Μαθητές κατασκεύασαν εκπαιδευτικό δορυφόρο για τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος
Η μαθητική ομάδα Orion II κέρδισε τον πανελλήνιο διαγωνισμό Διαστημικής CanSat in Greece 2020 κατασκευάζοντας έναν εκπαιδευτικό δορυφόρο στο μέγεθος κουτιού αναψυκτικού

Αύριο, Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου, το Πρότυπο Λύκειο της Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης θα εκπροσωπήσει για δεύτερη συνεχόμενη φορά την Ελλάδα στον διαγωνισμό CanSats in Europe του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA) με την ομάδα Orion II.

Η Orion II κέρδισε τον πανελλήνιο διαγωνισμό Διαστημικής CanSat in Greece 2020 κατασκευάζοντας έναν εκπαιδευτικό δορυφόρο στο μέγεθος κουτιού αναψυκτικού.

«Εμπνευστήκαμε τον δορυφόρο μας από την πρόταση του πανεπιστημίου της Αριζόνα για μία αποστολή διερεύνησης του εδάφους μέσω της χρήσης ενός μικρού φουσκωτού αεροπλάνου (Inflatable Sailplane Aircraft). Το όχημα αυτό θα χρησιμοποιεί τα ρεύματα αέρα και την υψομετρική διαφοροποίηση της ταχύτητας των ανέμων ώστε να μπορεί να παραμένει ιπτάμενο για παρατεταμένα χρονικά διαστήματα. Αφού εισέλθει στην ατμόσφαιρα του Άρη θα αποδεσμευτεί από το όχημα που το μετέφερε, θα φουσκώσει τα φτερά του και θα πλοηγηθεί διερευνώντας το έδαφος από κάτω του με τη χρήση μίας κάμερας», αναφέρει στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο αρχηγός της ομάδας, Διονύσιος Αγγελόπουλος.

Ο Ρικάρντο Μπαριαμπά, υπεύθυνος Προγραμματισμού και Τηλεμετρίας της ομάδας, εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «για τον δικό μας δορυφόρο επιλέξαμε ως βασική αποστολή του τον εντοπισμό του βέλτιστου σημείου προσγείωσης μίας μελλοντικής αποστολής rover στον Άρη. Το σημείο αυτό θα επιλεγεί ως αυτό με τη λιγότερη τραχύτητα εδάφους βάσει των φωτογραφιών που θα ληφθούν. Επειδή αν η αποστολή μας γινόταν όντως στον Άρη δεν θα υπήρχε πρόσβαση στο Παγκόσμιο Σύστημα Εντοπισμού (GPS) αποφασίσαμε να αναπτύξουμε δύο συστήματα, Αδρανειακού και Τριγωνικού εντοπισμού, για να γνωρίζουμε πού βρίσκεται ο δορυφόρος μας. Παράλληλα με την πτήση του, ο δορυφόρος μας θα καταγράφει αβιοτικούς παράγοντες της ατμόσφαιρας αλλά και φωτογραφίες του εδάφους, τα οποία θα αποστέλλονται στον σταθμό εδάφους και θα παρουσιάζονται σε πραγματικό χρόνο στην ιστοσελίδα μας».

Ο Κωνσταντίνος Κριθαρίδης, υπεύθυνος του Συστήματος Ανάκτησης, σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως χρειάστηκε να σχεδιάσουν εκ νέου περίπου πέντε φορές τον εκπαιδευτικό δορυφόρο τους προκειμένου να μπορέσουν όλα τα συστήματα να χωρέσουν αποτελεσματικά στον περιορισμένο χώρο που είχαν, αλλά και για να λύσουν κάποιες τεχνικές δυσκολίες στην αναδίπλωση των βραχιόνων με τους έλικες, που χρησιμεύουν στην κατευθυνόμενη προσγείωση.

«Μέσα από τα δύο χρόνια που συμμετείχα στον διαγωνισμό CanSat in Greece, αποκόμισα πολλές τεχνικές γνώσεις για τη ρομποτική και τους αυτοματισμούς και έμαθα να συνεργάζομαι αποτελεσματικά με τους συμμαθητές μου», τονίζει η Δανάη Βέλη, υπεύθυνη Ηλεκτρονικών και Επικοινωνίας της Orion II. «Αν είχα τη δυνατότητα να ξαναζήσω αυτήν την εμπειρία θα το έκανα σίγουρα! Σε κάποιο μαθητή που θέλει να ξεκινήσει τώρα, θα του έλεγα ότι πρέπει να βρει μία καλή ομάδα με μαθητές που έχουν διαφορετικά ενδιαφέροντα και πως αν αφιερώσει τον απαιτούμενο χρόνο, θα καταφέρει κι αυτός να φτιάξει τον δικό του εκπαιδευτικό δορυφόρο», προσθέτει.

«Είναι μεγάλη μας χαρά να εκπροσωπούμε την Ελλάδα στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό», επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπεύθυνος ανάλυσης δεδομένων, Γιώργος Καλτσής. «Έχουμε πολύ άγχος για το αν θα καταφέρει να λειτουργήσει πλήρως το σύστημα που σχεδιάσαμε. Αν πάνε όλα καλά, πιστεύουμε ότι θα καταφέρουμε να κερδίσουμε κάποια διάκριση. Φυσικά ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα θα θέλαμε να αναγνωρίσουμε την πολύ σημαντική υποστήριξη που είχαμε από την εταιρεία Σκλαβενίτη, που βρέθηκε δίπλα τους σε όλο αυτό το ταξίδι. Τέλος, θέλω πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στο σχολείο μας και ιδιαίτερα στον υπεύθυνο καθηγητή μας, Χρήστο Φανίδη, που ακούραστα μας εμπιστεύεται για να πραγματοποιήσουμε τα όνειρά μας!», υπογραμμίζει.

Η ομάδα Orion II αποτελείται από τον υπεύθυνο καθηγητή, Χρήστο Φανίδη, τους μαθητές του Πρότυπου Λυκείου της Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης, Διονύσιο Αγγελόπουλο, Δανάη Βελή, Ρικάρντο Μπαριαμπά, τον μαθητή του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος - Pierce, Κωνσταντίνο Κριθαρίδη και τον μαθητή του 7ου Γυμνασίου Νέας Σμύρνης, Γιώργο Καλτσή.

Ταξίδι 11 χρόνων

Πίσω, στο 2010, μία ομάδα μαθητών του 3ου ΓΕΛ Μυτιλήνης με τον καθηγητή τους Γιώργο Κοντέλλη έλαβαν μέρος στον πρώτο ευρωπαϊκό διαγωνισμό CanSats in Europe του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA), κατασκευάζοντας έναν εκπαιδευτικό δορυφόρο σε μέγεθος κουτιού αναψυκτικού. Το 2012, μία νέα ομάδα από το ίδιο σχολείο εκπροσώπησε την Ελλάδα στον δεύτερο ευρωπαϊκό διαγωνισμό και κατέκτησε τη 2η θέση. Από τότε, το 3ο ΓΕΛ Μυτιλήνης είναι το σχολείο με τις περισσότερες συμμετοχές σε διαγωνισμούς CanSat (2010, 2012, 2014, 2017, 2018) και βραβεία (2012, 2014) στην Ελλάδα.

Το ταξίδι, όμως, δεν τελειώνει εκεί. Το 2015, τρεις Mυτιληνιοί πρωταγωνιστές στα ταξίδια της περασμένης πενταετίας με το 3ο ΓΕΛ Μυτιλήνης, ο Ηλίας Ψυρούκης, ο Ηλίας Θεοδωρίδης και ο Στρατής Τσίρτσης, δημιούργησαν τον πανελλήνιο διαγωνισμό Διαστημικής CanSat in Greece. Το όραμά τους ήταν οι μικροί δορυφόροι που κατασκεύασαν εκείνοι και άλλοι μαθητές στη Μυτιλήνη να μπουν σε κάθε σχολείο και πανεπιστήμιο της χώρας, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα σε εκατοντάδες μαθητές και φοιτητές να ζήσουν αυτήν τη μοναδική εμπειρία για πρώτη φορά.

Πρώτο μέλημά τους η SPIN, η μη κερδοσκοπική εταιρεία Space Innovation που ίδρυσαν το 2017 και κατάφερε εν μέσω πανδημίας να απασχολεί 60 εθελοντές. Η έδρα τους ένας φιλόξενος χώρος στο Μεταξουργείο, αλλά και ένα εργαστήριο του Χημικού στο ΕΜΠ, με το οποίο συνεργάζονται. Η δική τους SPIN, λοιπόν, σχεδιάζει πυραύλους και θα πετά σε λίγο καιρό δορυφόρους.

Και το ταξίδι συνεχίζεται

Στις 12 Σεπτεμβρίου ξεκίνησε ο 5ος διαγωνισμός CanSat in Greece που διοργανώνεται από τη SPIN - Space Innovation, σε συνεργασία με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ESA) και τον World CanSat & Rocketry Competition (WCRC), με την υποστήριξη του National Geographic. Οι συμμετέχοντες ανέλαβαν να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν έναν εκπαιδευτικό δορυφόρο, σε μέγεθος κουτιού αναψυκτικού, ο οποίος θα εκτελέσει μία διαστημική αποστολή που οι ίδιοι οραματίστηκαν. Αυτός ο δορυφόρος θα εκτοξευθεί, σε υψόμετρο 1 χιλιομέτρου, ενσωματωμένος σε έναν πύραυλο και στη συνέχεια θα αποδεσμευτεί από αυτόν.

Περισσότερες πληροφορίες για τον εκπαιδευτικό δορυφόρο των μαθητών

Περισσότερες πληροφορίες για τον πανελλήνιο διαγωνισμό διαστημικής CanSat in Greece

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες