Τις τελευταίες ημέρες πλήθος καταγγελιών φθάνουν από σχολεία όλης της χώρας και αφορούν την συγχώνευση τμημάτων, στα οποία θα στοιβάζονται έως και 28 μαθητές, εν μέσω μάλιστα του 4ου κύματος της πανδημίας του κορονοϊού. Υπενθυμίζουμε ότι το υπουργείο Παιδείας με αρχείο excel, μεσημέρι Παρασκευής, λίγο πριν το κλείσιμο των σχολείων, ανακοίνωσε τη συγχώνευση εκατοντάδων τμημάτων σε όλη τη χώρα.
Έτσι, στο πλήθος των καταγγελιών που φθάνουν από όλη την χώρα, προστίθεται τώρα και η Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, η οποία αναφέρει ότι και στα δικά της σχολεία δόθηκε εντολή για συγχώνευση τμημάτων. Να σημειωθεί ότι οι εκπαιδευτικοί της Α' ΕΛΜΕ δίνουν «ραντεβού» την Τετάρτη, 14 Οκτωβρίου και ώρα 14:00 έξω από την ΠΔΕ για να διαμαρτυρηθούν για τις συγχωνεύσεις των τμημάτων.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Δεν πρόλαβε να ψηφιστεί ο νόμος 4823/21 και τα αποτελέσματά του έγιναν έντονα αντιληπτά σε όλα τα σχολεία της επικράτειας. Διευθυντές κάτω από τις οδηγίες των Διευθύνσεων άρχισαν να μοιράζουν απλόχερα υπερωρίες προκειμένου να καλύψουν τα πάγια κενά εκπαιδευτικών. Έτσι υποχρεώνονται εκπαιδευτικοί κάθε ειδικότητας σε υπερωρίες στα σχολεία, χωρίς καν να συζητηθεί μαζί τους.
Ταυτόχρονα μ’ αυτό, οι ΔΔΕ κάτω από τις οδηγίες του υπουργείου καταργούν και συγχωνεύουν τμήματα. Μια πρωτοφανής βιομηχανία συγχωνεύσεων μέσα στο τέταρτο κύμα πανδημίας με αποτέλεσμα να συνωστίζονται 28 παιδιά στην τάξη. Σε μια εποχή, που μετά από 2 χρόνια πανδημίας τα μαθησιακά κενά των μαθητών είναι τεράστια, τα τμήματα διογκώνονται για να καλύψουν τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό σε βάρος των μαθησιακών κενών των μαθητών.
«Το υπουργείο Παιδείας έσπασε και πάλι όλα τα κοντέρ αναλγησίας», αναφέρει χαρακτηριστικά σε ανακοίνωση της η Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης και συμπληρώνει: «Αδιαφορεί τόσο για την υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών, όσο και για τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών. Με προφορικές οδηγίες του υπ. Παιδείας προς τις Δ/νσεις Εκπαίδευσης, προχωρούν σε μαζικές συγχωνεύσεις εκατοντάδων τμημάτων, με αποτέλεσμα να στοιβάζονται μαθητές σε 27άρια και 28άρια τμήματα!»
Μάλιστα, πρόσφατες πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχει εκτίμηση από το ΥΠΑΙΘ να συγχωνευτούν σε διάφορες ΔΔΕ 600 τμήματα με όριο μαθητών 28 (!) ανά τμήμα. Πρόκειται για μία απαράδεκτη επίθεση αποδόμησης των σχολείων με στόχο την εξοικονόμηση ενός μικρού αριθμού εκπαιδευτικών.
Γίνεται ολοφάνερο ότι οι ενέργειες του υπουργείου για συγχωνεύσεις αποσκοπούν στην εξοικονόμηση προσωπικού για την κάλυψη των τεράστιων κενών, που ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, δεν έχουν ακόμα καλυφθεί. Οι αποφάσεις για τις συγχωνεύσεις αυτές ανακοινώνονται ξαφνικά και χωρίς καμία προειδοποίηση διαταράσσοντας τον προγραμματισμό και την ομαλότητα των σχολείων.
Δύο τρανταχτά παραδείγματα από σχολεία της Α΄ ΕΛΜΕ Θεσ/κης
Στο 11ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης συγχωνεύουν στην Α΄ και στη Β΄ τάξη τα 3 τμήματα της κάθε τάξης με αποτέλεσμα να δημιουργούνται 4 υπερμεγέθη τμήματα, 2 των 26 και 27 μαθητών στην Α΄ και 2 των 27 μαθητών στη Β΄ τάξη. Αποδεικνύεται ότι το Υπουργείο Παιδείας γίνεται ο καλύτερος «χορηγός» της υπερμετάδοσης του κορονοϊού στα σχολεία, αλλά και σε ολόκληρη την κοινωνία, σε συνδυασμό με τα πρωτόκολλα-λάστιχο.
Ας μας απαντήσει το υπουργείο με ποιο τρόπο εξυπηρετούνται οι μαθησιακές ανάγκες των μαθητών μετά από δύο σχολικά έτη πολύμηνης τηλεκπαίδευσης ή οι συνθήκες προστασίας έναντι του covid 19;
Στο 30ο γυμνάσιο, ένα σχολείο με ιδιαίτερα πολυποίκιλο μαθητικό δυναμικό, (η σύνθεση του μαθητικού δυναμικού αποτελείται από προσφυγόπουλα, μεταναστόπουλα από διάφορες χώρες και Ρομά) επειδή έφυγαν 6 παιδιά από τη Συρία στη Β΄ τάξη, από 2 τα τμήματα γίνονται 1 με 25 μαθητές. Η ιδιαιτερότητα αυτού του σχολείου είναι ότι υπάρχει συχνή μετακίνηση του μαθητικού δυναμικού. Πολλά παιδιά φεύγουν αλλά και πολλά έρχονται στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, με αποτέλεσμα τα 25 παιδιά, όπως δείχνει η εμπειρία των προηγούμενων σχολικών ετών, μπορεί να γίνουν πολύ περισσότερα.
Γνωρίζουμε όλοι ότι οι μαθησιακές ανάγκες αυτών των παιδιών είναι πολύ μεγαλύτερες. Εκτός από το γεγονός ότι δεν γνωρίζουν καλά τη ελληνική γλώσσα, σχεδόν κανένα από αυτά δεν είχε τη δυνατότητα, τα δύο αυτά σχολικά έτη που ήταν κλειστά τα σχολεία, να έχει τη στοιχειώδη επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία έστω και μέσω της τηλεκπαίδευσης.
Αντί το υπουργείο να στηρίξει ολόπλευρα αυτά τα παιδιά, αντί να πάρει επιπλέον μέτρα για την καλύτερη μόρφωσή τους, τα καταδικάζει σε ένα τμήμα των 26 ατόμων όπου ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να γίνει θαυματοποιός, αλλά ούτε αυτό δεν είναι αρκετό.
Το Υπουργείο αδιαφορεί πλήρως για τις ανάγκες των μαθητών. Θέλει να ξεφορτωθεί τις δικές του ευθύνες και να τις ρίξει στις πλάτες εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών προκειμένου να μην προσλάβει εκπαιδευτικούς. Αυτό είναι το νέο σχολείο που οραματίζεται, αυτό είναι το νέο σχολείο που θέλει να φτιάξει μέσα από την αξιολόγηση.
Οι εκπαιδευτικοί απαιτούν:
- Να μην κλείσει ούτε 1 τμήμα! Έγκριση όλων των τμημάτων με βάση τις ανάγκες των μαθητών
- 15 μαθητές ανά τάξη
- Προσλήψεις εκπαιδευτικών με βάση τα πραγματικά κενά και τις ανάγκες των σχολείων. Να καλυφθούν όλα τα κενά
- Εδώ και τώρα να εξασφαλιστούν κατάλληλες αίθουσες, για να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις
- Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για τη λεγόμενη αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών (ν. 4823/2021, ν. 4692/2020, Υ.Α για εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση, διατάξεις για εσωτερικό κανονισμό)
Και καλούν:
Όλα τα σχολεία της Α' ΕΛΜΕ που αντιμετωπίζουν ανάλογο πρόβλημα να επικοινωνήσουν με το σωματείο. Επιπλέον οι εκπαιδευτικοί δίνουν «ραντεβού» την Τετάρτη, 14 Οκτωβρίου και ώρα 14:00 έξω από την ΠΔΕ για να διαμαρτυρηθούν για τις συγχωνεύσεις των τμημάτων.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη