Καταλαβαίνουμε όλοι, μετά από 2 σχολικά έτη λειτουργίας της τηλεκπαίδευσης, ότι είναι απολύτως αναγκαίο σχολεία και πανεπιστήμια να λειτουργήσουν διά ζώσης. Όπως πάρα πολλοί συνάδελφοί μου, από την πρώτη μέρα, και χωρίς να ξέρω τίποτα σχετικό, πάλεψα πολύ να μάθω και να χρησιμοποιήσω τα νέα εργαλεία. Αλλά αυτό είναι ένα υποκατάστατο, δεν είναι εκπαίδευση.
Είναι αναποτελεσματικό παιδαγωγικά και μη λειτουργικό όταν χρησιμοποιείται για τόσο μεγάλα διαστήματα, πέραν των ψυχικών επιπτώσεων στις ζωές των παιδιών. Οπότε, προτιμώ να κάνω μάθημα στο ύπαιθρο, ή και να φοράω 8-2 τη μάσκα παρά να ξανακάνω τηλεκπαίδευση. Τα εργαλεία της τηλεκπαίδευσης είναι χρήσιμα, για μια συνεργασία διαθεματική μεταξύ των σχολείων, ή για μια διαδικτυακή ομιλία που μπορούν να παρακολουθήσουν τα παιδιά, ή, έστω, για ένα μικρό διάστημα αναστολής λειτουργίας, αλλά... μέχρι εκεί.
Και, ΟΚ, 3 στους 4 από εμάς τους εκπαιδευτικούς έχουμε μπει στη διαδικασία του εμβολιασμού. Προσωπικά το θεώρησα αυτονόητο κοινωνικό καθήκον, λόγω και της φύσης της δουλειάς μας, χωρίς καμία βεβαιότητα (δεν είμαι γιατρός ούτε του πανεπιστημίου ούτε του διαδικτύου), παρά μόνον με προσδοκία ότι μπορεί να βοηθήσει, και το έπραξα αφού συμβουλεύτηκα τον γιατρό μου και αδιαφορώντας για τις σειρήνες του διαδικτύου - δεν κατακρίνω κανέναν που δεν θέλει να το κάνει για τους δικούς του λόγους, γι' αυτό υπάρχουν και τα self-test και rapid-test, ή η απλή μέθοδος "έχω συμπτώματα-κάθομαι σπίτι-κάνω τεστ", αλλά ας σεβαστούν κι εκείνοι τη δική μου συνειδητή επιλογή.
Επίσης κάποια παιδιά 15-17 θα έχουν εμβολιαστεί, οπότε οι συνθήκες είναι ευνοϊκότερες σε σχέση με τον προηγούμενο Σεπτέμβρη, που μπήκαμε στα σχολεία παντελώς ανέτοιμοι.
Είναι όμως ΤΩΡΑ η στιγμή και το Υπουργείο Παιδείας να κάνει κάτι που έπρεπε ήδη να είχε κάνει από πέρυσι. Διότι, εμείς, ό,τι μπορούσαμε κάναμε. Και τηλεκπαίδευση κάναμε, και εμβολιαστήκαμε. Η Πολιτεία;
Πρέπει ΤΩΡΑ να ληφθεί η απόφαση για ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΑΞΗ. Πιστεύω ότι δεν πρέπει να έχουμε τάξεις μεγαλύτερες από 20 παιδιά (ή και λιγότερα, ας μην ξεχνάμε και τα σχολεία σε κοντέινερ) και, επίσης, να τηρήσουμε το ένας μαθητής ανά θρανίο [πέρυσι ορισμένα σχολεία μπορέσαμε και το κάναμε]. Αυτό πρέπει να γίνει ΤΩΡΑ, διότι τώρα τα σχολεία σχηματίζουν τα τμήματα. ΤΩΡΑ λοιπόν πρέπει να μειωθεί ο αριθμός, ώστε τα κενά των εκπαιδευτικών να υπολογιστούν με βάση τα νέα τμήματα. Η επιβάρυνση σε σχέση με το όφελος δεν είναι, πιστεύω, μεγάλη, δεδομένου ότι φέτος θα γίνουν και προσλήψεις μονίμων.
Επιπλέον, πρέπει ΤΩΡΑ για όσα σχολεία έχουν μεταφερόμενους μαθητές (τα στοιχεία τους είναι ήδη γνωστά) οι αρμόδιες Αρχές να πάρουν αποφάσεις ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός των παιδιών στα λεωφορεία και οι συγκοινωνίες να εκτελούνται εγκαίρως, για να μην συνωστίζονται στις στάσεις τα παιδιά - και μάλιστα από διαφορετικές τάξεις και βαθμίδες εκπαίδευσης. Με έναν κατάλληλο σχεδιασμό μπορεί να γίνει.
Και πέρυσι ξαναλέγαμε τα ίδια και δεν έγινε απολύτως τίποτα, ως προς το θέμα του αριθμού των μαθητών και των συγκοινωνιών. Φέτος; Εμείς, κάναμε, όσοι κάναμε, αυτό που (κατά τη δική μας συνείδηση) ήταν επιβεβλημένο. Και με μάσκες διδάσκαμε για ώρες (δεν καταλαβαίνω γιατί οι ιερείς ή οι πολιτικοί δεν μπορούν), και τα τεστ κάναμε, και τηλεκπαίδευση κάναμε, και εμβολιαστήκαμε οι πιο πολλοί.
ΤΩΡΑ πρέπει και το Υπουργείο να πάρει αποφάσεις. ΤΩΡΑ.
*Καθηγητής Κοιν. Επιστημών στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευη
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη