Ανοιχτή επιστολή προς την υπουργό Παιδείας απευθύνουν οι γονείς υποψήφιας των φετινών Πανελληνίων, εκφράζοντας την ανησυχία τους ότι παρά το γεγονός ότι το παιδί συγκέντρωσε μεγάλη βαθμολογία, κινδυνεύει να μην περάσει στη σχολή που επιθυμεί γιατί η βαθμολογία της στο ένα ειδικό μάθημα είναι μικρότερη της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής όπως έχει καθοριστεί από τις σχολές.
Ολόκληρη η επιστολή
Αγρίνιο, 17-07-2021
Προς την Υπουργό Παιδείας κα Νίκη Κεραμέως
«Διόρθωση ενός μη εσκεμμένου λάθους»
Αξιότιμη κα Υπουργέ,
Γνωρίζοντας ότι ο χρόνος σας είναι πολύτιμος και επιθυμώντας να διαβάσετε προσωπικά την επιστολή μας δεν θα σας κουράσαμε με προσωπικές απόψεις, αλλά πολύ σύντομα θα σας ενημερώσουμε για το θέμα μας ευελπιστώντας στην άμεση ανταπόκρισή σας.
Η κόρη μας μαζί με 100.000 σχεδόν ακόμη υποψήφιους συμμετείχε φέτος στις πανελλήνιες εξετάσεις με επιθυμία – στόχο την εισαγωγή της στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ.
Συγκέντρωσε συνολική βαθμολογία 20.475 μορίων γράφοντας 17.665 στα 4 μαθήματα και 2.810 μόρια στο ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο. Στην παρούσα χρονική στιγμή δεν θα αναφερθούμε στο γεγονός ότι η βαθμολογία αυτή προέκυψε από βαθμολόγηση με σημαντική διαφορά μεταξύ των βαθμολογητών σε όλα τα μαθήματα πλην ενός , γεγονός που παρατηρείται κάθε χρόνο σε χιλιάδες υποψήφιους και αποτελεί αντικείμενο μια άλλης μεγάλης συζήτησης. Επίσης δεν θα σταθούμε στο γεγονός ότι το ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο δεν διδάσκονται στο σχολείο, άλλη μεγάλη συζήτηση (ταξική παιδεία, μη δυνατότητα άρτιας προετοιμασίας στην επαρχία κ.λπ.)
Παρά το γεγονός αυτής της πολύ υψηλής βαθμολογίας, που με βάσει τα μέχρι πέρυσι δεδομένα η εισαγωγή της στην σχολή προτίμησής της ήταν βέβαιη, τη φετινή χρονιά αυτό δεν είναι εφικτό σε καμία Αρχιτεκτονική σχολή καθώς η βαθμολογία της στο ένα ειδικό μάθημα αυτό του γραμμικού σχεδίου είναι μικρότερη της ΕΒΕ του εν λόγω μαθήματος όπως έχει καθοριστεί από τις σχολές.
Γνωρίζοντας ότι η περίπτωση της κόρης μας δεν είναι η μοναδική, υπάρχουν μάλιστα υποψήφιοι με ακόμη υψηλότερες βαθμολογίες που μένουν εκτός, και αναλύοντας τις στατικές επιδόσεις των υποψηφίων, είναι βέβαιο πως Αρχιτεκτονικές Σχολές και όχι μόνο των περιφερειακών πολυτεχνείων θα έχουν φέτος πολλές κενές θέσεις ή θα εισαχθούν σε αυτές φοιτητές με χαμηλότερες επιδόσεις στα τέσσερα μαθήματα ώστε να επιτευχθεί συνδυαστικά η τριπλή ΕΒΕ σε μαθήματα, ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο. Αποτέλεσμα αυτού του αποκλεισμού θα είναι δήλωση των υποψηφίων σχολών που δεν επιθυμούν μόνο και μόνο για να καταχωρήσουν μια θέση στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση στερώντας της από κάποιο άλλο παιδί που θα ήταν το δικό του όνειρο – στόχος.
Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη τα ανωτέρω και πιστεύοντας ειλικρινά ότι πρόθεσή σας κατά τη νομοθέτηση της ΕΒΕ δεν ήταν ο αποκλεισμός των άριστων υποψηφίων από τις σχολές αλλά το ακριβώς αντίθετο, γεγονός που μας βρίσκει απολύτως σύμφωνους ως αποφοίτους ελληνικών πολυτεχνείων, σας παρακαλούμε θερμά όπως διορθώσετε άμεσα με δική σας απόφαση το μη εσκεμμένο λάθος που προέκυψε από την εφαρμογή ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα του σχεδίου, με την επαναφορά για τη φετινή χρονιά του 10 όπως ίσχυε μέχρι πέρυσι για τα ειδικά μαθήματα, ως την επανεξέταση του λάθους συντελεστή επί της ΕΒΕ που ορίστηκε από τις πολυτεχνικές σχολές για τα επόμενα έτη.
Είμαστε σίγουροι ότι δεν θα στερήσετε τα παιδιά μας από τους στόχους και τα όνειρά τους, ώστε να κάνουν τον κόσμο καλύτερο όπως τους ζητήθηκε και στο φετινό θέμα της Νεοελληνικής Γλώσσας.
Με εκτίμηση
Νικόλαος Παπαθανάσης Πολιτικός Μηχανικός Παν. Πατρών
Γεωργία Ροντήρη Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ, MSc
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη