Αξιολόγηση: «Όχι» λένε οι εκπαιδευτικοί στον νόμο «έκτρωμα»
Ο σύλλογος ΠΕ Αθηνά καλεί τους εκπαιδευτικούς σε απεργία - αποχή από την αξιολόγηση

Σε απεργία - αποχή από την αξιολόγηση καλεί τους εκπαιδευτικούς ο σύλλογος ΠΕ Αθηνά.

Αναφορικά με τις απειλές για ενδεχόμενες κυρώσεις, ο σύλλογος διευκρινίζει πως «για να επιβληθεί οποιαδήποτε ποινή για οποιοδήποτε πειθαρχικό παράπτωμα (αρθ. 106 και 107 του ν.3528/2007) πρέπει να ακολουθηθεί η διαδικασία παραπομπής σε πειθαρχικό συμβούλιο στο οποίο πρέπει να αποδειχτεί υπαιτιότητα, ήτοι δόλος ή αμέλεια του υπαλλήλου (ΣτΕ 2030/1976, 3607/1981, 786/1990, 2816/2000, 4185/2001 κα). Δεν συνιστούν πειθαρχικά παραπτώματα πράξεις ή παραλείψεις, που αποτελούν ενάσκηση συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος του υπαλλήλου, όπως αυτό της απεργίας-αποχής»

Αναλυτικά η ανακοίνωση: 

Η απεργία-αποχή από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, που επικαιροποίησαν και φέτος οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ύστερα και από τις σχετικές αποφάσεις πρωτοβάθμιων εκπαιδευτικών συλλόγων, βρίσκεται σε πλήρη ισχύ για όλους/όλες τους/τις συναδέλφους/ισσες και Διευθυντές/ντριες . 

Έχουν εκδοθεί από την Ομοσπονδία, συγκεκριμένα βήματα που πρέπει να υλοποιηθούν για τη συμμετοχή αυτή, αλλά και γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου που ο σύλλογος τα έχει προωθήσει στα σχολεία, όπως και σχετικές ενημερωτικές ανακοινώσεις του Αθηνά με συνεχή ηλεκτρονικά μηνύματα:

H "απεργία-αποχή" αποτελεί μορφή αγώνα με την οποία απέχουμε, εντός του ωραρίου μας, από συγκεκριμένο έργο και στην προκειμένη περίπτωση από τις αξιολογικές διαδικασίες. Έχει αξιοποιηθεί πολλές φορές από το εκπαιδευτικό κίνημα με καθολική συμμετοχή και αποτελεσματικότητα.

Αποτέλεσε το όπλο του κινήματος στην μάχη ενάντια στην αξιολόγηση του 2014, το 2017 στην αξιολόγηση των Διευθυντών των σχολικών μονάδων, στην πρόσφατη θωράκιση των συναδέλφων στην μάχη της αποτροπής της ζωντανής μετάδοσης της διδασκαλίας από την σχολική τάξη και πέρυσι την άνοιξη του 2021 σε αυτή την κομβικής σημασίας μάχη  όχι μόνο για το μέλλον του κλάδου, αλλά για το σύνολο της δημόσιας εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικοί έδωσαν με την απεργία-αποχή ηχηρή απάντηση στην αντιεκπαιδευτική πολιτική και σε ένα κλίμα πρωτοφανούς ενότητας και αγωνιστικότητας, συμμετείχαν με ποσοστά συμμετοχής που άγγιζαν το 100% των σχολικών μονάδων του συλλόγου μας- με πάνω από 1200 εκπαιδευτικούς και στο 90% στο σύνολο της χώρας. Το ίδιο θα πράξουμε και αυτή τη χρονιά!

Ειδικά μετά τον νόμο έκτρωμα 4823/21 που ψήφισε μέσα στο καλοκαίρι η κυβέρνηση, έπεσαν εντελώς οι μάσκες. Η προσπάθεια εφαρμογής της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας είναι και πάλι το πρώτο βήμα με άμεσο στόχο την εφαρμογή της «ατομικής αξιολόγησης» των εκπαιδευτικών, την μετάλλαξη του σχολείου σε εμπορευματοποιημένη και ιδιωτικοποιημένη ζώνη, την αμφισβήτηση του δημόσιου χαρακτήρα του, το στραγγαλισμό της δημοκρατίας σε αυτό, τη χειραγώγηση, τον στυγνό έλεγχο των εκπαιδευτικών και την άρση του καθολικού δικαιώματος στη μόρφωση των μαθητών και της νέας γενιάς.

Σύμφωνα με τα βήματα υλοποίησης της απεργίας-αποχής σε κάθε σχολική μονάδα επανακαταθέτουμε τα εξής:

Οι συνάδελφοι Διευθυντές, Διευθύντριες, Προϊστάμενοι και Προϊστάμενες των σχολικών μονάδων, πριν την έναρξη της συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων για τη γενική εκτίμηση του έργου και των λειτουργιών της σχολικής μονάδας του σχολικού έτους 2020-2021 και της σε, μεταγενέστερη φάση, ειδικής συνεδρίασης για τον ετήσιο Συλλογικό Προγραμματισμού του έργου της σχολικής μονάδας, καλούνται να δηλώσουν τη συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή και ότι δεν συμμετέχουν σε καμία από τις αξιολογικές διαδικασίες που προβλέπονται στη σχετική νομοθεσία. Οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί-μέλη των Συλλόγων Διδασκόντων να δηλώσουν, πριν την έναρξη της διαδικασίας της συνεδρίασης, ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή. Έτσι διαπιστώνεται η αδυναμία πραγματοποίησης της Ειδικής Συνεδρίασης ελλείψει απαρτίας λόγω συμμετοχής της πλειοψηφίας ή του συνόλου των εκπαιδευτικών στην νομίμως κηρυγμένη απεργία-αποχή της ΔΟΕ από κάθε αξιολογική διαδικασία που προβλέπεται στην Υ.Α. 108906/ΓΔ4/10-9-2021  (συγκρότηση ομάδων δράσης, συνεδρίαση για τη σύνταξη έκθεσης «Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης», κλπ.).

Η δήλωση αυτή, όλων των παραπάνω θα γίνεται σε ειδικό έντυπο που θα καταθέτουν συλλογικά οι συνάδελφοι (σας αποστέλλεται συνημμένα), για να γίνεται σαφής η συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή. Η παραπάνω δήλωση θωρακίζει τους συναδέλφους με την κάλυψη που προσφέρει η συμμετοχή σε μια νομικά κατοχυρωμένη και νόμιμη ενέργεια και αρκεί να καταχωρείται στο πρωτόκολλο του σχολείου. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων ενημερώνουν για τη συμμετοχή τους στην απεργία - αποχή το Σύλλογο Αθηνά αποστέλλοντας αντίγραφο της δήλωσης απεργίας-αποχής στην ηλεκτρονική διεύθυνση του συλλόγου ( [email protected])

Με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία του Συλλόγου Διδασκόντων για να υπάρχει απαρτία στο όργανο, πρέπει οι παρόντες να είναι περισσότεροι από τους απόντες. Οι συνάδελφοι που συμμετέχουν στην απεργία-αποχή θεωρούνται απόντες, με αποτέλεσμα στην έναρξη της συνεδρίασης να τίθεται θέμα απαρτίας του Συλλόγου Διδασκόντων. Εάν δεν υπάρχει απαρτία (συμμετέχουν, δηλαδή, οι περισσότεροι συνάδελφοι στην απεργία-αποχή), η συνεδρίαση δεν πραγματοποιείται και δεν συντάσσεται σχετικό πρακτικό στο Βιβλίο πρακτικών του Συλλόγου Διδασκόντων.  Εάν υπάρχει απαρτία, οι συμμετέχοντες στην 

Aπεργία-αποχή απαιτούν να καταχωρηθεί το περιεχόμενο της δήλωσης, ως άποψή τους, στο βιβλίο πρακτικών, ώστε να γίνεται σαφής η συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή και να μην υποχρεωθούν στη συμμετοχή τους στην αξιολογική διαδικασία (συγκρότηση ομάδων εργασίας, συνεδρίαση για τη σύνταξη έκθεσης «Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης», κλπ.). Τονίζουμε ότι οι Διευθυντές/ντριες που συμμετέχουν στην απεργία αποχή καλύπτονται (λόγω της συμμετοχής τους σε νόμιμη απεργία) από τα όσα ορίζει το άρθρο 10 παρ.1 της Υ.Α.  Επομένως δεν είναι υποχρεωμένοι να προβούν «…σε όσες από τις ενέργειες της αρμοδιότητας του συλλόγου διδασκόντων εξακολουθούν να παραλείπονται από τον σύλλογο…» ούτε «…Οι αποφάσεις του είναι υποχρεωτικές για τους εκπαιδευτικούς που ορίζει να συμμετέχουν στις εν λόγω ομάδες.» Αντίστοιχα εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στην απεργία αποχή και λαμβάνουν εντολές για συμμετοχή στις εν λόγω ομάδες δεν υποχρεούνται να τις εκτελέσουν λόγω της συμμετοχής τους σε νόμιμη απεργία.

Συνεπώς, όποτε κι αν κληθούμε σε συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων, με θέμα την αυτοαξιολόγηση, τον προγραμματισμό ή άλλες διατάξεις του νόμου, δηλώνουμε: «Συμμετέχω στην απεργία – αποχή που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της ΔΟΕ από τις διαδικασίες αξιολόγησης της σχολικής μονάδας». 

Επιπρόσθετα,  σχετικά με τις προβλέψεις για συνεδριάσεις του επόμενου διαστήματος που αφορούν το πρόγραμμα για τα εργαστήρια δεξιοτήτων, τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας, τη συγκρότηση εκπαιδευτικών ομίλων και τον ορισμό μεντόρων, ενδοσχολικών συντονιστών καλούμε τους συναδέλφους και τους συλλόγους διδασκόντων:

1. Σχετικά με τα εργαστήρια δεξιοτήτων να μην εμπλέξουν φορείς άσχετους κι εχθρικούς με την εκπαίδευση, όπως ιδιωτικές εταιρείες, ΜΚΟ, δήμους, αστυνομία κ.λπ., να μην κάνουν καμία σχετική ανάρτηση στην ιστοσελίδα του σχολείου, να μην προχωρήσουν σε δημιουργία portfolio – φακέλων αυτοαξιολόγησης–αξιολόγησης των μαθητών, ώστε να μη συνδεθεί το project των εργαστηρίων δεξιοτήτων με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής τους μονάδας, να μην εμπλέξουν σχολικούς συμβούλους, γονείς, δήμους στην εκπαιδευτική διαδικασία με στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων  και να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις διδακτικές μεθόδους και πρακτικές που έως τώρα χρησιμοποιούν.

2. Σχετικά με τον εσωτερικό κανονισμό που αποτελεί μέρος της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας να μην συντάξουν εσωτερικό κανονισμό σύμφωνα με τη φόρμα του ΙΕΠ, να μην υποβάλουν κανονισμό προς έγκριση στους συντονιστές και να μην εμπλέξουν δήμους και συλλόγους γονέων στη σύνταξή του. Να λειτουργήσουν με βάση τους κανόνες-πλαίσιο λειτουργίας που έχουν αποφασίσει ως σύλλογος διδασκόντων και επικαιροποιούν κάθε χρόνο για τα ζητήματα που θεωρούν απαραίτητα.

3. Να μη συμμετέχουν και να μην ορίσουν μέντορες, παιδαγωγικούς υπεύθυνους, εκπαιδευτικούς ομίλους, συντονιστές εκπαιδευτικών ομίλων, ενδοσχολικούς συντονιστές. Κανένας/καμιά συνάδελφος/-ισσα να μη δηλώσει συμμετοχή και κανένας/καμιά διευθυντής/-ντρια να μην ορίσει.

4. Να προστατεύσουν το διδακτικό κι εργασιακό μας ωράριο, μην πραγματοποιώντας προγράμματα και σεμινάρια εκτός ωραρίου εργασίας.

ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ-ΝΤΡΙΕΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ  ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΟΥΝ  ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΖΗΤΗΜΑΤΑ- ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ, ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΙΤΕ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΕΙΤΕ ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ  ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ. Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΑ ΠΡΟΒΕΙ ΣΕ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ-ΝΤΡΙΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ

Σπάμε τον εκφοβισμό  και την τρομοκρατία

 Συμμετέχουμε όλοι και όλες στην απεργία- αποχή

Ας θυμηθούμε όλοι-όλες κι ας ενημερώσουμε τους νεώτερους συναδέλφους μας πώς κουρελιάστηκαν οι εκβιασμοί, οι ευθείες και οι υπόγειες απειλές που είχαμε δεχθεί στην αναμέτρηση ενάντια στην αξιολόγηση το 2014, αλλά και την άνοιξη του 2021: ότι η απεργία – αποχή είναι τάχα παράνομη μορφή αγώνα, ότι όσοι την υλοποιούμε θα έχουμε συνέπειες, ότι οι Διευθυντές που θα δηλώσουν απεργία–αποχή δεν θα ξαναγίνουν διευθυντές, ότι κινδυνεύει το εργασιακό μέλλον των αναπληρωτών και των νεοδιόριστων που θα κάνουν απεργία–αποχή. Ξέρουμε πολύ καλά, από την ίδια μας την πείρα, ότι τίποτα από τα παραπάνω δεν επαληθεύτηκε, Επίσης, καμιά μισθολογική επίπτωση και περικοπή δεν υπήρξε, καθώς η απεργία–αποχή, αφορά μόνο στην αποχή από συγκεκριμένο εξωδιδακτικό καθήκον.

 Ναι, γνωρίζουμε το απίστευτο κλίμα τρομοκράτησης και εκφοβισμού που στήνει φέτος η Κυβέρνηση παίζοντας τα ρέστα της με χουντικού τύπου απειλές για πειθαρχικά και διώξεις που εκστομίζονται από κυβερνητικά χείλη και αναγράφονται παρανόμως σε εγκυκλίους και κυβερνητικά φιρμάνια. Υπενθυμίζουμε όμως ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 1264/1982 όπως και συνιστά απολύτως νόμιμη συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους/τις συμμετέχοντες/ουσες από κάθε πειθαρχική ευθύνη.            

 Επιπρόσθετα ενημερώνουμε ότι:  Για να επιβληθεί οποιαδήποτε ποινή για οποιοδήποτε πειθαρχικό παράπτωμα (αρθ. 106 και 107 του ν.3528/2007) πρέπει να ακολουθηθεί η διαδικασία παραπομπής σε πειθαρχικό συμβούλιο στο οποίο πρέπει να αποδειχτεί υπαιτιότητα, ήτοι δόλος ή αμέλεια του υπαλλήλου (ΣτΕ 2030/1976, 3607/1981, 786/1990, 2816/2000, 4185/2001 κα). Δεν συνιστούν πειθαρχικά παραπτώματα πράξεις ή παραλείψεις, που αποτελούν ενάσκηση συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος του υπαλλήλου, όπως αυτό της απεργίας-αποχής

 Ξέρουμε πως πολλές φορές οι αγώνες απαιτούν θυσίες, επιμονή και μεγάλη προσπάθεια, έχουμε όμως αυτοπεποίθηση και εμπιστοσύνη στη συλλογική μας δύναμη. Όπως αφήσαμε στα χαρτιά τις ρυθμίσεις για τις κάμερες στην τάξη, όπως ακυρώσαμε τις πραξικοπηματικές μεθοδεύσεις της κυβέρνησης με τις εκλογές–παρωδία για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, με το εμφατικό 95% αποχής, όπως σπάσαμε στην πράξη με τη μαζική μας συμμετοχή  την αξιολόγηση του 2021. Όπως ακριβώς, δηλαδή, έχουμε ακυρώσει στην πράξη ψηφισμένους νόμους για την αξιολόγηση 24 χρόνια τώρα!

Έτσι και τώρα με τη μαζική συμμετοχή στον αγώνα,  θα νικήσουμε!

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες