Σχολική αίθουσα
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ / INTIME NEWS
ΣΕΠΕ Αμαρουσίου: Οι οποιεσδήποτε αναφορές ή εντολές υπηρεσιακών παραγόντων σε «απασχόληση» των μαθητών είναι προδήλως παράνομες, αφού είναι αντίθετες με το Ν. 1566/1985. Οι συνάδελφοι καλούνται, εφόσον συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο, να αρνούνται την προφορική ανάθεση υποχρεωτικής υπερωρίας

Καταγγελία για προφορικές εντολές που δέχονται εκπαιδευτικοί προκειμένου να καλύψουν απουσίες συναδέλφων του με αξιοποίηση των κενών των εκπαιδευτικών και υποχρεωτικές υπερωρίες, κάνει ο ΣΕΠΕ Αμαρουσίου.

Οπως τονίζουν οι εκπαιδευτικοί, η πρακτική αυτή "αποτελεί σαφή παραβίαση του διδακτικού ωραρίου και δεν πρέπει να την αποδεχτούμε"

Ο ΣΕΠΕ τονίζει επιπλέον, ότι σε καμία περίπτωση δεν αποφεύγεται με αυτόν τον τρόπο ο συγχρωτισμός εκπαιδευτικών – μαθητών. Το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει. "Εάν, υποθετικά, αξιοποιηθούν τα κενά των εκπαιδευτικών, θα μπουν σε ένα τμήμα 6 εκπαιδευτικοί σε μία ημέρα. Σε περίπτωση κρούσματος εκπαιδευτικού ή μαθητή του τμήματος ή μαθητή των 6 τμημάτων, στο σχολείο θα πρέπει να μπουν σε καραντίνα τουλάχιστον 7 τμήματα", αναφέρει

Όλη η ανακοίνωση του ΣΕΠΕ Αμαρουσίου

Ύστερα από οχλήσεις και αναφορές εκπαιδευτικών – μελών του σωματείου μας για τον τρόπο της κάλυψης των έκτακτων απουσιών των εκπαιδευτικών στα Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία της περιοχής μας, το Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου τονίζει τα ακόλουθα:

Στην πρόσφατη εγκύκλιο με θέμα «Λειτουργία Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2021 – 2022» επαναλαμβάνεται η πάγια διατύπωση χωρίς να αποκλείεται κανένας τρόπος κάλυψης:

«Ο τρόπος κάλυψης έκτακτης απουσίας εκπαιδευτικού αποφασίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων και καταγράφεται στο Βιβλίο Πράξεων του Συλλόγου Διδασκόντων στην πρώτη συνεδρίαση του σχολικού έτους».

Επαναλαμβάνουμε ότι η κάλυψη των απουσιών με αξιοποίηση των κενών των εκπαιδευτικών αποτελεί σαφή παραβίαση του διδακτικού ωραρίου και δεν πρέπει να την αποδεχτούμε. Επιπλέον, σε καμία περίπτωση δεν αποφεύγεται με αυτόν τον τρόπο ο συγχρωτισμός εκπαιδευτικών – μαθητών. Το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει. Εάν, υποθετικά, αξιοποιηθούν τα κενά των εκπαιδευτικών, θα μπουν σε ένα τμήμα 6 εκπαιδευτικοί σε μία ημέρα. Σε περίπτωση κρούσματος εκπαιδευτικού ή μαθητή του τμήματος ή μαθητή των 6 τμημάτων, στο σχολείο θα πρέπει να μπουν σε καραντίνα τουλάχιστον 7 τμήματα.

Μην ξεχνάμε ότι το ΥΠΑΙΘ δεν προέβη στη λήψη σε κανενός είδους μέτρου για την αποφυγή του συγχρωτισμού και της συνύπαρξης μαθητών από διαφορετικά τμήματα στα τμήματα των ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων, άρα όσοι επικαλούνται τα επιδημιολογικά μέτρα προστασίας, ώστε να μην μοιράζονται μαθητές στα όμορα τμήματα σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικών, ας εφαρμόσουν το μέτρο πρώτα και κύρια στα τμήματα των ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων.

Υπενθυμίζουμε ότι με βάση τις πάγιες αποφάσεις της ΔΟΕ για τα εργασιακά δικαιώματα:

«Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι απαραβίαστο και καθορίζεται από το Ν. 2517/97. (24 ώρες για όσους έχουν ως 10 χρόνια υπηρεσίας, 23 ώρες από 10 – 15 χρόνια, 22 ώρες από 15 – 20 χρόνια και 21 ώρες από 20 και πάνω).

Ο Ν. 1566/85 κάνει σαφή διάκριση μεταξύ εργασιακού και διδακτικού ωραρίου, ορίζοντας με σαφήνεια ότι οποιαδήποτε απασχόληση στην τάξη εντάσσεται σε διδακτικό ωράριο. Κατά συνέπεια σε καμία περίπτωση δεν ευσταθεί ότι μπορεί συνάδελφος να «απασχολήσει» παιδιά στην τάξη στα πλαίσια του εργασιακού του ωραρίου.

Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ’ ανώτατο 30 ώρες. Με τη λήξη του  διδακτικού ωραρίου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αποχωρήσει, εκτός αν του έχει ανατεθεί συγκεκριμένο έργο (όχι όμως διδακτικό) (άρθρο 13 παρ. 8 του Ν. 1566/85 π.χ. συμμετοχή σε γιορταστικές, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενημέρωση των γονέων, κ.λπ. τήρηση βιβλίων του Σχολείου, εκτέλεση διοικητικών εργασιών), ή υπάρχει συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων. Κάθε άλλη απασχόληση είναι παράνομη.

Οι οποιεσδήποτε αναφορές ή εντολές υπηρεσιακών παραγόντων σε «απασχόληση» των μαθητών είναι προδήλως παράνομες, αφού είναι αντίθετες με το Ν. 1566/1985. Οι συνάδελφοι καλούνται, εφόσον συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο, να αρνούνται την προφορική ανάθεση υποχρεωτικής υπερωρίας. Ιδιαίτερα αρνητικοί πρέπει να είναι, από τη στιγμή που χιλιάδες εκπαιδευτικοί παραμένουν αδιόριστοι».

Με βάση τα παραπάνω, προτείνουμε στους Συλλόγους Διδασκόντων το παρακάτω:

Σχέδιο πρακτικού Συλλόγου Διδασκόντων

Για να αντιμετωπιστούν οι ανάγκες που προκύπτουν λόγω έκτακτων απουσιών εκπαιδευτικών χωρίς να προκύπτει συγχρωτισμός είτε εκπαιδευτικών είτε μαθητών στα τμήματα χρειάζεται να τοποθετηθεί στο σχολείο μας ένας επιπλέον εκπαιδευτικός για συμπλήρωση ωραρίου, ενισχυτική διδασκαλία και αντικατάσταση συναδέλφων που απουσιάζουν έκτακτα.

Σε περίπτωση που αυτό δεν υλοποιηθεί, η κάλυψη έκτακτης απουσίας εκπαιδευτικού αντιμετωπίζεται με κατανομή των μαθητών στα υπόλοιπα τμήματα έως τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο.

Αντίστοιχα, για την περίπτωση των νηπιαγωγείων τα περιθώρια είναι εντελώς ασφυκτικά. Η μόνη επιλογή που υπάρχει εδώ, είναι να υπάρχουν στη διάθεση της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης νηπιαγωγοί ώστε να καλύπτονται τόσο οι τακτικές όσο και οι έκτακτες απουσίες νηπιαγωγών.

ΔΕΝ ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΚΤΕΛΟΥΜΕ ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΕΝΤΟΛΕΣ ΓΙΑ ΚΑΛΥΨΗ ΩΡΑΡΙΟΥ ΑΔΕΙΟΥΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΖΗΤΑΜΕ ΠΑΝΤΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΝΥΠΟΓΡΑΦΗ ΕΝΤΟΛΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΛΥΨΟΥΜΕ ΩΡΑΡΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΑΠΟΥΣΙΑΖΕΙ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΜΑΣ ΩΡΑΡΙΟ.

Μαθαίνουμε τα δικαιώματά μας, τα υπερασπίζουμε συλλογικά σε κάθε σχολείο, με αλληλεγγύη σε κάθε συνάδελφο, με άρνηση αποδοχής αυθαίρετων εντολών, με ενημέρωση του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου σε κάθε περίπτωση αυθαιρεσίας και τρομοκράτησης. Συσπειρωμένοι γύρω από το σύλλογό μας να αντιμετωπίσουμε κάθε πρόκληση. Όλοι μαζί να περάσουμε στην αντεπίθεση. Δε θα ζήσουμε με το φόβο! Τη ζωή μας την κερδίζουμε με αξιοπρέπεια και υπερηφάνεια!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες