Ο Βαγγέλης Δήμας, φιλόλογος στο 1ο ΓΕΛ Νέας Φιλαδέλφειας, στέλνει την πέμπτη κατά σειρά επιστολή στο υπουργείο Παιδείας για την άμεση ανάγκη πρόσληψης ψυχολόγων στα σχολεία.
Όπως αναφέρει στην επιστολή του, στα σχολεία υπάρχουν παιδιά που έχουν διαβεί το κατώφλι της κατάθλιψης ενώ ακόμα κάποια έχουν αποπειραθεί να κάνουν τα χειρότερα στον εαυτό τους. Οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία, αναγκάζονται να εκτελέσουν χρέη καθαριστών, κλαδευτών, μαστόρων, φυλάκων και άλλων ίσως, άσχετων με το επάγγελμα τους, ειδικοτήτων.
Αλλά τους ψυχολόγους; Μπορεί κάποιος που δεν έχει τις κατάλληλες γνώσεις να κάνει τη δουλειά του ψυχολόγου; Οι εκπαιδευτικοί, αντί συνήθως να ακούνε, δίνουνε συμβουλές. Με καλή προαίρεση, βεβαίως, όπως αναφέρεται στην επιστολή, γιατί πρέπει κάτι να πούνε και αυτοί.
Με την επιστολή αυτή ο κ. Δήμας αναδεικνύει την άμεση ανάγκη να υπάρξουν άμεσα ψυχολόγοι, και όχι βέβαια μοιρασμένοι σε πέντε σχολεία. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στην επιστολή του «Δεν είναι πανάκεια. Αλλά μαζί με τους συμβούλους σχολικής ζωής, που διακρίνονται για μία πρόσθετη γνώση και ίσως, ευαισθησία, μπορούν να κάνουν μικρά θαύματα».
Η επιστολή
Κυρία Υπουργέ,
Ζητούνται επειγόντως ψυχολόγοι στα σχολεία μας(όχι σας)!
Όχι σήμερα. Ήδη από την 1η Σεπτέμβρη.
Το ξέρω, στο Υπουργείο δε βιάζεστε. Μάλλον κατά το Δεκέμβρη βλέπουμε(;) τις προσλήψεις, όπως έγινε πέρυσι (2-12-2020).
Πολλά παιδιά όμως έχουνε ψιλολαλήσει. Άλλα έχουνε κανονικά λαλήσει. Κάποια έχουν διαβεί το κατώφλι της κατάθλιψης, κάποια έχουν αποπειραθεί να κάνουν τα χειρότερα στον εαυτό τους (το γράφω και ανατριχιάζω).
Εμείς, οι εκπαιδευτικοί, κάνουμε τους καθαριστές, τους κλαδευτές, τους μαστόρους, τους φύλακες και τα λοιπά. Με ανέλπιστη επιτυχία ομολογουμένως. Αλλά τους ψυχολόγους; Αντί συνήθως να ακούμε, δίνουμε συμβουλές. Με καλή προαίρεση, βεβαίως. Γιατί πρέπει κάτι να πούμε. Και σε συνελεύσεις που είναι να παρθούν σημαντικές αποφάσεις, παραδείγματος χάριν για την αποκλίνουσα συμπεριφορά μαθητή, και είναι απαραίτητη η γνώμη μιας/ενός ψυχολόγου, τα λάθη μάλλον είναι ο κανόνας. Περισσεύει συνήθως το αυθόρμητο, ακολουθεί η γνώση. Και πρυτανεύουν συνήθως οι πιο δυνατές φωνές.
Ζητούνται επειγόντως ψυχολόγοι και όχι μοιρασμένοι σε πέντε σχολεία! Δεν είναι πανάκεια. Αλλά μαζί με τους συμβούλους σχολικής ζωής, που διακρίνονται για μία πρόσθετη γνώση και ίσως, ευαισθησία, μπορούν να κάνουν μικρά θαύματα. Και να ασχοληθούν και με εμάς, τους εκπαιδευτικούς, γιατί κάποιοι έχουμε ψιλο(;)λαλήσει.
Παρακαλώ αφήστε τις δηλώσεις ότι περιβάλλετε με εμπιστοσύνη τους εκπαιδευτικούς. Και ότι τους συγχαίρετε για το έργο τους.
Παρακαλώ αποδείξτε την εμπιστοσύνη σας.
Όσες/όσοι (στους οποίους/στις οποίες γίνεται κοινοποίηση) δεν παίρνετε αποφάσεις, αλλά μπορείτε να στείλετε τις προτάσεις σας και να ασκήσετε πίεση, θερμοπαρακαλώ, να αναδείξετε το θέμα. Δημοκρατία δεν έχουμε;
Να είστε καλά
Βαγγέλης Δήμας
Ψιλο(;)λαλήσας
Πολύτεκνος
Φιλόλογος
1ο ΓΕΛ Νέας Φιλαδέλφειας
Υ.Γ. Μου επιτρέπω το αιχμηρόν του ύφους, αφού ήδη έχω αποστείλει τέσσερις φορές σχετικό αίτημα στο Υπουργείο με αριθμούς πρωτοκόλλου 80478, 112436, 116885, 120586 και έχω λάβει και μία απάντηση... και σας ευχαριστώ (ότι "αναμένεται υπουργική απόφαση ".....και δεν σας ευχαριστώ). Δεν προτρέπω συνάδελφους/συναδέλφισσες να συνυπογράψουν, αν και έχει διαπιστωθεί με έμφαση η ανάγκη ύπαρξης ψυχολόγου, για να μη στοχοποιηθούν. Κάτι ξέρω. Θα πείτε: καλά, ρε χαζέ, δεν εμπιστεύεσαι τη Δημοκρατία μας;
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη