Προβλήματα με τη θέρμανση και τη στέγασή τους αντιμετωπίζουν εδώ και χρόνια το 1ο και το 2ο Γυμνάσιο Λαγκαδά.
Από τον Σεπτέμβριο του 2021, η έκθεση ακαταλληλότητας των δύο κτιρίων ανέδειξε τα προβλήματα των σχολείων.
Τον Νοέμβριο του ίδιου έτους, η δημοτική αρχή τοποθέτησε πρόσθετα kibo στα ήδη υπάρχοντα για το 1ο Γυμνάσιο, ενώ το 2ο Γυμνάσιο μεταφέρθηκε και συστεγάζεται με το 3ο Γυμνάσιο-ΛΤ Λαγκαδά.
Η Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης αναφέρει ότι τα καινούργια kibo θερμαίνονται με ένα κλιματιστικό το οποίο δεν επαρκεί να ζεστάνει το χώρο, καθώς απαιτούνται ανοιχτά παράθυρα και πόρτες στα μέτρα για τον περιορισμό της διασποράς του κορονοϊού, ενώ στα παλιά kibo όπου υπάρχουν καλοριφέρ, η προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης γίνεται με το σταγονόμετρο.
Μάλιστα, τονίζει ότι οι προσωρινές τουαλέτες δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες του μαθητικού δυναμικού που ξεπερνά τους 300.
«Οι απαντήσεις του Υπουργείου Παιδείας ότι δεν υπάρχουν πόροι, ελεύθεροι χώροι και ότι “αυτές οι διαδικασίες παίρνουν χρόνο” είναι ντροπιαστικές» υπογραμμίζει η ΕΛΜΕ.
«Αν η προτεραιότητά τους δεν ήταν η εξοικονόμηση προσωπικού, χρημάτων και η ενίσχυση του ιδιωτικού τομέα μέσω Σ.Δ.Ι.Τ., θα έπρεπε χτες, όχι τώρα, τα «πόδια όλων των αρμοδίων να έχουν πάρει φωτιά» για εξεύρεση αιθουσών ώστε να χωρίσουν τα τμήματα και να έχει ξεκινήσει η ανέγερση νέων σχολικών μονάδων» προσθέτει.
«Στο μεσοδιάστημα, οφείλουν να επισκευαστούν υπάρχοντα δημόσια κτίρια και άλλα να νοικιαστούν και να δοθούν στα σχολεία ώστε να σπάσουν τα τμήματα και να έχουν μέχρι 15 παιδιά, για να μπορεί να υπηρετηθεί το υγειονομικό αλλά και μορφωτικό δικαίωμα όλων» καταλήγει.
Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών
Αναλυτικά, η ανακοίνωση της Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης:
Να γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα των μαθητών του 1ου Γυμνασίου Λαγκαδά και της εκπαιδευτικής κοινότητας
Σύσκεψη της ΕΛΜΕ για τα οξυμένα προβλήματα στα σχολεία και το δημόσιο σχολείο την Παρασκευή 4/2, στις 6.00 μ.μ. στο 2ο Δημοτικό Λαγκαδά
Το στεγαστικό κτιριακό πρόβλημα των σχολείων του Λαγκαδά (1ο και 2ο Γυμνάσιο), ενώ είναι καταγεγραμμένο εδώ και χρόνια, γνωστοποιήθηκε με αφορμή την έκθεση ακαταλληλότητας των δυο κτιρίων το Σεπτέμβριο του 2021. Μετά από κινητοποιήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, η δημοτική αρχή με καθυστέρηση τριών μηνών, προχώρησε το Νοέμβριο στην τοποθέτηση πρόσθετων kibo στα ήδη υπάρχοντα για το 1ο Γυμνάσιο, αφού το 2ο Γυμνάσιο μεταφέρθηκε και συστεγάζεται πλέον με το 3ο Γυμνάσιο-ΛΤ Λαγκαδά (Κολχικό).
Τη δεδομένη στιγμή η κατάσταση έχει ως εξής:
τα καινούργια kibo με τα συνηθισμένα προβλήματα μόνωσης, θερμαίνονται με ένα κλιματιστικό το οποίο δεν επαρκεί να ζεστάνει το χώρο, καθώς οι οδηγίες για την προστασία από τον κορονοϊό απαιτούν να είναι ανοιχτά τα παράθυρα και οι πόρτες, οπότε μαθητές και εκπαιδευτικοί κάνουν μάθημα σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Πρέπει να σημειωθεί ότι σε αυτά στεγάζονται τμήματα με 25-27 μαθητές.
στα παλιά kibo όπου υπάρχουν καλοριφέρ, η προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης γίνεται με το σταγονόμετρο. Έτσι, σε μεσοδιαστήματα κάποιων ημερών κάθε φορά και μέχρι να έρθει η νέα προμήθεια πετρελαίου, δε θερμαίνονται καθόλου.
ο μεγάλος αριθμός μαθητών/τμήμα και τα αυξημένα κρούσματα εντείνουν την ανησυχία μαθητών, γονέων, εκπαιδευτικών.
Οι προσωρινές τουαλέτες δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες του μαθητικού δυναμικού που ξεπερνά τους 300.
παρά τις επίσημες διαβεβαιώσεις, δεν έχει ενταχθεί ακόμη στο τεχνικό πρόγραμμα του δήμου η επισκευή των κτιρίων σχολικών μονάδων, το οποίο σημαίνει ότι αυτή η κατάσταση θα κρατήσει χρόνια.
στο σχολείο εξακολουθούν να υπάρχουν κενά σε εκπαιδευτικούς.
Επί δυο χρόνια η επιστημονική κοινότητα θέτει ως έναν από τους απαράβατους όρους για την αντιμετώπιση της πανδημίας την τήρηση των αποστάσεων, το εκπαιδευτικό και γονεϊκό κίνημα απαιτούν έως 15 παιδιά στο τμήμα, αλλά κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ αδιαφορούν πλήρως. Το Υπουργείο Παιδείας και ο δήμος έχουν ευθύνη γιατί δεν εξασφάλισαν όσες αίθουσες ήταν απαραίτητες για να στεγάσουν το μαθητικό πληθυσμό. Δε μπορεί να επικαλούνται το πρωτόκολλο και την Κ.Υ.Α. για τα ανοιχτά παράθυρα και να αφήνουν στριμωγμένα 30 άτομα σε ένα κιμπο, κατηγορώντας τους μάλιστα ότι “δεν ντύνονται καλά”.
Οι απαντήσεις του Υπουργείου Παιδείας ότι δεν υπάρχουν πόροι, ελεύθεροι χώροι και ότι “αυτές οι διαδικασίες παίρνουν χρόνο” είναι ντροπιαστικές. Αν η προτεραιότητά τους δεν ήταν η εξοικονόμηση προσωπικού, χρημάτων και η ενίσχυση του ιδιωτικού τομέα μέσω Σ.Δ.Ι.Τ., θα έπρεπε χτες, όχι τώρα, τα «πόδια όλων των αρμοδίων να έχουν πάρει φωτιά» για εξεύρεση αιθουσών ώστε να χωρίσουν τα τμήματα και να έχει ξεκινήσει η ανέγερση νέων σχολικών μονάδων. Στο μεσοδιάστημα, οφείλουν να επισκευαστούν υπάρχοντα δημόσια κτίρια και άλλα να νοικιαστούν και να δοθούν στα σχολεία ώστε να σπάσουν τα τμήματα και να έχουν μέχρι 15 παιδιά, για να μπορεί να υπηρετηθεί το υγειονομικό αλλά και μορφωτικό δικαίωμα όλων.
Και ενώ τα σχολεία έχουν μέγιστη ανάγκη από τα χρήματα της κρατικής επιχορήγησης για τις αυξημένες ανάγκες τους σε υλικά, ειδικά στην COVID-19 περίοδο, μειώνεται το κονδύλι ενίσχυσης των σχολικών επιτροπών, ειδικά σε μια περίοδο που η ακρίβεια χτυπά τις λαϊκές οικογένειες, τα πιο πληττόμενα τμήματα του πληθυσμού δεν μπορούν να αγοράσουν ούτε τις πανάκριβες ασφαλείς μάσκες, ούτε να πληρώνουν τα συνεχώς απαιτούμενα διαγνωστικά τεστ. Απαιτείται άμεσα να εγκριθεί έκτακτο κονδύλι επιχορήγησης για τις σχολικές επιτροπές.
3. Η διεύθυνση ΔΔΕ, αντί να απειλεί τους μαθητές με εισαγγελέα, επειδή κάνουν κατάληψη για να αναδείξουν τα παραπάνω προβλήματα, και τους εκπαιδευτικούς με webex, το λιγότερο που όφειλε ήταν να συζητήσει με την εκπαιδευτική κοινότητα για τα προβλήματα. Αντίθετα, απαγόρευσε ακόμα και να γίνει σχολικό συμβούλιο και διέταξε να σπάσει η κατάληψη.
Απαιτούμε:
Συγκεκριμένο και εκτεταμένο σχέδιο για τη σχολική στέγη, έτσι ώστε να χρησιμοποιηθεί κάθε χώρος και κτίριο με ανεγέρσεις, ενοικιάσεις κ.λπ., ώστε να εξασφαλιστούν επιπλέον αίθουσες και να μειωθεί το πλήθος παιδιών ανά τμήμα, με ανώτερο νούμερο 15 μαθητ(ρι)ες ανά τμήμα.
Έκτακτη επιχορήγηση από το κράτος και τον δήμο προς τα σχολεία, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες σε υγειονομικό υλικό και οι ανάγκες θέρμανσης.
Να καλυφθούν όλα τα κενά με πρόσληψη εκπαιδευτικών.
Η “τηλεκπαίδευση” δεν είναι για πάσα χρήση και νόσο. Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι υποχρεωμένοι να την παρέχουν από τον ιδιωτικό τους χώρο και με δικά τους έξοδα και μέσα.
Το Υπουργείο και η κυβέρνηση έχει αξιολογηθεί με ΜΗΔΕΝ σε κάθε σοβαρό ζήτημα που απασχολεί την ελληνική κοινωνία (πανδημία, φυσικές καταστροφές, ακρίβεια, δημόσιες υπηρεσίες).
Να ξεκινήσουν τώρα όλες οι απαραίτητες εργασίες για την επισκευή των κτιρίων που στεγάζουν το 1ο και 2ο Γυμνάσιο και κρίθηκαν ακατάλληλα. Να τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους και να αποκατασταθούν τα κτίρια.
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ θα προχωρήσει σε άμεσες παραστάσεις στη δημοτική αρχή και τη Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης για να απαιτήσει να γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα των μαθητών και της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ καλεί το σύλλογο γονέων και τους εκπροσώπους των μαθητών του 1ου Γυμνασίου Λαγκαδά στη συνάντηση που οργανώνει η ΕΛΜΕ με τους συλλόγους γονέων και τους γονείς των σχολείων του Δήμου Λαγκαδά για να συζητήσουμε για τα οξυμένα προβλήματα του δημόσιου σχολείου, καθώς και για τη λειτουργία των σχολείων χωρίς μέτρα προστασίας από την πανδημία του κορονοϊού. Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 4/2, στις 6.00 μ.μ. στο 2ο Δημοτικό Λαγκαδά. Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ ήδη έχει αποστείλει σχετική επιστολή προς τους γονείς των μαθητών μας.
Για το Δ.Σ.
Ο πρόεδρος Η γραμματέας
Χρήστος Ζαγανίδης Ειρήνη Σωπιάδου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη