Οι μαθητές γύρισαν στις τάξεις αγριεμένοι και αρνητές της μαθησιακής διαδικασίας
Οι μαθητές μας στις τάξεις άλλαξαν

Μετράμε ήδη τρεις μήνες από την πρώτη μέρα επαναλειτουργίας των σχολείων. Κρατήσαμε τα σχολεία ανοιχτά, με την καλή συνεργασία όλων μας. Με τον κίνδυνο και την πιθανότητα ενός νέου κλεισίματος να μας σημαδεύει. Ευτυχώς ο εφιάλτης δεν επαναλήφθηκε. Συνεχίστηκε η δια ζώσης διδασκαλία με καθηγητές και μαθητές στις τάξεις εκεί που είναι η θέση τους.

Από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησαν τα μαθήματα διαπιστώθηκε η αλλαγή των μαθητών.

Και δεν μιλάω για την μαθησιακή απόδοση που έφτασε στα τάρταρα… μιλάω για την αλλαγή της συμπεριφοράς. Θυμός, πολλές φορές αναίτιος, έλλειψη συγκέντρωσης, διάσπαση προσοχής, εύκολη κόπωση , απουσία καλής διάθεσης, εκρήξεις χωρίς σοβαρό λόγο και κάποιες φορές προσβλητική συμπεριφορά ως προς διδάσκοντες και συμμαθητές, είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά του νέου προφίλ των μαθητών, μετά την παρατεταμένη καραντίνα και την τηλεκπαίδευση.

Ο ιός μεταλλάσσεται και εξαπλώνεται προκαλώντας τρόμο και ανασφάλεια, αλλά μαζί μ αυτόν μεταλλάσσεται και η ανθρώπινη ψυχολογία. Τα παιδιά κλείστηκαν στο σπίτι και συνδέθηκαν με τον έξω κόσμο χρησιμοποιώντας το ίντερνετ, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και για την εκπαίδευση τους αλλά και για την διασκέδαση τους.

Η παρατεταμένη όμως χρήση του διαδικτύου δημιουργεί προβλήματα και ανεπιθύμητες ενέργειες. Το βασικότερο; Οι κοινωνικές συναναστροφές αντικαθιστούνται από την επαφή που προσφέρει ο ψηφιακός κόσμος της οθόνης και του πληκτρολογίου. Τα συναισθήματα όμως δεν πληκτρολογούνται ούτε εκφράζονται με εικονίδια. Και οι έφηβοι χρειάζονται όσο καμμία ηλικιακή μερίδα της κοινωνίας, την επαφή δια ζώσης, για την ομαλή ψυχοσυναισθηματική τους εξέλιξη.

Οι μαθητές γύρισαν στις τάξεις αγριεμένοι θυμωμένοι και αρνητές της μαθησιακής διαδικασίας. Έχουν ξεχάσει πως να είναι μαθητές, πως πρέπει να συμπεριφέρονται, πως να αφομοιώνουν ένα κείμενο πως να επεξεργάζονται ένα μαθηματικό πρόβλημα.

Ο χρόνος έχει σταματήσει εκεί στο πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου του 2020. Όταν νομίζαμε όλοι, ότι μετά τις δυο κρίσιμες βδομάδες θα επανέλθουμε στην κανονικότητα. Όμως αυτό δεν έγινε και οι συνέπειες γίνονται πια αισθητές στην επίδοση τους και στην συμπεριφορά τους.

Ο κορονοϊός δεν ήταν τελικά μόνο ένας ιός που δοκιμάζει και εξαντλεί τους πνεύμονες, αλλά μια κατάσταση που δοκιμάζει και εξαντλεί την ψυχική μας ισορροπία, την παιδεία μας, την συνείδηση μας, την θετική σκέψη μας όλη μας την ανθρώπινη υπόσταση. Μας απομόνωσε, μας τρόμαξε, μας δίχασε. Ήταν ένας δοκιμαστής της ανθρώπινης συμπεριφοράς τελικά, με τους εφήβους να επηρεάζονται πιο πολύ απ όλους και να βιώνουν τις πιο άσχημες παρενέργειες της αλλαγής της καθημερινότητας όπως μέχρι τώρα την γνωρίζαμε. Απροειδοποίητο διαγώνισμα. Με μια ολόκληρη κοινωνία να πιάνεται αδιάβαστη. Και την ψυχική μας ισορροπία μετεξεταστέα. Ας ελπίσουμε να μην μείνει ‘’ στον τόπο’’…….

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kakopoiisi
Προπονητής πολεμικών τεχνών προφυλακίστηκε για σεξουαλική κακοποίηση 14χρονης
Ο 32χρονος αρνείται τις κατηγορίες και υποστηρίζει ότι η 14χρονη υπέβαλε ψευδείς καταθέσεις για την ερωτική σχέση μεταξύ τους
Προπονητής πολεμικών τεχνών προφυλακίστηκε για σεξουαλική κακοποίηση 14χρονης
blackout
Η Ιβηρική βυθίστηκε στο σκοτάδι: Ανεξήγητες αιτίες και απρόβλεπτες συνέπειες – Τι προμηνύει για το μέλλον του ευρωπαϊκού ενεργειακού δικτύου;
Από την παύση των διυλιστηρίων και το γήπεδο του Madrid open ως τα φανάρια της Λισαβόνας, όσα λέγονται για τις αιτίες και τι μπορεί να φέρει στο...
Η Ιβηρική βυθίστηκε στο σκοτάδι: Ανεξήγητες αιτίες και απρόβλεπτες συνέπειες – Τι προμηνύει για το μέλλον του ευρωπαϊκού ενεργειακού δικτύου;
amfitheatro
Πέντε χρόνια ασφυξίας στα ΑΕΙ: Πού οδηγεί η πολιτική της ΕΘ.Α.Α.Ε. στα πανεπιστήμια
Από εργαλείο αξιολόγησης σε μηχανισμό ελέγχου - Η ΕΘ.Α.Α.Ε. μετατρέπει τα ΑΕΙ σε θύματα της γραφειοκρατίας και της κρατικής αυθαιρεσίας
Πέντε χρόνια ασφυξίας στα ΑΕΙ: Πού οδηγεί η πολιτική της ΕΘ.Α.Α.Ε. στα πανεπιστήμια
asep diagonismos
2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: "Τσουνάμι" αιτήσεων 29/4 για 15.000 θέσεις
Όλα ξεκινούν αύριο 29/4 για τον 2ο Πανελλήνιο Γραπτό Διαγωνισμό ΑΣΕΠ! Για κάποιους ξεκινούν από σήμερα! Έχουμε κάνει την προεργασία για τις αιτήσεις...
2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: "Τσουνάμι" αιτήσεων 29/4 για 15.000 θέσεις