Σταχυολογώντας τον νόμο που αναφέρεται στην αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, στην εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μονάδων και των εκπαιδευτικών ας σταθούμε επιγραμματικά σε μερικά του σημεία.
Πριν όμως και για την οικονομία της συζήτησης δηλώνω ότι είμαι υπέρ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου που παράγεται σε μια σχολική μονάδα. Με όρους διαφάνειας, ενεργού συμμετοχής του Συλλόγου των Εκπαιδευτικών, της Διεύθυνσης του σχολείου.
Αλλά:
- Για να αξιολογηθεί το παραγόμενο εκπαιδευτικό έργο, χρειάζονται μέσα και εκπαιδευτικά εργαλεία μάθησης. Δεκαπέντε χρόνια έχει να πραγματοποιηθεί επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Θυμάστε το Πρόγραμμα Μείζονος Επιμόρφωσης; Υλοποιήθηκε; Αν όχι γιατί; Δεν είναι ανήθικο λοιπόν να αξιολογούμε εκπαιδευτικούς χωρίς να τους έχουν παρασχεθεί θεσμικά εργαλεία επιμόρφωσης;
- Η αποτίμηση καλών πρακτικών στη σχολική μονάδα περιλαμβάνει και επιμορφώσεις εντός του εργασιακού ωραρίου. Θεμιτό. Αλλά το ελάχιστο των 15 ωρών επιμόρφωσης (κριτήριο αξιολόγησης για την εξέλιξη ενός εκπαιδευτικού), εθελοντικά πραγματοποιείται και εκτός εργασιακού ωραρίου. Δεν είναι ανήθικο κάποιοι/ες να δυναμιτίζουν τις οικογένειές τους μαζεύοντας «χαρτιά»; Δεν σας θυμίζει την «εθελοντική εργασία» για το χτίσιμο του σοσιαλισμού; Και εκεί ήταν οι πολλοί, η κοινωνία. Εδώ το άτομο, ότι προλάβει εις βάρος του συναδέλφου του.
- Έχουν αξιολογηθεί οι δομές ως προς την επαρκή υλικοτεχνική υποδομή; Laptop, προζέκτορες σε κάθε αίθουσα διδασκαλίας. Υπάρχουν; Προφανώς όχι. Δεν είναι ανήθικο λοιπόν να αξιολογούμε δομές από διαφορετική αφετηρία;
- Πόσα διδακτήρια είναι ενεργειακά φιλικά προς το περιβάλλον; Δεν είναι ανήθικο να διδάσκουμε οικολογικά projects στα εργαστήρια δεξιοτήτων σε αίθουσες στις οποίες μετά βίας η θερμοκρασία τον χειμώνα φθάνει τους 16 0C; Δεν είμαστε όλοι στην Κρήτη! (Εκεί βέβαια άριστα Πειραματικά έχουν στατικά προβλήματα. Στην πλέον σεισμογενή περιοχή της Ελλάδας!)
- Αξιολογούμε μια διαδικασία μάθησης στην οποία οι πόροι (πολλοί πόροι) είναι απαραίτητοι. Δεν είναι ανήθικο να αξιολογείται η διαδικασία μάθησης μέσω κινητών ή σταθερών τηλεφώνων; Λέτε να φθάνουν τα 50 GB που δόθηκαν στα παιδιά;
- Υπάρχει πρόβλεψη αξιολόγησης των Τμημάτων ΄Ενταξης για τα παιδιά με ιδιαίτερες δυσκολίες μάθησης; Προφανώς όχι. Δεν είναι ανήθικο να αξιολογείται μια σχολική μονάδα στην οποία ακόμη δεν έφθασαν οι αναπληρωτές ειδικής αγωγής, οι σχολικοί νοσηλευτές, οι της «παράλληλης στήριξης»; Αυτά τα παιδιά στο σκοτάδι;
- Το ΙΕΠ που μας βομβαρδίζει με δεκάδες pdf αρχεία για την αποτίμηση και την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, θεωρεί ότι έχει ενημερώσει επαρκώς τα στελέχη της εκπαίδευσης σε αυτές τις διαδικασίες; Δεν είναι ανήθικο να θεωρείται επιμόρφωση ο δίωρος διαδικτυακός μονόλογος που παραβαίνει κάθε έλλογη διαδικασία επιμόρφωσης;
- Και τέλος πράγματι, δ/ντες σχολικών μονάδων βρίσκονται σε δίλλημα λόγω της θεσμικής τους θέσης, προσπαθώντας να δουν αν ονειρεύονται με το «αμελλητί» και το «εντέλλεσθε» της δεκαετίας του 60. Δεν είναι ανήθικο να προσπαθούν να μπουν στην πλατφόρμα του ΙΕΠ να δουν «βρε αδελφέ» τι μπορούν να περισώσουν ή να αλλάξουν και η πλατφόρμα να μην έχει ακόμη ανοίξει; Τέτοιος κυνισμός;
Πολλά τα ερωτήματα. Θίγομαι όμως ως προσωπικότητα όταν μου συμπεριφέρονται ως ραγιά, ως υπήκοο και όχι ως πολίτη μιας ευνομούμενης πολιτείας. Η απάντηση λοιπόν προφανής.
*Μέλος της Πρωτοβουλίας Καθηγητών Τρικάλων
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη