Κόστος για τις αστικές κυβερνήσεις η λειτουργία των σχολείων με όρους υγιεινής και ασφάλειας
«Για άλλη μια φορά «κρούουν ανοιχτές θύρες», γιατί το δίλημμα που αντιμετωπίζουν γονείς και εκπαιδευτικοί δεν είναι ανοικτά ή κλειστά σχολεία» - Γράφει η Σοφία Κουμπή

Η ανακοίνωση της κυβέρνησης για επαναλειτουργία των σχολείων από τις 10 Γενάρη, συνοδεύτηκε από δηλώσεις και αναλύσεις από πλευράς του υπ. Παιδείας για τις μορφωτικές και ψυχοκοινωνικές ανάγκες των μαθητών και την αξία της δια ζώσης διδασκαλίας. Βέβαια 2 χρόνια τώρα εχθρεύεται κάθε αίτημα που έχουν διαμορφώσει εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές τόσο για σχολεία ανοιχτά και ασφαλή όσο και για την αντιμετώπιση των μορφωτικών και ψυχοκοινωνικών ζητημάτων που έχουν οξυνθεί. 

Για άλλη μια φορά «κρούουν ανοιχτές θύρες», γιατί το δίλημμα που αντιμετωπίζουν γονείς και εκπαιδευτικοί δεν είναι ανοικτά ή κλειστά σχολεία. Το ζήτημα είναι τα σχολεία να είναι ανοικτά με όρους και μέτρα που θα τα καθιστούν υγειονομικά ασφαλή τόσο για τους μαθητές όσο και τους εκπαιδευτικούς.

Αυτό που προκαλεί ανησυχία και αγανάκτηση είναι πως ενώ καταγράφονται καθημερινά δεκάδες χιλιάδες κρούσματα και ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά μόλυνσης στις μικρές ηλικίες, η κυβέρνηση δεν παίρνει κανένα ουσιαστικό μέτρο και θεωρεί πανάκεια το ένα ή δύο παραπάνω σελφ τεστ.

Φυσικά και κανένας δεν αντιστρατεύεται την αξία της ιχνηλάτησης και της έγκαιρης διάγνωσης, αίτημα που οι εργαζόμενοι από την αρχή της πανδημίας ανέδειξαν όταν η κυβέρνηση «περί άλλων τύρβαζε». Κρύβεται πίσω από το ένα σελφ τέστ και την ίδια στιγμή, δεν έχουμε καμία αραίωση μαθητών ανά τμήμα, τα τεστ εξακολουθούν να μη γίνονται με ευθύνη του ΕΟΔΥ στο χώρο του σχολείου, ενώ παραμένει το απαράδεκτο πρωτόκολλο του 50% +1 για να κλείσει το τμήμα. Γίνεται φανερό ότι   άλλες είναι οι προτεραιότητες της κυβέρνησης έστω και αν με αυτόν τον τρόπο δημιουργούνται συνθήκες ανεξέλεγκτης  αύξησης των κρουσμάτων και μεγαλύτερος  κίνδυνος για την  υγεία μικρών και μεγάλων.

Είναι φανερό πως σε αυτή τη φάση η κυβέρνηση επιλέγει την απρόσκοπτη λειτουργία και κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων αντί για την προστασία της υγείας  του λαού και τη μόρφωση  των μαθητών σε ένα ασφαλές σχολικό περιβάλλον. Θέλει τα σχολεία ανοιχτά, έστω και ως παρκινγκ παιδιών και εκκολαπτήριο του ιού!
Αξίζει να σημειώσουμε ότι στην υπηρέτηση αυτού του «υπέρτατου στόχου τους»  ομονοούν όλες οι κυβερνήσεις τόσο στην Ε.Ε όσο και στις άλλες χώρες. Συντονίζονται και συμφωνούν στην  εφαρμογή της ίδιας στην ουσία πολιτικής. Δεν αφήνουν να φανεί ότι υπάρχει άλλη λύση για την προστασία της υγείας των εργαζόμενων και των οικογενειών τους. Είναι χαρακτηριστικό για παράδειγμα η αντιεπιστημονική μείωση των ημερών καραντίνας για όσους νοσούν στις χώρες αυτές.

Τα σχολεία  ανοίγουν και σε Γαλλία, Ιρλανδία, Βέλγιο, Ισπανία, Ολλανδία κ.λ.π με μπόλικη ατομική ευθύνη και με  μοναδικά μέτρα την υποχρεωτικότητα της μάσκας, τον αερισμό των αιθουσών και την αύξηση των σελφ τεστ ! 

Στη Γερμανία το υπ. Παιδείας προγραμματίζει να δίνει στους μαθητές 3 δωρεάν τεστ την εβδομάδα (με τους εμβολιασμένους μαθητές να εξαιρούνται) και στην Ιταλία επανέρχεται  η εξ αποστάσεως εκπαίδευση για 10 μέρες στην περίπτωση δύο ή περισσότερων κρουσμάτων ανάμεσα σε μαθητές Δημοτικού.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο   όπως δήλωσε ο  Βρετανός Υπουργός Παιδείας οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό θα αντιμετωπιστούν με συγχωνεύσεις τμημάτων και διδασκαλία σε μεγαλύτερο αριθμό μαθητών! Ιδιαίτερα αποκαλυπτικός ήταν ο Βρετανός πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον που δήλωσε ότι «η επαναλειτουργία των σχολείων με αυστηρότερα μέτρα θα είχαν κόστος»!

Στη Γαλλία, οι εκπαιδευτικοί , την Πέμπτη 13 Ιανουαρίου, συμμετείχαν σε μια από τις μεγαλύτερες απεργίες για να διαμαρτυρηθούν μαζί με σωματεία γονέων για τα απαράδεκτα πρωτόκολλα που εφαρμόζονται στα σχολεία και  την απουσία ουσιαστικών μέτρων προστασίας της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, σε  αρκετές  πολιτείες της Αμερικής με ρεκόρ κρουσμάτων της μετάλλαξης «Ο», πολλά σχολεία καθυστερούν να ανοίξουν λόγω των ελλείψεων σε προσωπικό και άλλα  βάζουν σαν μοναδικό μέτρο για την επαναλειτουργία τους τη δήλωση ενός  αρνητικού τεστ  από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς!  Στην περίπτωση που  η έξαρση των κρουσμάτων συνεχιστεί, και δεν υπάρχει επάρκεια σε τεστ για μαθητές και εκπαιδευτικούς η επιλογή που εξετάζεται είναι η επιστροφή στην εξ αποστάσεως διδασκαλία!

Με ηχηρό τρόπο αποδεικνύεται πως η προστασία της υγείας του λαού δεν είναι στις προτεραιότητες των κυβερνήσεων είτε είναι νεοφιλελεύθερες ή σοσιαλδημοκρατικές. Οι δαπάνες για την Υγεία και την Παιδεία θεωρούνται κόστος και γι αυτό δεν επιλέγονται. Για την στήριξη της οικονομίας και την κερδοφορία των λίγων κλείνουν τα μάτια στις ανάγκες των πολλών και σε μέτρα που μπορούν απρόσκοπτα να εξασφαλίσουν τη λειτουργία των σχολείων με όρους υγιεινής και ασφάλειας.
Μπροστά στην κατάσταση αυτή, οι εργαζόμενοι έχουν τον τελευταίο λόγο. Μπορούν να βάλουν τη δική τους σφραγίδα στις εξελίξεις στη διεκδίκηση μέτρων για την υγεία και την μόρφωση των μαθητών μας. 

* Σοφία Κουμπή Πρόεδρος του ΣΕΠΕ Περιστερίου «ΕΛΛΗ ΑΛΕΞΙΟΥ»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες