Η Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης προχωράει σήμερα, Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου και ώρα 2.30 μ.μ. σε παράσταση διαμαρτυρίας των ΕΛΜΕ στη ΔΔΕ Δ. Θεσ/νίκης. Βασικά αιτήματα των εκπαιδευτικών στη νέα αυτή κινητοποίηση είναι η κάλυψη όλων των κενών σε όλες τις δομές εκπαίδευσης καθώς και το να δοθούν επιτέλους όλα τα κενά για τις τοποθετήσεις αναπληρωτών στη γενική παιδεία και την ειδική αγωγή.
Οι εκπαιδευτικοί, μπροστά στη Β΄ φάση πρόσληψης των αναπληρωτών απαιτούν να σταματήσουν να γίνονται οι προσλήψεις και οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών, «εντελώς στο σκοτάδι».
Όπως οι ίδιοι αναφέρουν, η διαδικασία που ακολουθήθηκε στην Α΄ φάση με τις ηλεκτρονικές τοποθετήσεις των αναπληρωτών μέσω του ΟΠΣΥΔ αποτελεί, «πρωτοτυπία αδιαφάνειας». Τα κενά που δόθηκαν στην κάθε ειδικότητα ήταν αυτά που είχαν επιλέξει οι διευθύνσεις Εκπαίδευσης και σε αριθμό όσες ήταν οι προσλήψεις των αναπληρωτών, αντί όλων των κενών, και πριν να γίνουν οι τοποθετήσεις των μονίμων.
Με αυτό τον τρόπο, δημιούργησαν άνισους όρους στις συνολικές τοποθετήσεις μονίμων και αναπληρωτών και αυτό θα συνεχιστεί και με τη β΄ φάση των τοποθετήσεων των αναπληρωτών και τις υπόλοιπες που θα ακολουθήσουν. Ατομικά θα συνεχίσουν να δίνονται τα κενά και στις επόμενες φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών, ενώ θα έπρεπε να δοθούν όλα από την αρχή.
«Με αυτή τη διαχείριση των τοποθετήσεων των αναπληρωτών η κυβέρνηση προσβλέπει να περιορίσει τις αντιδράσεις στην πολιτική των περικοπών και της λιτότητας», σχολιάζουν οι εκπαιδευτικοί.
Η Διεύθυνση μετά από διαμαρτυρίες των ΕΛΜΕ και μπροστά στο αλαλούμ που δημιουργείται με αυτή τη διαδικασία, αναγκάστηκε να αποδεχτεί ότι οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών είναι προσωρινές και οι οριστικές τοποθετήσεις τους θα ακολουθήσουν των μονίμων. Η σειρά των κατηγοριών (υπεράριθμοι, διάθεση, αποσπασμένοι, αναπληρωτές) στις τοποθετήσεις προβλέπεται από τη διαδικασία που ισχύει.
Μέχρι τώρα όμως, όπως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί, η Διεύθυνση δεν δεσμεύτηκε ότι και στους αναπληρωτές της γενικής παιδείας θα δοθούν όλα τα κενά και όχι κενά μετά από προτεραιοποίηση και κατά επιλογή. Ταυτόχρονα η ίδια διαδικασία πρέπει να ισχύσει και για τους αναπληρωτές της ειδικής αγωγής. Να θεωρηθεί η τοποθέτησή τους προσωρινή και να έχουν το δικαίωμα με αίτησή τους να διεκδικήσουν όλα τα κενά. Η Διεύθυνση για λόγους ισότιμης μεταχείρισης των αναπληρωτών οφείλει να αποδεχτεί το δίκαιο αίτημα των αναπληρωτών ειδικής αγωγής και της ΕΛΜΕ.
Την ίδια στιγμή η Διεύθυνση στη λογική των περικοπών παρεμβαίνει στα σχολεία και αυξάνει τον αριθμό των μαθητών στα τμήματα για να εξοικονομήσει εκπαιδευτικούς, περικόπτει τμήματα (3ο Γ/Σ Ευόσμου, 2ο Γ/Σ Ωραιοκάστρου, 4ο Γ/Σ Λαγκαδά, 1ο ΓΕΛ Αμπελοκήπων, 2ο ΓΕΛ Αμπελοκήπων, κ.ά.) και δεν αποδέχεται τις προτάσεις των σχολείων να μη στοιβάζονται οι μαθητές στα τμήματα, αλλά να λειτουργήσουν με λιγότερους μαθητές, ιδιαίτερα σε καιρό πανδημίας.
Τέλος, η Διεύθυνση οφείλει να κάνει δεκτές τις παραιτήσεις εκπαιδευτικών που ορίστηκαν υποχρεωτικά, χωρίς να έχουν ρωτηθεί, υποδιευθυντές και αναπληρωτές. Για λόγους ίσης μεταχείρισης προς όλους η Διεύθυνση πρέπει να απαλλάσσει από τα καθήκοντά τους όσους εκπαιδευτικούς ορίστηκαν χωρίς τη θέλησή τους Διευθυντές και Υποδιευθυντές και ζητούν να παραιτηθούν, όπως έκανε σε ορισμένα σχολεία.
Η διαδικασία της απαλλαγής από θέσεις στελεχών είναι συγκεκριμένη και περιγράφεται στην προβλεπόμενη νομοθεσία: «Με απόφαση του οργάνου που είναι αρμόδιο για την τοποθέτηση, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου υπηρεσιακού συμβουλίου, τα στελέχη της εκπαίδευσης μπορεί να απαλλάσσονται από την άσκηση των καθηκόντων τους για σοβαρούς προσωπικούς ή οικογενειακούς λόγους ή λόγους υγείας, ύστερα από αίτησή τους».
Οι εκπαιδευτικοί απαιτούν – διεκδικούν
- Στους αναπληρωτές γενικής παιδείας να δοθούν όλα τα κενά, όπως θα αποτυπωθούν μετά τις οριστικές τοποθετήσεις των αποσπασμένων και όχι επιλεκτικά.
- Η ίδια διαδικασία που θα γίνει με τις τοποθετήσεις αναπληρωτών γενικής παιδείας να ακολουθηθεί και στους συναδέλφους της ειδικής αγωγής. Να τους δοθούν όλα τα κενά και το δικαίωμα με αίτησή τους να τα επιλέξουν πριν από τη Β΄ φάση των προσλήψεων.
- Να ανακοινωθούν όλα τα κενά για την ειδική αγωγή (τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη, Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) με βάση τις προτάσεις του κάθε σχολείου.
- Όχι στις τοποθετήσεις των αναπληρωτών μέσω ΟΠΣΥΔ με διαδικασίες εν κρυπτώ και χωρίς τήρηση κριτηρίων διαφάνειας. Να γίνει δημοσιοποίηση όλων των κενών από τις Διευθύνσεις, οι τοποθετήσεις σε σχολεία να γίνουν τοπικά σε κάθε Διεύθυνση.
- Να καλυφθούν όλα τα κενά στη β φάση προσλήψεων αναπληρωτών και σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές (γενική παιδεία, ειδική αγωγή, ενισχυτική, ΕΠΑΛ, τάξεις υποδοχής, ΔΥΕΠ, σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας).
- Να τηρηθεί το δικαίωμα της παραίτησης για όλους τους εκπαιδευτικούς που δε θέλουν να γίνουν διευθυντές και υποδιευθυντές και υποχρεωτικά τους ορίζουν.
- Να εγκριθούν όλα τα λεγόμενα ολιγομελή σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε., ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και να υπολογίζονται στον προσδιορισμό των κενών.
- Να σταματήσουν τις συμπτύξεις τμημάτων - Λιγότεροι μαθητές στα τμήματα.
- Να κοινοποιηθούν όλα τα κενά κάτω από 12 ώρες και οι τοποθετήσεις για συμπλήρωση ωραρίου να γίνουν με αιτήσεις των συναδέλφων.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη