Να ληφθούν άμεσα μέτρα για την προστασία της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών στα σχολεία, ζητά ο Σύλλογος Π.Ε Κερατσινίου Περάματος Νίκος Πλουμπίδης.
Συγκεκριμένα οι εκπαιδευτικοί ζητούν μεταξύ άλλων να ληφθούν έστω και τώρα μέτρα για την αραίωση των μαθητών στις τάξεις, να καταγραφούν και να αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες αίθουσες με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ, των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Δήμων. Να ανακληθούν άμεσα όλες οι συγχωνεύσεις τμημάτων.
Αναλυτικά
Παρά την αγωνιώδη προσπάθεια της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας να παρουσιάσουν μια μαγική εικόνα τις πρώτες ημέρες ανοίγματος των σχολείων, μιλώντας για «κάποιες αναμενόμενες αρρυθμίες», η κατάσταση δυστυχώς είναι πολύ διαφορετική. Η κατάσταση που διαμορφώνεται είναι τραγελαφική.
H κυβέρνηση της ΝΔ πανηγυρίζει γιατί με το άνοιγμα των σχολείων εντοπίστηκαν 25.000 κρούσματα μαθητών και εκπαιδευτικών! Κρύβει, όμως, το γεγονός ότι οι 10.000 εξ' αυτών, που βρέθηκαν θετικοί, βρίσκονταν στα σχολεία, δημιουργώντας αντικειμενικά μια επικίνδυνη αλυσίδα υπερμετάδοσης, στο πλαίσιο των απαράδεκτων πρωτοκόλλων λειτουργίας των σχολείων.
Πάνω από 7.500 εκπαιδευτικοί νοσούν ή είναι στενές επαφές και λείπουν από τα σχολεία. Αυτός ο αριθμός των εκπαιδευτικών θα μεγαλώσει τις επόμενες ημέρες, αφού τα σχολεία με ευθύνη της κυβέρνησης έχουν μετατραπεί σε εστίες υπερμετάδοσης του κορωνοΐου. Τα χιλιάδες έκτακτα κενά έρχονται να προστεθούν στα πάνω από 5.500 λειτουργικά κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και στα πάνω από 3.500 χιλιάδες στην δευτεροβάθμια, που δεν έχουν καλυφθεί μέχρι στιγμής. Το πρόβλημα δεν αντιμετωπίζεται με την ανακοίνωση από το ΥΠΑΙΘ τρίμηνων προσλήψεων αναπληρωτών που θα απολυθούν τον Απρίλιο.
Διαμορφώνεται ένα κυριολεκτικό μπάχαλο στα σχολεία με ευθύνη της κυβέρνησης. Το αντιεκπαιδευτικό σχέδιο της κυβέρνησης για το κουκούλωμα των χιλιάδων κενών με συγχωνεύσεις τμημάτων, δηλαδή στοίβαγμα 25, 26, 27 και 28 μαθητών, ακόμα και διαφορετικών τάξεων, σε αίθουσες κλουβιά, κόντρα ακόμα και στις οδηγίες που έδινε το ίδιο το Υπουργείο πριν τα Χριστούγεννα ώστε να μην υπάρχει πρόσμειξη μαθητών, είναι απαράδεκτο. Είναι τραγικό να διαλύεται το ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων, να κλείνουν ολοήμερα, να καταργούνται διδακτικές ώρες, εκπαιδευτικοί σε τμήματα ΖΕΠ ή παράλληλης στήριξης να καλούνται να αναλαμβάνουν τάξεις, αφήνοντας αστήριχτους τους μαθητές τους. Τόσο πολύ ενδιαφέρεται το Υπουργείο Παιδείας για την ομαλή εκπαιδευτική διαδικασία.
Παρά την ηρωική προσπάθεια των χιλιάδων συναδέλφων να κρατήσουν όρθια τα σχολεία όσο παραμένουν σε ισχύ τα πρωτόκολλα υπερμετάδοσης του κορωνοΐου στα σχολεία, όπως το απαράδεκτο 50%+1 για το κλείσιμο τμήματος, ή ο περιορισμός της καραντίνας σε 5 ημέρες, τα σχολεία θα μετατρέπονται σε εστίες υπερμετάδοσης, εκτός και αν αυτός είναι τελικά ο στόχος της κυβέρνησης.
Η κατάσταση στα σχολεία δεν πρόκειται να ομαλοποιηθεί με ευχολόγια, δηλώσεις στα ΜΜΕ και δελτία τύπου, με απόκρυψη της πραγματικότητας. Εδώ και τώρα, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας χρειάζεται να ακούσουν με προσοχή τα αιτήματα μας, να ικανοποιήσουν τις δίκαιες και επιστημονικά τεκμηριωμένες διεκδικήσεις μας και να σταματήσουν να ρισκάρουν και να φορτώνουν τα πάντα στην ατομική ευθύνη και το φιλότιμο των εκπαιδευτικών.
Καταγγέλλουμε την απαράδεκτη προσπάθεια του ΥΠΑΙΘ, ειδικά μέσα στις συνθήκες αυτές, με τον αυταρχισμό, τις απειλές και τα «εντέλλεσθε», να επιχειρεί την επιβολή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, της κατηγοριοποίησης των σχολείων. Κάτω από τη γενική κατακραυγή, προχώρησε σε μια ακόμα μετάθεση της ημερομηνίας υλοποίησης της Β΄ φάσης της αξιολόγησης για τις 26/1, επιβεβαιώνοντας ότι η λεγόμενη αξιολόγηση έχει μετατραπεί σε καρικατούρα!
Απαιτούμε εδώ και τώρα:
·Να ληφθούν έστω και τώρα μέτρα για την αραίωση των μαθητών στις τάξεις, να καταγραφούν και να αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες αίθουσες με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ, των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Δήμων. Να ανακληθούν άμεσα όλες οι συγχωνεύσεις τμημάτων.
·Να πραγματοποιούνται μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ με ευθύνη του ΕΟΔΥ σε όλα τα σχολεία σταθερά και περιοδικά και στοχευμένα εκτάκτως, όπου υπάρχει συρροή κρουσμάτων. Όλα τα απαραίτητα τεστ (rapid, PCR, κ.τ.λ.) να είναι δωρεάν για όλο τον πληθυσμό.
·Να καλυφθούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς εδώ και τώρα. Με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις, ώστε να καλύπτονται άμεσα τα κενά των εκπαιδευτικών που νοσούν ή βγαίνουν σε άδεια για λόγους υγείας , για να μην σμπαραλιάζεται το ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία.
·Να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας των σχολείων με μόνιμες προσλήψεις, ώστε να τηρούνται τα πρωτόκολλα. Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων και την παροχή, δωρεάν, όλων των μέσων αυξημένης ατομικής προστασίας (π.χ. μάσκες ΚΝ95) σε όλο το προσωπικό στα σχολεία.
·Προσλήψεις σχολικών νοσηλευτών και σύνδεση των σχολικών μονάδων με την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Πρόγραμμα προληπτικών εξετάσεων και δωρεάν πρόγραμμα ιατρικών εξετάσεων όλων όσων νόσησαν.
·Διεύρυνση των κατηγοριών που δικαιούνται άδεια ευπαθούς ομάδας. Άδεια ειδικού σκοπού σε όλους τους γονείς και για όλο το χρονικό διάστημα που νοσούν τα παιδιά τους με πλήρεις αποδοχές.
·Εξασφάλιση αδειών ειδικού σκοπού στους εκπαιδευτικούς που βγαίνουν θετικοί ή νοσούν (10 ημερών), σε όσους βρίσκονται σε καραντίνα και σε όσους πρέπει να επιτηρούν μικρά παιδιά ή ηλικιωμένους.
·Στοχευμένα εκπαιδευτικά – παιδαγωγικά μέτρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας σε μαθησιακό και ψυχοκοινωνικό επίπεδο. Γενίκευση των προγραμμάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας, Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και διάθεση όλων των αναγκαίων ωρών σε φροντιστηριακά μαθήματα. Προσλήψεις σε όλες τις ειδικότητες του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού. Κάλυψη όλων των κενών σε Παράλληλη Στήριξη, Τμήματα Ένταξης και Ειδικά Σχολεία. Δημιουργία νέων τμημάτων ένταξης. Πλήρης διεπιστημονική στελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ. Αναπροσαρμογή της σχολικής ύλης.
·Να μην εφαρμοστούν, να καταργηθούν η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και η Τράπεζα Θεμάτων. Ούτε σκέψη για διενέργεια πανελλαδικών εξετάσεων τύπου PISA σε ΣΤ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου.
·Να σταματήσουν εδώ και τώρα όλες οι διαδικασίες προώθησης της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης. Να καταργηθούν οι νόμοι 4692/20, 4823/21, 4547/2018.
·Αυξήσεις στους μισθούς, επαναφορά 13ου και 14ου μισθού, ξεπάγωμα των ΜΚ 2015- 2017, στήριξη όλων των εκπαιδευτικών που εργάζονται μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους.
Προχωράμε σε άμεσες αγωνιστικές πρωτοβουλίες και καλούμε όλους τους συναδέλφους να τις ενισχύσουν, να είναι σε επαφή με τα Δ.Σ. των Σωματείων. Συντονίζουμε τη δράση μας με τους γονείς, τους μαθητές και όλους τους εργαζόμενους.
Τις επόμενες ημέρες:
1. Συμμετέχουμε μαζικά στην συγκέντρωση στο Υπουργείο Υγείας την Πέμπτη 13/1 στις 5μμ μαζί με την ΟΕΝΓΕ, την ΠΟΕΔΗΝ και τα Εργατικά Συνδικάτα της Αττικής.
2. Στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις των μαθητών και τα δίκαια αιτήματά τους και την κινητοποίηση της Παρασκευής 14/1 στην Αθήνα (12:00 ΥΠΑΙΘ).
3. Την Τρίτη 18/1(θα ανακοινωθεί η ακριβής ώρα) ο Σύλλογός μας θα προχωρήσει σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Πρωτοβάθμια Διεύθυνση Εκπαίδευσης Πειραιά μαζί με τους γονείς. Καλούμε και τα άλλα πρωτοβάθμια σωματεία να πάρουν αντίστοιχη απόφαση.
4. Προχωράμε σε Πανεκπαιδευτικές συγκεντρώσεις και συλλαλητήρια την Πέμπτη 20/1.
5. Προχωράμε αμέσως μετά σε κύκλο Γενικών Συνελεύσεων σε όλη την Ελλάδα και σε ολομέλεια προέδρων για την κλιμάκωση της πάλης.
6. Συνεχίζουμε ενωμένοι σε κάθε σωματείο και σύλλογο διδασκόντων τον αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση με την κατάθεση των ενιαίων κειμένων και με όλα τα μέσα. Υπερασπιζόμαστε τις συλλογικές μας αποφάσεις κόντρα σε κάθε απόπειρα του ΥΠΑΙΘ και της Διοίκησης να τις καταστρατηγήσουν.
7. Απαιτούμε τα Δ.Σ. της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ, εδώ και τώρα, να αποφασίσουν απεργία – αποχή από την αξιολόγηση σε όλα τα σωματεία και σε όλη την Ελλάδα, ενιαία, άμεσα, προκειμένου να καλυφθεί το σύνολο του κλάδου και να εκφραστεί με ενιαίο τρόπο, η συντριπτική αντίθεση του κλάδου στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση.
8. Το Σάββατο 22/1 προχωράμε, σε δια ζώσης, πανελλαδική σύσκεψη ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ για τον συντονισμό και την κλιμάκωση της πάλης του κλάδου για όλα τα ζητήματα, ως συνέχεια της αντίστοιχης πανελλαδικής σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στις 15/9 στην Αθήνα, στην Γκράβα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη