Στις 27/2/2022 διάβασα το Μήνυμα της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκης Κεραμέως, για τη Διεθνή Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων του Ολοκαυτώματος και θα μπορούσα να συγκινηθώ με τον φόρο τιμής στην πικρή αυτή ιστορική μνήμη, αν δεν ήμουν πίσω από τον πάγκο: είμαι 30 χρόνια δασκάλα.
Η υπουργός μου με πληροφορεί πως «Οι μαθητές στη χώρα μας διδάσκονται στο σχολείο το Ολοκαύτωμα». Εγώ πού ήμουν, όταν συνέβη αυτό; Πέρα από κάποιες επίσημες τυπικές ανακοινώσεις όπως το παραπάνω μήνυμα, τα αναφερθέντα σ’ αυτό αποσπάσματα στα βιβλία της Γλώσσας και μία ενότητα στο βιβλίο της Ιστορίας της Στ’ Τάξης, που διδάσκεται τροχάδην, επειδή όταν γραμμικά φτάσει η διδακτέα ύλη στον Β’Π.Π. τελειώνει και το σχολικό έτος, δεν προβλέπεται επισήμως καμιά διδασκαλία για το Ολοκαύτωμα!
Έτσι οι μαθητές πρακτικά ΠΟΤΕ (ούτε στο Γυμνάσιο & το Λύκειο) δεν μαθαίνουν πραγματικά όσα η κ. Κεραμέως θεωρεί στην επιστολή της πως έχουν επιτυχώς διδαχθεί!
Μέσα στο μήνυμά της υπάρχουν ένα σωρό άγνωστες λέξεις, όπως: Ολοκαύτωμα , Ναζί, Ρομά, ευθανασία, Άρια φυλή, μισαλλοδοξία, αντισημιτισμός.
Πότε θα τα διδάξουμε όλα αυτά;
Θέλουν πολύ χρόνο, που δεν προβλέπεται από το επίσημο πρόγραμμα ίσως επειδή οι μαθητές γεννιούνται με το γονίδιο της ιστορικής γνώσης ή ίσως επειδή το Ολοκαύτωμα θεωρείται από το Υπ. Παιδείας υποδεέστερο θέμα των «σύγχρονων» δράσεων – «εργαστηρίων δεξιοτήτων» που εισήγαγε με ύφος Χριστόφορου Κολόμβου, αφού απουσιάζει το συγκεκριμένο θέμα από τις προτάσεις-κονσέρβα, που μας υποχρεώνει να ακολουθήσουμε σε ένα καθεστώς απίστευτης γραφειοκρατίας!
Παράλληλα καλούμαι να διδάξω εργαστήριο δεξιοτήτων SΤΕΑΜ-Ρομποτικής, ενώ δεν το έχω σπουδάσει και η όποια επιμόρφωση δεν είναι αρκετή, ώστε να μπω στα χωράφια των άλλων!
Μπορώ, όμως, να διδάξω πολύ καλά, όπως και το κάνω χρόνια τώρα από προσωπική επιλογή κι αίσθηση ευθύνης αυτή την ασύλληπτη ντροπή του Ανθρώπου, ενώ κάθε φορά αδυνατώ να πιστέψω ότι συνέβη στ’ αλήθεια αυτός ο απάνθρωπος μαζικός παραλογισμός!
Ο Πρίμο Λέβι λέει: «Το ναζιστικό μίσος στερείται λογικής, γιατί τα λόγια αυτά και οι πράξεις δεν είναι ανθρώπινα. Αυτό μπορεί να ξανασυμβεί».
Για να μην ξανασυμβεί, «κλέβω» ώρες από το πρόγραμμα μαθημάτων και οργανώνω αφιέρωμα με ταινίες, μαρτυρίες, φωτογραφίες, παράθεση ιστορικών γεγονότων. Αυτά θέλουν σχεδιασμό και χρόνο, θέλουν νου και καρδιά κι όχι αποστολή μιας έκθεσης ιδεών για την ημέρα, που μεταξύ άλλων αναφέρει: «η ειρήνη, η δημοκρατία και η προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των δικαιωμάτων των παιδιών δεν ήταν πάντοτε αυτονόητα, αλλά αποτελούν μία κατάκτηση που οφείλουμε, με γνώση και μελέτη της ιστορίας, να διαφυλάξουμε από κάθε επιβουλή».
Προς το παρόν οι εκπαιδευτικοί πιστοί «στα ιδανικά του δημοκρατικού πολιτεύματος και της ενεργού πολιτειότητας» προσπαθούμε να «διαφυλάξουμε» το σχολείο από την «επιβουλή» των πρόχειρων αποφάσεων του Υπουργείου μας, ώστε να προστατέψουμε το ανθρώπινο δικαίωμά μας στην υγεία και στην ουσιαστική μόρφωση.
Διεκδικούμε την αξιοπρέπειά μας, που για την κ. Κεραμέως «δεν ήταν πάντοτε αυτονόητη», αλλιώς δεν θα απαξίωνε διαρκώς το έργο μας, τις επιστημονικές μας γνώσεις, την εμπειρία μας. (Τα τονισμένα σημεία είναι της κ. Κεραμέως).
Καρανίκα Ρούλα
Δασκάλα στο 12ο Δημοτικό Σχολείο Αθήνας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη