filis-nikos
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / INTIME NEWS
«Η Σύνοδος Πρυτάνεων στέλνει SOS η κα Κεραμέως τους απαντά «έχουμε λεφτά για να αγοράσετε κάμερες παρακολούθησης», τόνισε ο Νίκος Φίλης

Για την έξαρση των κρουσμάτων στα σχολεία, αλλά και για την ανάγκη για ιχνηλάτηση, μίλησε μεταξύ άλλων ο Νίκος Φίλης κατά την τοποθέτηση του στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό, μετά την ομιλία της υπουργού Παιδείας.

Όπως τόνισε ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή τη διασπορά της μετάλλαξης Όμικρον «πρέπει να ληφθούν μέτρα τώρα και όχι αφού εξελιχθεί η κατάσταση με τη νέα παραλλαγή».

«Αντιθέτως η υπουργός επιμένει ότι καλώς έκανε συμπτύξεις τμημάτων, δηλαδή καλώς αύξησε τον αριθμό των παιδιών σε κάθε τμήμα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Φίλης.

Παράλληλα ο Νίκος Φίλης αναφέρθηκε και στα Πανεπιστήμια, τονίζοντας πως «η Σύνοδος Πρυτάνεων στέλνει SOS η κα Κεραμέως τους απαντά «έχουμε λεφτά για να αγοράσετε κάμερες παρακολούθησης».

Αναλυτικά η ομιλία του Νίκου Φίλη στη Βουλή

Δεν άκουσα από την υπουργό Παιδείας λέξη για την αντιμετώπιση της πανδημίας στα σχολεία. Με βάση τα στοιχεία του ΕΟΔΥ, από 1η Νοεμβρίου μέχρι σήμερα έχουμε έξαρση της πανδημίας στο σχολικό περιβάλλον, με περίπου ογδόντα χιλιάδες κρούσματα.

Το ότι δεν κλείνουν τα σχολεία έχει να κάνει με την ιδιόρρυθμη ρήτρα του «50% συν 1 μαθητής» που έχει τεθεί. 

Δεν λέω ότι πρέπει να κλείσουν τα σχολεία. Αλλά μπροστά μας έχουμε μια έξαρση της πανδημίας με την «Όμικρον». Πρέπει να ληφθούν μέτρα τώρα και όχι αφού εξελιχθεί η κατάσταση με τη νέα μετάλλαξη. Αντιθέτως η υπουργός επιμένει ότι καλώς έκανε συμπτύξεις τμημάτων, δηλαδή καλώς αύξησε τον αριθμό των παιδιών σε κάθε τμήμα! 

Δεύτερον, δεν είπε τίποτα στην ομιλία της σχετικά με το θέμα της ιχνηλάτησης, το πώς δηλαδή μεταδίδεται η νόσος από το σχολείο στην κοινότητα και από την κοινότητα στο σχολείο. Πόσοι ηλικιωμένοι άνθρωποι κόλλησαν από τα παιδιά και πόσα παιδιά κόλλησαν από ηλικιωμένους ανθρώπους, πόσοι μπήκαν σε ΜΕΘ και πόσοι κατέληξαν από τη διαδικασία. Είναι κρίσιμα ερωτήματα αυτά υγειονομικής επιτήρησης, ζητήματα δημόσιας υγείας.

Σε τίποτα από όλα αυτά δεν έχουμε στοιχεία. Υπάρχει και συναρμόδιο υπουργείο, πρέπει να έχει στοιχεία αλλά δεν τα δίνει στη δημοσιότητα.

Έχουμε κατ’ επανάληψη ζητήσει να γίνει συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για το θέμα της πανδημίας στα σχολεία, με την παρουσία ειδικών. Έχουμε προτάσεις για το υγειονομικό αλλά και για το εκπαιδευτικό μέρος.

Δεν μπορεί να εξοντώνονται τα παιδιά μέσα σε αυτή την πανδημία, να μετατρέπεται δηλαδή το σχολείο σε ένα εξεταστικό κέντρο, στην ουσα να διώχνονται παιδιά από τα σχολεία. Οι εκπαιδευτικοί -το μαθαίνουμε καθημερινά- δίνουν μάχη να «ξαναμάθουν» τα παιδιά την ιδιότητα του μαθητή, να ξαναλειτουργήσει το σχολείο. Δεν μπορεί να αντιμετωπίζουμε τους εκπαιδευτικούς ως αντιπάλους, όπως κάνει το υπουργείο, δημιουργώντας μια αναστάτωση στην εκπαίδευση με μέτρα όπως η περιβόητη αξιολόγηση -που κρατάει τους εκπαιδευτικούς μακριά από τις τάξεις, να προσπαθούν να ανταποκριθούν σε μια γραφειοκρατική διαδικασία.

Άρα, ανακωχή σε αυτά τα μέτρα. Να συζητήσουμε την ιδιορρυθμία της πανδημίας στα σχολεία. Να γίνει κουβέντα με τους εμπειρογνώμονες.

Άκουσα και στοιχεία για «πολλά χρήματα» που έχουμε για την Παιδεία. Μα, κοροϊδευόμαστε; Τα χρήματα είναι περίπου όσα και πέρσι και οι ανάγκες πολύ μεγαλύτερες. Αυτό το οποίο βλέπουμε είναι μια μαγική εικόνα: «χρήματα», αλλά προβλήματα που δεν λύνονται με τα χρήματα. Στην πραγματικότητα, υπάρχει υποβάθμιση του σχολείου. Νομίζω ότι η συζήτηση για τα οικονομικά είναι κρίσιμη και δεν μπορεί να γίνεται με όρους δημοσίων σχέσεων και προπαγάνδας.

Τρίτο θέμα, η CISCO. Η Ανεξάρτητη Αρχή Προσωπικών Δεδομένων, συνταγματικά κατοχυρωμένη και διακομματικά διορισμένη από τη Βουλή, με Πρόεδρο τον πρώην Πρόεδρο του Συμβουλίου της Επικρατείας, τον κ. Μενουδάκο, αποφάσισε τελεσίδικα ότι η εφαρμογή της εταιρίας με την οποία το Υπουργείο υλοποίησε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, είχε τρύπες εις βάρος των προσωπικών δεδομένων εκατομμυρίων παιδιών, γονιών και εκπαιδευτικών. Και κατηγορεί η Αρχή το Υπουργείο, το καταδικάζει στην ουσία, ότι δεν ακολούθησε τις οδηγίες που είχε δώσει εδώ κι έναν χρόνο. Συμπέρασμα: άφησε ανυπεράσπιστο το σύστημα και τα παιδιά μας το υπουργείο, απροστάτευτα από υποκλοπή τα προσωπικά τους δεδομένα.

Και τι έγινε στη συνέχεια; η κυρία υπουργός αντί να συμμορφωθεί, έβγαλε γλώσσα και είπε ότι υπάρχει και το δικαστήριο. Προσέξτε! Έβγαλε γλώσσα στην Ανεξάρτητη Αρχή Προσωπικών Δεδομένων. Αντί να συμφωνήσει και να πει ναι, θα λάβω μέτρα έστω καθυστερημένα, είπε «υπάρχουν και τα δικαστήρια». Θα προσφύγει δικαστικά εναντίον της Αρχής η κ. Κεραμέως ή θα συμμορφωθεί με την απόφασή της;

Τελευταίο θέμα. Ακούσαμε πολλά στοιχεία τα οποία αφορούν τα πανεπιστήμια. Μία μόνο υπενθύμιση. Από τον Αύγουστο του 2020 και τον Αύγουστο του 2021, που υπήρξαν εκατοντάδες συνταξιοδοτήσεις πανεπιστημιακών, δεν έγινε ούτε μία πρόσληψη. Ο νόμος της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ προέβλεπε «για κάθε αποχώρηση μια πρόσληψη». Κι όμως, επί δύο χρόνια καμία πρόσληψη, κανένας διορισμός. Έρχεται λοιπόν τώρα και λέει «400», όχι για να αντικαταστήσουν αυτούς που φύγανε, αλλά για να ξεκινήσει μια περίεργη διαδικασία με την οποία θα υποβαθμιστούν σχολές και πανεπιστήμια, με βάση τα κριτήρια που έχει καθιερώσει η Κυβέρνηση. Πρόκειται για παγίδευση των πανεπιστημίων. Από τη μια δεν τα χρηματοδοτεί, υποβαθμίζοντας κρίσιμες λειτουργίες τους που αφορούν πιστώσεις και υποδομές και από την άλλη, θα τα κρίνει «ανεπαρκή» για αυτόν ακριβώς τον λόγο, για να μην τους στείλει καθηγητές. Ενώ τεράστιο παραμένει και διαρκώς διογκώνεται το πρόβλημα με την έλλειψη διοικητικού προσωπικού. 

Όσον αφορά τα 20 εκατομμύρια που είπε η υπουργός -είναι νέες ανακοινώσεις-, αυτά αναλύονται σε 10 εκατομμύρια για λειτουργικά έξοδα και 10 εκατομμύρια… για να αγοράσουν μηχανήματα παρακολούθησης ασφάλειας στα πανεπιστήμια. Αυτά έχουν ανάγκη τα ελληνικά πανεπιστήμια; 

Η Σύνοδος Πρυτάνεων, μαθαίνω, που συνεδριάζει τώρα στέλνει SOS για την οικονομική στενότητα, για την εκπτώχευση των πανεπιστημίων. Η κα Κεραμέως λέει «έχουμε λεφτά για να αγοράσετε κάμερες παρακολούθησης». Μπράβο, κοσμογονία στα πανεπιστήμια!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio-edra_0.jpg
Εκπαιδευτικά κενά: Σοβαρές οι ελλείψεις - Πλήττονται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για σοβαρά κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και αίτημα άμεσων προσλήψεων - Αναλυτικά τα κενά
Εκπαιδευτικά κενά: Σοβαρές οι ελλείψεις - Πλήττονται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών
olme
Δυναμική κινητοποίηση στη Χαλκίδα για να παρθούν πίσω οι συνδικαλιστικές διώξεις σε βάρος εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικοί της περιοχής, που συμμετείχαν στην κινητοποίηση που κάλεσε η ΕΛΜΕ Εύβοιας, κατήγγειλαν τις ενέργειες του διευθυντή Δευτεροβάθμιας...
Δυναμική κινητοποίηση στη Χαλκίδα για να παρθούν πίσω οι συνδικαλιστικές διώξεις σε βάρος εκπαιδευτικών
nosokomeio
Λαμία: Ποινή φυλάκισης 5 ετών σε ψυχιατρείο στον 39χρονο που σκότωσε τον πατέρα του
O πατέρας είχε ξεκινήσει από την Άρτα με προορισμό το νοσοκομείο της Λαμίας προκειμένου να παραλάβει τον γιο του ο οποίος είχε νοσηλευτεί μετά από...
Λαμία: Ποινή φυλάκισης 5 ετών σε ψυχιατρείο στον 39χρονο που σκότωσε τον πατέρα του