«Όμηρους» κρατάει το Υπουργείο Παιδείας χιλιάδες εκπαιδευτικούς και μέλη ΕΕΠ/ΕΒΠ που αποφοίτησαν κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, οι οποίοι δεν μπορούν να ενταχθούν στους πίνακες της ΕΑΕ με άμεσο κίνδυνο να χάσουν κάθε πιθανότητα να προσληφθούν το επόμενο έτος.
Ταυτόχρονα, όσοι αναπληρωτές βρέθηκαν εκτός πινάκων λόγω του γνωστού πια λάθους με το παράβολο των τριών ευρώ παραμένουν αποκλεισμένοι, χάνοντας παράλληλα χρόνια προϋπηρεσίας...
Το ζήτημα που έχει προκύψει με τους πίνακες της Ειδικής Αγωγής, απασχολεί τις τελευταίες μέρες σοβαρά το ΥΠΑΙΘ, καθώς η κ.Κεραμέως καλείται να απαντήσει στη Βουλή σε αρκετές ερωτήσεις της αντιπολίτευσης που έχουν κατατεθεί για το θέμα, ενώ πλέον πιέζει και ο χρόνος. Σύμφωνα με τις τελευταίες μας πληροφορίες, μελετάται η έκδοση νέας προκήρυξης την Άνοιξη.
Τι έχει συμβεί; Σύμφωνα με το νόμο Γαβρόγλου 4589/2019, οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης που θα φτιάχνονταν κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου θα ίσχυαν για τα 3 σχολικά έτη που έπονται της λήξης του σχολικού έτους που δημοσιεύτηκαν σε ΦΕΚ. Για τους τελικούς αξιολογικούς πίνακες που φτιάχνονται μετά την πρώτη εφαρμογή του νόμου, ο νόμος Γαβρόγλου όριζε ότι ισχύουν για τα 2 σχολικά έτη που έπονται της λήξης του σχολικού έτους που δημοσιεύτηκαν σε ΦΕΚ. Αλλά με νόμο (4692/2020) που έφερε προς ψήφιση στη Βουλή η κ. Κεραμέως καταργήθηκε η, κατ’ εξαίρεση, 3ετής ισχύς των τελικών αξιολογικών πινάκων που φτιάχτηκαν κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου Γαβρόγλου. Συνεπώς, και οι πρώτοι τελικοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης ισχύουν για τα 2 σχολικά έτη που έπονται της λήξης του σχολικού έτους που δημοσιεύτηκαν σε ΦΕΚ.
Με βάση αυτό, οι πίνακες της Ειδικής Αγωγής, αφού δημοσιεύτηκαν σε ΦΕΚ τον Ιούνιο του 2020, ισχύουν ως τη λήξη του τρέχοντος σχολικού έτους. Επομένως, το επόμενο σχολικό έτος πρέπει να υπάρχουν νέοι πίνακες Ειδικής Αγωγής, κάτι το οποίο σημαίνει ότι πρέπει να ανοίξουν το τρέχον σχολικό έτος και μάλιστα σε χρονικό σημείο που να επιτρέπει στο ΑΣΕΠ να έχει ολοκληρώσει τη διαδικασία κατάρτισης των νέων πινάκων (έστω των προσωρινών) ως τον Αύγουστο του 2022. Προκειμένου λοιπόν να βγουν νέοι πίνακες κατάταξης της Ειδικής Αγωγής για το σχολικό έτος 2022-2023 βασική προϋπόθεση είναι η έγκαιρη έκδοση νέας προκήρυξης προκειμένου να γίνει εκ νέου κατάθεση δικαιολογητικών ή/και επικαιροποίηση των στοιχείων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Γι αυτό οι εκπαιδευτικοί πιέζουν να γίνουν γρήγορα οι διαδικασίες κι όχι την τελευταία στιγμή.
Το πρόβλημα με τους κλειστούς πίνακες
Οι κλειστοί πίνακες αποκλείουν από την εργασία τους νέους απόφοιτους, ενώ διαθέτουν την απαραίτητη επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση ώστε να προσφέρουν στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Ένα ακόμη αποτέλεσμα της συγκεκριμένης ρύθμισης είναι να προσλαμβάνονται συνάδελφοι οι οποίοι δεν έχουν την απαραίτητη εξειδίκευση στο χώρο της ΕΑΕ, έναντι των νέων αποφοίτων οι οποίοι μπορεί να παραμένουν άνεργοι έως και δύο χρόνια.
Οπως επεσήμαναν εξάλλου ο Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ) και ο Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής (ΣΑΚΕΑ)«η έκδοση της νέας προκήρυξης για τη διαδικασία κατάταξης των υποψήφιων εκπαιδευτικών ΕΑΕ σε διάστημα εύλογο είναι απολύτως απαραίτητη. Αυτό θα πρέπει να πραγματοποιηθεί εντός του παρόντος σχολικού έτους, ώστε να επιτραπεί στον ΑΣΕΠ να προβεί σε όλες τις απαραίτητες διαδικασίες, έτσι ώστε να έχουν δημοσιοποιηθεί οι νέοι οριστικοί πίνακες κατάταξης της ΕΑΕ αμέσως μετά τη λήξη των ισχυόντων πινάκων κατάταξης. Με τον τρόπο αυτό, θα αρθούν οι αδικίες που υπάρχουν μέχρι και σήμερα, ενώ θα αποτραπούν οι στρεβλώσεις που παρατηρήθηκαν πριν από δύο χρόνια, στη Γενική Αγωγή, με την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών από τους προσωρινούς πίνακες.
Να επισημάνουμε ότι οι πίνακες θα πρέπει να ανανεώνονται πριν από κάθε σχολικό έτος, ώστε να έχουν δικαίωμα εργασίας οι νέοι επιστήμονες, αλλά και να ανανεώσουν τα προσόντα τους (π.χ. προϋπηρεσία) οι ήδη εργαζόμενοι στην εκπαίδευση. Το κλείσιμο των πινάκων δεν εξυπηρετεί κανέναν εκπαιδευτικό σε καμία περίπτωση και δεν είναι προς όφελος των μαθητών, καθώς δεν θα μπορέσουν να καλυφθούν όλες οι απαραίτητες θέσεις για τους εκπαιδευτικούς εγκαίρως. Με αυτό τον τρόπο, πολλοί μαθητές θα μένουν για μεγάλο διάστημα ή και όλη τη σχολική χρονιά χωρίς εκπαιδευτική υποστήριξη».
H τελευταία εξέλιξη στο θέμα, είναι ερώτηση που κατέθεσαν χθες βουλευτές του ΚΚΕ στη Βουλή, ζητώντας να ανοίξει η κ.Κεραμέως τα χαρτιά της και να πληροφορήσει ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για το άμεσο "άνοιγμα" των πινάκων της ΕΑΕ, κατά το τρέχον σχολικό έτος και άν υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την έγκαιρη έκδοση των νέων οριστικών πινάκων κατάταξης και την πραγματοποίηση μαζικών μόνιμων διορισμών σε Γενική και Ειδική Αγωγή για την κάλυψη των χιλιάδων κενών στα σχολεία.
Και νέα ερώτηση στη Βουλή από το ΚΚΕ
Την κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, Γιάννης Γκιόκας, Νίκος Καραθανασόπουλος, Μαρία Κομνηνάκα, Διαμάντω Μανωλάκου, Νίκος Παπαναστάσης και Μανώλης Συντυχάκης και αναφέρουν:
«Οι πίνακες Ειδικής Αγωγής, στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση δημοσιεύτηκαν σε ΦΕΚ τον Ιούνιο του 2020 και σύμφωνα με την παράγραφο δ του άρθρου 64 του Ν. 4692/2020 είναι σε ισχύ για δύο σχολικά έτη, άρα μέχρι τον Ιούνιο του 2022. Οι πίνακες παραμένουν "κλειστοί" από τον Μάιο του 2019 για τους εκπαιδευτικούς και από τον Ιούνιο του 2019 για το ΕΕΠ και ΕΒΠ.
Οι εκπαιδευτικοί και τα μέλη ΕΕΠ/ΕΒΠ που αποφοίτησαν κατά τη διάρκεια αυτών των ετών δεν μπορούν να ενταχθούν στους πίνακες της ΕΑΕ και αυτόματα χάνουν κάθε πιθανότητα να προσληφθούν. Ταυτόχρονα, όσοι αναπληρωτές βρέθηκαν εκτός πινάκων λόγω του λάθους με το παράβολο των τριών ευρώ παραμένουν αποκλεισμένοι, χάνοντας παράλληλα χρόνια προϋπηρεσίας.
Οι συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί βιώνουν την ανασφάλεια της περιπλάνησης, την αβεβαιότητα και το άγχος της ανεργίας, που αντικειμενικά προκαλεί η ευέλικτη απασχόληση. Παλεύουν κάθε χρόνο να δουλέψουν και να συγκεντρώσουν προϋπηρεσία, αφήνοντας πίσω τον τόπο κατοικίας τους και την οικογένειά τους, με οικονομικό αλλά και προσωπικό κόστος, ενώ ταυτόχρονα χρυσοπληρώνουν τα πτυχία και τις κάθε λογής πιστοποιήσεις του Ν. 4589/19 που καθιέρωσε η προηγούμενη Κυβέρνηση και διατηρεί η σημερινή, με την ελπίδα ότι την επόμενη χρονιά θα καταφέρουν να βρεθούν στο σχολείο.
Οι κλειστοί πίνακες, εκτός από τον αποκλεισμό πάρα πολλών εκπαιδευτικών από το δικαίωμα στην εργασία, εντείνουν την αγωνία για το μέλλον όλων εκείνων που στην πραγματικότητα θα έπρεπε να καλύπτουν τα χιλιάδες κενά στην εκπαίδευση με σταθερές σχέσεις εργασίας και αντί αυτού στερούνται ακόμα και το δικαίωμα να μπορούν κάθε χρόνο να καταθέσουν το σύνολο των μορίων που έχουν συγκεντρώσει».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Καθηγήτρια παραιτήθηκε λόγω του ChatGPT!
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29/10
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη