Φυσικοί: Η επιμόρφωση πρέπει να γίνεται από τον αντίστοιχο ειδικό
«Η επιμόρφωση πρέπει να απευθύνεται  σε εκπαιδευτικό κοινό με κοινές βάσεις και γνώσεις, από εκπαιδευτικούς της ίδιας ειδικότητας» επισημαίνει η Ομάδα Έρευνας Τεκμηρίωσης Διδασκαλίας της Φυσικής της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών

«Το ζήτημα των επιμορφώσεων δεν έχει προβληματίσει τις αρμόδιες εκπαιδευτικές αρχές στην έκταση και στο βάθος που απαιτείται» αναφέρει η συντακτική Ομάδα Έρευνας Τεκμηρίωσης Διδασκαλίας της Φυσικής της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών.

«Άραγε, γνωρίζει τις ανάγκες του επιμορφούμενου ο επιμορφωτής; Απευθύνεται στις πραγματικές του ανάγκες, με σύγχρονο και κατατοπιστικό υλικό; Μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του κοινού του, όταν ο ίδιος δεν έχει ως πρώτη ανάθεση το μάθημα όπου καλείται να επιμορφώσει; Μπορεί ο Φυσικός να επιμορφώσει τον Χημικό στη Χημεία και το αντίστροφο, μπορεί ο Χημικός να επιμορφώσει τον Φυσικό στη Φυσική; Πως μπορεί ο επιμορφωτής να επιμορφώσει ένα ετερόκλητο κοινό ταυτόχρονα, π.χ. Χημικούς, Βιολόγους και Μαθηματικούς, όντας ο ίδιος Φυσικός;» διερωτάται.

Στη συνέχεια, εκφράζει την απορία «κατά πόσο και σε ποια έκταση είναι διαφορετικές οι επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών, τη στιγμή που το ωρολόγιο πρόγραμμα και η διδακτέα ύλη είναι ίδια σε όλες τις περιφέρειες».

«Η επιμόρφωση πρέπει να απευθύνεται  σε εκπαιδευτικό κοινό με κοινές βάσεις και γνώσεις, από εκπαιδευτικούς της ίδιας ειδικότητας» καταλήγει η ομάδα των φυσικών.

Η ανακοίνωση

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της Ομάδας Έρευνας Τεκμηρίωσης Διδασκαλίας της Φυσικής για την «επιμόρφωση Εκπαιδευτικών από τους Συντονιστές»:

Ο de Rozier‎ (1985) υποστηρίζει ότι υπάρχει διαχωρισμός στο τι πρέπει να καλύπτεται από μία επιμόρφωση. Υπάρχουν οι υποκειμενικές και οι αντικειμενικές ανάγκες, ανάλογα με το πώς τις αντιλαμβάνεται ο εκάστοτε επιμορφωτής (και εκπαιδευτικός, φυσικά). Ασκώντας κριτική στην  άνωθεν επιβολή των επιμορφωτών και στο ρόλο που αυτοί καλούνται να διαδραματίσουν, παρατηρεί ότι: «Οι “υποκειμενικές” ανάγκες δεν είναι οι ανάγκες του  επιμορφούμενου, μα αυτό που λέει, αυτό που πιστεύει πως ξέρει γι’ αυτές. Οι αντικειμενικές ανάγκες είναι αυτό που ο επιμορφωτής πιστεύει πως ξέρει ότι είναι αυτό που χρειάζεται ο επιμορφούμενος».

Άραγε, γνωρίζει τις ανάγκες του επιμορφούμενου ο επιμορφωτής; Απευθύνεται στις πραγματικές του ανάγκες, με σύγχρονο και κατατοπιστικό υλικό; Μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του κοινού του, όταν ο ίδιος δεν έχει ως πρώτη ανάθεση το μάθημα όπου καλείται να επιμορφώσει; Μπορεί ο Φυσικός να επιμορφώσει τον Χημικό στη Χημεία και το αντίστροφο, μπορεί ο Χημικός να επιμορφώσει τον Φυσικό στη Φυσική; Πως μπορεί ο επιμορφωτής να επιμορφώσει ένα ετερόκλητο κοινό ταυτόχρονα, π.χ. Χημικούς, Βιολόγους και Μαθηματικούς, όντας ο ίδιος Φυσικός;

Αποτελεί κοινή διαπίστωση ότι το ζήτημα των επιμορφώσεων δεν έχει προβληματίσει τις αρμόδιες εκπαιδευτικές αρχές στην έκταση και στο βάθος που απαιτείται. Σε κάθε εκπαιδευτική περιφέρεια δημιουργούνται εκπαιδευτικά επιμορφωτικά προγράμματα τα οποία διαφέρουν παρασάγγας από τη μία περιφέρεια στην άλλη. Προκύπτει αυθόρμητα η απορία κατά πόσο και σε ποια έκταση είναι διαφορετικές οι επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών, τη στιγμή που το ωρολόγιο πρόγραμμα και η διδακτέα ύλη είναι ίδια σε όλες τις περιφέρειες! Οπότε, ποιες και σε ποια έκταση καλύπτονται οι παρόμοιες ανάγκες των επιμορφούμενων εκπαιδευτικών;

Η επιμόρφωση πρέπει να απευθύνεται  σε εκπαιδευτικό κοινό με κοινές βάσεις και γνώσεις, από εκπαιδευτικούς της ίδιας ειδικότητας. Η ταυτόχρονη επιμόρφωση ετερόκλητων ειδικοτήτων, σε θέματα διδακτικής και καθημερινής πρακτικής στις αίθουσες, από επιμορφωτές που δεν έχουν ως πρώτη ανάθεση το αντικείμενο, μόνο τα προσδοκώμενα αποτελέσματα δεν μπορεί να φέρει. Μας είναι αδιανόητο ότι μπορεί να θεωρείται επαρκές από κάποιους ότι με μερικά λεπτά επιμόρφωσης ο Μαθηματικός μπορεί να θεωρείται ικανός να διδάξει Φυσική, την οποία ουδέποτε διδάχθηκε από την αποφοίτησή του από τη μέση εκπαίδευση ως μαθητής.

Η επιμόρφωση οφείλουμε να γίνεται από τον αντίστοιχο ειδικό, με γνώση της σχολικής πραγματικότητας εντός και εκτός αίθουσας. Με αυστηρό και σαφές υλικό, κοινό για όλους, που θα αποδειχθεί χρηστικό για τον επιμορφούμενο εκπαιδευτικό μέσα στην αίθουσα. Γιατί αυτό είναι το ζητούμενο, η αποδοτικότερη διδασκαλία μέσα στην αίθουσα και τίποτα άλλο.

Η συντακτική Ομάδα Έρευνας Τεκμηρίωσης Διδασκαλίας της Φυσικής

Δρακόπουλος Γρ.

Εμμανουηλίδης Αρ.

Πετρόπουλος Μιχ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες