Ο «Κέρβερος» είναι η νέα αγωνιστική μοτοσυκλέτα της ομάδας φοιτητών Tyφoon MotoRacing UoWM που θα λάβει μέρος στον Διεθνή διαγωνισμό Motostudent VI, από 15-18 Ιουλίου 2021, στην πίστα Motorland- Aragon της Ισπανίας.
Η ομάδα του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας ολοκλήρωσε με επιτυχία τις τελευταίες δοκιμές στην πίστα των Σερρών και βρίσκεται καθ’ οδόν για την πίστα της Αραγονίας. Απαρτίζεται από 23 φοιτητές και τον επιβλέποντα αναπληρωτή καθηγητή του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών Δημήτρη Γιαγκόπουλο, ο οποίος εποπτεύει την δουλειά της ομάδας από την αρχή της δημιουργίας της.
Αν και η πανδημία με τα απανωτά λοκ -ντάουν δημιούργησε προβλήματα στην δουλειά της ομάδας και την κατασκευή μερών της μοτοσυκλέτας, ωστόσο αυτό δεν στάθηκε εμπόδιο για την φοιτητική ομάδα του πανεπιστημίου που σχεδίασε και κατασκεύασε από την αρχή τη νέα μοτοσυκλέτα δίχως να χρησιμοποιήσει κανένα εξάρτημα από δύο προηγούμενα σχεδιαστικά πρωτότυπα, εφαρμόζοντας ταυτόχρονα πληθώρα καινοτόμων ιδεών.
Ο αναπληρωτής καθηγητής κ. Γιαγκόπουλος μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ανέφερε ως παράδειγμα καινοτομίας, την κατασκευή του σκελετού της μοτοσυκλέτας που είναι «ένα υβριδικό, σωληνωτό χωροδικτύωμα, το οποίο αποτελείται από σωλήνες ανθρακονήματος που συνδέονται μεταξύ τους με μεταλλικούς συνδέσμους από ατσάλι και αλουμίνιο». Σημείωσε ότι πρόκειται για μέθοδο «που εφαρμόζεται για πρώτη φορά» και για την υλοποίησή της χρειάστηκαν μερόνυχτα μελέτης και πολλών δοκιμών από την ομάδα.
Η φοιτητική ομάδα ευαισθητοποιημένη από τα θανατηφόρα ατυχήματα εξ αιτίας έλλειψης κράνους του αναβάτη και προφανώς θέλοντας να συμβάλλει στην παθητική ασφάλεια του οδηγού της μοτοσυκλέτας, δημιούργησε ένα ηλεκτρονικό σύστημα που δεν επιτρέπει στη μοτοσυκλέτα να ξεκινήσει αν ο οδηγός δεν φοράει το κράνος του. Το μήνυμα της ομάδας εξηγεί ο κ. Γιαγκόπουλος είναι «να παροτρύνουν περισσότερους αναβάτες να χρησιμοποιούν το σημαντικό αυτό εξοπλισμό παθητικής ασφάλειας».
Ο «Κέρβερος» διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσης KTM RC 250 ο οποίος είναι κοινός για όλες τις ομάδες, το ψαλίδι μελετήθηκε και κατασκευάστηκε από φύλλα και μασίφ κομμάτια αλουμινίου, ενώ το σύστημα ανάρτησης αποτελείται από ανεστραμμένο πιρούνι με self-made «μπότες» μπροστά και μονό αμορτισέρ με σύστημα μοχλισμού πίσω. Ο σχεδιασμός των αεροδυναμικών βασίστηκε σε ρευστομηχανικές αναλύσεις που έγιναν εντός του εργαστηρίου του Τμήματος και η κατασκευή τους έγινε από ανθρακονήματα ενώ επίσης αντίστοιχες αναλύσεις πραγματοποιήθηκαν για το σχεδιασμό της 3D-printed εισαγωγής και της εξάτμισης τιτανίου.
Οι συνολικές επιδόσεις της αγωνιστικής μηχανής όπως μετρήθηκαν κατά την διάρκεια των δοκιμών της στην πίστα των Σερρών παρουσιάζουν σημαντική βελτίωση σε σχέση με τα προηγούμενα πρωτότυπα της ομάδας, και όπως επισημαίνει ο κ. Γιαγκόπουλος «αυτό μας προσφέρει αισιοδοξία ενόψει του διαγωνισμού».
Το όνομα «Κέρβερος» είναι εμπνευσμένο από την αρχαιοελληνική μυθολογία σύμφωνα με την οποία το μυθολογικό πλάσμα ήταν παιδί του τιτάνα Τυφώνα.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη