apithanoi
3ος Φοιτητικός Διαγωνισμός «ΑΠίΘανοι φοιτητές καινοτομούν» στο ΑΠΘ

Το τριήμερο 18-20 Φεβρουαρίου 2022 πραγματοποιήθηκε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στο Κέντρο Διάδοσης Ερευνητικών Αποτελεσμάτων του ΑΠΘ, ο 3ος Φοιτητικός Διαγωνισμός «ΑΠίΘανοι φοιτητές καινοτομούν», στο πλαίσιο του αντίστοιχου διεθνούς διαγωνισμού «Invent for the planet», ο οποίος διεξάγεται ταυτόχρονα με τη συμμετοχή 25 πανεπιστημίων από όλο τον κόσμο, υπό την κεντρική εποπτεία του Πανεπιστημίου του Texas A&M των ΗΠΑ. 

Μέσα σε 48 ώρες, φοιτητές και φοιτήτριες του ΑΠΘ δημιούργησαν ομάδες, συνεργάστηκαν για να βρουν καινοτόμες προσεγγίσεις σε παγκόσμιες προκλήσεις, έλαβαν τεχνολογική και επιχειρηματική καθοδήγηση από καθηγητές του ΑΠΘ και στελέχη της αγοράς, δημιούργησαν φυσικά και ψηφιακά πρωτότυπα της λύσης τους στα Εργαστήρια του ΑΠΘ και στο τέλος παρουσίασαν τις προτάσεις τους προς αξιολόγηση σε επιτροπή κριτών.

Συνολικά, δημιουργήθηκαν έξι ομάδες επιλέγοντας να επιλύσουν τέσσερις από τις έντεκα παγκόσμιες προκλήσεις οι οποίες προσδιορίστηκαν στο πλαίσιο του διαγωνισμού. Οι προκλήσεις που επιλέχθηκαν από τις ομάδες αφορούσαν στις θεματικές: «Απόβλητα τροφίμων», «Χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας μικρής κλίμακας για την αντικατάσταση του άνθρακα στο σπίτι και στο γραφείο», «Αλυσίδα αξίας του Υδρογόνου» και «Ανθεκτικές Υποδομές Τροφίμων-Ενέργειας-Νερού σε μεγάλες Καταστροφές».

Την πρώτη θέση κατέλαβε η ομάδα Bio-Thess, η οποία εργάστηκε πάνω στο δεύτερο θέμα, και με σύνθημα «Bio-fueling your place, for a better global space», είχε ως κεντρική ιδέα την ενσωμάτωση ενός αυτοματοποιημένου συστήματος επεξεργασίας οργανικών αποβλήτων για παραγωγή βιοαερίου, εντός του κτιρίου, και ανατροφοδότηση αυτού, με την παραγόμενη ενέργεια για θέρμανση. Τα μέλη της ομάδας τα οποία θα διεκδικήσουν μία θέση στον τελικό που θα πραγματοποιηθεί στο Τέξας των ΗΠΑ, στις αρχές Απριλίου 2022, είναι οι: Αντωνιάδης Δημήτριος, Βογιατζής Ευστράτιος, Καραμούντζου Στυλιανή, Κυριάκου Δημήτριος, Παπαδοπούλου Σοφία, και Τσαντζαρίδης Ευστάθιος. Το βραβείο απένειμε ο Αντιπρύτανης Έρευνας και Διά Βίου Εκπαίδευσης ΑΠΘ, Καθηγητής Ευστράτιος Στυλιανίδης.

Τη δεύτερη θέση κατέλαβε η ομάδα H2OW TO, η οποία εργάστηκε πάνω στο τρίτο θέμα και ανέπτυξε μία πρωτότυπη ιδέα για τη δημιουργία μίας νεοφυούς επιχείρησης, η οποία θα αλλάζει τα δεδομένα στην αλυσίδα αξίας του υδρογόνου. Το βραβείο στην ομάδα απένειμε εκπρόσωπος της εταιρείας Kleemann Lifts. Την τρίτη θέση έλαβε η ομάδα Nireas, η οποία εργάστηκε πάνω στο τέταρτο θέμα και ανέπτυξε ένα πρωτότυπο σύστημα αφαλάτωσης νερού. Το βραβείο απένειμε εκπρόσωπος του OK!Thess.

Στην επόμενη φάση του διαγωνισμού, οι πέντε καλύτερες ομάδες από ολόκληρο τον κόσμο, κατόπιν αξιολόγησης των προτάσεών τους από το Πανεπιστήμιο του Texas A&M θα έχουν την ευκαιρία να διαγωνιστούν στην τελική φάση του διαγωνισμού. 

O Αντιπρύτανης Έρευνας και Διά Βίου Εκπαίδευσης ΑΠΘ, Καθηγητής Ευστράτιος Στυλιανίδης, δήλωσε: «Με μεγάλη χαρά παρευρέθηκα και φέτος στη βράβευση του 3ου διαγωνισμού “ΑΠίΘανοι φοιτητές καινοτομούν” που διοργανώθηκε από το ΑΠΘ, στο πλαίσιο του διεθνούς φοιτητικού διαγωνισμού “Invent for the Planet”. Οι πιο μεγάλες ιδέες που γίνονται πράξη, ξεκινούν από τα νέα παιδιά και τους ανθρώπους της έρευνας που εργάζονται εντατικά στα εργαστήρια. Παράγουν επιστημονικά ώριμα αποτελέσματα. Βρίσκουν τον τρόπο να τα μετατρέψουν σε προϊόντα ή υπηρεσίες. Και πλέον κάποιοι θα ιδρύσουν τεχνοβλαστούς στους κόλπους του πανεπιστημίου, δημιουργώντας αξία, θέσεις εργασίας, και προοπτική για την ανάπτυξη της καινοτομίας στη χώρα. Ο διαγωνισμός αυτός ανέδειξε για άλλη μία φορά τη δυναμική του οικοσυστήματος καινοτομίας του ΑΠΘ».

O Καθηγητής του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών ΑΠΘ, Νικόλαος Μιχαηλίδης, δήλωσε: «Το έντονο ενδιαφέρον της φοιτητικής κοινότητας για τον διαγωνισμό, επιβεβαιώνει το κίνητρο και την ετοιμότητα των φοιτητών μας να ανταποκρίνονται σε καλέσματα απόκτησης δεξιοτήτων και αξιοποίησης της γνώσης και της εφευρετικότητάς τους. Η καινοτομία, η ευγενής άμιλλα και η επιχειρηματικότητα ήταν κάποια από τα χαρακτηριστικά που αναδείχθηκαν από το διαγωνισμό. Όλες οι λύσεις που παρουσιάστηκαν ήταν υψηλής στάθμης και έτυχαν της αναγνώρισης από την επιτροπή κριτών».

Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας, του Οικοσυστήματος Καινοτομίας Θεσσαλονίκης ΟΚ!Τhess, και υποστηρίχθηκε με την ευγενική χορηγία των εταιρειών BETA CAE Systems, ALUMIL, και KLEEMANN Lifts.

Περισσότερες πληροφορίες για τον διαγωνισμό στο Facebook: @IFTPAUTH, #IFTP, #IFTP22, #IFTPAUTH

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ryzi_0.jpg
Ρύζι: Πώς μπορούμε να το ξαναζεστάνουμε χωρίς να στεγνώσει;
Μάθετε ακόμη πώς να το αποθηκεύετε και να το συντηρείται σωστά, με σκοπό όχι μόνο να διατηρήσετε τη γεύση και την υφή του, αλλά πρωτίστως για να...
Ρύζι: Πώς μπορούμε να το ξαναζεστάνουμε χωρίς να στεγνώσει;
tameio.jpg
Ποιοι μπορούν να βγουν στη σύνταξη το 2025 - Ποιοι μπορούν να πάρουν σύνταξη με όριο ηλικίας κάτω από τα 62 έτη
Οι προϋποθέσεις σε όρια ηλικίας, έτη ασφάλισης
Ποιοι μπορούν να βγουν στη σύνταξη το 2025 - Ποιοι μπορούν να πάρουν σύνταξη με όριο ηλικίας κάτω από τα 62 έτη
gimnasio
Σχολείο: Δεν έφταναν οι σοβάδες που πέφτουν από το δικό τους κτίριο έπεσε και τμήμα μπαλκονιού από διπλανό κτίριο
Τμήμα μπαλκονιού έπεσε σε προαύλιο σχολείου
Σχολείο: Δεν έφταναν οι σοβάδες που πέφτουν από το δικό τους κτίριο έπεσε και τμήμα μπαλκονιού από διπλανό κτίριο
βοιοτια
Ποια είναι η άγνωστη ιστορία του οικισμού των Άσπρων Σπιτιών στη Βοιωτία;
Ποια είναι, όμως, η ιστορία του συνοικισμού και γιατί επελέγη το συγκεκριμένο σημείο για την ανέγερση κατοικιών;
Ποια είναι η άγνωστη ιστορία του οικισμού των Άσπρων Σπιτιών στη Βοιωτία;