Πίσω από τη βιτρίνα των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
Η Εναλλακτική Αριστερή Κίνηση Καθηγητών Ν. Αρκαδίας (ΕΑΚΚ Αρκαδίας) για την επέκταση των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων

Η επέκταση των Πρότυπων σχολείων σε πολλούς νομούς της χώρας αντικατοπτρίζει εναργέστατα τη νεοφιλελεύθερη  ιδεολογία της δεξιάς κυβέρνησης Μητσοτάκη. Δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση για μια «αθώα» επιλογή και  δεν έχει καμία σχέση με την αναγκαία αναβάθμιση για όλα τα σχολεία ανεξάρτητα από την περιοχή, τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, τη σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού. Αντίθετα στο όνομα της προώθησης της διαβόητης «αριστείας»  η επιλογή και η συγκέντρωση των «καλών» μαθητών αντικειμενικά υποβαθμίζει το σύνολο των σχολείων, ανακατανέμει το μαθητικό δυναμικό, καταργεί τα γεωγραφικά όρια  και ανοίγει το δρόμο για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα.

Ταυτόχρονα πίσω από τα ωραία λόγια και τους βαρύγδουπους τίτλους κρύβεται η πιο βαθιά και ουσιαστική στόχευση του εγχειρήματος των Πρότυπων σχολείων. Η βασική επιδίωξη είναι να «εκπαιδευτούν» οι μελλοντικοί πολίτες της χώρας στον ανταγωνισμό με το διπλανό τους σε έναν αγώνα επιβολής και «επιτυχίας». Ένας κοινωνικός δαρβινισμός που θα κάνει δωδεκάχρονα παιδιά να βλέπουν στο πρόσωπο των συνομηλίκων τους, όχι τους φίλους τους και τους συμμαθητές τους, αλλά τους ανταγωνιστές στη μάχη για μια θέση στο «καλό» σχολείο της πόλης τους ή της περιοχής τους. Σκοπός, εξάλλου, είναι να καταλάβουν οι αυριανοί ενήλικες ότι η κοινωνία απαρτίζεται από διακριτές μονάδες που ανταγωνίζονται μεταξύ τους και ότι πρέπει να στέκονται μακριά από έννοιες όπως η συλλογικότητα, η αλληλεγγύη και η συντροφικότητα. Όλα αυτά θεωρούνται, βέβαια, παλαιομοδίτικα και επικίνδυνα για τους σημερινούς κυβερνώντες που μένουν πιστοί στο δόγμα της Θάτσερ ότι «δεν υπάρχει κοινωνία παρά μόνο τα άτομα».   

Στην περίπτωση τώρα των επαρχιακών πόλεων, όπως της Τρίπολης, που απέκτησαν πρόσφατα το δικό τους «καλό» σχολείο,  η νεοφιλελεύθερη ιδεολογία της Θάτσερ συνάντησε τον Γκρούεζα και τη Μαντάμ Σουσού. Οι τοπικοί κομματάρχες της Ν. Δ. έσπευσαν με πάθος να προπαγανδίσουν τη δημιουργία ενός Πρότυπου σχολείου προσφέροντας τις καλές τους υπηρεσίες και αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά την αφοσίωσή τους στο κυβερνών κόμμα. Από την άλλη πλευρά πολλοί γονείς θαμπώθηκαν από το καθρεφτάκι της «αριστείας» και υπέβαλαν τα παιδιά τους στη διαδικασία των εξετάσεων και της φροντιστηριακής προετοιμασίας, για να μπορούν να υπερηφανεύονται στις παρέες τους για την «επιτυχία» των τέκνων τους ικανοποιώντας συγχρόνως τη δική τους ματαιοδοξία. Η πραγματικότητα, ωστόσο, φαίνεται να είναι μάλλον διαφορετική. Τα αποτελέσματα των εξετάσεων έδειξαν ότι το παλιό 2ο Γυμνάσιο και πλέον Πρότυπο θα φιλοξενεί από τον Σεπτέμβρη «καλούς», «μέτριους» αλλά και «αδύναμους» μαθητές, όπως και τα υπόλοιπα

Γυμνάσια της πόλης και μάλιστα σε τμήματα των 27 μαθητών. Κερδισμένοι, σε κάθε περίπτωση, βγαίνουν οι φροντιστές που είδαν την πελατεία τους να επεκτείνεται στους τελειόφοιτους μαθητές του Δημοτικού και εύχονται τα Πρότυπα Γυμνάσια ή και Λύκεια στο μέλλον να μακροημερεύσουν.                       

Πιστεύουμε ότι ο βασικός ρόλος της εκπαιδευτικής διαδικασίας δε θα πρέπει να υποβαθμίζεται στην «εκπαίδευση των λίγων άριστων μαθητών», αλλά να είναι η ανύψωση του μορφωτικού επιπέδου ανεξαιρέτως όλων των παιδιών ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση, τη φυλή, το χρώμα και τη θρησκεία. Αυτή πρέπει να είναι η πραγματική πρόκληση του κάθε σχολείου και του κάθε εκπαιδευτικού και στον τομέα αυτό απαιτείται στήριξη και βοήθεια, οι οποίες δεν δίνονται από τη σημερινή ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Αυτό που εισπράττει ο εκπαιδευτικός κόσμος σήμερα είναι μεγαλόστομες διακηρύξεις περί μεταρρυθμίσεων και κούφια, υποκριτικά λόγια. Αυτό που έχει ανάγκη η ελληνική κοινωνία είναι ένα ανοιχτό, δημοκρατικό σχολείο που θα δίνει ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά και θα προάγει την κοινωνική κινητικότητα χωρίς ταξικούς φραγμούς και ιδεολογήματα περί αρίστων και εκλεκτών.      

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

siriza
Ποια είναι τα σενάρια για την Επιτροπή Πιστοποίησης Συνέδρων του ΣΥΡΙΖΑ
Πληροφορίες κάνουν λόγο για πρόθεση αποκλεισμού ενός πολύ σημαντικού αριθμού συνέδρων που υποστηρίζουν τον Στέφανο Κασσελάκη
Ποια είναι τα σενάρια για την Επιτροπή Πιστοποίησης Συνέδρων του ΣΥΡΙΖΑ
πατρα1
Ανοικτή επιστολή από τους καθαιρεμένους Διευθυντές στην Πάτρα: Υπουργείο και Διευθύντρια Εκπαίδευσης νομοθετούν πάνω από το Σύνταγμα
«Το λιγότερο που είχαμε να κάνουμε ως Διευθυντές που παλεύουμε για το δημόσιο σχολείο, για την αξιοπρέπεια τη δική μας, των μαθητών μας αλλά και των...
Ανοικτή επιστολή από τους καθαιρεμένους Διευθυντές στην Πάτρα: Υπουργείο και Διευθύντρια Εκπαίδευσης νομοθετούν πάνω από το Σύνταγμα
Καλλιτεχνικός μαθητικός διαγωνισμός
Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης: Παράταση Καλλιτεχνικού Μαθητικού Διαγωνισμού
Παράταση Καλλιτεχνικού Μαθητικού Διαγωνισμού του ΙΘΤΠ έως την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου
Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης: Παράταση Καλλιτεχνικού Μαθητικού Διαγωνισμού