Αξιότιμη κυρία Yπουργέ,
Ως μητέρα μαθητή της Γ΄ Λυκείου ένιωσα την ανάγκη να σας αποστείλω αυτή την επιστολή, με την ελπίδα ότι θα εγείρω τον προβληματισμό σας σχετικά με το θέμα της ογκώδους ύλης των Πανελλαδικών εξετάσεων του 2022.
Είναι γεγονός ότι οι καταστάσεις που βιώνουμε τα τρία τελευταία χρόνια λόγω της πανδημίας που εξακολουθεί να καλπάζει, είναι πραγματικά πρωτόγνωρες, επηρεάζοντας όλους και κυρίως τους μαθητές.
Η σχολική χρονιά που διανύουμε δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως φυσιολογική, μετά από δύο χρόνια τηλεκπαίδευσης. Αναμφίβολα, τα εκπαιδευτικά κενά συσσωρεύτηκαν και οι μαθητές αποσυντονίστηκαν λόγω της απουσίας τους από το σχολικό περιβάλλον για ένα τόσο μεγάλο διάστημα. Τα μαθήματα γίνονταν εξ αποστάσεως, αλλά αυτού του είδους η εκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη διά ζώσης. Πολλά παιδιά απροσανατολίζονταν, δεν πρόσεχαν, είτε επειδή το μάθημα ήταν εντελώς απρόσωπο είτε λόγω τεχνικών προβλημάτων. Συχνά, παραπονιούνταν ότι δεν ακουγόταν τίποτα από την παράδοση του καθηγητή. Με αυτό τον τρόπο, δεν αφομοιώθηκε σωστά η ύλη.
Αποδείχθηκε, λοιπόν, ότι η τηλεκπαίδευση δεν εξασφαλίζει την καθολική πρόσβαση των μαθητών στην εκπαίδευση. Η τηλεκπαίδευση δεν είναι κανονική διδασκαλία, γιατί δε λαμβάνονται υπόψη παιδαγωγικές αξίες, υποβαθμίζοντας, έτσι, την εκπαιδευτική διαδικασία. Οξύνει τις ανισότητες, ιδιαίτερα απέναντι στους μαθητές με κοινωνικές, οικονομικές, μαθησιακές δυσκολίες. Ακόμη, περνούσαν πολλές ώρες καθισμένοι σε μια καρέκλα, για το σχολείο, για το φροντιστήριο και μετά για το διάβασμα και οι τοίχοι του δωματίου τους έμοιαζαν με φυλακή, γεγονός που τους επηρέαζε ψυχολογικά. Συνεπώς, αν και αναγκαία η τηλεκπαίδευση, ωστόσο, χιλιάδες μαθητές βίωσαν προβλήματα, όπως τη μονοτονία, τη δυσκολία συγκέντρωσης, τη διαφορά στην ποιότητα του μαθήματος του σχολείου, την ψυχολογική επίπτωση του εγκλεισμού.
Επιπλέον, ακόμη και φέτος που τα μαθήματα γίνονται διά ζώσης, από την αρχή της χρονιάς έχουν χαθεί χιλιάδες ώρες μαθήματος είτε λόγω της απουσίας των καθηγητών είτε των μαθητών που νόσησαν και νοσούν είτε εξαιτίας των καταλήψεων και των κενών από έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αδυναμία εμπέδωσης της τεράστιας ύλης. Τέλος, έχουμε μια γενιά υποψηφίων που δεν έχει την εμπειρία των εξετάσεων, αφού ούτε ωριαία διαγωνίσματα μπόρεσαν να γράψουν ούτε έχουν δώσει προαγωγικές εξετάσεις τα τελευταία δύο χρόνια του Λυκείου. Επομένως, όσο οδεύουμε στην τελική ευθεία των εξετάσεων, είναι εύλογο το άγχος και η ανησυχία των υποψήφιων μαθητών.
Κλείνοντας την επιστολή μου, αξιότιμη κυρία Υπουργέ, θα ήθελα να σας παρακαλέσω να εξετάσετε όλα τα παραπάνω και να μειώσετε την ύλη των φετινών Πανελλαδικών εξετάσεων στο επίπεδο της προηγούμενης χρονιάς. Είναι ένα πρόβλημα που χρήζει άμεσης αντιμετώπισης και ευελπιστώ ότι θα δείξετε την κατάλληλη ευαισθησία και επιείκεια, ώστε η παρέμβασή σας να είναι αποτελεσματική.
Με εκτίμηση,
Συμεωνίδου Ελπίδα, μητέρα ενός μαθητή της Γ΄Λυκείου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη