Μια αποκαλυπτική επιστολή για τον τρόπο με τον οποίον ορισμένοι Διευθυντές σχολείων παραποιούν τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων για την αξιολόγηση και τις αναρτήσεις των ενιαίων κειμένων της ΔΟΕ στην σχετική πλατφόρμα, δημοσιεύει σήμερα το alfavita.gr.
Τα στοιχεία του εκπαιδευτικού που κάνει την καταγγελία βρίσκονται στη διάθεσή μας ενώ η διήγησή του αποκαλύπτει τις παράνομες, αντιδεοντολογικές και ντροπιαστικές για τον κλάδο ενέργειες ορισμένων στελεχών της εκπαίδευσης, που αγνοούν τις αποφάσεις των εκπαιδευτικών της τάξης και επιβάλουν με αυταρχισμό την υπακοή στην Υπουργό.
Η διήγηση είναι πραγματικά αποκαλυπτική και την παραθέτουμε αυτούσια.
Πώς ανατράπηκε απόφαση Σ.Δ για τα κείμενα της ΔΟΕ με 17-4
Με αφορμή ορισμένα αδιανόητα περιστατικά στα οποία υπήρξα μάρτυρας και τα οποία καταστρατηγούν οποιαδήποτε έννοια συναδελφικότητας, επαγγελματισμού και διαφάνειας εντός του σχολικού πλαισίου θα ήθελα να κοινοποιήσω και να καταγγείλω τα παρακάτω:
Είμαι αναπληρωτής εκπαιδευτικός σε Δημοτικό σχολείο (τα ακριβή στοιχεία μου είναι στην διάθεση του οποιουδήποτε αρμόδιου φορέα). Ο διευθυντής του σχολείου βάσης μου ανήκει σε συγκεκριμένο συνδικαλιστικό φορέα ο οποίος πιέζει εμμέσως πλην σαφώς προς συμμόρφωσιν με τις εκάστοτε επιταγές του ΥΠ.ΠΑΙ.Θ.
Μετά από πρόσκληση του διευθυντή, ο σύλλογος διδασκόντων πραγματοποίησε συνεδρίαση με θέμα την σχολική αξιολόγηση, την Τετάρτη 27.10.2021. Μετά από περίπου τρεισήμισι ώρες συνεδρίασης κατά τις οποίες ο διευθυντής διάβαζε διάφορα υποδείγματα κειμένων και ΦΕΚ, χωρίς ουσιαστικά να έχει ειπωθεί τίποτα επί του θέματος και χωρίς να δοθεί η ευκαιρία να προχωρήσουμε σε σχετική ψηφοφορία, μας ζητήθηκε να χωριστούμε σε ομάδες ούτως ώστε να ετοιμάσουμε την αποτίμηση του σχολικού έτους 2020-2021 καθώς και τον προγραμματισμό των σχεδίων δράσης του χρονιάς 2021-2022. Κατά διαστήματα ο διευθυντής επαναλάμβανε ότι είχε συνομιλήσει με πολλούς διευθυντές σχολικών μονάδων και η συντριπτική τους πλειοψηφία θα προχωρούσε στην σχολική αξιολόγηση σύμφωνα με τις επιταγές του Υπουργείου Παιδείας. Με αυτό τον τρόπο ξεκάθαρα πίεζε προς την κατεύθυνση του να εναρμονιστεί και ο δικός μας σύλλογος με τις παραπάνω αποφάσεις καθώς και να υποτιμηθεί οποιαδήποτε αντίθετη άποψη. Σε αυτό το σημείο ορισμένοι εκπαιδευτικοί εξέφρασαν τις αντιρρήσεις τους, κυρίως (αλλά όχι αποκλειστικά) σχετικά με το να ετοιμάσουν κείμενα απολογισμού για ένα σχολικό έτος στο οποίο δεν αποτελούσαν καν μέλη του προσωπικού του συγκεκριμένου σχολείου. Οι ενστάσεις αυτές αντιμετωπίστηκαν με αδιαφορία και υπεκφυγές.
Την Πέμπτη 04.11 ο σύλλογος διδασκόντων πραγματοποίησε δεύτερη συνεδρίαση με θέμα και πάλι την σχολική αξιολόγηση. Όταν έγινε φανερό ότι η φύση του συλλόγου θα ήταν η ίδια με αυτή του προηγούμενου (δηλαδή θα γίνονταν μία μακροσκελής συνεδρίαση – όπως και άλλες οι οποίες διήρκησαν μετά το πέρας του ωραρίου εργασίας μας – χωρίς να δοθεί η ευκαιρία για διαλογική συζήτηση και σχετική ψηφοφορία) ορισμένοι συνάδελφοι διαμαρτυρηθήκαμε και ζητήσαμε να γίνει ψηφοφορία σύμφωνα με τις διαδικασίες του συλλόγου. Ακολούθησαν τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών και ψηφοφορία κατά την οποία καταμετρήθηκαν: Δεκαεπτά (17) ψήφοι ΥΠΕΡ της ανάρτησης του ενιαίου κειμένου που πρότεινε η Δ.Ο.Ε. σχετικά με την σχολική αξιολόγηση και τέσσερεις (4) (συμπεριλαμβανομένης της ψήφου του διευθυντή) ΚΑΤΑ του ενιαίου και υπέρ της σύνταξης ενός νέου, “εξατομικευμένου” κειμένου.
Το αποτέλεσμα της παραπάνω διαδικασίας δεν άρεσε στον διευθυντή καθώς έρχονταν σε αντίθεση με τις κυβερνητικές επιταγές με τις οποίες προσπαθεί να μας κάνει να συμβαδίσουμε, αγνοώντας, υποβαθμίζοντας και σαμποτάροντας την οποιαδήποτε άλλη άποψη. Τις ακόλουθες μέρες ήρθε σε επαφή με τους περισσότερους εκπαιδευτικούς οι οποίοι ψήφισαν υπέρ του ενιαίου κειμένου της Δ.Ο.Ε. και προσπάθησε με διάφορους τρόπους να τους μεταπείσει. Χρησιμοποίησε συναισθηματικούς εκβιασμούς και έμμεσες απειλές σχετικά με την διευθυντική του θέση και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, επικαλούμενος μεταξύ άλλων την οικονομική και οικογενειακή του κατάσταση. Σε συνέχεια των παραπάνω, την Τρίτη 09.11 ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου πραγματοποίησε για τρίτη φορά συνεδρίαση, με θέμα ξανά την σχολική αξιολόγηση. Σε γραπτή ερώτηση σχετικά με την αναγκαιότητα μίας τρίτης συνεδρίασης με το ίδιο θέμα μόλις τρεις εργάσιμες μέρες από την προηγούμενη, η οποία είχε λήξει με το πέραν πάσης αμφισβήτησης 17-4 υπέρ της ανάρτησης του ενιαίου κειμένου της Δ.Ο.Ε., δεν υπήρξε η παραμικρή απάντηση. Κατά την διάρκεια της συνέλευσης ο διευθυντής απλώς παρότρυνε συνεχώς τον «οποιονδήποτε έχει αλλάξει γνώμη ή θέλει να πει κάτι σχετικά με την αξιολόγηση» να τοποθετηθεί. Επίσης διάβασε τα πρόχειρα πρακτικά των προηγούμενων δύο συλλόγων τα οποία με συλλογικό διάλογο διορθώθηκαν. Το αποτέλεσμα παρέμεινε το ίδιο (17-4 υπέρ του ενιαίου κειμένου της Δ.Ο.Ε.).
Την Παρασκευή 12.11, (τελευταία μέρα της προθεσμίας για τα κείμενα αποτίμησης της σχολικής χρονιάς 2020-2021) ο διευθυντής κάλεσε αιφνιδιαστικά στο διάλειμμα των 09.40 τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι βρίσκονταν στο σχολείο εκείνη την στιγμή και τους ανακοίνωσε ότι θα αντικαταστήσει τα κείμενα της Δ.Ο.Ε. με κάποια δικά του. Τους ρώτησε αν κάποιος θα τον καταγγείλει και βολικά ερμήνευσε την σιωπή τους ως συγκατάθεση στις πράξεις του. Οι συνάδελφοι του υπενθύμισαν αρκετές φορές ότι δεν νομιμοποιείται να αλλάξει τα κείμενα παρακάμπτοντας την απόφαση του συλλόγου, αλλά ο διευθυντής επαναλάμβανε ότι αν ανεβάσει τα κείμενα της Δ.Ο.Ε. η θέση του είναι επισφαλής. Στην συνέχεια διαβεβαίωσε ότι δεν θα κρατήσει πρακτικά από την συνάντηση αυτή καθώς δεν αποτελεί επίσημη συνέλευση του συλλόγου.
Την Τετάρτη 17.11. ο σύλλογος διδασκόντων πραγματοποίησε για ακόμη μια φορά συνεδρίαση, μετά από πρόσκληση του διευθυντή. Μοιράστηκαν τα πρακτικά από τους τέσσερεις προηγούμενους συλλόγους (συμπεριλαμβανομένης της άτυπης συνάντησης στις 12.11, για την οποία διαβεβαίωνε ότι δεν αποτελεί επίσημη συνέλευση) και ζητήθηκε να υπογραφούν από όλους. Τα πρακτικά ήταν βολικά διαστρεβλωμένα με διάφορους τρόπους και οι αλλαγές οι οποίες είχαν συζητηθεί και σημειωθεί την Τρίτη 09.11 δεν υπήρχαν πουθενά.
Δυστυχώς στην συνέλευση αυτή έγινε ξεκάθαρο ότι οι απειλές, η επίκληση στο συναίσθημα, τα ψέματα και οι μεθοδεύσεις του διευθυντή έπιασαν τόπο. Ο σύλλογος χωρίστηκε στα δύο (παρόλο που ΟΛΟΙ συμφώνησαν να μην υπογράψουν το τελευταίο πρακτικό της 12.11), με τη μία πλευρά να μεταφέρει τις απόψεις του διευθυντή, ότι παρόλο που η πλειοψηφία στηρίζει τα κείμενα της Δ.Ο.Ε. θα πρέπει να κάνει πίσω για να μην κινδυνεύσει η θέση του. Στην συνέχεια η συνέλευση διαλύθηκε με τον διευθυντή να παρεκτρέπεται ποικιλοτρόπως, να δηλώνει ότι «το δικαστήριο θα αποφασίσει αν είναι ή δεν είναι συνέλευση η μάζωξη της Παρασκευής 12.11» καθώς και να ουρλιάζει και να στοχοποιεί μέλος του συλλόγου ερήμην του. Στα πρακτικά δε του συλλόγου της Πέμπτης 04.11. σημείωσε το όνομα του μέλους το οποίο παρενέβη και πρότεινε να ανέβουν τα κείμενα της Δ.Ο.Ε., παρόλο που του επισημάνθηκε πολλές φορές ότι κάτι τέτοιο δεν είναι ούτε επιθυμητό, ούτε σύννομο.
Σε συνέχεια των παραπάνω, ορισμένοι συνάδελφοι έκαναν εκτενή αναφορά της κατάστασης στον ΣΥΛΛΟΓΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. του Νομού. Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. κάλεσε τον διευθυντή να εκθέσει την δική του πλευρά. Ο διευθυντής αρχικά διαμόρφωσε τα πρακτικά των τεσσάρων συνελεύσεων (για την συνέλευση της Τετάρτης 17.11 δεν έγιναν ποτέ πρακτικά), ώστε να στηρίζουν τις θέσεις του και απέσπασε την υπογραφή της (οριακής) πλειοψηφίας του συλλόγου του σχολείου μας. Στην συνέχεια πήγε στον ΣΥΛΛΟΓΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. με δύο συναδέλφους οι οποίοι ούτε λίγο ούτε πολύ ισχυριστήκαν ότι ο διευθυντής είχε ανεβάσει τα κείμενα της Δ.Ο.Ε., αλλά την τελευταία ημέρα προθεσμίας (Παρασκευή 12.11) ο σύλλογος του ζήτησε να αλλάξει τα κείμενα αυτά με τα δικά του, προκειμένου «να μην έχει πρόβλημα με την θέση του». Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. του νομού δεν μπορούσε να προχωρήσει σε καμία περαιτέρω ενέργεια, παρόλο που και μόνο o αριθμός των συνελεύσεων αλλά και το γεγονός ότι είχαν προηγηθεί συνελεύσεις κατά τις οποίες είχε υπερψηφιστεί η πρόταση της Δ.Ο.Ε. με το συντριπτικό 17-4, ήταν φανερό ότι όλη η διαδικασία ήταν μεθοδευμένη προς την τελική της έκβαση.
Οι συνελεύσεις του σχολείου βάσης μου πραγματοποιήθηκαν σε ένα κλίμα καχυποψίας, πιέσεων, διαστρεβλώσεων, εκδικητικότητας, εκβιασμών και στοχοποιήσεων με μοναδικό σκοπό να εξυπηρετηθούν τα - οποιαδήποτε - συμφέροντα του διευθυντή, ο οποίος ετσιθελικά προωθεί τις κυβερνητικές γραμμές, εκβιάζοντας μάλιστα την συγκατάθεση του συλλόγου. Δυστυχώς, σε αυτή του την προσπάθεια βρήκε συμπαραστάτες κάποιους συναδέλφους οι οποίοι από άγνοια, φόβο ή για οποιονδήποτε άλλο λόγο αναλαμβάνουν να υπερασπιστούν τις αποφάσεις του, ακόμα και αν - όπως λένε - δεν συμφωνούν με αυτές.
Το εργασιακό μου περιβάλλον αποτελεί ένα πεδίο τοξικότητας, αναξιοπρέπειας, διχασμού και αντιδημοκρατικότητας, γεγονός το οποίο θεωρώ χρέος μου να καταγγείλω. Ελπίζω πως γνωστοποιώντας αυτού του είδους τις πρακτικές, θα ενθαρρύνω άλλους συναδέλφους οι οποίοι είναι μάρτυρες παρόμοιων περιστατικών να αντιληφθούν την αναγκαιότητα της δημόσιας καταγγελίας τους.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη