Επικοινωνιακοί ελιγμοί της Ν. Κεραμέως για τα Εκπαιδευτικά Προγράμματα και τις Δράσεις
Μια κίνηση, «για τα μάτια του κόσμου», καθώς στο νόμο 4823/2021 που ψήφισε από το καλοκαίρι για την «αυτονομία» των σχολικών μονάδων δίνεται η δυνατότητα στους διευθυντές των σχολείων να φέρνουν τέτοια προγράμματα στα σχολεία χωρίς να απαιτείται καμία έγκριση.

Την Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου η υπουργός Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως είχε συνάντηση με τη διοίκηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), κατά την οποία, μετά τον σάλο που δημιουργήθηκε με το απαράδεκτο αντιεπιστημονικό πρόγραμμα «προγεννητικής αγωγής», ανακοίνωσε την τροποποίηση των διαδικασιών και την ενίσχυση του ελέγχου κατά την εξέταση και έγκριση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων που υλοποιούνται εκτός του υποχρεωτικού ωρολόγιου προγράμματος.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας η Νίκη Κεραμέως ζήτησε:

  • Την άμεση τροποποίηση των διαδικασιών και την ενίσχυση του ελέγχου κατά την εξέταση και έγκριση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων, που υλοποιούνται εκτός του υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος.
  • Την επανεξέταση του στελεχικού δυναμικού του ΙΕΠ που συμμετέχει στις διαδικασίες έγκρισης των εν λόγω προγραμμάτων.

Και πάλι σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας στο ανωτέρω πλαίσιο ελήφθησαν ήδη από το ΔΣ του ΙΕΠ τα ακόλουθα μέτρα:

  • Σε επίπεδο διαδικασίας, κάθε σχετική αίτηση από φορέα θα ελέγχεται από δύο τουλάχιστον εισηγητές. Στη συνέχεια θα ακολουθεί εξέταση και έλεγχος από τον προϊστάμενο του Τμήματος και τελικά από το Διοικητικό Συμβούλιο.
  • Σε κάθε συνεδρίαση Διοικητικού Συμβουλίου, θα εξετάζονται το μέγιστο 20 εισηγήσεις σχετικά με αιτήσεις φορέων.
  • Το υλικό των αιτήσεων προς έγκριση θα κοινοποιείται στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου το αργότερο μία εβδομάδα πριν τη συνεδρίαση, κατά την οποία θα συζητηθεί.
  • Δεν θα γίνεται δεκτή η υποβολή αιτήσεων έγκρισης προγραμμάτων μετά το τέλος του προηγούμενου σχολικού έτους.
  • Σε περίπτωση αιτήματος επανέγκρισης εκπαιδευτικού προγράμματος ή υλικού, θα υποβάλλεται εκ νέου όλο το υλικό, και όχι μόνο οι αλλαγές ή τυχόν προσθήκες.
  • Θα υπάρξει στοχευμένη επιμόρφωση, όσον αφορά στις διαδικασίες και τα κριτήρια αξιολόγησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων που υλοποιούνται εκτός του υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος.
  • Εντός της εβδομάδας, θα ληφθούν αποφάσεις για θέσεις ευθύνης σε τομείς έγκρισης των εν λόγω εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

Πως ερμηνεύεται η παραπάνω κίνηση;

Πρώτον είναι μιας πρώτης τάξεως επικοινωνιακή κίνηση καθώς η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας με αυτό τον τρόπο δείχνει ότι παίρνει μέτρα μετά το "κάζο" με τα "αγέννητα παιδιά" και παράλληλα φυλάει τα νώτα της μην "σκάσουν" και άλλα παρόμοια εγκεκριμένα  προγράμματα. 

Ωστόσο πρόκειται σαφώς για μια κίνηση, «για τα μάτια του κόσμου», καθώς στο νόμο 4823/2021 που ψήφισε από το καλοκαίρι για την «αυτονομία» των σχολικών μονάδων δίνεται η δυνατότητα στους διευθυντές των σχολείων να φέρνουν τέτοια προγράμματα στα σχολεία χωρίς να απαιτείται καμία έγκριση.

Να τι προβλέπεται στο ν. 4823/2021

Άρθρο 87

Συνεργασίες με τρίτους φορείς

1. Ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας, μετά από εισήγηση του Συλλόγου Διδασκόντων ή με δική του πρωτοβουλία, δύναται να αποφασίζει τη σύναψη συμφωνιών συνεργασίας με κάθε φορέα που κρίνει σκόπιμο, με σκοπό τη συμμετοχή της σχολικής μονάδας σε προγράμματα και δράσεις πολιτιστικού, αθλητικού, κοινωνικού ή εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος.

Άρθρο 98

4.α) Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους είναι δυνατόν με απόφαση του Σχολικού Συμβουλίου, η οποία γνωστοποιείται στον οικείο Δήμο, να διοργανώνονται και να υλοποιούνται από τη σχολική μονάδα, μετά το πέρας του ωρολογίου διδακτικού προγράμματος και τη λήξη του ολοήμερου σχολείου, με ή χωρίς συνεργασία με τρίτους φορείς, εκδηλώσεις, προγράμματα και συνέδρια που απευθύνονται στην εκπαιδευτική κοινότητα. Οι εκδηλώσεις, τα προγράμματα και τα συνέδρια του πρώτου εδαφίου διοργανώνονται, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Τυχόν έσοδα από τις εκδηλώσεις αυτές εισπράττονται από την αρμόδια σχολική επιτροπή και αποδίδονται στη σχολική μονάδα μέσω αυτής.
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες