέροντα ποσοστά
Αντίθετα με την γενική πεποίθηση, τα ποσοστά ερευνών δείχνουν πως ακόμη και σήμερα, ένας στους δύο Έλληνες πολίτες έχει χαμηλές ή καθόλου γνώσεις ψηφιακών τεχνολογιών. Το ποσοστό πλέον κυμαίνεται λίγο πάνω από το 50%. Στην ίδια έρευνα, φαίνεται πως το 22% των Ελλήνων πολιτών (16 εώς 74) δεν έχει συνδεθεί ποτέ στο διαδίκτυο. Ενώ αυτό το ποσοστό δεν είναι το μεγαλύτερο στην Ευρώπη, σαφώς και μπορεί να βελτιωθεί αισθητά στο κοντινό μέλλον.
Έτσι, φαίνεται πως η χώρα μας χωρά βελτίωση όσον αφορά την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων στους ανθρώπους της. Για ποιό λόγο όμως θα πρέπει η Ελλάδα να στραφεί προς αυτή την κατεύθυνση και πόσο διαφορετική μπορεί να είναι η πράξη από την θεωρία των στατιστικών;
Για ποιό λόγο πρέπει να στηρίζονται οι ψηφιακές δεξιότητες
Ο λεγόμενος ψηφιακός μετασχηματισμός επηρεάζει ήδη τις ζωές των ανθρώπων και την καθημερινότητά τους. Αυτό δεν χωρά αμφιβολία και η δια βίου μάθηση και κατάρτιση είναι άκρως σημαντική. Οι επενδύσεις στην τεχνολογία είναι πλέον το μέλλον και κάθε χώρα προσπαθεί να προσαρμόσει τους ανθρώπους της για την αλλαγή αυτη. Για παράδειγμα, ενώ οι επενδύσεις εταιρειών και χωρών στην εκπαιδευτική τεχνολογία άγγιξαν τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια, εώς το 2025 φαίνεται πως αυτός ο αριθμός θα πολλαπλασιαστεί (εώς και 350 δισεκατομμύρια).
Αυτό δείχνει το γιατί η Ελλάδα θα πρέπει να συνεχίζει να στηρίζει αυτή την προσπάθεια. Η μεταφορά και η λήψη ψηφιακής γνώσης μπορεί να κάνει μόνο καλό και ο ψηφιακός αλφαβητισμός, κοιτάζοντας στο μέλλον, φαίνεται να αποτελεί μονόδρομο για μία χώρα σαν την Ελλάδα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη