axiologisi
«Για περάστε και θαυμάστε τον άνθρωπο με τα τέσσερα χέρια που την ώρα που διδάσκει ταυτόχρονα συμπληρώνει φόρμες αξιολόγησης, ρουμπρίκες και δείκτες» - Γράφει ο Δημήτρης Τσιριγώτης

Αν μπει ο αξιολογητής στο μάθημά μου θα τον ρωτήσω ποιο από τα δύο μου μαθήματα θέλει να του δείξω. Γιατί έχω ένα μάθημα για τους μαθητές μου και ένα αποκλειστικά για εκείνον. Για τους μαθητές μου είναι αυτό που κάνω κάθε μέρα. Αλλά αυτό μάλλον δεν θα τον ενδιαφέρει. Για εκείνον έχω άλλο μάθημα. Ένα μάθημα πρότυπο που θα του το δείχνω κάθε δύο χρόνια. Και να τα σενάρια, να τα φύλλα εργασίας  και να ο διαδραστικός πίνακας. Θα του πω λοιπόν το ποίμα που θα έχει γράψει ο ίδιος και θα είναι πολύ ευχαριστημένος. Τόσο ευχαριστημένος που πιθανά να τικάρει το κουτάκι: «εξαιρετικός». Μόνο οι μαθητές μου θα με κοιτάνε αποσβολωμένοι και το μόνο που θα σκέφτονται είναι ότι «θέλουμε τον καθηγητή μας πίσω». Δεν χρειάζεται όμως καθόλου να ανησυχούν. Από την επόμενη  κιόλας μέρα τα πράγματα θα είναι όπως και πριν.   

Αν μπει ο αξιολογητής στο μάθημά μου δεν θε του πω ότι τόσο καιρό κάνω μόνο μία ώρα μάθημα την εβδομάδα στο τμήμα αντί δύο που προβλέπεται, γιατί ακόμα δεν έχει προσληφθεί ο δεύτερος φυσικός. Δεν θα του πω επίσης πως η κενή καρέκλα στο πρώτο θρανίο είναι για τον εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης που ακόμα περιμένουμε. Δεν τον αφορούν όλα αυτά.

Αν μπει ο αξιολογητής στο μάθημά μου θα τον ρωτήσω ποιο από τα δύο μου τμήματα θέλει να του δείξω. Γιατί έχω ένα τμήμα που υπάρχει καλό ψυχολογικό-παιδαγωγικό κλίμα και καλό γνωστικό επίπεδο και ένα άλλο τμήμα που δεν έχει. Και αν αυτός με θεωρήσει ως αποκλειστικό υπεύθυνο για το ένα τότε θα πρέπει αναγκαστικά να με θεωρήσει και για το άλλο. Θα τον μπερδέψω τον αξιολογητή μου γιατί δεν επιτρέπεται να βάλει δύο τικ στα κιτάπια του: «εξαιρετικός» και «μη ικανοποιητικός».   

Αν μπει ο αξιολογητής στο μάθημά μου και μου ζητήσει να του ανοίξω το portfolio μου και να του δείξω τι παραπάνω, πέρα από τα διδακτικά μου καθήκοντα, έχω αναλάβει στο σχολείο πολύ φοβάμαι μην μπερδευτώ και βγάλω το κανονικό μου πορτοφόλι και το βρει σχεδόν άδειο. Δεν το γλυτώνω το τικ στο «μη ικανοποιητικός» τότε.
Αν μπει ο αξιολογητής στο μάθημά μου θα του στρώσω χαλί από χαρτί: τα μεταπτυχιακά μου, τις γλώσσες μου, τις επιμορφώσεις μου, τα σεμινάριά μου, τα Β επιπέδου μου. Για να περπατήσει από πάνω τους και να τον κάνω να νιώσει σαν βασιλιάς. Ίσως τότε μου δείξει εύνοια εμένα έναν απλό υπήκοο.   

Αν μπει ο αξιολογητής στο μάθημά μου και με ρωτήσει γιατί έκανα αποχή από την αυτοαξιολόγηση θα του πω πως δεν φταίω εγώ, αφού με παρασύρανε οι παλιο-συνδικαλιστές. Εδώ θα επικαλεστώ και τη σύμφωνη γνώμη της υπουργού μας. Μετά θα του ορκιστώ πως δεν πρόκειται ποτέ ξανά να ορθώσω μπροστά του το ανάστημά μου. Το αντίθετο: θα συρρικνωθώ τόσο ώστε να γίνω αριθμός και ας τρέμω μήπως με βγάλει η κληρωτίδα στην επόμενη κλήρωση πλεοναζόντων.    

Αν μπει ο αξιολογητής στο μάθημά μου και γίνει ό,τι γίνει δεν θα τον ρωτήσω στο τέλος  πως τα πήγα. Θα προσπαθήσω να μάθω πως τα πήγε ο συνάδελφός μου. Με αυτόν εγώ αναμετριέμαι, όχι με τον αξιολογητή μου. 

Αν μπει ο αξιολογητής στο μάθημά μου παρακαλάω να μην έχει πολύ κρύο την ημέρα εκείνη. Ντρέπομαι να του πω να μην βγάλει το παλτό του. Και αν με ρωτήσει τι έκανα εγώ για να λύσω το πρόβλημα θα του πω ψέματα πως έψαξα για χορηγούς μα δε βρήκα. 

Αν μπει ο αξιολογητής στο μάθημά μου πιθανόν να του δείξω την τάξη μου ανεστραμμένη. Θα βάλω τα δυνατά μου αλλά έχω έναν περισπασμό που με αποσυντονίζει: τα χείλη των παιδιών ανεστραμμένα μοιάζουν λυπημένα. 

Αν μπει ο αξιολογητής στο μάθημά μου θα βγάλω λαγούς και περιστέρια από το μαγικό μου καπέλο, θα είμαι ο άνθρωπος ορχήστρα, θα είμαι ο ακροβάτης σε σχοινί χωρίς δίχτυ, θα είμαι ο θηριοδαμαστής και ο ζογκλέρ. «Για περάστε και θαυμάστε τον άνθρωπο με τα τέσσερα χέρια που την ώρα που διδάσκει ταυτόχρονα συμπληρώνει φόρμες αξιολόγησης, ρουμπρίκες και δείκτες». Μόνο ο θλιμμένος κλόουν δεν θα θέλω να είμαι.   

Αν μπει ο αξιολογητής στο μάθημά μου θα τον κοιτάξω στα μάτια και θα του πω: αρνούμαι να παίξω το νούμερό μου σε αυτό το «περιπλανώμενο τσίρκο». Εγώ είμαι ηθο-ποιός και ανεβάζουμε μαζί με άλλους ηθο-ποιούς παράσταση παιδική που έχει πάντα happy end και χειροκροτήματα μικρών χεριών.

Θα πάρω το χαρτί από τα χέρια του και θα τικάρω μόνος μου το: «μη ικανοποιητικός». Μετά θα πάω πάνω και θα διαγράψω το «εξαιρετικός» και ακριβώς δίπλα με δικά μου γράμματα θα γράψω «ικανοποιημένος». Αν είμαι ικανοποιημένος θα είμαι και εξαιρετικός.  

* του Δημήτρη Τσιριγώτη
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σοβα
«Έβρεξε σοβάδες» σε σχολείο στη Λέσβο: Ακόμα ένα απαράδεκτο περιστατικό που... ευτυχώς δεν είχαμε θύματα
Την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου, την ημέρα που τα σχολεία γιόρτασαν την επέτειο του Πολυτεχνείου κι ενώ τα παιδιά βρίσκονταν στο κτήριο, έπεσαν σοβάδες...
«Έβρεξε σοβάδες» σε σχολείο στη Λέσβο: Ακόμα ένα απαράδεκτο περιστατικό που... ευτυχώς δεν είχαμε θύματα
kleista sxoleia proaulio
Τρίκαλα: Άγριο ξύλο μεταξύ μαθητών δημοτικού! Στο νοσοκομείο το ένα παιδί
Oι γονείς του παιδιού κατέθεσαν μήνυση σε βάρος της γιαγιάς άλλου μαθητή, υποστηρίζοντας πως χτύπησε τον γιο τους στην πλάτη με αποτέλεσμα να...
Τρίκαλα: Άγριο ξύλο μεταξύ μαθητών δημοτικού! Στο νοσοκομείο το ένα παιδί