Σχετικά με τα προβλήματα στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου και τη στάση του Διευθυντή του σχολείου
Ο αυταρχισμός, η αυθαιρεσία, η ευνοιοκρατία, η ημετεροκρατία, η αδιαφάνεια, οι αντιδημοκρατικές και αντιπαιδαγωγικές πρακτικές δεν έχουν θέση στα δικά μας σχολεία.

Με ανακοίνωσή του ο Α΄ Σύλλογος Αθηνών Εκπαιδευτικών ΠΕ αναφέρεται σε σοβαρές καταγγελίες για τη διεύθυνση του σχολείου

Η ανακοίνωση

Α΄ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Σχετικά με την παρέμβαση του Δ.Σ. του Συλλόγου μας στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου

Το τελευταίο διάστημα, το Δ.Σ. του Συλλόγου μας, ανταποκρινόμενο σε εκκλήσεις και καταγγελίες  συναδέλφων σε σχέση με γεγονότα που λαμβάνουν χώρα εντός της μονάδας τους, επισκέφτηκε το 2ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου και πραγματοποίησε συναντήσεις, τόσο με τους εκπαιδευτικούς, όσο και με τον διευθυντή του σχολείου. Προς ενημέρωση των μελών του σωματείου μας, αναφέρουμε μόνο μερικά περιστατικά:

  1. Η διαμεσολάβηση του Δ.Σ. αντιμετώπισε αποτελεσματικά το γεγονός ότι ο διευθυντής του 2ου Δ.Σχ. Ζωγράφου με γραπτό μήνυμα του προς συνάδελφο, που λόγω χιονόπτωσης προσήλθε στο σχολείο για να κάνει τηλεκπαίδευση αλλά διαπίστωσε πως ήταν κλειστό και ενημέρωσε σχετικά τους γονείς, την εγκάλεσε ενημερώνοντάς την πως «όταν με το καλό επιστρέψουμε στο σχολείο δεν θα πας στην τάξη σου εάν δεν περάσεις από το γραφείο μου για να ενημερωθεί η Διεύθυνση Εκπαίδευσης».
  2. Η ανταπόκριση του Δ.Σ. στην έκκληση συναδέλφων του 2ου Δ.Σχ. Ζωγράφου να παρέμβει ώστε να υπάρξει κοινή συνάντηση του Δ.Σ. με τον διευθυντή και τους συναδέλφους για να εκφράσουν τις απόψεις τους για ζητήματα, καταστάσεις και γεγονότα που συμβαίνουν στο σχολείο και τους προβληματίζουν υπήρξε άμεση. Η επίμονη προσπάθειά του Δ.Σ. να καθίσει στο ίδιο τραπέζι συνομιλίας με τον διευθυντή και τον σύλλογο διδασκόντων συνάντησε την κάθετη άρνηση του διευθυντή. Η έγνοια του Δ.Σ. επομένως, προσανατολίστηκε στο να ακούσει την άποψη όλων των συναδέλφων, έστω και σε διαφορετικούς χρόνους, αφού η άρνηση του διευθυντή δεν επέτρεψε μια ουσιαστική κοινή συλλογική διαδικασία που θα έλυνε, σε μεγάλο βαθμό πιστεύουμε, τα προβλήματα. Το γεγονός ότι στην πρώτη συνάντηση, μόνο με συναδέλφους του σχολείου, διατυπώθηκαν από αυτούς/ές πολύ σοβαρές καταγγελίες για τη διεύθυνση του σχολείου και για το γενικότερο κλίμα που επικρατεί, για αυταρχική συμπεριφορά, για αυθαίρετες επιλογές, για πιέσεις κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας για την αξιολόγηση και τα ενιαία κείμενα είναι πολύ σημαντικό.

3. Για όλα αυτά επισκεφτήκαμε ξανά το σχολείο και ακούσαμε, σε δεύτερο χρόνο, ως οφείλαμε, και την άποψη του διευθυντή για όλα τα παραπάνω. Επαναλαμβάνουμε, σε δεύτερο χρόνο, καθώς ο διευθυντής αρνήθηκε επανειλημμένως κοινή συνάντηση με το ΔΣ του Συλλόγου και τους συναδέλφους της σχολικής μονάδας. Θα αναφερθούμε και σε ένα ακόμη ζήτημα που έχει μια σημασία. Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του διευθυντή για όλα αυτά τα ζητήματα ενώπιον του Δ.Σ., ο ίδιος απαντώντας σε καταγγελία συναδέλφισσας για αυθαίρετη μετακίνηση αλλοδαπού μαθητή από το τμήμα της σε άλλο τμήμα, αφού μας ενημέρωσε ότι δε σχετίζεται με το γεγονός και πως με δικές του ενέργειες το παιδί επέστρεψε στο τμήμα του, αναφέρθηκε σε καταγγελία των γονέων του μαθητή για «ρατσιστική συμπεριφορά» της δασκάλας. Πολύ σοβαρή κατηγορία ομολογουμένως. Μόνο που η συγκεκριμένη δασκάλα απάντησε γραπτώς στο Δ.Σ. επισυνάπτοντας στοιχεία από τα οποία προκύπτει αβίαστα ότι οι σχέσεις της με τους γονείς του μαθητή είναι άριστες. Προφανώς, το Δ.Σ. δεν έχει καμία απολύτως πρόθεση να λειτουργήσει ως ένα ιδιότυπο δικαστήριο, ούτε και είναι αυτός ο ρόλος του, αναφέρουμε όμως συγκεκριμένα γεγονότα που αποτελούν όψεις μιας σχολικής καθημερινότητας που δεν μπορεί και δεν πρέπει να συνεχιστεί – αντίθετα,  η διεύθυνση του σχολείου οφείλει να σκύψει πάνω στα ζητήματα που βάζουν οι συνάδελφοι και να επιδιώξει τη δημοκρατική συζήτηση στον Σύλλογο Διδασκόντων για την επίλυση κάθε προβλήματος. Η παραπάνω παράθεση των γεγονότων  περιγράφει αντικειμενικά και με ακρίβεια όσα έχουν συμβεί.

Μετά από όλες αυτές τις ενέργειες, λάβαμε το αίτημα του διευθυντή του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ζωγράφου να μην γίνει παρακράτηση συνδικαλιστικής συνδρομής από τον μισθό του, ούτε να διατηρήσει την ιδιότητα του μέλους κατά την τρέχουσα συνδικαλιστική περίοδο, «εις ένδειξη διαμαρτυρίας».

  1. Είναι αυτονόητο ότι η συμμετοχή στο σωματείο και η πληρωμή της συνδρομής αποτελεί δικαίωμα και όχι υποχρέωση. Όπως επίσης ότι κάθε μέλος του Συλλόγου μας μπορεί να ασκήσει κριτική στο Δ.Σ., στις αποφάσεις και τις πρωτοβουλίες του, ακόμα και να αποχωρήσει από το Σύλλογο «εις ένδειξη διαμαρτυρίας». Υποχρεώσεις και δικαιώματα έχει όμως και το Δ.Σ. και ιδιαίτερα έχει την υποχρέωση να ανταποκρίνεται σε εκκλήσεις μελών του για την υπεράσπιση στοιχειωδών τους εργασιακών δικαιωμάτων.
  2. Όλο το προηγούμενο διάστημα, το Δ.Σ. του Συλλόγου μερίμνησε ώστε να υπάρχει τακτική παρέμβαση και συχνή παρουσία του Δ.Σ. στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου. Αν αυτή η παρουσία του σωματείου ενόχλησε και επέσυρε τη συγκεκριμένη έκφραση διαμαρτυρίας θα θέλαμε να το γνωρίζουμε, καθώς θεωρούμε ότι η παρέμβαση του σωματείου σε έναν εργασιακό χώρο αποτελεί στοιχειώδες δικαίωμά του.

Συνοπτικά θα λέγαμε ότι  το Δ.Σ. του Συλλόγου εκτιμά βάσιμη τη σοβαρότητα των καταγγελιών και των προβληματισμών των συναδέλφων που τοποθετήθηκαν στην πρώτη συνάντηση και επιμένει σε μια κοινή συνάντηση με τον διευθυντή και τους συναδέλφους της σχολικής μονάδας με στόχο την αποκατάσταση του πνεύματος συνεργασίας και συναδελφικότητας. Ο καθένας και η καθεμία από εμάς πρέπει να μπορεί να πηγαίνει το πρωί σ’ ένα σχολείο στο οποίο να χαίρεται να ζει μέσα του και να χαίρεται να αλληλοεπιδρά με τους μαθητές του, δίνοντας τον καλύτερό του/της εαυτό. Δεν είναι ευχή, είναι δικαίωμα! Ό,τι διεκδικούμε καθημερινά για τους μαθητές μας, το ίδιο θέλουμε και για μας: Ένα ασφαλές περιβάλλον, ισότητας, αλληλοσεβασμού, εμπιστοσύνης.

Θέλουμε να καταστήσουμε σαφές σε κάθε κατεύθυνση τα παρακάτω:

  • Εκφράζουμε τη βαθιά μας ικανοποίηση για το γεγονός ότι η μεγάλη πλειοψηφία των συναδέλφων-μελών του Συλλόγου μας διαφυλάσσει και υπερασπίζεται ως κόρη οφθαλμού τη δημοκρατική λειτουργία των σχολικών μονάδων, την ομαλή λειτουργία των Συλλόγων Διδασκόντων, τις αξίες της συναδελφικότητας και της αλληλεγγύης. Σημαντικό ρόλο σε αυτή τη δημοκρατική παράδοση έχει διαδραματίσει ιστορικά τις τελευταίες δεκαετίες ένα μεγάλο μέρος διευθυντών/ντριών και προϊσταμένων νηπιαγωγείων κι αυτό είναι ένα αδιαμφισβήτητο γεγονός που το εκτιμούμε ιδιαίτερα. Στη δύσκολη σημερινή συγκυρία, η διάλυση των συλλογικών οργάνων, η αφυδάτωση της λειτουργίας τους, η εγκαθίδρυση κάθετων ιεραρχικών δομών, η υπερσυγκέντρωση αρμοδιοτήτων και λειτουργιών σε μονοπρόσωπα όργανα αποτελούν βασική στόχευση της κυβερνητικής εκπαιδευτικής πολιτικής και βασικό σημείο αντιπαράθεσής μας με αυτήν. 

Το μικροκλίμα που επικρατεί σε κάθε σχολείο, οι προσωπικές σχέσεις και οι φιλίες ή οι αντιπάθειες μεταξύ συναδέλφων δεν είναι δουλειά του σωματείου. Όμως η διαφύλαξη στοιχειωδών δικαιωμάτων και η αντιμετώπιση αυταρχικών και αυθαίρετων συμπεριφορών και πρακτικών προφανώς και είναι δουλειά του σωματείου. Και ο δικός μας Σύλλογος αντιμετωπίζει με αίσθημα ευθύνης αυτό το καθήκον και, θέλουμε να πιστεύουμε, με αποφασιστικότητα και αποτελεσματικότητα. Ο αυταρχισμός, η αυθαιρεσία, η ευνοιοκρατία, η ημετεροκρατία, η αδιαφάνεια, οι αντιδημοκρατικές και αντιπαιδαγωγικές πρακτικές δεν έχουν θέση στα δικά μας σχολεία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Καρδιαγγειακά νοσήματα σε γυναίκες
Καρδιαγγειακή υγεία: Πέντε συμπτώματα που πρέπει να προσέχουν οι γυναίκες άνω των 40 ετών
Πέντε βασικά ζητήματα που, σύμφωνα με ειδικούς στο Fortune, κάθε γυναίκα άνω των 40 πρέπει να λαμβάνει σοβαρά υπόψη
Καρδιαγγειακή υγεία: Πέντε συμπτώματα που πρέπει να προσέχουν οι γυναίκες άνω των 40 ετών
Έλληνες μετανάστες στη Γερμανία
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά στο Μόναχο στις 29 Νοεμβρίου
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: «Η Γερμανία των Ελλήνων, η Ελλάδα των Γερμανών. Η κλασική Ελλάδα και η επίδρασή της στον γερμανόφωνο πολιτισμό»
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά στο Μόναχο στις 29 Νοεμβρίου