Μακρή για άνοιγμα σχολείων: Δεν έχει ληφθεί ακόμη καμία απόφαση
Αύριο ή μεθαύριο θα γίνει η συνεδρίαση της επιτροπής των ειδικών για το άνοιγμα των σχολείων, σύμφωνα με τη Ζέττα Μακρή - «Δεν θέλουμε την άνευ λόγου επιστροφή»

Η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, μίλησε για το άνοιγμα των σχολείων μετά τις γιορτές και το ενδεχόμενο παράτασης της επιστροφής των μαθητών στα θρανία.

Η Ζέττα Μακρή αναφέρθηκε στη ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων και τις επόμενες κινήσεις του υπουργείου Παιδείας, λέγοντας ότι «η κυβέρνηση σκέφτεται να αξιοποιήσει όλα τα όπλα της επιστήμης και να λειτουργήσουν στις 10 Ιανουαρίου με τον ασφαλέστερο δυνατό τρόπο τα σχολεία. Ο φόβος των γονιών υπάρχει και είναι φυσιολογικός. Όμως τα παιδιά επιστρέφουν στο σχολείο και εκεί υφίστανται έλεγχο. Τα περισσότερα κρούσματα παρουσιάστηκαν στις 13 Σεπτεμβρίου, όταν ξεκίνησαν για πρώτη φορά να λειτουργούν τα σχολεία μετά τις διακοπές. Όταν δηλαδή τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με συνομηλίκους και μεγαλύτερους, χωρίς τέστινγκ».

Δεν έχει αποφασιστεί πώς θα ανοίξουν τα σχολεία

Στη συνέχεια, μίλησε για τα σενάρια που ακούγονται για το άνοιγμα των σχολείων: «Δεν έχουμε πει ακόμη για τη διενέργεια των rapid test στους μαθητές. Θα συνεδριάσει η επιτροπή των ειδικών αύριο ή μεθαύριο και θα πούμε τότε. Εμείς δηλώνουμε την πρόθεση της κυβέρνησης να ανοίξουν τα σχολεία στις 10 Ιανουαρίου, αλλά το πώς θα ανοίξουν, πώς θα γίνεται η εξέταση δεν το έχουμε πει ακόμα».

«Σκέψεις γίνονται και όλα αυτά δεν είναι εκτός των σεναρίων, απλώς δεν είναι οι οριστικές αποφάσεις» πρόσθεσε.

«Δεν έχουμε ακόμα συνεργαστεί με την Επιτροπή για να καταλήξουμε κάπου. Οτιδήποτε πω εγώ, ίσως να ειπωθεί ότι το υπουργείο προκρίνει μια επιλογή έναντι μιας άλλης γι’ αυτό θα αποφύγω να απαντήσω σε αυτά τα  σενάρια» επισήμανε η υφυπουργός Παιδείας.

Σε ερώτηση για το ενδεχόμενο να μην ανοίξουν τα σχολεία, σε περίπτωση που εισηγηθεί κάτι τέτοιο η επιτροπή των ειδικών, απάντησε ότι «έχει ειπωθεί και από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο και από τον υπουργό Υγείας, οι οποίοι γνωρίζουν καλύτερα τα επιδημιολογικά δεδομένα, ότι αυτή είναι η πρόθεση της κυβέρνησης (άνοιγμα στις 10 Ιανουαρίου). Δεν είναι κάτι το οποίο λέγεται αβασάνιστα. Έχει γίνει μια προεργασία, γνωρίζουν τα επιστημονικά περιθώρια που υπάρχουν, ώστε να είναι ασφαλής η επιστροφή στα σχολεία. Εκείνο το οποίο είναι ένα σοβαρότατο ενδεχόμενο έως βεβαιότητα είναι να υπάρξει αναπροσαρμογή των πρωτοκόλλων. Δεν υποδεικνύεται από την επιστημονική κοινότητα η παραμονή των παιδιών χωρίς καμία εξέταση κοντά σε γονείς, σε συγγενείς ή φίλους ή σε επαφή με συνομηλίκους. Τα σχολεία, όπως αυτό δοκιμάστηκε από τον Σεπτέμβριο και μέχρι να κλείσουν στις 23 Δεκεμβρίου, με το αυξημένο τέστινγκ απεδείχθη ότι λειτούργησαν με ασφάλεια, αποτελεσματικά».

Δεν θέλουμε την άνευ λόγου επιστροφή

«Το υπουργείο μας δεν θέλει την άνευ λόγου επιστροφή. Πάντοτε με επιστημονικά δεδομένα και πάντοτε σε συνεργασία με την επιτροπή των ειδικών. Ούτε αυτενεργούμε, ούτε έχουμε εμμονή σε συγκεκριμένες επιλογές» είπε η υφυπουργός Παιδείας στον ΑΝΤ1.

Ωστόσο, ο Αλκιβιάδης Βατόπουλος, ως μέλος της επιτροπής των ειδικών, είπε νωρίτερα σήμερα ότι δεν τέθηκε ποτέ το ζήτημα της λειτουργίας των βρεφονηπιακών σταθμών στην επιτροπή, οι οποίοι άρχισαν σήμερα κανονικά τη λειτουργία τους. Επομένως, η κυβέρνηση δεν λαμβάνει πάντα αποφάσεις σε συνεργασία με την επιτροπή, όπως δηλώνει η υφυπουργός Παιδείας.

Για το γεγονός ότι τα φροντιστήρια δεν είχαν ανοίξει, όταν άνοιξαν τα σχολεία τον Σεπτέμβριο και ότι τώρα τα φροντιστήρια ανοίγουν πριν ληφθεί απόφαση για το αν θα ανοίξουν τα σχολεία, είπε:

«Αυτό που λέτε ήταν πράγματι ακριβές, αλλά ίσχυε όταν δεν υπήρχε το εμβόλιο. Τα παιδιά του Λυκείου έχουν προσφύγει στον εμβολιασμό σε ποσοστό 50%, τα παιδιά του Γυμνασίου πάνω από 30% και ξεκίνησε και για τις μικρότερες ηλικίες. Τότε, με λιγότερα επιστημονικά όπλα είχε εισηγηθεί η επιτροπή των ειδικών αυτή την εναλλαγή».

«Με βάσει τα δικά πρωτόκολλα της επιτροπής των ειδικών, με βάσει τις δικές τους γνώσεις, παίρνουμε την πολιτική απόφαση. Δεν έχουμε εμμονή ούτε με το άνοιγμα ούτε με το κλείσιμο των σχολείων. Η μόνη μας εμμονή είναι η προστασία των μαθητών. Αν εισηγηθούν οι ειδικοί τώρα λόγω της παραλλαγής Όμικρον ότι πρέπει το αυξημένο τέστινγκ να επεκταθεί σε όλη την τάξη, θα το λάβουμε υπόψιν» υπογράμμισε.

«Προέχει η ασφάλεια και η υγεία των παιδιών κι έρχονται μετά όλα τα υπόλοιπα χωρίς όμως να σημαίνει ότι δεν είναι και αυτά σημαντικά» κατέληξε η Ζέττα Μακρή.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες