Για "ευθύνες των δυνάμεων που έκλεισαν άρον – άρον την απεργία – απόχη, που γύρισαν την πλάτη στη συντριπτική πλειοψηφία του κλάδου που απαιτούσε την κλιμάκωση του αγώνα μετά την μεγαλειώδη απεργία στις 11 Οκτωβρίου", κάνει λόγο η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών με τοποθέτηση των εκπροσώπων της στο ΔΣ της ΔΟΕ.
Η Α.Σ.Ε υποστηρίζει ότι ο αγώναςτων εκπαιδευτικών κατά της αξιολόγησης δεν είναι υπόθεση μόνο του ΔΣ της ΔΟΕ αλλά όλου του κλάδου, χρειάζεται να πει γνώμη, να πάρει θέση. "Η ΔΟΕ έχει ευθύνη να ακούσει τους συναδέλφους, να αφουγκραστεί τις διαθέσεις τους, γιατί αποδείχτηκε στην πράξη πως μόνο έτσι το κάθε όπλο μπορεί να επιφέρει σοβαρά χτυπήματα στον αντίπαλο. Γι’ αυτό και τα ενιαία κείμενα που επιλέχθηκαν από τις δυνάμεις των ΔΑΚΕ ΕΡΑ/ΑΕΕΚΕ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ τη στιγμή που επιλέχθηκαν, δεν είχαν τη δυναμική που θα μπορούσαν σε άλλη φάση και με άλλο περιεχόμενο φυσικά, παρά το γεγονός ότι και αυτά, όπου αξιοποιήθηκαν συλλογικά, στρίμωξαν το ΥΠΑΙΘ, το ανάγκασαν για άλλη μια φορά να καταφύγει στις απειλές και την τρομοκρατία", τονίζει η παράταξη
Όλη η ανακοίνωση της Αγωνιστικής Συσπείρωσης
Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή (17/12) συνεδρίαση του ΔΣ της ΔΟΕ με θέματα την παραπέρα συνέχιση του αγώνα ενάντια στην λεγόμενη «αξιολόγηση», τις εκδηλώσεις για τα 100 χρόνια της ΔΟΕ και τον οικονομικό απολογισμό του 2020. Η συνεδρίαση έγινε για μια ακόμη φορά με τηλεδιάσκεψη, αφού η πλειοψηφία αρνείται τη δια ζώσης συνεδρίαση του ΔΣ.
Το βασικό θέμα, που ήταν η συνέχιση του αγώνα ενάντια στη λεγόμενη «αξιολόγηση», φάνηκε πως ήταν προαποφασισμένο και επιδιώχθηκε να περάσει στα «ψιλά» και να κλείσει γρήγορα. Για μια ακόμη φορά φάνηκε η σύμπλευσή της πλειοψηφίας στο ζήτημα αυτό που είναι κρίσιμο για το μέλλον του σχολείου που υπηρετούμε.
Οι εκπρόσωποι της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών σταθήκαμε στα εξής ζητήματα:
Η κυβέρνηση της ΝΔ κλιμακώνει την επίθεση στη λαϊκή οικογένεια σε όλα τα επίπεδα. Μπροστά μας έχουμε έναν ακόμα αντιλαϊκό προϋπολογισμό που «κόβει» από τις λαϊκές ανάγκες και δίνει απλόχερα ζεστό χρήμα στο μεγάλο κεφάλαιο. Καμία αύξηση δεν προβλέπεται για τα οξυμμένα προβλήματα στην Παιδεία (υποδομές σε κακό χάλι, ελλείψεις σε εκπαιδευτικό και λοιπό προσωπικό, μέτρα για την υγιεινή στα σχολεία). Αντίθετα, δίνεται πακτωλός χρημάτων για τις δεξιότητες, για τον ψηφιακό μετασχηματισμό κλπ. Τη στιγμή που η Υπουργός Παιδείας διαφήμιζε τους διαδραστικούς πίνακες στις αίθουσες, τα ταβάνια πέφτουν στα κεφάλια μας, τα προαύλια πλημυρίζουν και οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς χτυπούν κόκκινο, ακόμα και τώρα τέλη Δεκέμβρη! Οι μισθοί των εκπαιδευτικών είναι καθηλωμένοι και με την εκρηκτική ακρίβεια δε φτάνουν πλέον ούτε για τα βασικά. Είναι πραγματικότητα ότι «τελειώνει ο μισθός και περισσεύει ο μήνας». Η υγεία νοσεί ακόμα πιο βαριά, αφού προβλέπονται μειώσεις περί των 250 εκ και μάλιστα σε αυτές τις συνθήκες!
Την ίδια στιγμή κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ δίνουν άλλο ένα καίριο χτύπημα στη μόρφωση των παιδιών μας με τα νέα αναλυτικά προγράμματα, τα οποία κινούνται σε ακόμα πιο αντιδραστική κατεύθυνση, εξοβελίζοντας όλο και περισσότερο τη γνώση έναντι των δεξιοτήτων. Ολοκληρώνεται δηλαδή το παζλ των αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση και το σχολείο που καλούμαστε να υπηρετήσουμε, με την «αξιολόγηση» να αποτιμά πόσο προχωρούν όλα αυτά στη ζωή.
Οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί που δίνουν τη μάχη μέσα στα σχολεία για τη μόρφωση των παιδιών ενάντια στο διαχρονικό αντιεκπαιδευτικό έγκλημα, με τη στάση τους αποδεικνύουν συνεχώς πως η κυβέρνηση δεν έχει καμία νομιμοποίηση στα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κατηγοριοποίησης των σχολείων. Έχει φάει τα μούτρα της, γι’ αυτό και έχει καταφύγει όλο αυτό το διάστημα στις απειλές, την τρομοκρατία, τη συκοφαντία, με πρόσφατο παράδειγμα τη νέα κατάπτυστη εγκύκλιο Κόπτση. Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ είναι φοβισμένοι από την αποφασιστικότητα και τη συλλογική αντίδραση του κλάδου, τη συμπαράσταση και την αλληλεγγύη από τα λαϊκά στρώματα, τους γονείς των μαθητών μας. Είναι νίκη του αγώνα που δίνουμε εδώ και σχεδόν 10 μήνες το γεγονός ότι, η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων δεν αποδέχεται, δεν νομιμοποιεί, δεν συναινεί στο βαθιά αντιδραστικό, αντιπαιδαγωγικό περιεχόμενο της «αξιολόγησης». Όσα «μαγειρεμένα» στοιχεία και όση «βρώμικη» προπαγάνδα και αν κάνει το Υπουργείο, η αλήθεια είναι μία: Οι εκπαιδευτικοί με κάθε τρόπο, με όλες τις μορφές, με όλα τα μέσα, απορρίπτουν τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς!
Ο αγώνας αυτός που δίνουμε δεν είναι υπόθεση μόνο του ΔΣ της ΔΟΕ αλλά όλου του κλάδου, χρειάζεται να πει γνώμη, να πάρει θέση. Η ΔΟΕ έχει ευθύνη να ακούσει τους συναδέλφους, να αφουγκραστεί τις διαθέσεις τους, γιατί αποδείχτηκε στην πράξη πως μόνο έτσι το κάθε όπλο μπορεί να επιφέρει σοβαρά χτυπήματα στον αντίπαλο. Γι’ αυτό και τα ενιαία κείμενα που επιλέχθηκαν από τις δυνάμεις των ΔΑΚΕ ΕΡΑ/ΑΕΕΚΕ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ τη στιγμή που επιλέχθηκαν, δεν είχαν τη δυναμική που θα μπορούσαν σε άλλη φάση και με άλλο περιεχόμενο φυσικά, παρά το γεγονός ότι και αυτά, όπου αξιοποιήθηκαν συλλογικά, στρίμωξαν το ΥΠΑΙΘ, το ανάγκασαν για άλλη μια φορά να καταφύγει στις απειλές και την τρομοκρατία.
Οι ευθύνες των δυνάμεων που έκλεισαν άρον – άρον την απεργία – απόχη, που γύρισαν την πλάτη στη συντριπτική πλειοψηφία του κλάδου που απαιτούσε την κλιμάκωση του αγώνα μετά την μεγαλειώδη απεργία στις 11 Οκτωβρίου, δεν παραγράφονται, δεν ξεχνιούνται.
Η πλειοψηφία του ΔΣ της ΔΟΕ, έφερε μια πρόταση για συνέχιση του αγώνα στην επόμενη φάση της λεγόμενης «αξιολόγησης» (B2) με νέα κείμενα στις ομάδες που συγκροτήθηκαν, σε συνέχεια της απόφασης της 11/10 για αναστολή της απεργίας – αποχής. Την ίδια στιγμή, η εικόνα που υπάρχει είναι πως τα ενιαία κείμενα έχουν αξιοποιηθεί από τους μισούς Συλλόγους Διδασκόντων και με μεγάλες δυσκολίες. Από την πλειοψηφία της ΔΟΕ δεν υπάρχει πρόβλεψη για τα σχολεία που οι διευθυντές αγνόησαν τη βούληση των συναδέλφων και όρισαν ομάδες και άξονες, όπως και για τα σχολεία που δε στήριξαν τα κείμενα της ΔΟΕ (με οριακές πλειοψηφίες και κάτω από πιέσεις και εκβιασμούς). Δεν υπάρχει μέριμνα για τους Συλλόγους Διδασκόντων που δεν έφτιαξαν μια ομάδα αλλά δημιουργήθηκαν πολλές ή ανέβασαν όλους τους άξονες. Δεν υπάρχει πρόβλεψη για το τι θα γίνει στην τελική αποτίμηση τον Μάιο. Είναι κρίσιμο η ΔΟΕ να οργανώσει τον αγώνα με τέτοιο τρόπο, όχι μόνο σε μορφή αλλά κυρίως με πλαίσιο, στόχους και πρωτοβουλίες αγώνα για όλα τα ζητήματα, έτσι ώστε να καλύπτει όλο τον κλάδο. Εμείς τονίζουμε πως μια Ομοσπονδία πρέπει να κοιτά όλο τον κλάδο και όλα τα ζητήματα και όχι μόνο ένα μέρος τους. Δυστυχώς, το Δ.Σ. τέτοιο σχέδιο δεν έχει.
Επιπλέον, και στο περιεχόμενο των νέων κειμένων υπάρχουν σοβαρές αδυναμίες, συνέχεια της λογικής που διαπερνά και τα αρχικά κείμενα που κατέθεσε η ΔΟΕ. Το κάθε σωματείο και ο κάθε συνάδελφος, ανεξάρτητα από το αν θα αξιοποιήσουν την πρόταση της Ομοσπονδίας, διατηρούν στο ακέραιο το δικαίωμα της κριτικής στο περιεχόμενο των θέσεων της πλειοψηφίας. Κανένας δεν είναι υποχρεωμένος να αποδεχτεί, για παράδειγμα, την άκρως λανθασμένη θέση ότι «τα τελευταία χρόνια διαρρηγνύεται η κοινωνική συνοχή» λες και σε μια ταξική κοινωνία οι εκμεταλλευτές και οι εκμεταλλευόμενοι, οι εργαζόμενοι που παράγουν τα πάντα και οι κάτοχοι του πλούτου, μπορούν να βρεθούν στη ίδια πλευρά, να αποκτήσουν κοινά συμφέροντα και συνοχή.
Εδώ και τώρα είναι ανάγκη ο κλάδος να συνεχίσει τον αγώνα με δυναμικό και ενιαίο τρόπο, με οργάνωση και συλλογικότητα και όχι ο καθένας μόνος του. Κρίσιμο ζήτημα δεν είναι μόνο ή κυρίως η μορφή αντίστασης αλλά το περιεχόμενο και οι στόχοι του αγώνα. Τώρα είναι η ώρα να ανοίξουν όλα τα μεγάλα ζητήματα που βασανίζουν τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές, να δυναμώσει η αντιπαράθεση με την κυβέρνηση και όλα τα κόμματα που στηρίξουν την «ανάπτυξη» για τους λίγους. Να συνεχίζουμε τη διεκδίκηση για όλα τα προβλήματα της καθημερινότητας (κενά, μόνιμοι διορισμοί, δικαιώματα αναπληρωτών, συγχωνεύσεις, υποδομές, αξιοπρεπείς μισθούς, μαθησιακά κενά, ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις της πανδημίας, κλπ). Πολλοί Σύλλογοι Εκπαιδευτικών είναι ήδη σε αυτή την κατεύθυνση και τους χαιρετίζουμε!
Για μια ακόμα φορά καταθέσαμε την πρόταση μας για επαναπροκήρυξη της απεργίας – αποχής από την Ομοσπονδία. Η πρόταση μας παραμένει η πιο αποτελεσματική προκειμένου να καλυφθούν όλοι οι συνάδελφοι, ανεξάρτητα από το τι έκαναν το τελευταίο 2μηνο, να δοθεί η δυνατότητα να εκφραστεί πιο ενιαία, πανελλαδικά και συντονισμένα η αντίθεση των συναδέλφων στην αξιολόγηση, να καλυφθούν όλοι οι συνάδελφοι. Ταυτόχρονα, με το που ανοίξουν τα σχολεία, χρειάζεται να γίνει κύκλος ΓΣ και νέα Ολομέλεια προέδρων. Στην κατεύθυνση αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί και κύκλος ενημερωτικών συσκέψεων με πρωτοβουλία της ΔΟΕ και των Σωματείων. Κρίσιμο, επιπλέον, είναι η συμπόρευση με την ΟΛΜΕ, ώστε να επιδιώξουμε να δοθεί με κοινό τρόπο η μάχη. Τέλος, προτείναμε το Δ.Σ. να προχωρήσει σε άμεση καταγγελία της κατάπτυστης εγκυκλίου Κόπτση, που επιδιώκει να ενεργοποιήσει ποινές, να ζητήσουμε την απόσυρσή της και να καλύψουμε όλους τους συναδέλφους που πιθανόν θα στοχοποιηθούν.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Συνεχίζουμε ακόμα πιο αποφασιστικά τον αγώνα, βάζοντας μπροστά τις σύγχρονες ανάγκες στη μόρφωση των παιδιών μας! Με όλα τα μέσα, με όλους τους τρόπους παραμένουμε ενωμένοι στους συλλόγους διδασκόντων. Δε θα λυγίσουμε απέναντι στις πιέσεις και την τρομοκρατία. Δεν έχουμε ανάγκη, ούτε περιμένουμε σωτήρες. Μόνο ο λαός μπορεί να σώσει το λαό.
Ευχόμαστε στου/ις συναδέλφους/ισσες, στους γονείς και τους μαθητές μας, καλές γιορτές, καλή χρονιά με υγεία, αλληλεγγύη και αγωνιστικότητα. Το 2022 να μας βρει ακόμα πιο δυνατούς και αποφασιστικούς στον αγώνα για τη ζωή και τη μόρφωση που μας αξίζει.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη