Σε έκτακτη συνέλευση καλεί η ΕΛΜΕ Λέσβου την ερχόμενη Πέμπτη με αντικείμενο συζήτησης την έναρξη της σχολικής χρονιάς και την απεργία-αποχή από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, που έχουν προκηρύξει οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες.
Ακολουθεί η ανακοίνωση:
Η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, αντί να πάρουν μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, ενεργοποιούν την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας!
Η εφαρμογή της με την τετράβαθμη αξιολόγηση από το σύλλογο των ομάδων δράσης και τη δεκάβαθμη κλίμακα από τον σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης θα οδηγήσει στον ανταγωνισμό και την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών με καταστροφικά αποτελέσματα για τη μαθησιακή διαδικασία. Το κλίμα αυταρχισμού, ελέγχου, απαξίωσης των εκπαιδευτικών και των Συλλόγων Διδασκόντων με τις υπερεξουσίες που αποκτούν οι Διευθυντές σχολείων με βάση το νόμο 4823/21, που θεσμοθετεί και την ατομική αξιολόγηση, θα ενοχοποιούν τους εκπαιδευτικούς για τα κακώς κείμενα της παιδείας για να μη αποκαλύπτονται οι αντιεκπαιδευτικές πολιτικές της κυβέρνησης: αξιολόγηση κατηγοριοποίησης σχολείων και εκπαιδευτικών, ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης με την αυτονομία της σχολικής μονάδας, λαιμητόμοι εξετάσεων με την τράπεζα θεμάτων σε ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα ΑΕΙ, τις εξετάσεις ΠΙΖΑ στα δημοτικά, γυμνάσια για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος σε εθνικό, περιφερειακό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας, τα σχολεία των «αρίστων» σε πειραματικά και πρότυπα, την υποβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με τις δίχρονές σχολές, κ.ά.
Για όλους τους παραπάνω λόγους:
· Καλούμε τους/τις συναδέλφους να συμμετάσχουν στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, που έχουν προκηρύξει οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ, η οποία πέρσι αγκαλιάστηκε με συντριπτικά ποσοστά από τους εκπαιδευτικούς και είναι σε πλήρη ισχύ για όλους τους συναδέλφους. Ακολουθούμε τα ίδια ακριβώς βήματα που κάναμε και πέρυσι, με τα οποία σταματήσαμε την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και που περιγράφονται αναλυτικά στην απόφαση της ΟΛΜΕ στις 13/9/2021: Σε κάθε απόπειρα συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων με θέμα την αυτοαξιολόγηση, τον προγραμματισμό ή άλλες διατάξεις του νόμου, δηλώνουμε: «Συμμετέχω στην απεργία – αποχή που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ από τις διαδικασίες αξιολόγησης της σχολικής μονάδας» και υπογράφουμε συλλογικά τη δήλωση που έχει αποσταλεί από την Ομοσπονδία. Η συμμετοχή μας σε μια αγωνιστική μορφή όπως η απεργία – αποχή δεν επισύρει καμιά ποινή και ήδη έχει κριθεί νόμιμη από τα δικαστήρια (ενημερωτικό ΟΛΜΕ 16/9/2021). Κάθε άλλη απόπειρα είναι αντισυνταγματική. Η απόφαση της ΟΛΜΕ για την αξιολόγηση (13/9/2021) καθώς και οι σχετικές αποφάσεις της ΕΛΜΕ και η άμεση υλοποίησή τους ισχύει για όλους τους εκπαιδευτικούς (διευθυντές, μόνιμους, αναπληρωτές).
· Καμία εσωτερική ιεραρχία στο σχολείο και διαχωρισμός των εκπαιδευτικών! Δεν αποδεχόμαστε τη θέση του μέντορα, του συντονιστή, του υπεύθυνου εκπαιδευτικών ομίλων. Κανένας/καμιά συνάδελφος/-ισσα δεν δηλώνει συμμετοχή και κανένας/καμιά διευθυντής/-ντρια να μην ορίσει. Η συμμετοχή μας δεν είναι υποχρεωτική.
· Προστατεύουμε το διδακτικό κι εργασιακό μας ωράριο! Δεν πραγματοποιούμε προγράμματα και σεμινάρια εκτός ωραρίου εργασίας.
· Κάθε σχολείο προστατεύει τη δημοκρατική λειτουργία του συλλόγου διδασκόντων! Ο σύλλογος διδασκόντων είναι το κυρίαρχο όργανο και όλες οι αποφάσεις παίρνονται αποκλειστικά από αυτόν χωρίς να γίνεται χρήση του διευθυντικού δικαιώματος. Δεν δεχόμαστε τις υπερεξουσίες των Διευθυντών!
· Σχετικά με τα εργαστήρια δεξιοτήτων, καλούμε τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων να μην εμπλέξουν φορείς άσχετους κι εχθρικούς με την εκπαίδευση, όπως ιδιωτικές εταιρείες, ΜΚΟ, δήμους, αστυνομία κ.λπ., να μην κάνουν καμία σχετική ανάρτηση στην ιστοσελίδα του σχολείου, να μην προχωρήσουν σε δημιουργία portfolio – φακέλων αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης των μαθητών (ώστε να μη συνδεθεί το project των εργαστηρίων δεξιοτήτων με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής τους μονάδας) να μην εμπλέξουν σχολικούς συμβούλους, γονείς, δήμους στην εκπαιδευτική διαδικασία με στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων κ.λπ. και να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις διδακτικές μεθόδους και πρακτικές που έως τώρα χρησιμοποιούν.
· Σχετικά με τον εσωτερικό κανονισμό που αποτελεί μέρος της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, δεν καταθέτουμε εσωτερικό κανονισμό προς έγκριση σε δήμο, συλλόγους γονέων, συντονιστές. Λειτουργούμε με βάση τους κανόνες λειτουργίας που έχουμε αποφασίσει ως σύλλογος διδασκόντων για τα ζητήματα που θεωρούμε απαραίτητα.
· Κανένας Σύλλογος Διδασκόντων να μη συνεδριάσει με θέμα την έκθεση αποτίμησης της περσινής σχολικής χρονιάς, κάτι το οποίο είναι ούτως ή άλλως αδύνατο, ακριβώς επειδή δεν έγιναν οι διαδικασίες της αξιολόγησης. Κανένας Σύλλογος Διδασκόντων να μην προχωρήσει στη διαδικασία του προγραμματισμού για τη φετινή σχολική χρονιά και σε καμία διαδικασία που σχετίζεται με την αυτοαξιολόγηση (δημιουργία ομάδων κλπ.). Άλλωστε οι Σύλλογοι Διδασκόντων έχουν ήδη προχωρήσει στον προγραμμστισμό τους, όπως κάνουν πάντα στην αρχή της χρονιάς.
Καμία πίεση και απειλή από την πλευρά του Υπουργείου δε θα γίνει αποδεκτή!
Μαζικά, μαχητικά, με οργανωμένο τρόπο, για μια ακόμη φορά, θα υπερασπιστούμε τον ρόλο μας, την παιδαγωγική μας υπόσταση, τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας!
ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΛΕΣΒΟΥ!
ΠΕΜΠΤΗ, 23-9-2021, 19:00
στα ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη