Σε παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο παιδείας την Πέμπτη 26 Αυγούστου, στις 10:30 καλεί το συντονιστικό αναπληρωτών αδιόριστων εκπαιδευτικών, ζητώντας κάλυψη όλων των κενών στην πρώτη φάση.
Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί ζητούν να αποσυρθεί η οδηγία για τις παράλληλες στηρίξεις, ΕΒΠ και σχολικούς νοσηλευτ(ρι)ες και κατάργηση του θεσμού των 3μηνων συμβάσεων.
Αναλυτικά:
Τα σχολεία μας χρειάζονται εκπαιδευτικούς για όλες/όλους τους μαθητές, όχι πλαφόν, παρατυπίες και περικοπές
-Ούτε σκέψη για εφαρμογή της οδηγίας για τις παράλληλες στηρίξεις, ΕΒΠ και σχολικούς νοσηλευτ(ρι)ες
-Καμία συγχώνευση τμήματος/σχολείου
-Καμία απόκρυψη κενών - Κανένας/καμία απολυμένος/η
-Κατάργηση του θεσμού των 3μηνων συμβάσεων
-Κάλυψη ΟΛΩΝ των κενών στην πρώτη φάση προσλήψεων
Σε παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο παιδείας την Πέμπτη 26/8 καλεί και ο σύλλογος εκπαιδευτικών «Κ. Σωτηρίου» μέσα από ανακοίνωση του.
Αναλυτικά
Γονείς και εκπαιδευτικοί υπερασπιζόμαστε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας !
Το Υπουργείο διαρρέει με προφορική οδηγία ότι δεν χρειάζεται το παιδί με ειδικές ανάγκες να έχει έναν εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης και σχεδιάζει δύο εκπαιδευτικοί σε κάθε σχολείο να σηκώσουν όλο το ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα και να τρέχουν από τάξη σε τάξη, καλύπτοντας όπως-όπως τις ειδικές ανάγκες των μαθητών όσοι κι αν είναι αυτοί, παραβιάζοντας ολόκληρη τη νομοθεσία και φυσικά την επιστήμη και τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα!
Σύμφωνα δε με το νέο νομοσχέδιο (ν. 4823/2021 αρ. 100) ανοίγει ο δρόμος ανάθεσης υπερωριών στους ήδη υπάρχοντες εκπαιδευτικούς μιας σχ. μονάδας , στερώντας έτσι την πλήρη στήριξη των μαθητών και κλείνοντας το δρόμο της πρόσληψης για χιλιάδες συναδέλφους και συναδέλφισσες.
Πρόκειται για εξέλιξη που αν υλοποιηθεί:
- σημαίνει ότι το σχολείο που έχει 3, 4, 5, 6, 7, 8,9,10 μαθητές που χρήζουν παράλληλης στήριξης θα έχει μέχρι δυο εκπαιδευτικούς παράλληλης να μοιράζονται στα τμήματα και στα παιδιά αυτά!!!
- θα φέρει βαρύ πλήγμα στις μορφωτικές και άλλες ανάγκες των ίδιων των μαθητών καθώς πολλά παιδιά θα μείνουν είτε χωρίς, είτε με εξαιρετικά ελλιπή υποστήριξη
- θα είναι δυνατό χτύπημα στα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων. Χαρακτηριστικό είναι ότι αν εφαρμοστεί η συγκεκριμένη οδηγία, οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης θα μειωθούν περίπου 60% δηλ. πάνω από το μισό!!!)
- οι οικογένειες θα αναγκαστούν και πάλι να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη και να καταφύγουν στη λύση της ιδιωτικής παράλληλης. Λύση που απαλλάσσει το ΥΠΑΙΘ από τη δική του κρατική ευθύνη για προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού.
Μετά από 2 χρόνια πανδημίας και τηλεκπαίδευσης οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν περισσότερο από ποτέ ανάγκη για ομαλή ενσωμάτωση και ενεργή συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η οποιαδήποτε περικοπή στον τομέα της ειδικής αγωγής σε παράλληλες στηρίξεις- τμήματα ένταξης, ΕΕΠ & ΕΒΠ θα σημάνει μια ακόμη υποβάθμιση στις δημόσιες σχ. δομές.
Οι πραγματικές ανάγκες στήριξης ενός μαθητή μας που έχει εγκεκριμένη παράλληλη στήριξη είναι 30 διδακτικές ώρες και αν επιθυμεί να παραμείνει στο ολοήμερο σχολείο είναι 45 ώρες. Η κάλυψη ανά μαθητή των 24 ωρών που τοποθετείται στις καλύτερες των περιπτώσεων ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης υπολείπεται των πραγματικών αναγκών. Συχνά αποτρέπονται οι οικογένειες να εγγράψουν τα παιδιά τους στο ολοήμερο σχολείο καθώς υπάρχει τεράστιο κενό στην κάλυψή τους και την ασφαλή παραμονή τους στα σχολεία. Αποτέλεσμα επιπλέον οικονομική επιβάρυνση.
Δείτε αναλυτικά τα στοιχεία στην Ανατολική Αττική και στο Σύλλογο . Οι ανάγκες είναι πολλαπλάσιες καθώς αναμένονται τον Οκτώβριο προς έγκριση και άλλα αιτήματα ήδη φοιτούντων μαθητών στα σχολεία μας που συχνά υποστηρίζονται άτυπα από τις σχολικές δομές.
ΚΕΝΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΠΕ 70 | 543 |
ΠΕ 60 | 95 |
ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΚΕΝΩΝ ΠΑΡ. ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΟΥ Κ. ΣΩΤΗΡΙΟΥ
ΣΥΝΟΛΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΜΕ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗΣ | 33 |
ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕ 1 ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ | 3 |
ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕ 2 ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ | 5 |
ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕ 3-10 ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ | 25 |
ΚΕΝΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΟΥ Κ. ΣΩΤΗΡΙΟΥ
ΠΕ 70 | 162 |
ΠΕ 60 | 19 |
ΚΕΝΑ ΕΑΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ Ο ΚΟΦΤΗΣ ΤΩΝ 2 ΠΑΡΑΛΛΗΛΩΝ ΑΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΠΕ 70 | 63 |
ΠΕ 60 | 19 |
Αν λοιπόν εφαρμοστεί η αδιανόητη οδηγία για μέγιστο δύο παράλληλων ανά σχολείο,
οι περικοπές αγγίζουν εξωφρενικά νούμερα. Μόνο με τον κόφτη 2 ανά σχολείο χάνονται κατ΄ ελάχιστο 99 από τις 162 θέσεις μόνο για τα 33 δημοτικά σχολεία που ανήκουν στο σύλλογο εκπαιδευτικών Ανατολικής Αττικής Π.Ε. «Κ. Σωτηρίου». Αυτές μπορεί να αυξηθούν κατά 5 αν ακολουθήσει τη λογική των προηγούμενων ετών ότι δε χρειάζεται ένας δάσκαλος σε κάθε μαθητή με διάγνωση όπως προβλέπεται από το νόμο και την ανάγκη των παιδιών.
Τα εγκεκριμένα αιτήματα για ΕΒΠ ανέρχονται σε 57 στο σύνολο της ΠΕ Αν. Αττικής εκ των οποίων τα 14 αφορούν το σύλλογό μας. Κι αυτά σαφώς θα μειωθούν αν εφαρμοστεί η οδηγία για ομαδοποίηση των αναγκών.
ΝΑ ΤΟ ΞΕΧΑΣΟΥΝ!
Είναι επικίνδυνοι. Συνθλίβουν κάθε δικαίωμα στην εκπαίδευση, ιδιαίτερα των μαθητών που έχουν αυξημένες ανάγκες. Ειδικά σε μια περίοδο όπου βασική υποχρέωση θα έπρεπε να είναι η εξασφάλιση στο μέγιστο των μορφωτικών και υγειονομικών συνθηκών, επιλέγουν να χτυπήσουν τη δημόσια εκπαίδευση.
Όλα τα προηγούμενα χρόνια έχουμε ζήσει και έχουμε αλλεπάλληλα καταγγείλει την πολιτική όλων των κυβερνήσεων με την ντροπή των αβοήθητων σχολείων, της μη ίδρυσης ΤΕ , των ελαχίστων προσλήψεων στην παράλληλη στήριξη , των μοιρασμάτων σε ένα αλλά και περισσότερα σχολεία ενός μόνο εκπαιδευτικού. Θα συνεχίσουμε να αναδεικνύουμε και να καταγγέλλουμε τέτοιου είδους λογικές.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ :
- Ίδρυση και στελέχωση των δημόσιων δωρεάν δομών διάγνωσης, αξιολόγησης, υποστήριξης, ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και όλων των διαπιστευμένων δημόσιων φορέων για την έκδοση διαγνώσεων (ιατροπαιδαγωγικά κέντρα και δημόσια νοσοκομεία) με το αναγκαίο ΜΟΝΙΜΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ.
- Πρώιμη παρέμβαση, ίδρυση ΤΕ σε κάθε σχολείο και νηπιαγωγείο, με απαραίτητο εξοπλισμό και εποπτικό υλικό, στελέχωση των σταθερών δομών με μόνιμο προσωπικό. Δημιουργία και άμεση στελέχωση δεύτερου ΤΕ ανάλογα με τις ανάγκες.
- Κατάργηση όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων που διαλύουν την ειδική αγωγή και εκπαίδευση.
- Να δοθούν όλες οι ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας για κάλυψη μαθητών που δεν έχουν ακόμη διάγνωση ή εγκεκριμένο αίτημα.
- Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση ΤΩΡΑ αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. ΟΧΙ στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
Μπλοκάρουμε κάθε διαδικασία υλοποίησης των περικοπών στην Ανατολική Αττική.
Καλούμε τους άλλους συλλόγους της Αν. Αττικής σε κοινές παρεμβάσεις κινητοποιήσεις στη δ/νση .
ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΜΕ Ενώσεις, συλλόγους γονέων.
Καλούμε τους συναδέλφους δντές/ντριες και εκπαιδευτικούς να προωθήσουν -ενημερώσουν με το ψήφισμα του συλλόγου τους γονείς των μαθητών της παράλληλης και όλους τους γονείς και συλλόγους γονέων.
Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να καταγγείλει τη διαδικασία και πάρει αγωνιστικές πρωτοβουλίες για τη μη υλοποίηση/απόσυρση της οδηγίας.
Προτείνουμε άμεση κινητοποίηση των ΣΕΠΕ & ΕΛΜΕ /ΔΟΕ/ΟΛΜΕ στο Υπ. Παιδείας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη