Ευρωπαϊκά Σχολεία: Οδηγός για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών
Ολα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται να αποσπαστούν σε Ευρωπαϊκά Σχολεία

Προθεσμία μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή, 1 Απριλίου, έχουν οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν απόσπαση σε Ευρωπαϊκά Σχολεία να καταθέσουν αιτήσεις, μετά από την πρόσκληση της Υπουργού Παιδείας κ.Νίκης Κεραμέως με την οποία καλούνται οι εκπαιδευτικοί που διαθέτουν τα προβλεπόμενα προσόντα, όπως αυτά περιγράφονται στον Κανονισμό για τα μέλη του αποσπασμένου προσωπικού στα Ευρωπαϊκά Σχολεία (Ref.:2011-04-D--14-en-13) να υποβάλουν αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πλήρωση με απόσπαση των ακόλουθων θέσεων εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ02 Φιλολόγων, ΠΕ04.01 Φυσικών, ΠΕ05 Γαλλικής, ΠΕ06 Αγγλικής, ΠΕ07 Γερμανικής, ΠΕ60 Νηπιαγωγών.

Το alfavita.gr ετοίμασε έναν χρήσιμο οδηγό για τους ενδιαφερόμενους, δεδομένου ότι οι προσκλήσεις για τα Ευρωπαϊκά σχολεία δεν τελειώνουν με την παρούσα καθώς προκύπτουν θέσεις σε έκτακτα διαστήματα. Η συγκεκριμένη πρόσκληση, αφορά στις εξής θέσεις:

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

1) Μία (1) θέση ΠΕ60 Νηπιαγωγών στο Ε.Σ. Βρυξέλλες I Berkendael

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

2) Δύο (2) θέσεις ΠΕ06 Αγγλικής με γλώσσα διδασκαλίας την αγγλική στο Ε.Σ. Βρυξέλλες Ι Berkendael

3) Μία (1) θέση ΠΕ05 Γαλλικής με γλώσσα διδασκαλίας τη γαλλική στο Ε.Σ. Βρυξέλλες Ι Berkendael

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

1) Μία (1) θέση ΠΕ04.01 Φυσικών στο Ε.Σ. Βρυξέλλες IΙΙ

2) Μια (1) θέση ΠΕ02 Φιλολόγων στο Ε.Σ. Βρυξέλλες IΙΙ

3) Μία (1) θέση ΠΕ07 Γερμανικής με γλώσσα διδασκαλίας τη γερμανική στο Ε.Σ. Λουξεμβούργο I

Προθεσμία υποβολής των αιτήσεων  έως και 1 - 4 -2022 και ώρα 15:00

 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ

1. Οι εκπαιδευτικοί υποβάλλουν την αίτηση απόσπασης και τα δικαιολογητικά τους ηλεκτρονικά στη διαδικτυακή πύλη https://dipode-aitisi.sch.gr.

Πριν την «Οριστική Καταχώριση» της αίτησης, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να μεταφορτώνουν/«ανεβάζουν» (upload) τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν την αίτησή τους στο περιβάλλον της διαδικτυακής πύλης. Οδηγίες τόσο για την ανάρτηση των δικαιολογητικών όσο και για λοιπά θέματα της ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης απόσπασης περιγράφονται στην ίδια ηλεκτρονική διεύθυνση. Με την οριστικοποίησή της, η αίτηση λαμβάνει αυτόματα αριθμό πρωτοκόλλου και μπορεί και να εκτυπωθεί. Σε εξαιρετική περίπτωση που υπάρχει υπέρβαση του επιτρεπόμενου ορίου φόρτωσης δικαιολογητικών, όπως αναφέρεται στις οδηγίες στην πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων, μπορεί να γίνει αποστολή συμπληρωματικών δικαιολογητικών στο πρωτόκολλο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://mydocs.minedu.gov.gr/.

Για την είσοδο στον σύνδεσμο αυτό απαιτούνται κωδικοί στο TaxisNet. Για όσους δε διαθέτουν τους εν λόγω κωδικούς, η διαδικασία απόκτησής τους αναγράφεται στην ιστοσελίδα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων. Ο τρόπος υποβολής των ψηφιοποιημένων αρχείων θα πρέπει να έχει την εξής δομή: Θέμα: τύπος αίτησης, ονοματεπώνυμο εκπαιδευτικού, αριθμός μητρώου, πρώτη επιλογή, αριθμός πρωτοκόλλου αίτησης Σώμα μηνύματος/κειμένου: ονοματεπώνυμο εκπαιδευτικού, κλάδος/ειδικότητα, τύπος αίτησης, αριθμός πρωτοκόλλου αίτησης, αριθμός μητρώου εκπαιδευτικού, Διεύθυνση οργανικής π.χ. 7 ΘΕΜΑ: Αίτηση απόσπασης εκπαιδευτικών στα Ευρωπαϊκά Σχολεία, Γεωργίου Κωνσταντίνος, 456788, Λουξεμβούργο ΙΙ, ΑΡ.ΑΙΤ.85/2022-3-18 Σώμα μηνύματος/κειμένου: Γεωργίου Κωνσταντίνος, ΠΕ02, Αίτηση απόσπασης εκπαιδευτικών στα Ευρωπαϊκά Σχολεία, ΑΡ.ΑΙΤ.85/2022-3-18, 456788, Διεύθυνση Π.Ε. Ευρυτανίας.

 Απορρίπτονται εκπρόθεσμες αιτήσεις ή οι αιτήσεις που υποβάλλονται απευθείας στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Εκπρόθεσμα δικαιολογητικά δε θα γίνουν δεκτά

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ:

1. Υποψήφιος ο οποίος υποβάλλει ηλεκτρονική αίτηση, αλλά δεν αναρτά τα κατά περίπτωση, κατά τα ανωτέρω, πλήρη δηλούμενα δικαιολογητικά, αποκλείεται από τη διαδικασία.

2. Η ανάλυση σάρωσης των ψηφιοποιούμενων αρχείων πρέπει να είναι 150 ή 300 dpi σε ασπρόμαυρο.

3. Τα ψηφιοποιημένα αρχεία να φέρουν σύντομες και ακριβείς ονομασίες, πχ. ΤΠΕ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ

4. Η αίτηση του ενδιαφερόμενου υπέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 8 του ν.1599/1986 (Α΄75), βεβαίωση γνώσης των αναφερόμενων στην πρόσκληση και τις σχετικές διατάξεις και η ανακρίβεια των δηλούμενων, σε αυτήν, στοιχείων επισύρει αποκλεισμό του υποψηφίου από τη διαδικασία επιλογής της παρούσης, εκτός από τις προβλεπόμενες από τις κείμενες διατάξεις κυρώσεις.

5. Οι εκπαιδευτικοί που θα επιλεγούν έχουν την υποχρέωση υποβολής αντιγράφου ποινικού μητρώου.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

 Για την απόδειξη των δηλούμενων στην αίτηση απόσπασης στοιχείων απαιτούνται τα κάτωθι δικαιολογητικά:

(1) Φύλλο Μητρώου Ποιότητας (σύμφωνα με το επισυναπτόμενο υπόδειγμα) και πιστοποιητικό υπηρεσιακών μεταβολών, τα οποία θα χορηγούνται από τη Διεύθυνση στην οποία ανήκει ο ενδιαφερόμενος εκπαιδευτικός.

(2) Βιογραφικό σημείωμα τύπου «Europass».

(3) Πτυχία και τίτλοι μεταπτυχιακών σπουδών. Για τους τίτλους σπουδών που προέρχονται από ιδρύματα της αλλοδαπής χρειάζεται επικυρωμένος τίτλος σπουδών συνοδευόμενος από την επίσημη μετάφρασή του και την αναγνώρισή του από τον ΔΟΑΤΑΠ/ΔΙΚΑΤΣΑ, σύμφωνα με το Ν. 4250/2014 (Α΄74), όπως ισχύει

(4) Τίτλοι των ξένων γλωσσών, συνοδευόμενοι από την επικυρωμένη μετάφρασή τους από τον αρμόδιο φορέα.

(5) Βεβαίωση αυτόνομου διδακτικού έργου σε ΑΕΙ, σύμφωνα με την παράγραφο II.Β.β.

(6) Βεβαιώσεις συμμετοχής και υλοποίησης σε δραστηριότητες του σχολικού βίου, σύμφωνα με την παράγραφο II.Β.γ.

(7) Βεβαιώσεις συμμετοχής σε επιμορφώσεις, σύμφωνα με την παράγραφο ΙΙ.Β. δ.

(8) Πιστοποιητικό γνώσης στις νέες τεχνολογίες τουλάχιστον Α΄ επιπέδου.

ΠΡΟΣΟΝΤΑ – ΟΡΟΙ – ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΑΠΟΣΠΑΣΗΣ

1. Υποψήφιοι για απόσπαση στα Ευρωπαϊκά Σχολεία και τα σχολεία διεθνών οργανισμών είναι μόνιμοι δημόσιοι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που έχουν άριστη γνώση μιας από τις γλώσσες αγγλική, γαλλική, γερμανική και αυξημένα τυπικά προσόντα 3 σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθ. 16 του ν. 4415/16 (Α΄159) και τον Κανονισμό για τα μέλη του αποσπασμένου προσωπικού στα Ευρωπαϊκά Σχολεία (Ref.: 2011-04-D-14-en-13).

2. Το «Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Προσωπικό» που διορίζεται, τοποθετείται ή αποσπάται σε Ευρωπαϊκά Σχολεία, αναφέρεται στα άρθρα 1, 6β και 10 του Κανονισμού για τα μέλη του αποσπασμένου προσωπικού στα Ευρωπαϊκά Σχολεία. Ειδικότερα, στη διαδικασία επιλογής μετέχουν μόνιμοι δημόσιοι εκπαιδευτικοί που πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:

α) Έχουν άριστη γνώση της επίσημης γλώσσας της χώρας στην οποία λειτουργούν τα Ευρωπαϊκά Σχολεία ή μιας από τις γλώσσες εργασίας των Ευρωπαϊκών Σχολείων (αγγλική, γαλλική, γερμανική). Τα αποδεικτικά γλωσσομάθειας που πιστοποιούν την άριστη γνώση της ξένης γλώσσας και θα πρέπει να υποβληθούν από τον υποψήφιο, είναι όσα προβλέπονται, σύμφωνα με το άρθρο 28 του Π.Δ. 50/2001 (Α΄ 39) «Καθορισμός των προσόντων διορισμού σε θέσεις φορέων του δημοσίου τομέα», όπως ισχύει.

β) Εκπαιδευτικοί της Δημόσιας Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας, οι οποίοι διαθέτουν τουλάχιστον τετραετή συνολική και αναγνωρισμένη διδακτική υπηρεσία στην οικεία βαθμίδα, μέχρι τις 31 Αυγούστου του σχολικού έτους κατά το οποίο υποβάλλεται η σχετική αίτηση. Στην προϋπηρεσία προσμετράται τυχόν παράλληλη υπηρέτηση σε θέση στελέχους της εκπαίδευσης.

γ) Έχουν πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) Α' επιπέδου, σύμφωνα με τα οριζόμενα από το ΑΣΕΠ.

3. Η θητεία απόσπασης είναι μέχρι εννέα (9) έτη με την επιφύλαξη των άρθρων 28 έως και 35 του Κανονισμού για τα μέλη του αποσπασμένου προσωπικού στα Ευρωπαϊκά Σχολεία και των Κανονισμών για το διορισμό και την Αξιολόγηση των Διευθυντών και Αναπληρωτών Διευθυντών, ως ισχύουν. Η θητεία υποδιαιρείται σε 3 περιόδους, σύμφωνα με τον Κανονισμό για τα μέλη του αποσπασμένου προσωπικού στα Ευρωπαϊκά Σχολεία :  μία πρώτη, δοκιμαστική, περίοδο δύο ετών. Κατά τη διάρκεια του δεύτερου έτους θα πραγματοποιείται αξιολόγηση,  μία δεύτερη περίοδο τριών ετών. Κατά τη διάρκεια του πέμπτου έτους θα πραγματοποιείται μια δεύτερη αξιολόγηση,  τέλος, μετά και τη δεύτερη θετική αξιολόγηση, ακολουθεί μία τρίτη περίοδος τεσσάρων ετών. Για τους σκοπούς της παρούσας και των άρθρων 28 και 29 (α) (iii) και (iv) του Κανονισμού για τα μέλη του αποσπασμένου προσωπικού στα Ευρωπαϊκά Σχολεία θεωρείται ότι ο χρόνος απόσπασης του εκπαιδευτικού λογίζεται από την έναρξη του πρώτου έτους απόσπασης, αν ο χρόνος ανάληψης υπηρεσίας του εκπαιδευτικού πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια της περιόδου από 1ης Σεπτεμβρίου έως και 31ης Δεκεμβρίου αυτού του πρώτου έτους απόσπασης. Στην περίπτωση που η απόσπαση πραγματοποιείται από την 1η Ιανουαρίου και μετά, η απόσπαση για τους σκοπούς της παρούσας και των άρθρων 28 και 29(α)(iii) και (iv), όπως ανωτέρω, θεωρείται ότι έχει πραγματοποιηθεί από την 1η Σεπτεμβρίου του επόμενου σχολικού έτους. Στην περίπτωση αυτή δεν μπορεί να χορηγείται η παράταση ενός έτους που αναφέρεται παραπάνω μετά το τέλος των εννέα ( ετών

4. Δεν επιτρέπεται να είναι υποψήφιος για επιλογή, εκπαιδευτικός ο οποίος τελεί σε διαθεσιμότητα ή αργία ή έχει καταδικαστεί τελεσιδίκως για τα αδικήματα της παρ. 1 του άρθρου 8 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007, Α' 26) ή του έχει επιβληθεί τελεσίδικα οποιαδήποτε πειθαρχική ποινή ανώτερη του προστίμου αποδοχών τεσσάρων (4) μηνών, για οποιοδήποτε πειθαρχικό παράπτωμα μέχρι τη διαγραφή της ποινής κατά το άρθρο 145 του ίδιου Κώδικα.

Διαδικασία υποβολής αιτήσεων –Όργανα επιλογής

1. Ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων εκδίδει πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την κάλυψη κενών θέσεων διδακτικού προσωπικού στα Ευρωπαϊκά Σχολεία που δημιουργούνται από τη διακοπή ή τη μη ανανέωση ή/και τη λήξη απόσπασης εκπαιδευτικού/ών, ή για την κάλυψη νέων θέσεων που δημιουργούνται με απόφαση του Ανώτατου Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Σχολείων.

2. Η πλήρωση των κενών θέσεων γίνεται με απόσπαση εκπαιδευτικών μετά από πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος κατά κλάδο, ειδικότητα και προτίμηση της χώρας-έδρας του Σχολείου, σύμφωνα με τις διατάξεις του εκάστοτε ισχύοντος Κανονισμού για τα μέλη του αποσπασμένου προσωπικού στα Ευρωπαϊκά Σχολεία σε συνδυασμό με τις διατάξεις του εθνικού δικαίου. Ο τελικός αξιολογικός πίνακας που καταρτίζεται κατά κλάδο, ειδικότητα και ευρωπαϊκό σχολείο για το σκοπό αυτό ισχύει για δυο (02) ημερολογιακά έτη από την κύρωσή του.

3. Η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος εκδίδεται προς κάλυψη των κενών θέσεων εκπαιδευτικών κλάδων που ανακοινώνονται από τα Ευρωπαϊκά Σχολεία και δημοσιεύεται, μέσω ανάρτησης, στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υ.ΠΑΙ.Θ).

4. Οι αιτήσεις των υποψηφίων υποβάλλονται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της Γενικής Δ/νσης ΔΕΘ-ΠΟΔΕ με τον τρόπο που ορίζεται με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, με την οποία επίσης ορίζονται αναλυτικά τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που πρέπει να συνοδεύουν την αίτηση του υποψηφίου, προς διακρίβωση και μοριοδότηση των οριζομένων κριτηρίων, σύμφωνα με τα άρθρα 4 και 6. Η αίτηση υποψηφιότητας υπέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης. Η ακρίβεια των στοιχείων που αναφέρονται στην αίτηση – δήλωση μπορεί να ελεγχθεί με βάση το αρχείο άλλων υπηρεσιών (άρθρο 8 παρ. 4 Ν. 1599/1986).

5. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, συγκροτείται :

A. Τριμελής επιτροπή αξιολόγησης και μοριοδότησης των τυπικών προσόντων των υποψηφίων, η σύνθεση της οποίας έχει ως εξής: -Ο Εθνικός Επιθεωρητής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ως Πρόεδρος, όταν επιλέγονται εκπαιδευτικοί της αντίστοιχης βαθμίδας, με αναπληρωτή του αυτόν της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή, αντίστοιχα, ο Εθνικός Επιθεωρητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ως Πρόεδρος, όταν επιλέγονται εκπαιδευτικοί γι’ αυτή τη βαθμίδα, με αναπληρωτή του αυτόν της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. -Ο Διευθυντής ή Αναπληρωτής Διευθυντής της ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε.Ε.Μ.Σ. του Υ.ΠΑΙ.Θ. που ορίζεται με τον αναπληρωτή του, Προϊστάμενο ή Αναπληρωτή Προϊστάμενο Τμήματος της ίδιας Διεύθυνσης, ως μέλος. - Ένας εκπρόσωπος του Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Δ.Ο.Ε.) ως μέλος με τον αναπληρωτή του, όταν επιλέγονται εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ή ένας εκπρόσωπος του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.) με τον αναπληρωτή του, όταν επιλέγονται εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Β. Πενταμελής επιτροπή αξιολόγησης και μοριοδότησης της προφορικής συνέντευξης των υποψηφίων, και κατάρτισης του τελικού αξιολογικού πίνακα, η σύνθεση της οποίας έχει ως εξής: -Ο Εθνικός Επιθεωρητής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ως Πρόεδρος, όταν επιλέγονται εκπαιδευτικοί της αντίστοιχης βαθμίδας, με αναπληρωτή του αυτόν της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή, αντίστοιχα, ο Εθνικός Επιθεωρητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ως Πρόεδρος, όταν επιλέγονται εκπαιδευτικοί γι’ αυτή τη βαθμίδα, με αναπληρωτή του αυτόν της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. - Ο Διευθυντής ή ο Αναπληρωτής Διευθυντής της ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε.Ε.Μ.Σ. του Υ.ΠΑΙ.Θ. που ορίζεται με τον αναπληρωτή του, Προϊστάμενο ή Αναπληρωτή Προϊστάμενο Τμήματος της ίδιας Διεύθυνσης, ως μέλος. - Ένας εκπρόσωπος του Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Δ.Ο.Ε.) ως μέλος με τον αναπληρωτή του, όταν επιλέγονται εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ή ένας εκπρόσωπος του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.) με τον αναπληρωτή του, όταν επιλέγονται εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. - Σχολικοί Σύμβουλοι: Δύο από τους κλάδους ΠΕ02 (Φιλολόγων) ή ΠΕ03 (Μαθηματικών) ή ΠΕ04 (Φυσικών Επιστημών), όταν επιλέγονται εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ένας της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με έναν εκ των ανωτέρω της Δευτεροβάθμιας, όταν επιλέγονται εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που ορίζονται με τους αναπληρωτές τους, ως μέλη. Στην επιτροπή αξιολόγησης της συνέντευξης των υποψηφίων, μπορεί να προσκαλείται και να παρευρίσκεται, ως παρατηρητής -χωρίς δυνατότητα μοριοδότησης- ένας Διευθυντής ή Υποδιευθυντής Ευρωπαϊκού Σχολείου. Τα έξοδα μετακίνησης και διαμονής του θα καλύπτονται από το αντίστοιχο Ευρωπαϊκό Σχολείο. Γ. Τριμελής επιτροπή ενστάσεων, με αποστολή την εξέταση των τυχόν ενστάσεων που θα υποβληθούν από τους υποψήφιους. H επιτροπή αποφαίνεται αιτιολογημένα επί των ενστάσεων και η σύνθεσή της έχει ως εξής: -Ένας Νομικός σύμβουλος ή Πάρεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, που ορίζεται με τον αναπληρωτή του, ως Πρόεδρος. - Ο Διευθυντής ή ο Αναπληρωτής Διευθυντής της ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε.Ε. Μ.Σ. του Υ.ΠΑΙ.Θ. που ορίζεται με τον αναπληρωτή του, Προϊστάμενο ή Αναπληρωτή Προϊστάμενο Τμήματος της ίδιας Διεύθυνσης, ως μέλος. - Ένας εκπρόσωπος του Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Δ.Ο.Ε.) ως μέλος με τον αναπληρωτή του, όταν επιλέγονται εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ή ένας εκπρόσωπος του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.) με τον αναπληρωτή του, όταν επιλέγονται εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

6. Χρέη δύο (2) γραμματέων καθώς και των αναπληρωτών/τριών τους ασκούν υπάλληλοι της ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε.Ε.Μ.Σ. διοικητικοί ή εκπαιδευτικοί, οι οποίοι ορίζονται με την ίδια Υπουργική Απόφαση συγκρότησης των Επιτροπών. 7. Η θητεία των μελών της επιτροπής και των γραμματέων της προηγουμένης παραγράφου, ορίζεται διετής. Κατ’ εξαίρεση, παρατείνεται αυτοδικαίως, εφόσον κατά τη λήξη της θητείας της βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών προς απόσπαση, για όσο χρόνο απαιτείται για την ολοκλήρωση του έργου της, με τη δημοσίευση του τελικού αξιολογικού πίνακα που θα συντάξει στην επίσημη ιστοσελίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ. 8. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας ορίζονται οι εξεταστές των ξένων γλωσσών εργασίας των Ευρωπαϊκών Σχολείων (αγγλική, γαλλική, γερμανική) οι οποίοι θα έχουν την ιδιότητα του Σχολικού Συμβούλου αντίστοιχης ειδικότητας για κάθε εξεταζόμενο μάθημα με τον νόμιμο αναπληρωτή τους.

Κριτήρια Επιλογής

Η διαδικασία επιλογής διακρίνεται σε δυο στάδια. Το πρώτο στάδιο περιλαμβάνει την αξιολόγηση των τυπικών προσόντων των υποψηφίων. Το δεύτερο στάδιο περιλαμβάνει την συνέντευξη των υποψηφίων. Η επιτροπή ορίζει τις ημερομηνίες πρόσκλησης των υποψηφίων σε συνέντευξη. Στη συνέντευξη καλείται το πενήντα τοις εκατό (50%), με στρογγυλοποίηση στην πλησιέστερη ακέραιη μονάδα, των υποψηφίων που έχουν συμπεριληφθεί στους αξιολογικούς πίνακες του άρθρου 3, οι οποίοι έχουν συγκεντρώσει τον μεγαλύτερο αριθμό αξιολογικών μονάδων, και αριθμός υποψηφίων τουλάχιστον τριπλάσιος από τον αριθμό των προκηρυσσόμενων θέσεων. Τα κριτήρια επιλογής για την απόσπαση του εκπαιδευτικού και εποπτικού προσωπικού της παρ. 2 του άρθρου 1 στα Ευρωπαϊκά Σχολεία και στα σχολεία των Διεθνών Οργανισμών διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες και αποτιμώνται σε αξιολογικές μονάδες (μόρια) ως εξής:

Α. Επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση και συγκρότηση

1.jpg
2.jpg

Β. Υπηρεσιακή κατάσταση και διδακτική εμπειρία

3.jpg
4a.jpg

Η διαδικασία για τα στελέχη

1. Όταν μία θέση Διευθυντή ή Αναπληρωτή Διευθυντή είναι κενή σε ένα Ευρωπαϊκό Σχολείο, ο Γενικός Γραμματέας των Ευρωπαϊκών Σχολείων ανακοινώνει στις αντιπροσωπείες των χωρών που έχουν δικαίωμα υποβολής υποψηφιότητας τη θέση που πρέπει να καλυφθεί.

2. Κάθε Κράτος-Μέλος δύναται να κατέχει έναν μέγιστο αριθμό τριών θέσεων στελέχους, περιλαμβανομένης της θέσης Διευθυντή.

3. Δύο θέσεις στελέχους στο ίδιο σχολείο δεν μπορούν να κατέχονται από άτομα που αποσπάστηκαν από το ίδιο Κράτος-Μέλος.

4. Κανένα Κράτος Μέλος δεν μπορεί να ορίσει υποψηφίους για μεγαλύτερο αριθμό θέσεων από αυτό που μπορεί να κατέχουν οι υποψήφιοί τους σύμφωνα με την ανωτέρω παράγραφο 2 ή να ορίσει τον ίδιο υποψήφιο για περισσότερες θέσεις.

5. Εφόσον η ελληνική αντιπροσωπεία εκδηλώσει ενδιαφέρον για την πλήρωσή της με απόσπαση, η θέση αυτή με την υποβολή της σχετικής υποψηφιότητας στο Γραφείο του Γενικού Γραμματέα των Ευρωπαϊκών Σχολείων, προκηρύσσεται από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων.

6. Η επιλογή των υποψηφίων από τα Κράτη-Μέλη θα πρέπει να γίνεται μετά από επίσημη δημοσίευση, σύμφωνα με κριτήρια ανάλογα με εκείνα που ισχύουν στα κράτη για το διορισμό σε θέση ευθύνης στη δημόσια διοίκηση.

7. Ειδικότερα, οι υποψήφιοι για απόσπαση στα Ευρωπαϊκά Σχολεία για την κάλυψη θέσης στελέχους πρέπει να τηρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις: α) Πρέπει να γνωρίζουν τουλάχιστον δύο γλώσσες εκ των τριών γλωσσών εργασίας (αγγλικά - γαλλικά - γερμανικά). Πρέπει να γνωρίζουν άριστα (επίπεδο Γ2) μία εκ των γλωσσών εργασίας και καλά (επίπεδο Β2) μια δεύτερη γλώσσα εργασίας. Το επίπεδο γλωσσομάθειας αποδεικνύεται σύμφωνα με τα εκάστοτε οριζόμενα από τον ΑΣΕΠ. Η διαπίστωση του επιπέδου γλωσσομάθειας στον προφορικό λόγο γίνεται όπως προβλέπεται στις περίπτ. α΄ και β΄ της ενότητας Γ΄ του άρθρου 6 . β) Οι υποψήφιοι πρέπει να διαθέτουν τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα κατάληψης θέσης Διευθυντή σχολικής μονάδας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην ημεδαπή ή τη Διεύθυνση σχολικής μονάδας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως ορίζονται από τον Κανονισμό Εφαρμογής που αφορά στο διορισμό και την αξιολόγηση των στελεχών των Ευρωπαϊκών Σχολείων (Ref.:2009-D-422-en-5 ,Κεφ.ΙΙ παρ.2), με τις εκάστοτε τροποποιήσεις του. Ειδικότερα, ως Διευθυντές, Αναπληρωτές Διευθυντές και Βοηθοί Αναπληρωτές Διευθυντές επιλέγονται εκπαιδευτικοί της οικείας βαθμίδας σύμφωνα με τα όσα προβλέπει η ελληνική νομοθεσία για την επιλογή Διευθυντών/Υποδιευθυντών σχολικών μονάδων. γ) Οι υποψήφιοι πρέπει να μπορούν να ολοκληρώσουν τουλάχιστον την πρώτη θητεία πέντε (5) ετών, λαμβανομένης υπόψη προς τούτο της ηλικίας του/της υποψήφιου/ας και του υπολειπόμενου μέχρι την υποχρεωτική συνταξιοδότησή του/της χρόνου (υπό την επιφύλαξη θετικής αξιολόγησης κατά τη διάρκεια του 2ου έτους υπηρεσίας). δ) Έχουν πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) Α' επιπέδου.

8. Η διάρκεια της θητείας ενός στελέχους είναι 9ετής και υποδιαιρείται σε 3 περιόδους: - μία πρώτη, δοκιμαστική, περίοδο δύο ετών. Κατά τη διάρκεια του δεύτερου έτους θα πραγματοποιείται αξιολόγηση, - μία δεύτερη περίοδο τριών ετών. Κατά τη διάρκεια του πέμπτου έτους θα πραγματοποιείται μια δεύτερη αξιολόγηση, - τέλος, μετά και τη δεύτερη θετική αξιολόγηση, ακολουθεί μία τρίτη περίοδος τεσσάρων ετών.

9. Με την προκήρυξη της παρ. 5, που εκδίδεται όποτε καταστεί αναγκαίο και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ., καλούνται οι δημόσιοι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που έχουν τα νόμιμα προσόντα να υποβάλλουν αίτηση συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής. Η τριμελής επιτροπή αξιολόγησης των τυπικών προσόντων αντιπαραβάλλει (διοικητική επαλήθευση) τα στοιχεία της αίτησης με το περιεχόμενο των φακέλων των δικαιολογητικών. Προσόντα που αναφέρονται στην αίτηση, αλλά δεν τεκμηριώνονται με την υποβολή των αντίστοιχων δικαιολογητικών, δεν θα ληφθούν υπόψη και δεν θα μοριοδοτηθούν για την τελική κατάταξη των υποψηφίων. Ακολούθως, διαπιστώνει ποιοι από τους υποψηφίους έχουν τα τυπικά προσόντα για να γίνουν δεκτοί στη διαδικασία επιλογής και ποιοι αποκλείονται και καταρτίζει σχετικούς πίνακες (Α και Β, αντίστοιχα), τους οποίους κοινοποιεί στην ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε.Ε.Μ.Σ., προκειμένου να δημοσιοποιηθούν στην επίσημη ιστοσελίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Δείτε εδώ όλη τη νέα διαδικασία επιλογής διδακτικού προσωπικού και υποψηφίων στελεχών διοίκησης για τα Ευρωπαϊκά Σχολεία

Τα Ευρωπαϊκά Σχολεία

Το πρώτο Ευρωπαϊκό σχολείο δηµιουργήθηκε τον Οκτώβριο του 1953 στο Λουξεµβούργο µετά από πρωτοβουλία των εργαζοµένων στην Ευρωπαϊκή κοινότητα Άνθρακα και Χάλυβα και εδραιώθηκε µε την υπογραφή ενός πρωτοκόλλου το 1957, που καθιστούσε το σχολείο του Λουξεµβούργου ως το πρώτο Ευρωπαϊκό σχολείο. Από τότε ως σήµερα δηµιουργήθηκαν 13 ακόµη Ευρωπαϊκά σχολεία σε διάφορες χώρες µέλη, που στόχο έχουν την εκπαίδευση των παιδιών των εργαζοµένων στα θεσµικά όργανα.

Η εκπαίδευση αυτού του είδους επιτρέπει στους μαθητές να αναπτυχθούν σε ένα πολυπολιτισµικό και ευρωπαϊκό περιβάλλον παρόµοιο µε αυτό το οποίο ζουν, αλλά και να επιστρέψουν – αν το επιθυµούν στη χώρα καταγωγής τους, για να συνεχίσουν ανώτατες σπουδές στη µητρική τους γλώσσα. Η εγγραφή στα σχολεία των παιδιών των εργαζοµένων στα όργανα της Ε.Ε είναι δωρεάν. ∆ικαίωµα φοίτησης, εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις, έχουν και µαθητές των οποίων οι γονείς δεν εργάζονται σε αυτά τα όργανα. Η διαφορά είναι ότι για την οµάδα αυτή υπάρχουν δίδακτρα, το ποσό των οποίων καθορίζεται από τη διοικούσα επιτροπή. Σήµερα λειτουργούν Ευρωπαϊκά σχολεία  Λουξεµβούργου Ι (Λουξεµβούργο), Λουξεµβούργου ΙΙ (Λουξεµβούργο), Βρυξέλλες Ι (Βέλγιο), Μόλ (Βέλγιο), Βαρέζε (Ιταλία), Καρλσρούη (Γερµανία), Μπέργκεν (Ολλανδία), Βρυξέλλες ΙΙ (Βέλγιο), Μόναχο (Γερµανία) Κούλαµ (Αγγλία), Βρυξέλλες ΙΙΙ (Βέλγιο), Φρανγκφούρτη (Γερµανία), Αλικάντε (Ισπανία), Ηράκλειο (Ελλάδα). Σε κάθε σχολείο λειτουργούν διάφορα γλωσσικά τµήµατα τα οποία οι γονείς επιλέγουν για να εγγράψουν τα παιδιά τους

Το Σχολείο Ευρωπαϊκής Παιδείας (ΣΕΠ) Ηρακλείου είναι Πιστοποιημένο Ευρωπαϊκό (Ελληνικό δημόσιο) Σχολείο που ιδρύθηκε το 2005. Μέχρι σήμερα, το σχολείο διαθέτει δύο γλωσσικά τμήματα, ένα Ελληνόφωνο και ένα Αγγλόφωνο, και είναι το μοναδικό σχολείο στην Ελλάδα που προσφέρει το πολλυγλωσσικό πρόγραμμα σπουδών των Ευρωπαϊκών Σχολείων. Ο Πρωτοβάθμιος κύκλος περιλαμβάνει Νηπιαγωγείο διετούς προγράμματος, καθώς και 5 χρόνια Δημοτικού σχολείου. Στο Δημοτικό, τα μαθήματα διδάσκονται στην πρώτη γλώσσα (L1) του τήματος, ενώ η εκμάθηση μιας πρώτης ξένης γλώσσας ξεκινάει ήδη από την τάξη P1. Οι μαθητές των δύο τμημάτων συμμετέχουν στις Ευρωπαϊκές ώρες, όπου εργάζονται και μαθαίνουν μαζί. Το Γυμνάσιο αποτελείται από 7 τάξεις, S1-S7, χωρισμένο σε τρεις κύκλους. Μια δεύτερη ξένη γλώσσα (L3) επιλέγεται στην αρχή της S1, ενώ από την S3 και πέρα οι ανθρωπιστικές επιστήμες και η Ηθική διδάσκονται στην L2 του μαθητή

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες