Την ελάττωση ή και την εξάλειψη του γραμματειακού έργου των εκπαιδευτικών ζητά με ερώτησή του, προς την υπουργό Παιδείας ο βουλευτής Β3’ Νότιου Τομέα Αθηνών της ΝΔ Ιωάννης Καλλιάνος.
«Ο χρόνος που σήμερα διατίθεται σε γραφειοκρατικές εργασίες θα μπορούσε να αξιοποιηθεί σε εξατομικευμένη στήριξη παιδιών που απουσίασαν επί ημέρες από τα μαθήματά τους με ανάθεση και έλεγχο επαναληπτικών εργασιών, σε εποπτεία ερευνητικών εργασιών, σε συνεργασία εκπαιδευτικών επί θεμάτων των τάξεών τους, σε ενδοσχολικά σεμινάρια κτλ. » τονίζει ο βουλευτής.
Ολόκληρη η ερώτηση
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς:
- Την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων
Θέμα: «Ελάττωση ή και εξάλειψη γραμματειακού έργου εκπαιδευτικών σχολικών μονάδων»
Σε ερώτηση που κατέθεσα στις 11/3/2020 με αριθμό πρωτοκόλλου 4866 και θέμα «Αποφόρτιση εκπαιδευτικών από γραφειοκρατικές εργασίες» τόνιζα τα ακόλουθα:
«Στις μέρες μας, το έργο που έχουν να επιτελέσουν η διοίκηση και οι εκπαιδευτικοί κάθε σχολικής μονάδας είναι πολυδιάστατο και εξαιρετικά διαφοροποιημένο από το έργο που επιτελούσε η ίδια σχολική μονάδα 20 χρόνια πριν.
Οι υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών είναι πολυσύνθετες σε ένα περιβάλλον που συνεχώς και με ταχείς ρυθμούς αλλάζει, και καλούνται καθημερινά να αντιμετωπίσουν παιδαγωγικά με επιτυχία πλήθος σοβαρών καταστάσεων.
Ιστορικά, ένα μέρος του ωραρίου των εκπαιδευτικών μιας σχολικής μονάδας αναλώνεται σε γραφειοκρατικής μορφής εργασίες. Αυτό παλαιότερα, τη δεκαετία του 1970 ή του 1980, ίσως ήταν αναγκαίο αλλά σήμερα τόσο με τις δυνατότητες της τεχνολογίας όσο και λόγω των ποικίλων παιδαγωγικών αναγκών, αυτή η πρακτική ίσως χρήζει αλλαγής.
Για παράδειγμα, ο χρόνος που σήμερα διατίθεται σε γραφειοκρατικές εργασίες θα μπορούσε να αξιοποιηθεί σε εξατομικευμένη στήριξη παιδιών που απουσίασαν επί ημέρες από τα μαθήματά τους με ανάθεση και έλεγχο επαναληπτικών εργασιών, σε εποπτεία ερευνητικών εργασιών, σε συνεργασία εκπαιδευτικών επί θεμάτων των τάξεών τους, σε ενδοσχολικά σεμινάρια κτλ.
Η θεσμοθέτηση πρακτικής άσκησης σε σχολικές μονάδες προς απόκτηση εργασιακής εμπειρίας για φοιτητές και φοιτήτριες παιδαγωγικών τμημάτων, τμημάτων κοινωνικής και εκπαιδευτικής πολιτικής, δημόσιας διοίκησης κτλ. αναθέτοντάς τους γραμματειακές εργασίες είναι μία από τις επιλογές που θα αποφόρτιζαν σημαντικά τους εκπαιδευτικούς μιας σχολικής μονάδας από το γραφειοκρατικό έργο».
Οι παραπάνω διαπιστώσεις ισχύουν και σήμερα, έναν χρόνο μετά. Όμως, πλέον έχει δρομολογηθεί η ψήφιση σχεδίου νόμου που θα αφορά την αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών. Στο πλαίσιο αυτό, σημαντική θα ήταν η πρόνοια για αποδέσμευση των εκπαιδευτικών μας από γραφειοκρατικό έργο με στόχο την επικέντρωσή τους στο παιδαγωγικό τους έργο.
Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται η κυρία Υπουργός:
Προτίθεται να προβεί –και υπό το πρίσμα των αλλαγών στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία που νομοθετούνται για την αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών– σε ελάττωση ή και σε εξάλειψη του γραμματειακού έργου των εκπαιδευτικών των σχολικών μας μονάδων, ώστε να αξιοποιείται επωφελέστερα παιδαγωγικά αυτός ο χρόνος;
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη