Thumbnail
Αξιολόγηση: Όχι στις επιχειρούμενες αναθέσεις λέει η ΔΟΕ επιμένοντας στα ενιαία κείμενα, ενώ καλεί σε απεργιακό συλλαλητήριο την (εβδομάδα 8-13 Νοεμβρίου) για "να διατρανώσουμε την κοινή μας θέληση για την υπεράσπιση του Δημόσιου σχολείου ενάντια στην αξιολόγηση/χειραγώγηση/διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης"

Να επιμείνουν και να καταθέσουν  τα ενιαία κείμενα που έχει στείλει η Δ.Ο.Ε., τόσο για την Αποτίμηση, όσο και για τον Προγραμματισμό, χωρίς τροποποιήσεις ή διαφοροποιήσεις, καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων εκ νέου η Διδασκαλική Ομοσπονδία.

Ενόψει της  ολοκλήρωσης των διαδικασιών εσωτερικής αξιολόγησης και προγραμματισμού έως τις 12 Νοεμβρίου, η ΔΟΕ επισημαίνει στους εκπαιδευτικούς ότι οι σύλλογοι διδασκόντων είναι αυτοί που αποφασίζουν, αποτελώντας το βασικό όργανο διοίκησης των σχολικών μονάδων. Κανένας δεν έχει δικαίωμα να παρακάμψει τη συνεδρίαση τους. Από τη στιγμή που ο σύλλογος διδασκόντων συνεδριάσει και αποφασίσει δεν νομιμοποιείται ΚΑΝΕΝΑΣ να προβεί σε αναθέσεις.

Επίσης η Διδασκαλική Ομοσπονδία τονίζει ότι όσο το Υ.ΠΑΙ.Θ. βλέπει την ενιαία και αποφασιστική διάθεση του κλάδου να αντιπαλέψει την αντιεκπαιδευτική πολιτική και να υπερασπίσει τη Δημόσια Εκπαίδευση, τόσο προχωράει εκτός από τις απειλές, σε ανυπόστατες φημολογίες, μέσω «καλοθελητών» και ιστοσελίδων που κερδοφορούν εκμεταλλευόμενες την ενασχόλησή τους με την εκπαίδευση, προκειμένου να καμφθεί το φρόνημα των εκπαιδευτικών και να επιβληθεί το πλέγμα των ρυθμίσεων της κυβέρνησης για την «αξιολόγηση».

Στις επικαιροποιημένες οδηγίες της ΔΟΕ, τονίζεται ότι η απόφαση των συλλόγων διδασκόντων για χρήση των ενιαίων κειμένων δεν εμπεριέχει κανένα στοιχείο παρανομίας. Η απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, μας προφυλάσσει από οποιαδήποτε παραχάραξη. Αντίθετα, παρανομία είναι η άρνηση αποδοχής στη διαδικασία συζήτησης, τεκμηριωμένου γραπτού λόγου και εμπεριστατωμένης θέσης. Παρανομία αποτελεί η με οποιοδήποτε τρόπο παραχάραξη της απόφασης του συλλόγου διδασκόντων

Όλη η ανακοίνωση της ΔΟΕ

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι

Ο κλάδος μας δίνει, τον τελευταίο χρόνο, μια ιστορικών διαστάσεων μάχη για την υπεράσπιση της Δημόσιας εκπαίδευσης και του Δημόσιου Σχολείου, ενάντια στην κατηγοριοποίηση σχολείων/μαθητών/εκπαιδευτικών, όπως επιχειρείται από την αντιεκπαιδευτική πολιτική όπως υλοποιείται με τους νόμους4692/20 και 4823/21 για την αξιολόγηση. Απευθυνόμαστε με αγωνία και αίσθημα ευθύνης σε ολόκληρη την κοινωνία:

  • Θα υπάρχει δημόσιο σχολείο και δημόσια παιδεία ή οι κυβερνώντες θα αποποιηθούν της αποκλειστικής ευθύνης στήριξης του σχολείου και θα εμπορευματοποιηθούν τα πάντα;

  •  Θα υπάρχει μόρφωση και γνώση ή τα πάντα θα μετατραπούν σε λειτουργικές δεξιότητες που θα αποτιμώνται με συνεχείς εξετάσεις; 

  • Θα υπάρχει δημόσια παιδεία για όλους/όλες ή η διαφοροποίηση θα πετάει «απ’ έξω» όσους δεν έχουν γεμάτο πορτοφόλι; 

  • Τα σχολεία θα λειτουργούν δημοκρατικά και ισότιμα ή θα βρίσκονται στην κυριαρχία ενός διευθυντή – manager αποκομμένου από τον σύλλογο διδασκόντων, ανταγωνιζόμενα και κατηγοριοποιημένα; 

  • Θα υπάρχει πλήρης κρατική χρηματοδότηση ή θα ψάχνουμε χορηγούς, δρόμο που ανοίγουν οι προβλέψεις άρθρων του Ν. 4823 ;

Στη μάχη που δίνουμε αντιμετωπίζουμε τη βία και τις απειλές, τον εκφοβισμό και την τρομοκρατία, την καθοδηγούμενη επίθεση από Μ.Μ.Ε., τις δικαστικές αποφάσεις που κρίνουν «παράνομους» τους αγώνες μας. Παρ’ όλα αυτά μέχρι σήμερα ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΩΘΕΙ Η ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ. Αυτό το έχουμε πετύχει με τη συλλογική ΕΝΙΑΙΑ και ΜΑΖΙΚΗ μας στάση. Το έχουμε πετύχει με την καθολική μας συμμετοχή στην απεργία αποχή που ανάγκασε το Υ.ΠΑΙ.Θ. να οδηγηθεί τρεις φορές στα δικαστήρια για να την ακυρώσει. Το έχουμε πετύχει με την καθολική μας συμμετοχή στην απεργία της 11ης του Οκτώβρη. Το έχουμε πετύχει με την αλληλεγγύη που καθημερινά προσλαμβάνουμε από τους εργαζόμενους, τους γονείς, τα διεθνή εκπαιδευτικά συνδικάτα.

Τώρα είναι η στιγμή να ξαναδείξουμε τη δύναμη και την αποφασιστικότητα του εκπαιδευτικού κινήματος. Να συσπειρωθούμε στον αγώνα για την ακύρωση της διάλυσης του Δημόσιου Σχολείου μέσω των νόμων της αξιολόγησης. Να αναδείξουμε το ενιαίο και μαζικό των αποφάσεών μας. Να υπερασπιστούμε την ύπαρξη των Συλλόγων και της Ομοσπονδίας.

Κάθε ημέρα που περνάει, μετά την παράταση που έδωσε το Υ.ΠΑΙ.Θ. στις σχολικές μονάδες για την ολοκλήρωση των διαδικασιών εσωτερικής αξιολόγησης και προγραμματισμού έως τις 12 Νοεμβρίου, είναι κρίσιμη.

Βρίσκεται σε εξέλιξη ένα σχέδιο παράκαμψης των Συλλόγων Διδασκόντων, με στόχο να γίνουν αναθέσεις (βάσει του άρθρου 10 του ν. 4823) ομάδων και σχεδίων δράσης, και να υλοποιηθούν τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Κάνουμε ξεκάθαρο ότι:

α) Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, οι σύλλογοι διδασκόντων είναι αυτοί που αποφασίζουν, αποτελώντας το βασικό όργανο διοίκησης των σχολικών μονάδων. Κανένας δεν έχει δικαίωμα να παρακάμψει τη συνεδρίαση τους. Από τη στιγμή που ο σύλλογος διδασκόντων συνεδριάσει και αποφασίσει δεν νομιμοποιείται ΚΑΝΕΝΑΣ να προβεί σε αναθέσεις. Η παράταση των διαδικασιών ως τις 12 Νοεμβρίου, αποτελεί διάστημα όπου μπορούν και είναι αναγκαίο να πραγματοποιηθούν οι συνεδριάσεις.

Στις συνεδριάσεις καταθέτουμε τα ενιαία κείμενα που έχει στείλει η Δ.Ο.Ε., τόσο για την Αποτίμηση, όσο και για τον Προγραμματισμό, χωρίς τροποποιήσεις ή διαφοροποιήσεις. Αυτό, όχι γιατί οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία δεν είναι ικανοί να σκεφτούν, αλλά ως μέτρο αντίστασης στην επιδίωξη του Υ.ΠΑΙ.Θ. να αναγκάσει τους συλλόγους διδασκόντων να «παγιδευτούν» στις φόρμες που απαιτεί να συμπληρωθούν με τις αντιδημοκρατικές πιέσεις που ασκεί. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να αποφασίσουν να υιοθετήσουν τα κείμενα αυτά και να τα καταχωρήσουν στο βιβλίο Πρακτικών του συλλόγου διδασκόντων. (Δείτε αναλυτικά το συνοδευτικό κείμενο που απέστειλε η Δ.Ο.Ε., καθώς και τα κείμενα σε ηλεκτρονική μορφή).

Στην περίπτωση που η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας δε συγκαλεί τον σύλλογο διδασκόντων, με στόχο να προχωρήσει, παράνομα, σε αναθέσεις, τότε κάνουμε χρήση του δικαιώματος, βάσει του οποίου το 1/3 των εκπαιδευτικών ζητά τη σύγκληση του συλλόγου διδασκόντων με συγκεκριμένο θέμα και με ημερομηνία πριν τις 12 Νοεμβρίου. Η Διεύθυνση, τότε, υποχρεούται να συγκαλέσει τον σύλλογο διδασκόντων σε ειδική συνεδρίαση.

β) Έχουμε ήδη επισημάνει ότι οι ανυπόγραφες και ενυπόγραφες «συστάσεις» του Υ.ΠΑΙ.Θ. περί «παρανομίας και παραβίασης του κανονιστικού πλαισίου», δεν έχουν καμία νομική ή διοικητική υπόσταση, βρίσκονται έξω από το κανονιστικό πλαίσιο των θεσμικών λειτουργιών ενός συλλογικού οργάνου, παραβιάζουν κάθε αρχή ελευθερίαςτης σκέψης και του λόγου, αντιβαίνουν την ίδια τη δημοκρατία. Αποτελούν, τελικά, φτηνή απειλή και άθλια απόπειρα εκφοβισμού.

Η απόφαση των συλλόγων διδασκόντων για χρήση των ενιαίων κειμένων δεν εμπεριέχει κανένα στοιχείο παρανομίας. Η απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, μας προφυλάσσει από οποιαδήποτε παραχάραξη. Αντίθετα, παρανομία είναι η άρνηση αποδοχής στη διαδικασία συζήτησης, τεκμηριωμένου γραπτού λόγου και εμπεριστατωμένης θέσης. Παρανομία αποτελεί η με οποιοδήποτε τρόπο παραχάραξη της απόφασης του συλλόγου διδασκόντων.

Μετά τη λήψη της απόφασης και την καταχώρησή της στο βιβλίο Πρακτικών, αυτή πρέπει να αναρτηθεί και στις πλατφόρμες του Ι.Ε.Π. Σε περίπτωση που χωρίς συνεδρίαση και έγκριση του συλλόγου διδασκόντων έχει αναρτηθεί οτιδήποτε στις πλατφόρμες του Υ.ΠΑΙ.Θ., αυτό πρέπει να τροποποιηθεί με βάση τις αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων.

γ) Αν υπάρχει η παράνομη άρνηση καταγραφής των αποφάσεων του συλλόγου διδασκόντων στο Πρακτικό, τότε κανένας συνάδελφος δεν υπογράφει Πρακτικό το οποίο δεν περιέχει τις νόμιμα, ειλημμένες αποφάσεις.

δ) Στις περιπτώσεις (γεγονός που απευχόμαστε) που η απόφαση του συλλόγου διδασκόντων είναι αντίθετη με τα ενιαία κείμενα της Δ.Ο.Ε., τότε η μειοψηφούσα άποψη μπορεί δικαιωματικά να κατατεθεί στα πρακτικά ως διαφορετική άποψη. (ΠΡΟΣΟΧΗ: Η ονομαστική καταγραφή της άποψης αποτελεί δικαίωμα και όχι υποχρεωτική επιβολή. Κανένας δεν μπορεί να υποχρεώσει σε ονομαστική καταγραφή μιας άποψης, αν δεν το επιθυμεί ο εκφραστής της άποψης).

Συνάδελφοι,

όσο το Υ.ΠΑΙ.Θ. βλέπει την ενιαία και αποφασιστική διάθεση του κλάδου να αντιπαλέψει την αντιεκπαιδευτική πολιτική και να υπερασπίσει τη Δημόσια Εκπαίδευση, τόσο προχωράει εκτός από τις απειλές, σε ανυπόστατες φημολογίες, μέσω «καλοθελητών» και ιστοσελίδων που κερδοφορούν εκμεταλλευόμενες την ενασχόλησή τους με την εκπαίδευση, προκειμένου να καμφθεί το φρόνημα των εκπαιδευτικών και να επιβληθεί το πλέγμα των ρυθμίσεων της κυβέρνησης για την «αξιολόγηση». Για παράδειγμα:

«Σε κάποιο σχολείο έστειλαν πίσω τα ενιαία κείμενα…»

«Κάποιος Διευθυντής πήγε να τα αναρτήσει και τον κάλεσαν από το Υ.ΠΑΙ.Θ…»

«Η πλατφόρμα δεν δέχεται τα ενιαία κείμενα, τα κοκκινίζει…»

«Πρέπει να αλλάζεις τα κείμενα για να τα δεχτεί η πλατφόρμα…»

«Όποιος/α εκπαιδευτικός υπογράψει τα ενιαία κείμενα θα πληρώσει 3.000€…»

«Μόνο 250 σχολικές μονάδες έχουν αναρτήσει τα κείμενα…»

Όλες οι παραπάνω ανυπόστατες φημολογίες, αποτελούν απόπειρα παραχάραξης της θέλησης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού κινήματος. Υπενθυμίζουμε ότι έχουν σταλεί και οι σχετικές γνωμοδοτήσεις της νομικής συμβούλου.Το γεγονός άλλωστε ότι καθημερινή πολιτική εφημερίδα, με δηλωμένη τη στήριξή της στην πολιτική του Υ.ΠΑΙ.Θ. και της κυβέρνησης, έχει ήδη ασχοληθεί δύο φορές σε πρωτοσέλιδη αναφορά της με τις θέσεις της Δ.Ο.Ε., δείχνει τον πανικό που επικρατεί στις υπουργικές επιδιώξεις και πλατφόρμες. Προσπαθούν να μας εκβιάσουν και να μας εκφοβίσουν. ΔΕΝ θα τα καταφέρουν, γιατί η στάση μας αποτελεί στάση ζωής για την κοινωνία, είναι αδιάσπαστα δεμένη με τις παιδαγωγικές μας αρχές, με τις εκπαιδευτικές μας αντιλήψεις για ΕΝΙΑΙΑ, ΔΗΜΟΣΙΑ, ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ/ΕΣ. Είναι δεμένη με την αίσθηση του κοινωνικού μας ρόλου. Λειτουργούμε μέσα στην εκπαίδευση, όχι για να ανταγωνιζόμαστε ο ένας/μια τον άλλον/η, ούτε για να ανταγωνίζεται το ένα σχολείο το διπλανό του. Λειτουργούμε για τα καθολικά μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας .

Όπως έχουμε τονίσει και στο συνοδευτικό κείμενο και στις ανακοινώσεις που έχουν αποσταλεί:

α) Όλοι/ες οι εκπαιδευτικοί μετέχουν σε όλες τις ομάδες, χωρίς διαφοροποίηση, με ευθύνη του συλλόγου διδασκόντων.

Κανένας νόμος δεν απαγορεύει τη συγκρότηση ενιαίας ομάδας. Η όποια, σκόπιμη, σύγχυση δημιουργείται από τη σύνδεση του αριθμού των ατόμων που συμμετέχουν στις ομάδες δράσης με τα όσα προβλέπονται από την παράγραφο 4 του άρθρου 33 του ν.4692/20 όπου αναφέρεται ότι «Κατά τον ετήσιο προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου…συγκροτούνται, επίσης, ομάδες δράσεων κοινού ενδιαφέροντος, σε κάθε μία από τις οποίες συμμετέχουν δύο (2) έως και πέντε (5) εκπαιδευτικοί». Όπως αναφέρεται στη συνέχεια «Σκοπός των ομάδων αυτών είναι η πιο στοχευμένη οργάνωση και διεξαγωγή εκπαιδευτικών δράσεων που αποβλέπουν στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών…». Οι ομάδες αυτές είναι άλλες από τις Ομάδες Δράσεις για τις οποίες δεν προβλέπεται περιορισμός ούτε στον νόμο ούτε στην Υ.Α.

β) Συντονιστής αναλαμβάνει ένας συνάδελφος ο οποίος εκφράζει την άποψη του συλλόγου διδασκόντων. Επισημαίνουμε ότι όλες οι ενέργειες που θα χρειαστούν το επόμενο διάστημα, θα πραγματοποιηθούν κεντρικά από τη Δ.Ο.Ε.

γ) Στο βιβλίο Πρακτικών καταγράφονται (ή επικολλώνται) τα κείμενα της Δ.Ο.Ε. για την αποτίμηση και τον προγραμματισμό.

Ο αγώνας μας πρέπει να αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερη απεύθυνση στην κοινωνία, τους εργαζόμενους, τους γονείς. Να δεθεί με κοινωνικά αιτήματα και διεκδικήσεις.

Σε αυτό το πλαίσιο:

α) Καλούμε τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών να οργανώσουν δια ζώσης και διαδικτυακά ενημερώσεις των γονέων, αξιοποιώντας το γράμμα της Δ.Ο.Ε. και αντίστοιχα γράμματα των Συλλόγων, καθώς και να προχωρήσουν σε τοπικές δράσεις. Να διοργανώσουν πλατιές ενημερωτικές συναντήσεις για την ενημέρωση όλων των συναδέλφων.

β) Απευθύνουμε κάλεσμα συμπαράστασης σε συνδικάτα του Δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, στην πανεπιστημιακή κοινότητα και στο γονεϊκό κίνημα.

γ) Η Δ.Ο.Ε. διοργανώνει την πρώτη από τις δημόσιες παρεμβάσεις της προς την εκπαίδευση και την κοινωνία με ανοιχτή διαδικτυακή εκδήλωση για την αξιολόγηση τις αμέσως επόμενες ημέρες.

δ) Προχωρούμε σε πανεκπαιδευτικό απεργιακό συλλαλητήριο την (εβδομάδα 8-13 Νοεμβρίου) για να διατρανώσουμε την κοινή μας θέληση για την υπεράσπιση του Δημόσιου σχολείου ενάντια στην αξιολόγηση/χειραγώγηση/διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης.

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΑ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΝΙΚΗ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες