Αξιολόγηση: Και «Επιχείρηση Διευθυντής» με πιέσεις σε εκπαιδευτικούς
Σχέδιο παράκαμψης των Συλλόγων Διδασκόντων, "με στόχο να γίνουν αναθέσεις (βάσει του άρθρου 10 του ν. 4823) ομάδων και σχεδίων δράσης και να υλοποιηθούν τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια του Υ.ΠΑΙ.Θ"

 "Επιχείρηση Διευθυντής" εξελίσσεται τις τελευταίες μέρες σε αρκετά σχολεία της  χώρας, με ορισμένους διευθυντές και στελέχη εκπαίδευσης να επιχειρούν να παρακάμψουν τους συλλόγους διδασκόντων για να προχωρήσει κανονικά η αξιολόγηση.

Χθες η ΔΟΕ έκανε ευθέως λόγο για σχέδιο παράκαμψης των Συλλόγων Διδασκόντωνμε στόχο να γίνουν αναθέσεις (βάσει του άρθρου 10 του ν. 4823) ομάδων και σχεδίων δράσης και να υλοποιηθούν τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Εκπαιδευτικοί αναφέρουν στο alfavita.gr ότι το σχέδιο σε κάποιες περιπτώσεις περιλαμβάνει μέχρι και απειλές. Προχτές καταγγελία για φακέλωμα εκπαιδευτικών που αρνούνται την αξιολόγηση και εφαρμόζουν τις οδηγίες της ΔΟΕ, έκανε ο ΣΕΠΕ Σητείας με ανακοίνωσή του.

Στον Σύλλογο έχουν φτάσει αναφορές για έμμεσες απειλές με καταγραφή και φακέλωμα συναδέλφων που επιθυμούν να συνταχθούν με τα ενιαία κείμενα προκειμένου να τους κάνουν να μπουν στην αξιολογική διαδικασία...

"Ο διευθυντής είναι υποχρεωμένος να ανεβάσει το κείμενο το οποίο έχει στηρίξει η πλειοψηφία του ΣΔ. Τέτοιες συμπεριφορές θα αναφέρονται στο Σύλλογο Εκπαιδευτικών ΠΕ Σητείας και θα καταγγέλλονται. Κανείς συνάδελφος δεν είναι μόνος του σε αυτό τον αγώνα. Κάποιοι επέλεξαν να διαχωρίσουν τη θέση τους από τον κλάδο και να ακολουθήσουν το δρόμο του ΥΠΑΙΘ", αναφέρει ο Σύλλογος.

Τι απαντά η ΔΟΕ

α) Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, οι σύλλογοι διδασκόντων είναι αυτοί που αποφασίζουν, αποτελώντας το βασικό όργανο διοίκησης των σχολικών μονάδων. Κανένας δεν έχει δικαίωμα να παρακάμψει τη συνεδρίαση τους. Από τη στιγμή που ο σύλλογος διδασκόντων συνεδριάσει και αποφασίσει δεν νομιμοποιείται ΚΑΝΕΝΑΣ να προβεί σε αναθέσεις. Η παράταση των διαδικασιών ως τις 12 Νοεμβρίου, αποτελεί διάστημα όπου μπορούν και είναι αναγκαίο να πραγματοποιηθούν οι συνεδριάσεις.

Στις συνεδριάσεις καταθέτουμε τα ενιαία κείμενα που έχει στείλει η Δ.Ο.Ε., τόσο για την Αποτίμηση, όσο και για τον Προγραμματισμό, χωρίς τροποποιήσεις ή διαφοροποιήσεις. Αυτό, όχι γιατί οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία δεν είναι ικανοί να σκεφτούν, αλλά ως μέτρο αντίστασης στην επιδίωξη του Υ.ΠΑΙ.Θ. να αναγκάσει τους συλλόγους διδασκόντων να «παγιδευτούν» στις φόρμες που απαιτεί να συμπληρωθούν με τις αντιδημοκρατικές πιέσεις που ασκεί. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να αποφασίσουν να υιοθετήσουν τα κείμενα αυτά και να τα καταχωρήσουν στο βιβλίο Πρακτικών του συλλόγου διδασκόντων. (Δείτε αναλυτικά το συνοδευτικό κείμενο που απέστειλε η Δ.Ο.Ε., καθώς και τα κείμενα σε ηλεκτρονική μορφή).

Στην περίπτωση που η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας δε συγκαλεί τον σύλλογο διδασκόντων, με στόχο να προχωρήσει, παράνομα, σε αναθέσεις, τότε κάνουμε χρήση του δικαιώματος, βάσει του οποίου το 1/3 των εκπαιδευτικών ζητά τη σύγκληση του συλλόγου διδασκόντων με συγκεκριμένο θέμα και με ημερομηνία πριν τις 12 Νοεμβρίου. Η Διεύθυνση, τότε, υποχρεούται να συγκαλέσει τον σύλλογο διδασκόντων σε ειδική συνεδρίαση.

β) Έχουμε ήδη επισημάνει ότι οι ανυπόγραφες και ενυπόγραφες «συστάσεις» του Υ.ΠΑΙ.Θ. περί «παρανομίας και παραβίασης του κανονιστικού πλαισίου», δεν έχουν καμία νομική ή διοικητική υπόσταση, βρίσκονται έξω από το κανονιστικό πλαίσιο των θεσμικών λειτουργιών ενός συλλογικού οργάνου, παραβιάζουν κάθε αρχή ελευθερίαςτης σκέψης και του λόγου, αντιβαίνουν την ίδια τη δημοκρατία. Αποτελούν, τελικά, φτηνή απειλή και άθλια απόπειρα εκφοβισμού.

Σχολεία - "πασαρέλες στο διαδίκτυο"

Σύμφωνα εξάλλου με τον αιρετό ΚΥΣΠΕ για τη ΔΟΕ Τάσο Αντωνιάδη, "υπάρχουν διευθυντές που πιέζουν τους συναδέλφους να δεχτούν την αξιολόγηση. Οι διευθυντές όμως δεν πρέπει να ξεχνούν τους αγώνες που έδωσαν για τον κλάδο πριν να αναλάβουν θέσεις ευθύνης. Δεν πρέπει να ξεχνούν ότι ο κλάδος δεν είναι κατά της αξιολόγησης. Είναι κατά αυτού του είδους της αξιολόγησης. Δεν πρέπει να ξεχνούν ότι αντιδρούν γιατί είναι μια αξιολόγηση γραφειοκρατική. Χρειάζεται πολύς χαμένος χρόνος εκπαιδευτικού έργου. Το βλέπουμε καθημερινά στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας που χάνονται ώρες για να συμπληρώσουν φόρμες. Αντιδρούν οι Δάσκαλοι γιατί βλέπουν τους Διευθυντές να ασχολούνται περισσότερο με την γραφειοκρατία του σχολείου χωρίς καμία βοήθεια και να ξεχνούν το παιδαγωγικό κομμάτι. Αντιδρούν οι δάσκαλοι για την κατηγοριοποίηση των σχολείων και τον ανταγωνισμό που θα επιφέρει στα σχολεία και ως συνέπεια και στη ηγεσία των σχολείων. Έναν ανταγωνισμό που θα περάσει στους γονείς και στην κοινωνία που θα οδηγήσει στην επιλογή σχολείων από τους γονείς. Μια κατηγοριοποίηση σχολείων που θα έχει αντίκτυπο και στους ίδιους τους Διευθυντές. Αντιδρούν οι δάσκαλοι γιατί δεν θέλουν τη δημοσιοποίηση αυτής της αξιολόγησης. Θα πρέπει να γνωρίζουν όλοι ότι οι δάσκαλοι δεν θέλουν τα σχολεία τους να γίνουν πασαρέλες στο διαδίκτυο".

Οι διευθυντές καλούνται να παραμείνουν στο πλευρό των εκπαιδευτικών της τάξης και να μην αξιοποιήσουν το "δόλωμα" των υπερεξουσιών που τους έδωσε η κ.Κεραμέως με τον νόμο 4823/2021 και επιχειρήσουν να υποκαταστήσουν τους Συλλόγους Διδασκόντων, αξιοποιώντας τη διάταξη περί "Υπαλλακτικού τρόπου άσκησης των αρμοδιοτήτων"

Τι ισχύει για τις συνεδριάσεις των Συλλόγων

Επιπλέον η ΟΛΜΕ, τονίζει ότι οι συνεδριάσεις των συλλόγων γίνονται υποχρεωτικά και αποκλειστικά εντός ωραρίου (Ν. 1566 άρθρο 11 ΣΤ.2,  παρ. 4 άρθρο 33  ν. 4692/2020 και παρ.2 Άρθρο 101 ΝΟΜΟΣ 4823/2021). Καμία συνεδρίαση δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί εκτός εργασιακού ωραρίο. Και επειδή δέχεται  καταγγελίες ότι κάποιοι διευθυντές επικαλούνται τον Κώδικα Διοικητικής Λειτουργίας (ν.2690/1999) και συγκεκριμένα το άρθρο 14, ισχυριζόμενοι ότι σε επόμενη συνεδρίαση απαιτείται μικρότερη απαρτία, τονίζει ότι κάτι τέτοιο είναι προδήλως παράνομο.

Η ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου στα τέλη Σεπτεμβρίου, είχε κάνει λόγο για  «διευθυντές που δίνουν στην δημοσιότητα πόσοι εκπαιδευτικοί του σχολείου τους απεργούν και πόσοι συμμετέχουν στην αξιολόγηση. Καμαρώνουν όταν προχωράει η  αξιολόγηση, καταλογίζοντας στους απεργούς  συναδέλφους μας στείρα άρνηση και απουσία από μια διαδικασία που τάχα θα κάνει καλύτερο το σχολείο».

Οι εκπαιδευτικοί παρατηρούν ότι κάθε σχέδιο προϋποθέτει οργάνωση.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα