Στο alfavita.gr φτάνουν τις τελευταίες ώρες, από διάφορες περιοχές της χώρας, ενημερώσεις για κύμα συμπτύξεων τμημάτων στα σχολεία. Συγκεκριμένα από την Θεσσαλονίκη, τα Δωδεκάνησα, τα Χανιά, την Ανατολική Αττική, τα Ιωάννινα, την Κορινθία, την Ηλεία, τη Γ΄ Αθήνας, τη Φωκίδα, τη Σάμο κλπ υπάρχουν διαμαρτυρίες από εκπαιδευτικούς και εκπροσώπους των πρωτοβάθμιων εκπαιδευτικών σωματείων για μαζική μείωση τμημάτων μέσα από συμπτύξεις.
Στη Σάμο για παράδειγμα, συγχωνεύουν 4 τμήματα με 21 παιδιά το καθένα σε 3 με 28, για να μην προσλάβουν καθηγητές και να «καμουφλάρουν» τα κενά, αδιαφορώντας για την υγεία των παιδιών σε τόσο πολυπληθείς αίθουσες.
Ενδεικτικά, σε Γυμνάσιο του Περιστερίου τα μέχρι πρότινος τέσσερα τμήματα της τελευταίας τάξης συγχωνεύονται σε τρία, μετά τη σχετική απόφαση που έλαβε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθηνών, με τον αριθμό των παιδιών να διαμορφώνεται πλέον στα 25-27 άτομα.
Αντίστοιχα, σε σχολεία της περιοχής της Αγίας Παρασκευής, όπου σε ένα από τα Λύκεια παρατηρήθηκε μεγάλη «διαρροή» μαθητών από την περσινή Α’ Λυκείου, κατά την οποία λειτουργούσαν πέντε τμήματα, με αποτέλεσμα η φετινή Β’ Λυκείου να πρέπει να «στριμωχτεί» σε τρία τμήματα των 26 ατόμων κατά μέσο όρο.
Είναι φανερό ότι το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να αντιμετωπίσει τα περίπου 6.000 κενά των σχολείων όχι όπως όφειλε με μια μαζική γ΄ φάση προσλήψεων των αντίστοιχων αναπληρωτών αλλά με «κόφτες» που επιβάλλονται από το Υπουργείο και τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο σχεδιασμός είναι η δραστική μείωση των τμημάτων, άμεσα, μέσα στην εβδομάδα που έρχεται (μαζί με τις συμπτύξεις που έγιναν την εβδομάδα που πέρασε).
Γιατί, όμως, επιμένει το Υπουργείο Παιδείας, σε νέα αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, την ώρα που υπάρχει ο φόβος αύξησης των κρουσμάτων της μετάλλαξης «Δέλτα»; Μήπως θα πάει στα δικαστήρια και τον ιό covid-19 επειδή δεν πειθαρχεί στις αυταρχικές της εντολές, όπως κάνει με τους εκπαιδευτικούς που αρνούνται την ψευδεπίγραφη αξιολόγηση;
Ο στόχος είναι φανερός: Η κάλυψη των κενών με μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων «ψαλιδίζει» τις ανάγκες για πρόσληψη του απαιτούμενου αριθμού αναπληρωτών και νομιμοποιεί τις περικοπές.
Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής είναι το «φούσκωμα» των τμημάτων με πάνω από 25 μαθητές τη στιγμή που οι ανάγκες μετά από 2 χρόνια πανδημίας απαιτούν αραίωση τμημάτων.
Αυτή την επιχείρηση εκπαιδευτικής ορθοπεδικής είναι που ονομάζει το Υπουργείο Παιδείας, με βικτωριανή υποκρισία, «εξορθολογισμό», αυτή την πολιτική της «εκπαιδευτικής ηρωδιάδας» κρύβει με επιμέλεια ο πρόσφατος νόμος 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
Καμία σχέση δεν έχουν τα μέτρα των περικοπών με την προστασία της υγείας της εκπαιδευτικής κοινότητας, ούτε με τη βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου.
Τι υποκρισία, αλήθεια! Την ίδια ώρα που οι επιτελείς του Υπουργείου Παιδείας κατηγορούν, ενοχοποιούν και στέλνουν την ελεύθερη βούληση 160.000 εκπαιδευτικών στα δικαστήρια, την ίδια ακριβώς ώρα επιβάλουν δραστικές περικοπές και μορφωτικούς αποκλεισμούς.
Η αλήθεια για τα κενά που αποκάλυψε το alfavita.gr τις προηγούμενες μέρες
Αρχές Οκτώβρη και η “κανονικότητα” την οποία επικαλέστηκε η Υπουργός Παιδείας μεταφράζεται σε πάνω από 6.000 εκπαιδευτικά κενά στα σχολεία.
Ένα μήνα μετά την έναρξη των σχολείων και για πρώτη φορά δεν έχει ακόμα προσληφθεί ειδικό βοηθητικό προσωπικό για τον μαθητή Γιώργο Καλαρύτη που αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα υγείας
Αυτός είναι ο λόγος που οι συμμαθητές του στο Γενικό Λύκειο Βαρθολομιού προχώρησαν σε συμβολική αποχή διεκδικώντας συνοδό – ειδικό βοηθητικό προσωπικό- για το συμμαθητή τους, που ένα μήνα μετά την έναρξη των σχολείων δεν έχει ακόμα προσληφθεί από το Υπουργείο Παιδείας.
Μήπως αποτελεί εξαίρεση η παραπάνω έλλειψη εκπαιδευτικού;
Όχι, βέβαια.
Τη στιγμή που το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί, με αυταρχισμό και επιθετικότητα, να εφαρμόσει την «Εσωτερική Αξιολόγηση», τάχα για την καλύτερη λειτουργία των σχολείων στην πραγματικότητα για να μετακυλήσει όλες τις ευθύνες και τα προβλήματα στους εκπαιδευτικούς, μεγάλος παραμένει ο αριθμός των κενών σε όλη την Ελλάδα.
Αρχές Οκτώβρη, λίγο μετά τη β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών και η “κανονικότητα” την οποία επικαλέστηκε η Υπουργός Παιδείας για τη λειτουργία των σχολείων, μεταφράζεται σε πάνω από 6.000 εκπαιδευτικά κενά.
Τα στοιχεία είναι αμείλικτα. Τα κενά, σύμφωνα με τα περσινά δεδομένα (περίπου 45.000 κενά συν 6.500 κενά από τις παραιτήσεις λόγω συνταξιοδότησης), και λαμβάνοντας υπόψη τους 11.700 διορισμούς, τις προσλήψεις αναπληρωτών της Α΄ φάσης (περίπου 25.000) και τις προσλήψεις αναπληρωτών της β΄ φάσης (περίπου 6.500) υπολογίζονται με τους πιο μετριοπαθείς υπολογισμούς σε πάνω από 6.000 παρ΄ όλο που φέτος δεν δόθηκαν άδειες των ευπαθών ομάδων.
Ας δώσουμε ορισμένα ενδεικτικά παραδείγματα
Στην Ανατολική Αττική
Στην Ανατολική Αττική τα κενά στα Δημοτικά σχολεία και τα Νηπιαγωγεία παραμένουν εκατοντάδες, με τη διοίκηση να προσπαθεί στο πλαίσιο της «διαχείρισης τους υπάρχοντος εκπαιδευτικού προσωπικού» να καλύψει τα εκατοντάδες κενά στα σχολεία είτε μοιράζοντας ώρες εκπαιδευτικών σε διαφορετικά σχολεία είτε κάνοντας υποχρεωτικές μετακινήσεις είτε βάζοντάς τους να καλύπτουν ώρες διαφορετικής ειδικότητας από τη δική τους.
Σύμφωνα με τους τελευταίους εκλεγμένους αιρετούς της περιοχής, Γιώργο Γεωργίου και Μαριάνθη Κρητικού, μετά από τις τελευταίες προσλήψεις-ψίχουλα, σχολεία συνεχίζουν να μην καλύπτουν το πρωινό τους πρόγραμμα, σε νηπιαγωγεία να μην λειτουργούν τα ολοήμερα τμήματα, στα Τμήματα Ένταξης δεν καλύφθηκε κανένα από τα δεκάδες κενά, ενώ μαθητές δεν έχουν την παράλληλη στήριξη και το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό που χρειάζονται.
Ειδικά σχολεία στην Αθήνα
Με ανοικτή επιστολή προς την ηγεσία την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Ειδικού Νηπιαγωγείου και του Ειδικού Δημοτικού Καλλιθέας βγάζει «κραυγή» αγωνίας για τις τραγικές ελλείψεις εκπαιδευτικών στο Ειδικό Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας. Χωρίς δάσκαλο είναι πέντε τμήματα, ενώ απουσιάζουν τουλάχιστον 20 ακόμα εκπαιδευτικοί
Συγκεκριμένα, στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο είναι άνευ διδασκάλου πέντε τμήματα, ενώ δεν προσλήφθηκαν ποτέ εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής, Κοινωνικοί λειτουργοί, καθηγητές Αγγλικών, Θεατρικής Αγωγής και Μουσικής. Παράλληλα, κατά την β' φάση προσλήψεων αναπληρωτών δεν προσήλθε στο σχολείο το απαραίτητο ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό βάσει των αναγκών του σχολείου.
Η κατάσταση δεν είναι καλύτερη και στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Καλλιθέας αφού αυτή τη στιγμή υπάρχει έλλειψη 4 νηπιαγωγών και εννέα ακόμα ειδικοτήτων.
Εύλογα οι γονείς στην επιστολή τους λοιπόν αναρωτιούνται: «Γιατί δεν έχει ολοκληρωθεί η απαιτούμενη στελέχωση και τι επιπτώσεις έχει αυτό ή θα έχει; Γιατί δεν έχουν τοποθετηθεί εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων και τι σημαίνει αυτό; Γιατί τίθεται θέμα αξιολόγησης μαθητών εκπαιδευτικών, όταν δεν έχει σταθεροποιηθεί και ολοκληρωθεί η ευθύνη του κράτους απέναντι, στην μόνιμη στελέχωση των σχολείων μας για την άμεση και σταθερή λειτουργία τους ,στην τήρηση των αρχών της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης , στην κάλυψη αναγκών σε εποπτικό –υλικοτεχνικό –τεχνολογικό υλικό, όπως επιβάλλει η σύγχρονη εκπαίδευση και η σύγχρονη κοινωνία;»
Ειδικά σχολεία στα Ιωάννινα
Κραυγή αγωνίας των γονέων (Ένωση Γονέων μαθητών Δ. Ιωαννιτών) και στα Γιάννενα: Παρά το γεγονός ότι ο μαθητικός πληθυσμός στα 4 από τα 6 Ειδικά Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία έχει αυξηθεί κατακόρυφα, οι γονείς τονίζουν ότι αντί τα σχολεία αυτά να ενισχυθούν παραμένουν υποστελεχωμένα.
Τραγική η κατάσταση στα σχολεία του ΣΑΠ (Ειδικό Δημοτικό και Ειδικό Νηπιαγωγείο) που στεγάζονται στο κτήριο της ΕΛΕΠΑΠ στην Νεοκαισάρεια. Ο διπλασιασμός του μαθητικού πληθυσμού εφέτος, σε συνδυασμό με το χρόνιο στεγαστικό πρόβλημα των σχολείων, έχουν δημιουργήσει μια εκρηκτική κατάσταση, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία και την ασφάλεια των μαθητών.
Χιλιάδες κενά και μεθοδεύσεις στην Παράλληλη Στήριξη
Και σα να μην έφταναν αυτά, παίζονται και παιχνίδια σε κάποιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης: Αντί να καλύψουν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης προσπαθούν, πχ η Διεύθυνση Π. Ε. Β΄ Αθήνας, να μοιράσει τη φτώχεια τους σε προσλήψεις αναπληρωτών στα σχολεία της περιοχής μετακινώντας παράνομα και παράτυπα αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και στέλνοντας μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στα σχολεία δίνοντας ανυπόγραφες εντολές για διαμοιρασμό του ωραρίου των εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης σε περισσότερους του ενός μαθητές.
Στο Λαύριο, την αναστολή λειτουργίας του Ειδικού Νηπιαγωγείου καταγγέλλει ο σύλλογος εκπαιδευτικών ΠΕ «Κ. Σωτηρίου» καταλογίζοντας ευθύνες τόσο στην Δ/νση Ανατολικής Αττικής και στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής, αλλά και στο Υπουργείο Παιδείας. «O κόφτης του ΥΠΑΙΘ χωρίς την παραμικρή ευαισθησία με αποκλειστικό γνώμονα τη λογιστική έφτασε και στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Λαυρίου». Το Ειδικό Δημοτικό και Νηπιαγωγείο Λαυρίου είναι τα σχολεία που χρόνια τώρα η πολιτεία αντιμετωπίζει ως «φτωχούς συγγενείς» αναφέρει ο σύλλογος, ζητώντας την επαναλειτουργία του Ειδικού Νηπιαγωγείου με πλήρη στελέχωση ΕΕΠ και ΕΒΠ και με επιπλέον ενδεχομένως νηπιαγωγό για την ολοήμερη λειτουργία.
Στις Κυκλάδες: Δεν διδάσκονται πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα
Στις Κυκλάδες η κανονικότητα “μεταφράζεται” σε 110 κενά εκπαιδευτικών και 2300 χαμένες εκπαιδευτικές ώρες εβδομαδιαίως σε γενική και ειδική αγωγή.
Ενδεικτικά η ΕΛΜΕ Κυκλάδων αναφέρει πως σε πολλά σχολεία δεν υπάρχουν καθηγητές για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα (μόνο στο ΓΕΛ Μυκόνου λείπουν τρεις φιλόλογοι ενώ και το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα της Οικονομίας δεν διδάσκεται λόγω έλλειψης καθηγητή), ενώ γενικότερα και στα υπόλοιπα νησιά των Κυκλάδων υπάρχουν κενά που δημιουργούν σοβαρά εκπαιδευτικά κενά και μορφωτικές ελλείψεις για τους μαθητές.
Οι εκπαιδευτικοί χαρακτηρίζουν επίσης τραγικό το γεγονός ότι υπάρχουν παιδιά με σοβαρές ειδικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες που δεν έχουν καμία υποστήριξη στο σχολείο, καθώς δεν έχουν προσληφθεί καθηγητές για την παράλληλη στήριξη. Συγκεκριμένα υπάρχουν περιπτώσεις που μαθητές με ειδικές ανάγκες δεν έρχονται στο σχολείο αφού δεν υπάρχει ο κατάλληλος εξειδικευμένος καθηγητής.
Παράλληλα η υποβάθμιση της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών, των καλλιτεχνικών και της πληροφορικής, έχει ως αποτέλεσμα σε διάφορα νησιά των Κυκλάδων , τα μαθήματα αυτά να διδάσκονται ελάχιστα ή και καθόλου. Δυστυχώς για άλλη μια χρονιά η εκπαίδευση και οι μαθητές μας στη νησιωτική Ελλάδα βιώνουν τον αποκλεισμό από τη πρόσβαση στη γνώση και ιδιαίτερα από τα ειδικά μαθήματα.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ ΚΙΛΚΙΣ ζητεί την άμεση κάλυψη όλων των λειτουργικών κενών στα σχολεία του Νομού Κιλκίς με πρόσληψη αναπληρωτών ώστε να λειτουργήσει απρόσκοπτα η Εκπαιδευτική διαδικασία.
Λήμνος - Άγιος Ευστράτιος: Δεκάδες τα κενά εκπαιδευτικών-Δεν καλύφθηκαν με τις προσλήψεις
Η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου με ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι παρά την β΄ φάση των προσλήψεων, υπάρχουν πολλά εκπαιδευτικά κενά με αποτέλεσμα να μην καλύπτονται οι εκπαιδευτικές ανάγκες των σχολείων και «να συσσωρεύονται γνωστικά κενά και ελλείψεις στους μαθητές μας, που έρχονται να προστεθούν στα τεράστια κενά που προκλήθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια από το κλείσιμο των σχολείων»
Τα κενά στα Γυμνάσια και τα Λύκεια του Νομού Κιλκίς
51 είναι τα κενά στα Γυμνάσια και τα Λύκεια του ν. Κιλκίς σύμφωνα με ενημέρωση της ΕΛΜΕ Κιλκίς
Συγκεκριμένα:
ΠΕ02 ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ Κενά 4
ΠΕ03 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ Κενά 3
ΠΕ04 ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Κενά 4
ΠΕ 06 ΑΓΓΛΙΚΗΣ Κενά 2
ΠΕ07 ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ Κενά 3
ΠΕ08 ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ Κενά 3
ΠΕ11 ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Κενά 3
ΠΕ 78 ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ. ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Κενά 1
ΠΕ79 ΜΟΥΣΙΚΗΣ Κενά 1
ΠΕ80 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΩΝ 1
ΠΕ82 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ Κενά 4,
ΠΕ83 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ Κενά 3,
ΠΕ86 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Κενά 2,
ΠΕ87 ΥΓΕΙΑΣ - ΠΡΟΝΟΙΑΣ – ΕΥΕΞΙΑΣ Κενά 2
ΤΕ01.19 ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ Κενά 1
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (14)
ΠΕ02 ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ Κενά 4
ΠΕ03 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ Κενά 3
ΠΕ04 ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Κενά 2
ΠΕ25 ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ Κενά 3
ΠΕ86 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Κενά 1
ΠΕ89 ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ Κενά 1
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη