Τις τραγικές κτηριακές υποδομές πολλών σχολείων της Χίου καταγγέλλει ο σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών «Αδαμάντιος Κοραής» τονίζοντας ότι πρόχειρα μπαλώματα και απλοί ελαιοχρωματισμοί δεν σώζουν την κατάσταση σε κτίρια που χρήζουν επισκευής.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η πτώση μεγάλου κομματιού από οροφή στο 5ο δημοτικό σχολείο του νησιού, το οποίο ξεκόλλησε και έπεσε στο έδαφος ένα λεπτό αφότου ευτυχώς είχαν αποχωρήσει οι μαθητές.
«Για πόσο ακόμη τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί θα είναι καθημερινά εκτεθειμένοι σε κινδύνους;» διερωτώνται οι εκπαιδευτικοί, σημειώνοντας πως ένα τέτοιο «κτίριο που μετά τους περσινούς σεισμούς είχε καταρρεύσει έπρεπε ήδη να είχε προχωρήσει η ανακατασκευή του ώστε να είναι ασφαλές για παιδιά και εκπαιδευτικούς. Αντίθετα, το προαύλιο γέμισε κοντέινερ με σκοπό να αντικατασταθούν οι ακατάλληλες αίθουσες και ακόμη τα προβλήματα παραμένουν» υπογραμμίζουν.
Τι άλλο πρέπει να γίνει, δηλαδή, για να δοθούν τα απαραίτητα χρήματα και να επισκευαστούν κτίρια και αίθουσες;
«Κτίρια ασυντήρητα, αφημένα στη φθορά του χρόνου και της χρήσης, με σαθρούς σοβάδες, ετοιμόρροπες διαρροές, αίθουσες σε κοντέινερ, αίθουσες διδασκαλίας διαβρωμένες από υγρασία, κλιμακοστάσια που κατακλύζονται από νερά με τις πρώτες βροχές, κουφώματα χωρίς θερμομόνωση, καλοριφέρ που ακροβατούν και δεκάδες άλλα οικοδομικά προβλήματα, που συχνά καθιστούν το κτίριο όχι μόνο δομικά αλλά και στατικά επικίνδυνο» είναι μερικά μόνο από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά εκπαιδευτικοί και μαθητές.
Ακολουθεί η ανακοίνωση:
Για ακόμη μία φορά τα γεγονότα έρχονται να αποδείξουν τις τραγικές κτηριακές υποδομές πολλών σχολείων του νησιού μας. Η κτηριακή κατάσταση του 5ου δημοτικού σχολείου έθεσε ξανά σε κίνδυνο μαθητές και εκπαιδευτικούς καθώς μεγάλο κομμάτι από την οροφή ξεκόλλησε και έπεσε στο έδαφος ένα λεπτό αφότου, ευτυχώς, είχαν αποχωρήσει οι μαθητές.
Σε ένα τέτοιο κτήριο που μετά τους περσινούς σεισμούς είχε καταρρεύσει έπρεπε ήδη να είχε προχωρήσει η ανακατασκευή του ώστε να είναι ασφαλές για παιδιά και εκπαιδευτικούς. Αντίθετα, το προαύλιο γέμισε κοντέινερ με σκοπό να αντικατασταθούν οι ακατάλληλες αίθουσες και ακόμη τα προβλήματα παραμένουν.
Κτίρια ασυντήρητα, αφημένα στη φθορά του χρόνου και της χρήσης, με σαθρούς σοβάδες, ετοιμόρροπες διαρροές, αίθουσες σε κοντέινερ, αίθουσες διδασκαλίας διαβρωμένες από υγρασία, κλιμακοστάσια που κατακλύζονται από νερά με τις πρώτες βροχές, κουφώματα χωρίς θερμομόνωση, καλοριφέρ που ακροβατούν και δεκάδες άλλα οικοδομικά προβλήματα, που συχνά καθιστούν το κτίριο όχι μόνο δομικά αλλά και στατικά επικίνδυνο.
Η χρόνια υποχρηματοδότηση έχει οδηγήσει σε επιδείνωση της κατάστασης σε επίπεδο υποδομών. Παρά το ότι ανήκουμε στις πιο σεισμογενείς χώρες της Ευρώπης, οι κυβερνήσεις και οι Δήμοι δεν έχουν προχωρήσει σε κανένα στατικό έλεγχο των σχολείων κάνοντας οικονομία σε πράγματα ζωτικής σημασίας, και ενώ υπάρχει προγραμματισμός για τέτοιου είδους έλεγχο στα σχολεία της Χίου, είναι αρκετά χρονοβόρο και δεν υπάρχει βεβαιότητα για το ποια και πόσα σχολεία θα επισκευαστούν.
Τα πρόχειρα μπαλώματα στα σχολεία και ο απλός ελαιοχρωματισμός τους δεν σώζουν την κατάσταση.
- Απαιτούμε από την κυβέρνηση να δώσει τα απαραίτητα κονδύλια για την ουσιαστική επισκευή των κτιριακών προβλημάτων των σχολείων.
- Να εξασφαλιστεί ασφαλής και κατάλληλος χώρος του σχολείου μέχρι την πλήρη αποκατάσταση των ζημιών.
- Να αποσυρθούν άμεσα τα κοντέινερ που αποκαλούνται «αίθουσες» και να χτιστούν νέα κτίρια.
- Άμεση αντισεισμική, αντιπυρική, αντιπλημμυρική θωράκιση των σχολείων.
Για πόσο ακόμη τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί θα είναι καθημερινά εκτεθειμένοι σε κινδύνους;
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη