Τα «μαύρα» ρεκόρ κρουσμάτων έχουν προκαλέσει εύλογη ανησυχία και στη σχολική κοινότητα, με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς να καλούνται να κάνουν μάθημα στοιβαγμένοι σε μικρές αίθουσες και με μόνα μέτρα ασφάλειας τη χρήση μάσκας και τα self test.
Για το ζήτημα των κρουσμάτων στα σχολεία αλλά και τις συγχωνεύσεις τμημάτων που αποφασίστηκαν από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, επιδεινώνοντας έτι περαιτέρω την κατάσταση, κατατέθηκαν δύο επίκαιρες ερωτήσεις στη Βουλή από τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και το ΚΚΕ.
Η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή απάντησε σε αυτές.
Δείτε απευθείας τη συζήτηση στη Βουλή:
Κρούσματα στα σχολεία
Ο τομεάρχης Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Νίκος Φίλης τονίζει στην ερώτησή του ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας υπάρχουν:
- 2.022 τμήματα (ποσοστό: 2,62%) με 26 μαθητές/τριες
- 1.211 τμήματα (ποσοστό: 1,57%) με 27 μαθητές/τριες
- 206 τμήματα (ποσοστό: 0,26%) με 28 μαθητές/τριες
- 60 τμήματα (ποσοστό: 0,08%) με 29 μαθητές/τριες
Δείτε την ερώτηση
«Το σύνολο αυτών των μαθητών/τριών είναι περίπου 100.000 στους οποίους πρέπει να προστεθούν άλλοι 100.000 που φοιτούν σε τμήματα των 25 παιδιών. Συνεπώς, η κυβέρνηση παραδέχεται ότι σε συνθήκες έξαρσης της πανδημίας και ανεπαρκούς εμβολιασμού, 200.000 παιδιά μαζί με τις οικογένειές τους, εκτίθενται σε διαρκή κίνδυνο γιατί η ανάλγητη κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν μερίμνησε να αραιώσει ο μαθητικός πληθυσμός τουλάχιστον σε αυτά τα 6.000-7.000 τμήματα σε σύνολο 77.000» τονίζει ο Ν. Φίλης και προσθέτει:
«Υπολογίζεται ότι από τις 13 Σεπτεμβρίου που άνοιξαν τα σχολεία πάνω από 20.000 κρούσματα αφορούν μαθητές/τριες. Για τα οποία δυστυχώς λόγω ανύπαρκτης ιχνηλάτησης δεν γνωρίζουμε πόσα σχετίζονται με ενδοσχολική μετάδοση και πόσα από αυτά αποτέλεσαν αιτία διασποράς του ιού στις οικογένειες ή στην ευρύτερη κοινότητα, προκαλώντας νοσηλείες, διασωληνώσεις και πιθανότατα ακόμη και θανάτους».
Ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ρωτάει την υπουργό:
1. Αν γνωρίζει πόσα είναι συνολικά τα κρούσματα σε μαθητές/τριες από την αρχή της σχολικής χρονιάς και αν υφίσταται ή όχι σύστημα ιχνηλάτησης των κρουσμάτων στα σχολεία, καθώς και πόσα από αυτά τα κρούσματα σχετίζονται με ενδοσχολική μετάδοση και πόσα αποτέλεσαν αιτία διασποράς του ιού στις οικογένειες ή στην ευρύτερη κοινότητα, προκαλώντας νοσηλείες, διασωληνώσεις και πιθανότατα ακόμη και θανάτους;
2. Προτίθεται να εφαρμόσει την οδηγία του ΕΟΔΥ στις 10/9/ 2021 για αραίωση των πολυπληθών τμημάτων, αντί των συγχωνεύσεων και του εγκληματικού συνωστισμού μαθητών και να δώσει εντολή να αναρτώνται στην ιστοσελίδα του ΥΠΑΙΘ όλα τα κρούσματα σε μαθητές/τριες ανά τμήμα και σχολείο;
Η Ζ. Μακρή από την πλευρά της θύμισε στο υγειονομικό πρωτόκολλο βάσει του οποίου λειτουργούν από την αρχή της χρονιάς τα σχολεία της χώρας, επαναλαμβάνοντας για μία ακόμη φορά ότι βάσει στοιχείων «ο μέσος όρος μαθητών είναι 17 παιδιά ανά τάξη στο Δημοτικό και 19 παιδιά στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση», υποστηρίζοντας ότι δεν συμψηφίζονται τα σχολεία των αστικών κέντρων με εκείνα των νησιών και ότι «ο αριθμός των 27 μαθητών ανά τάξη δεν ξεπερνιέται πουθενά», αναφέροντας μάλιστα και την αντίστοιχη εγκύκλιο που εξειδικεύει το Προεδρικό Διάταγμα 79/2017.
Συγχωνεύσεις τμημάτων
Στη συνέχεια, τον λόγο πήρε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Δελλής, ο οποίος έθεσε το ζήτημα των μαζικών συγχωνεύσεων τμημάτων σε σχολεία όλης της χώρας και τόνισε την έλλειψη μέτρων προστασίας ενάντια στον κορονοϊό τονίζοντας ιδιαιτέρως την επιμονή του ΥΠΑΙΘ να μην αραιώσει τα τμήματα.
«Παρά τα ήδη υπερπληθή τμήματα η κυβέρνηση συγχωνεύει περισσότερα από 1.000 τμήματα προκαλώντας ακόμη πιο επικίνδυνο συγχρωτισμό στα σχολεία» τόνισε ο Γ. Δελλής, αναφέροντας ενδεικτικά την περίπτωση των περιοχών της Γ' Αθήνας ζητώντας να ανακληθούν οι αποφάσεις των συγχωνεύσεων αλλά και ρωτώντας να μάθει τι προτίθεται να κάνει το υπουργείο Παιδείας για τα χιλιάδες κενά σε εκπαδευτικούς.
Δείτε την ερώτηση
Η Ζέττα Μακρή επανέλαβε τα στοιχεία για τον αριθμό των μαθητών στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τόνισε ότι στα σχολεία τηρούνται όλα τα υγειονομικά μέτρα τα οποία προκρίνει και ο ΕΟΔΥ: αυξημένος δωρεάν διαγνωστικός έλεγχος, rapid test σε επαφές κρουσμάτων, χρήση μάσκας, διαφορετικά διαλείμματα και αυξανόμενα ποσοστά εμβολιασμού του μαθητικού πληθυσμού.
Η υφυπουργός αναφέρθηκε επιπλέον στους μόνιμους διορισμούς αλλά και τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών για την κάλυψη των κενών που αλλάζουν δυναμικά λόγω αδειών τονίζοντας ότι «είναι άλλο η πολιτική in vitro και άλλο η πολιτική in vivo».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη