Κινητοποιήσεις στη Θεσσαλονίκη
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
Σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Θεσσαλονίκης καλούν σήμερα, Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου, οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης διεκδικώντας να εγκριθούν όλα τα «ολιγομελή» τμήματα σε ΕΠΑΛ, ΓΕΛ, Γυμνάσια και Ειδικά σχολεία

Νέο «ραντεβού» δίνουν σήμερα, Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου και ώρα 2.30 μ.μ., στην Περιφερειακή Διεύθυνση Θεσσαλονίκης οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης. Οι εκπαιδευτικοί, μαζί με άλλους συλλόγους και γονείς προχωρούν σε παράσταση διαμαρτυρίας με σκοπό να εγκριθούν τώρα όλα τα «ολιγομελή» τμήματα στα ΕΠΑΛ, στα ΓΕΛ, στα Γυμνάσια και στα Ειδικά σχολεία. Είναι γεγονός πως φέτος στα σχολεία της Δυτικής Θεσσαλονίκης δεν έχουν εγκριθεί δεκάδες ολιγομελή τμήματα.

Οι εκπαιδευτικοί σημειώνουν πως το ξεκίνημα της φετινής σχολικής χρονιάς συμπίπτει με τη δραματική κατάσταση που διαμορφώνεται από την έλλειψη μέτρων προστασίας μαθητών και εκπαιδευτικών κατά την έξαρση της πανδημίας του κορονοϊού, καθώς και τα συνεχή μέτρα αποδόμησης του δημόσιου σχολείου και κατάργησης εργασιακών δικαιωμάτων που προωθεί η κυβέρνηση. Η πολιτική της λιτότητας και των περικοπών που ακολουθούν δεν έχει τέλος και αυτό έρχεται να επιβεβαιώσει και η μη έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας εκατοντάδων ολιγομελών τμημάτων σε όλη τη χώρα και δεκάδων στη Θεσσαλονίκη.

Η ανακοίνωση των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων Θεσσαλονίκης

Στα σχολεία της Δυτικής Θεσσαλονίκης δεν έχουν εγκριθεί δεκάδες ολιγομελή.

  • Στα Λύκεια δεν έχουν εγκριθεί 25 Ομάδες Προσανατολισμού (11 στην Β΄ τάξη, 14 στην Γ΄) σε 12 ΓΕΛ (3ο Γ/Σ Λαγκαδά–Λ.Τ. [Κοχικό], 4ο Γ.Σ. Λαγκαδά–Λ.Τ. [Λαγυνά], 5ο Γ.Σ.–Λ.Τ. Ωραιοκάστρου [Μελισσοχώρι], ΓΕΛ Ασσήρου, 3ο Γ/Σ Μενεμένης–Λ.Τ.,  ΓΕΛ Κορώνειας [Λαγκαδίκια], 1ο  ΓΕΛ Πολίχνης, 2ο   ΓΕΛ Πολίχνης, 2ο ΓΕΛ Χαλκηδόνας [Άδενδρο], 1ο ΓΕΛ Αγ. Αθανασίου, 1ο ΓΕΛ Κουφαλίων, 3ο ΓΕΛ Εχεδώρου [Καλοχώρι]).
  • Στα ΕΠΑΛ δεν έχουν εγκριθεί 7 ολιγομελή, 4 τομείς (1ο ΕΠΑΛ Κουφαλίων, ΕΠΑΛ Σταυρού, ΕΠΑΛ Χαλάστρας) και 3 ειδικότητες (1ο ΕΠΑΛ Λαγκαδά, ΕΠΑΛ Χαλάστρας).
  • Από τη λαιμητόμο των περικοπών δεν γλίτωσαν ούτε τα Ειδικά σχολεία. Σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. (ΕΕΕΕΚ Κορδελιού, ΕΝΕΕΓΥ-Λ. ΙΝΑΑ, ΕΕΕΕΚ Παύλου Μελά, ΕΕΕΕΚ Αγίου Αθανασίου) δεν έχουν εγκριθεί αρκετά τμήματα, ενώ η έλλειψη προσωπικού χειροτερεύει την κατάσταση και τα κενά δεν πρόκειται να καλυφθούν λόγω περικοπών έχουν σταματήσει να δηλώνονται από τις ΔΔΕ.
  •  Στα σχολεία της Ανατολικής Θεσσαλονίκης δεκάδες είναι τα σχολεία (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) όπου δεν έχουν εγκριθεί τα «ολιγομελή» (3ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, 4ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, 7ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης,  17ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, 2ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, , 11ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, 1ο ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης 7ο ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης, 8ο ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης, 15ο ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης, 14ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης, κ.ά.).

Όχι στην αποδόμηση του δημόσιου σχολείου και στην παραβίαση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών

  • Πολλά από τα σχολεία στα οποία δεν έχουν εγκριθεί τα «ολιγομελή»  είναι σε απομακρυσμένες περιοχές και άρα η μη έγκρισή τους θα σημάνει για δεκάδες μαθητές αλλαγή Ομάδας Προσανατολισμού, τομέα και ειδικότητας. Η δυνατότητα μετακίνησής τους σε γειτονικά σχολεία που προτείνεται ως λύση είναι απραγματοποίητη γιατί το κράτος δεν αναλαμβάνει ούτε καν τα έξοδα καθημερινής μεταφοράς των μαθητών σε άλλο σχολείο. Το υπουργείο δεν διστάζει να παραβιάζει το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής στη γνώση που έχουν οι μαθητές και τη διαμόρφωση τετελεσμένων για το κλείσιμο σχολικών μονάδων. Σχολεία στα οποία δεν έχει εγκριθεί ούτε ένα τμήμα στην Β΄ ή Γ΄ τάξη (3ο ΓΕΛ Εχεδώρου [Καλοχώρι], 2ο ΓΕΛ Χαλκηδόνας [Άδενδρο], 17ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, 7ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, κ.ά.)  αποδυναμώνονται για να οδηγηθούν σε κλείσιμο.
  • Το υπουργείο παιδείας εδώ και πολλά χρόνια στην πολύπαθη Τεχνική Εκπαίδευση με τη μέθοδο της μη έγκρισης των «ολιγομελών» έχει αποδεκατίσει τομείς και ειδικότητες, ετοιμάζει νέες συγχωνεύσεις και κλείσιμο ΕΠΑΛ.
  •  Η μη έγκριση «ολιγομελών» στα Ειδικά σχολεία δυσκολεύει αφάνταστα το έργο των εκπαιδευτικών που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στους μαθητές κάτω από πολύ αντίξοες συνθήκες λόγω ακαταλληλότητας των κτιριακών υποδομών και χωρίς το απαραίτητο ΕΒΠ και ΕΕΠ. Η στάση αυτή του Υπουργείου Παιδείας απέναντι στα Ειδικά σχολεία, που λόγω της φύσης τους πρέπει ποικιλοτρόπως να στηρίζονται, είναι απαράδεκτη και αποτελεί πολιτική με χαρακτηριστικά κοινωνικής αναλγησίας.

Στο μαρτύριο της σταγόνας που βιώνουν κάθε χρόνο μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί από τη στάση του υπουργείου με τη μη έγκριση όλων των ολιγομελών, πρέπει να μπει ένα τέλος. Ο εμπαιγμός αυτός της εκπαιδευτικής κοινότητας πρέπει να σταματήσει και η αντιεκπαιδευτική πολιτική του υπουργείου να ανακοπεί. Οι αποφάσεις του υπουργείου για τα λεγόμενα ολιγομελή τμήματα, όπως παραπλανητικά ονομάζουν τα τμήματα που δε συγκεντρώνουν τα ασφυκτικά και αντιπαιδαγωγικά όρια αριθμού μαθητών που το υπουργείο έχει ορίσει, πρέπει να αλλάξουν.

Να γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα του κλάδου

  • Να εγκριθούν τώρα όλα τα «ολιγομελή» τμήματα στα ΕΠΑΛ, ΓΕΛ, Γυμνάσια και Σ.Μ.Ε.Α.Ε.
  • Να μην περικοπεί κανένα ολιγομελές τμήμα και να μείνουν ανοιχτά για δηλώσεις προτίμησης εγγραφών και μετεγγραφών των μαθητών. Καμία μετακίνηση μαθητών – εκπαιδευτικών.   
  • Μέτρα ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων (15 μαθητές/τμήμα, δωρεάν τεστ σε όλους, κτιριακές υποδομές, καθαρίστριες, κ.ά.).  Όχι στον διχασμό και τις απειλές. Ναι στον εμβολιασμό, όχι στην υποχρεωτικότητα.
  • Να κατοχυρωθεί η ελεύθερη επιλογή των μαθητών στις Ξένες Γλώσσες. Να επανέλθει η παράλληλη διδασκαλία, όπως ίσχυε παλιότερα σε κάθε τμήμα.
  • Ουσιαστική μείωση των μαθητών στα τμήματα που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί τώρα με βάση την προϋπηρεσία και το πτυχίο.
  • Μαζικές προσλήψεις αναπληρωτών για να καλυφθούν όλα τα κενά. Να λειτουργήσουν τώρα η Πρόσθετη και Ενισχυτική διδασκαλία, καθώς και οι δομές εκπαίδευσης για τα προσφυγόπουλα (ΔΥΕΠ, τάξεις υποδοχής, κ.ά.)
  • Πλήρη δικαιώματα στους αναπληρωτές. Ίσα δικαιώματα στους αναπληρωτές με τους μόνιμους. 
  • Καμία ειδικότητα, κανένας εκπαιδευτικός δεν περισσεύει.
  • Υπηρεσιακές μεταβολές με διαφάνεια, αντικειμενικότητα – μόρια παντού – όλα στη δημοσιότητα.

Οι αγώνες του κλάδου θα δώσουν τη λύση!

Καλούμαστε όλοι να συμβάλλουμε να υλοποιηθούν οι διεκδικήσεις του κλάδου με την οργάνωση αποφασιστικών κινητοποιήσεων σε συντονισμό των ΕΛΜΕ, των σχολείων και των συναδέλφων. Όλοι στην παράσταση διαμαρτυρίας την Τρίτη 7/9, στις 2.30 μ.μ., στην Περιφερειακή Διεύθυνση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες